Докато Semi на Tesla често заема челните страници на медиите в сектора на електрическите тежкотоварни камиони, Volvo Trucks тихомълком демонстрира значителна сила в реалния свят, като наскоро надхвърли впечатляващия етап от 5000 продажби на електрически камиони в световен мащаб. За разлика от ограничените производствени количества на Tesla, Volvo Trucks може да се похвали с цялостно портфолио от осем различни модела електрически камиони, предназначени за широк спектър от търговски приложения.
От представянето на първия си модел електрически камион през 2019 година, захранваните с батерии товарни превозни средства на Volvo Trucks са натрупали общо 5000 продажби. В ярък контраст, наличните исторически данни сочат, че Tesla е успяла да произведе приблизително 140 камиона от 2022 година насам. Макар че тази разлика може да намалее, след като разширеното производствено съоръжение на Tesla в Спаркс, Невада, достигне пълния си оперативен капацитет през следващата година, настоящите цифри рисуват ясна картина на настоящото пазарно господство на Volvo Trucks.

Volvo Trucks съобщава, че нейните електрически превозни средства са намерили клиенти в 50 държави, като най-големите пазари са Германия, Нидерландия, САЩ, Норвегия и Швеция. Въпреки че не се разкриват конкретни данни за продажбите на всеки пазар, Volvo Trucks гордо заявява позицията си на безспорен лидер в сегмента на тежките електрически камиони в Европа за пета поредна година, владеейки значителен 47% пазарен дял с общо 1970 регистрирани електрически камиона. В Съединените щати и Канада Volvo Trucks държи пазарен дял, надхвърлящ 40% в сегмента на електрическите камиони през 2024 година, въпреки че точни данни за продажбите не бяха предоставени.
„Удовлетворяващо е да видим, че транспортните компании продължават да приемат предимствата на електрическите камиони в широк спектър от транспортни сегменти“, коментира Роджър Алм, президент на Volvo Trucks. „Електрическите камиони на Volvo са налични тук и сега, предоставяйки на нашите клиенти и на купувачите на транспортни услуги по-устойчива алтернатива, която има смисъл за бизнеса, и много от нашите клиенти се връщат при нас, за да увеличат своите електрически автопаркове.“

Volvo Trucks, ключова част от Volvo Group, се откроява като един от най-продуктивните производители на електрически камиони в световен мащаб, като понастоящем предлага осем батерийно-електрически модела: FL Electric, FE Electric, FM Electric, FM Low Entry, FMX Electric, FH Electric, FH Aero Electric и VNR Electric. Volvo Group притежава и Mack Trucks, която наскоро представи свой собствен електрически влекач клас 8 - Mack LR Electric.
В перспектива Volvo Trucks ще подсили още повече своята гама от електрически камиони с пускането на пазара на последното поколение FH Electric - камион за дълги разстояния по-късно тази година. Този нов модел обещава значително подобрен максимален пробег от до 600 км благодарение на по-ефективната електрическа ос в сравнение с предшественика си, което е сигнал за продължаващия ангажимент на Volvo Trucks да разширява границите на електрическия търговски транспорт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
А ИЛюзОН, вече ОСМА ГОДИНА.....
продава ИЛЮЗИИ‼️
Коментиран от #2, #21, #31
13:59 06.05.2025
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Тесльо-Ревльо, вземи си Валидолче и Валерианче‼️Коментиран от #6
14:01 06.05.2025
3 Реалист
14:17 06.05.2025
4 Тангра
14:23 06.05.2025
5 Шофьор на ТИР
При 120$ на барел нафтата беше 3,20 лв., сега като барела е под 60$ по сметките на пеевската подлога, колко трябва да е нафтата ?
14:27 06.05.2025
6 Мъск
До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Те и nissan се биеха в гърдите, че са най-продавания електромобил в света С натрупани 500 000 продажби през 2019.Volvo продава само толкова камиони, колкото се търсят от клиентите, а Тесла продава всичко, което може да произведе. Новият камион на volvo в бъдеще ще има 600 км пробег на хартия, стария камион на Тесла преди години показа около 900 км пробег в реалността с пълен товар.
Коментиран от #8, #11
14:55 06.05.2025
7 Страшно постижение
Коментиран от #9
15:00 06.05.2025
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #6 от "Мъск":
Разменим си местата на данните‼️Новият камион на volvo в бъдеще ще има 600 км пробег с реален товар, камионът на Тесла преди години показа около 900 км пробег на хартия‼️
Коментиран от #10, #14
15:37 06.05.2025
9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #7 от "Страшно постижение":
А къде е ВСИЧКО 100 камиона общо за 8 години❓‼️Коментиран от #16
15:39 06.05.2025
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #8 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
А да , освен на хартия и на клипчета от които не е ясно дали товарът не са собствените му батерии‼️🤣15:42 06.05.2025
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #6 от "Мъск":
🤣🤣🤣"Тесла продава всичко, което може да произведе"
🤣🤣🤣
Стига вицове. И ние можем да четем ❗
🤔🤔🤔
"Темповете на производство на електрически превозни средства на Tesla сериозни изпреварват продажбите. През първото тримесечие на 2024 г. производството е надвишило продажбите с 46 561 автомобила, СЪОБЩАВАТ ОТ КОМПАНИЯТА."
Коментиран от #12
15:48 06.05.2025
12 Ти да видиш
До коментар #11 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Имат непродадени 46 000 камиона?Коментиран от #13
15:52 06.05.2025
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #12 от "Ти да видиш":
Ти да видиш, някой не може да ОСМИСЛИ прочетен текст:" "Тесла продава всичко, което може да произведе"
🤔
Коментиран от #15
15:55 06.05.2025
14 През 2022 година
До коментар #8 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
500 мили над 800 кмКоментиран от #20, #38
15:57 06.05.2025
15 Контекст
До коментар #13 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Камиони. Не роботи, не автомобили, не батерии за съхранение, не огнехвъргачки . Камиони! Volvo. Някой не следи контекста!Коментиран от #17
15:59 06.05.2025
16 Прото
До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
100 прототипа. Завод за серийно производство още не е построен. Производството евентуално ще започне в края на тази година. Серийното производство, че не следиш контекста и не можеш да осмислиш текста. Тестовото