Германските коли в немилост: В Европа се купуват най-много Dacia и френски автомобили

25 Март, 2025 11:38 57 336 81

  • европа-
  • нови автомобили-
  • френски коли-
  • dacia

Golf е чак на пета позиция

Германските коли в немилост: В Европа се купуват най-много Dacia и френски автомобили - 1

Месечната статистика за продажби на нови автомобили в Европа показва една интересна тенденция. През февруари тази година, по данни на аналитичната агенция JATO Dynamics, на Стария континент са регистрирани 966 300 автомобила, което е с 3% по-малко от същия месец на миналата година.

Основната причина за този спад е в намаляването на продажбите на ключови пазари като Германия, Италия, Белгия, Нидерландия, Швейцария и Ирландия. Следователно от началото на годината спадът е 2% (1 962 850 единици).

За пореден път фаворитът е Dacia Sandero, следван от френските Citroën C3, Renault Clio и Peugeot 208. Чак петата позиция е за дългогодишния европейски бестселър VW Golf. Ето и останалите в ТОП 10.

Германските коли в немилост: В Европа се купуват най-много Dacia и френски автомобили - 2


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 66 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 таксиджия 🚖

    84 5 Отговор
    За софийските улици и булеварди си е необходимо Дачия Дъстър. Вече и на Цариградско има дупка в дясната лента, след Дъ Мол посока детелината за летището.

    Коментиран от #36

  • 2 Усасра

    153 20 Отговор
    Те германците от много годими не правят коли.
    Правят накаква скъпа имитация.
  • 3 Вальо

    124 14 Отговор
    Защото Дачията е бюджетен автомобил, който има всичко необходимо и нищо повече. Радио, климатик, волан, ел. стъкла (не винаги) и автомобила е лесен и евтин за ремонтиране без излишни усложнения.
    А френските и немските коли вече са еднакво зле, просто френските са по-евтини от немските конкуренти. Защо да купуваш нещо което е некачствено и по-скъпо? Тук говорим за колите от масовия клас, S-класите и 7-ците са друга бира, макар че и там е паднало качеството.

    Коментиран от #7, #65

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    40 39 Отговор
    Най-много Дачии, ама за таксита и служебен транспорт❗
    Ама Башовете не си купуват Дачии, а Кайен, Q-7 Mерцедес,БМВ..
  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    40 17 Отговор
    Едно е списък с ОБЩИ ПРОДАЖБИ,
    друго е списъкът за ЛИЧНИ автомобили и РАБОТНИ, фирмени, коли ❗

    Коментиран от #9

  • 6 Пилотът Гошу

    15 37 Отговор
    Това е само за Февруари 2025. Отделно е само за модели. Като марки ФВ е първа, Рено 2ра. Годината е в началото си, а пилците даже се броят на есен, колите след Нова Година.
  • 7 Дъстър

    34 9 Отговор

    До коментар #3 от "Вальо":

    Ами има си всички асистенти, климатроник, темпомат , Ел. нагреватели на седалките,и още и още.
    Сандерото също е добро ,но не всички имат примерно задна камера.

    Коментиран от #13, #21

  • 8 После се питате защо се топят ледниците

    9 61 Отговор
    На полюсите а то милиони печки на колела бълват Дим огън и жупел и парниковия ефект е сигурен
    На печелившите ЧЕсТито

    Коментиран от #27, #32

  • 9 456

    79 12 Отговор

    До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ела да видиш в Германия колко много /наистина много/ Дачия се кара. И от фирми и от частни лица. Хората са доволни.

    Коментиран от #15, #16, #23

  • 10 Хахохи

    49 5 Отговор
    Карам новия Дъстър, вече не е евтина, но на фона на др. марки е добре. Единствено ситроен ц3 и особено ц3 еъркрос от тази година ще продава доста. Другото е кола на 3-4г., премиум марка Мерцедес или ауди, точно изчезнала от гаранция и.готова за скъпи ремонти

    Коментиран от #12

  • 11 Линда

    51 21 Отговор
    Да ви имам заглавието . То и турски дамски чанти се продават повече от колкото тези на Луи Витон

    Коментиран от #61

  • 12 Дъстър

    32 3 Отговор

    До коментар #10 от "Хахохи":

    Но екстрите които имаш ... В другите марки за тези екстри ще дадеш още повече пари. Аз също си взех нов.
  • 13 СЕЛЯНИН

    55 14 Отговор

    До коментар #7 от "Дъстър":

    Брат, за какво ти е задна камера на Сандеро ? Ако си протегнеш ръката от шофьорското място, ще можеш да пипнеш задната броня хи хи хи

    Коментиран от #25

  • 14 Пилотът Гошу

    22 30 Отговор
    Е колко да се карат... Обикалям цяла Германия и макар нагоре да не преобладават премиум марките като в Мюнхен, Дачиите със сигурност не вадят окото никъде. Статията е подвеждаща, може през февруари Сандеро да е на първо място по продажби, но щайгите на ФВ водят по общи бройки.
  • 15 Пилотът Гошу

    1 10 Отговор

    До коментар #9 от "456":

    За теб е предния пост.
  • 16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    62 3 Отговор

    До коментар #9 от "456":

    Ами ОБЕДНЯХА НЕМЦойцИТЕ ❗
    Вече и НароднатаКола(ФВ) не е по джоба на НАРОДА ‼️
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Ханс

    21 78 Отговор
    Немските коли са качество и са скъпи,затова повече се купуват еднодневки като Дачия и т.н.

    Коментиран от #39, #40

  • 19 Гошо

    60 8 Отговор
    Евтини, непретенциозни, карат те от А до Б, по-евтини части.Ако не си мниак на коне, екстри и визия са топ подходящи.
  • 20 Е па, добро утро, аз какво говоря тука

    44 12 Отговор
    от немай колко години че никой не купува немски щайги освен българите!🤣
    Немците карат френски коли, японски коли, Шкода и Фолксваген и тва е.
  • 21 БАРС

    26 5 Отговор

    До коментар #7 от "Дъстър":

    ВСИЧКО СЛАГАТ ФРАНЦУЗИТЕ ПО КОЛИТЕ СТИГА КЛИЕНТА ДА ПОИСКА ПРИ ПОРЬЧКАТА.НЕ ДЕЙТЕ ДА МИСЛИТЕ ,ЧЕ НЕМЦИТЕ КАТО ПРОДАВА ВСИЧКО ИМАТ КОЛИТЕ ,ВСЯКА МАРКА СИ ИМА БАЗОВ АВТОМОБИЛ КОЙТО СТОИ ИЗЛОЖЕН В АВТОСАЛОНИТЕ И ПОСЛЕ СЯДАШ И ТЕ ТИ КАЗВАТ КАКВИ СА ОСТАНАЛИТЕ ЕКСТРИ КАКВА Е ТЯХНАТА ФУНКЦИЯ И ЕСТЕСТВЕНО И ЦЕНАТА СЕ ПОКАЧВА.ЗА ВСЯКА НАЙ МАЛКА ЕКСТРА 1000 ЕВРО ОТГОРЕ .ТАКА ЧЕ КОЙ КАКТО ИСКА.ДА ИМА ЗАДЬЛЖИТЕЛНИ ЕКСТРИ В ЕС КОИТО ТРЯБВА ДА ГИ ИМА ВЪВ ВСЕКИ АВТОМОБИЛ
  • 22 🤣🇪🇺Европейците и специално оная

    23 8 Отговор
    патка, Урсула, очаквайте 1ви Април тази година на 2ри Април, чичо Дони има Тарифа for you?🤣
  • 23 БАРС

    29 11 Отговор

    До коментар #9 от "456":

    ПРАВ СИ БАШ ТАКА Е.ЗНАЧИ ПРОС ПРИМЕР.ИМАМ ПРИЯТЕЛ НЕМЕЦ КОЙТО СИ ИМА СВОЙ СЕРВИЗ ИМА ДЖИП ЛЕКСУС КАКТО И НА ЖЕНА СИ КУПИ ДАЧИЯ ДРЬКСТЕР И Е МНОГО ДОВОЛЕН ЕСТЕСТВЕННО ЧИСТО НОВА.ТО МОЖЕШЕ И ДА И КУПИ И ПОДОБЕН ФОЛКСФАГЕН НО ПРЕДПРОЧЕЛ ДАЧИЯТА .ТАКА ЧЕ ЖИВОТЬТ НА ХОРАТА НЕ СТАВА ПО ХУБАВ АКО СИ КУПИ СКЬПА КОЛА КОЯТО НИЩО ПОВЕЧЕ НЕ ТИ ДАВА ОТ ЕДНА ЕФТИНА .

    Коментиран от #34

  • 24 Яяяяя

    61 10 Отговор
    Ами германците искат двойно за същия таралясник. Хората искат кола, а не мултимедия. От Гермнеца тече масло отвсякъде, а от французина дори не капе!

    Коментиран от #67

  • 25 Дъстър

    9 8 Отговор

    До коментар #13 от "СЕЛЯНИН":

    Има и по-голями. Сега новото Сандеро е по-дълго.
    Но Дъстъра е друго.
  • 26 Васил

    34 1 Отговор
    На тези скапани пътища нови коли това си чист мазохизъм еле па тежките електрически които регулярно ще са за ремонт на окачване и гуми.
  • 27 Ха ха ха

    13 1 Отговор

    До коментар #8 от "После се питате защо се топят ледниците":

    Е какво предлагаш, да ходите пеш ли?
  • 28 За съжаление със всичко е така!

    23 24 Отговор
    Купуват се най-евтините боклуци: дрехи, храни, коли
  • 29 БАРС

    42 2 Отговор
    ВСЕКИ ОБИЧА ФРЕНСКАТА ЛЮБОВ.ТЯ Е ПО НЕЖНА ДОКАТО НЕМСКАТА ЛЮБОВ Е ПО ГРУБА И ПОВЕЧЕТО КЛОНИ КЬМ ЗООФИЛИЯ.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Пзцпрцчрцч

    45 3 Отговор
    Абе, на тия еворогейцитe няма ли да им направи впечатление колко много от Дачиите са на газ? Това е много по-логична екологична стъпка отколкото любимите им електрички, че дори и дизели, обаче там явно няма "грантове", нали, вашта ма..ма продажна?
  • 32 Георги

    24 4 Отговор

    До коментар #8 от "После се питате защо се топят ледниците":

    Не обвинявай колите. Всички знаем, че е заради кравите!
  • 33 българина

    52 7 Отговор
    средния клас коли изчезва както успоредно със средната класа. евтини или много скъпи коли, поляризация на обществата,, след 10г европа ще е неузнаваема, да видим как ще озаптят революциите. Едно разпадане на ЕС ще бъде бушон, който ще поеме вината. това предстои
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Георги

    32 1 Отговор
    Все си мисля, ако немските автомобили са толкова качествени, защо Дачия е на първо място. Представям си ако бемве и мерцедес, свалят цените , да са малко над дачия примерно 1000 евро. Дали ще почнат да се купуват?

    Коментиран от #71

  • 36 сектант

    14 3 Отговор

    До коментар #1 от "таксиджия 🚖":

    ами да, трябва си нещо ЗДРАВО като дъстъра
  • 37 Анатоли

    42 7 Отговор
    Хората си ги карат Дачиите, тука на Бай Ганьо му е под нивото.
  • 38 Само Хонда

    24 24 Отговор
    и Тойота, другото е шкарт!
  • 39 Някой

    17 0 Отговор

    До коментар #18 от "Ханс":

    Бяха качество. На визия и екстри ги докарват , обаче като живучест на материалната част , трошливи и постоянно дефектиращи дараци. Минават гаранцията , ако има късмет и се почва .
  • 40 Пилотът Гошу

    8 19 Отговор

    До коментар #18 от "Ханс":

    Остай ги да си дрънкат. Тая статистика е само по модели, по общи бройки ФВ пак си води, Рено 2ри и тн. ФВ все пак има повечко модели освен голфа. Тея изкараха, че Дачия изведнъж почна да продава повече от всеки друг... Нали туй са им моделите... Дачия не са даже в топ 10...

    Коментиран от #43

  • 41 Пилотът Гошу

    1 6 Отговор
    Аре, да се не мъчите повече...

    Коментиран от #42

  • 42 Пилотът Гошу

    4 4 Отговор

    До коментар #41 от "Пилотът Гошу":

    Ето всички марки за Февруари 2025

    Коментиран от #63

  • 43 Чичо

    31 6 Отговор

    До коментар #40 от "Пилотът Гошу":

    В Времена на икономическа криза и нестабилност, мислиш ли че повечето хора искат да харчат маса пари за луксозно возило което се обезценява зверски в първите 5г? Масово фирмите купуват най-евтините коли за служебни, щото дали ще купиш Дачия или VW, след 5-6г. все ще го закараш на пункта за вторични и нищо няма да става от него. Такава е логиката.

    Коментиран от #45

  • 44 Тонката

    13 34 Отговор
    Тази статистика е абсолютна измама...Кой балък ще си купи френски боклук ве шмайзери.....

    Коментиран от #48

  • 45 Пилотът Гошу

    9 8 Отговор

    До коментар #43 от "Чичо":

    Прав си, но и не си. Не става дума за какво са купени, става дума, че може февруари да е бил добър за Дачия и Сандеро като модел да е продал най-много, но като марка Дачия не са продали достатъчно за да влязат даже в топ 10. Освен това не слагай всички в един казан. Западните фирми или частници не се натискат за Дачия, няма какво да се лъжем. В повечето случаи ползват лизинг и ако е и с частно ползване го минават с 1% облагане при служителя и им дреме за Дачия... Не знам що се връзват на глупости, никъде не карат масово Дачии на запад... От тея 21000 почти 4000 са в Румъния... Виж продажбите...

    Коментиран от #47, #58

  • 46 Умен фен на мерцедес

    25 3 Отговор
    Нормално то немските станаха ниско качество!Евтини материали в премиум марките! Двигатели на бмв по-зле от дачия и така...
  • 47 Вальо

    17 4 Отговор

    До коментар #45 от "Пилотът Гошу":

    Статията е и леко подвеждаща в случая. Dacia наистина са продали най-много коли, но в Golf класа, както и на снимката е показано. За 2024г. Dacia са продали 676хил. коли, а VW 1,2млн. Сандерото 35-40к. а Голфа под 60к зор да го пипнеш. Разликата е съществена, и не само в цената. Няма спор че VW е по-хубавата кола, но в момента всеки търси евтиното :)
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 милен

    14 7 Отговор
    Никога френска кола с 3 цилиндров мотор, голям маслояд!
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Гад

    28 0 Отговор
    Имам три Дачии купувани нови.
    Гадна кола.
    За жалост на сервизите не се чупят.

    Коментиран от #57

  • 53 Стенли

    5 2 Отговор
    Браво на братята малигари да държат здраво фронта щото съм направил депозит в румънски леи при шест и не процента лихва
  • 54 Иван

    4 9 Отговор
    Абе като цяло в топ 10 гледам, че VW е продал най-много коли, така че нещо не ви е вярно заглавието.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 ганю

    5 5 Отговор
    опел,бмв,ауди и фолсваген ги бият отвсякъде
    няма да карам дачия и подарък да е
    за българските пътища е нужен модел с окачване
    кръстоска от луноход и татра
    и джуган става
  • 57 ганю

    0 13 Отговор

    До коментар #52 от "Гад":

    абсолютен таралясник
    под 6сек до 100км спортна кола
    6-7 сек истинска кола -Форд Мустанг
    от 7-8,5 сек пазарска кола(женска)
    над 8,5 сек таралясник
  • 58 Пантов

    3 1 Отговор

    До коментар #45 от "Пилотът Гошу":

    Ходя често в Испания и ми прави впечатление,че карат много шкоди,даже полицията е с малките сювчета на Шкода,вместо СЕАТ!?

    Коментиран от #62

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Освалдо Риос

    4 8 Отговор
    Това е платена реклама, никой нормален човек не иска да има нищо общо с дачия.
    Трябва да си много отчаян и на ръба, за да имаш нещо общо с тази марка.
  • 61 директора

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Линда":

    Е да де, нали статията е за най-продавани коли, а не за най-надценени?! То и Ферари и Бентли се продават малко сравнени с ширпотребата Ауди, мерцедес и бмв.
  • 62 Аз съм

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Пантов":

    Най продаваните модели в Испания 2024:
    Dacia Sandero: 32.994 unidades
    Toyota Corolla: 22.129 unidades
    Seat Ibiza: 22.021 unidades
    Hyundai Tucson: 21.595 unidades
    MG ZS: 20.386 unidades
  • 63 Авто фен

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Пилотът Гошу":

    Ти си ги дал по групи-целия фолксваген груп включва фолксваген, ауди, шкода, сеат, ламборгини, хюдай груп-двете марки Рено и Дачия, Стелантис- Пежо, Ситроен, Опел, Фиат, Алфа, дефакто не си дал по отделни марки, а по марки 1-ви е Фолксваген, втора Тойота, трети Рено

    Коментиран от #64

  • 64 Авто фен

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "Авто фен":

    Тоест Хюндай груп включва Хюндай и Киа, а Рено груп Рено и Дачия.
  • 65 Будител

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "Вальо":

    Да бе...снощи гледах реклама на Дачия ...в България , 1 Дачия - 50 000 лв. Това българите са много богати хора..

    Коментиран от #69

  • 66 Будител

    1 2 Отговор
    Това са долни лъжи....само преди седмица по Нова тв. Казаха , че най продаваната кола , последните две години е ФОРД....тук във ФАКТИ също имаше статия за КИЯ...всичко живо лъже

    Коментиран от #70

  • 67 Кочо Честименски

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Яяяяя":

    Не капе, коги му не наливаш.
  • 68 Кочо Честименски

    0 5 Отговор
    Айде сега, всички франкофони да са успокоят и да ми посочат един френски автомобил с адекватен двигател и независимо задно окачване, който се предлага в момента. Евтините боклуци ги знаем.

    Коментиран от #72

  • 69 Дъстър

    4 0 Отговор

    До коментар #65 от "Будител":

    Но това е цената за чистият хибрид Дъсър. И той е със страхотни екстри. За VW примерно с такива екстри ще ти е 100+К .
  • 70 Дъстър

    4 0 Отговор

    До коментар #66 от "Будител":

    В Германия обявиха Дачия за кола за 2024.
  • 71 007

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Георги":

    Да гроздето е кисело,когато е високо.
  • 72 Чичо

    6 0 Отговор

    До коментар #68 от "Кочо Честименски":

    И какво значение има това независимо задно окачване освен ако не си на писта или в екстремни условия? Само за референция, френските коли се славят с най-добрата возия, а Citroen Xantia Activa до скоро държеше рекорда на лосовия тест и бе победен от Porsche с окачване което не е street legal, и струва само около 10 пъти колкото една Xantia, дори и чисто нова. Renault също имат добри спортни hot hatch-ве, Пежо също изкарваха преди години някакви коли които имаха постижения в ралитата. А твойте любимци от BMW и VAG-a ги няма никакви никъде. Имаха няколко победи в WRC (VW) ама тва е щото имаха френски пилот. ТолкоС за прехвалените ти немски кошове.

    Коментиран от #80

  • 73 еми

    5 0 Отговор
    Имал съм не една Немска кола и за мен те са ; Скъпа при покупка , скъпо поддържане , нискокачествена електроника , евтина пластмаса , много слаб sofrware при което сменяш понякога не една а няколко части (една стоп машинка ми излезе няколко стотин лева сменят в сервиза изтриват грeшката и след време пак светва change engine ) ми казват сега ще сменим и това и ще се оправи така докато улучат защото самата програма няма intellect scan както и intellect software за да елиминира тези модули които са добре а да остави само проблемният. ? Те са обикновено 5 или 7 модула в една кола една малка грешка се отразява на останалите като къде е точно е много трудно да се разбере и това е типично за Немските коли . Немските коли са като да се ожениш ако си улучил на добра и разбрана няма проблеми но за съжаление те са малко повечето са проблемни(знам многознаещите ще напишат сума ti глупости ) .

    Коментиран от #74, #77

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Пет по Пет

    0 0 Отговор
    Аз където съм, нито има такива марки, нито такива размери превозни средства. Играчките от шоколадовите яйца са по-големи и по-надежни.
  • 77 Немски афганистанец

    3 0 Отговор

    До коментар #73 от "еми":

    Немските коли са като немските жени.
  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Радостта на Ганьо

    2 0 Отговор
    Колкото си по-беден и проС (а си беден, защото си проС), толкова повече искаш да се хвалиш с лъскаво манисто. Е, мънистото се води немско, ама чупливо като стъкло, сглобено от афгански бежанец, повечето му части направени на конвейр в Китай и му сложили двигател на румънска марка с френски собственици. И Ганьо скача като маймунка на кетамин и радостта му край няма.
  • 80 Кочо Честименски

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "Чичо":

    На първата напречна неравност ще разбереш. Рали автомобилите нямат нищо общо със серийните. Ся, моля Ви съ, да си кажем честно, коя от тези коли бихме искали да ни подари дядо Коледа!

    Коментиран от #81

  • 81 Чичо

    1 0 Отговор

    До коментар #80 от "Кочо Честименски":

    Нищо няма да разбера. Имам окачване с сфери, и легналите полицай мога да ги минавам с 40 без да ми мигне окото. Съгласен съм за едно нещо което каза по-рано, и то е за големината на двигателите. Факт е че няма много такива, не защото френските производители не могат, а заради данъци, екология и политика. Френското правителство е направило така че кола с V8 двигател да е напълно непродаваема ако се произведе. Всичко до V6 може. Тук това е в плюс на немците, но файда като при нас няма пътища, пълно е с гладни куки и камери, и скоро ще вкарат средната скорост. Дали ще си с 200 или 500 коня.. само допълнителен разход.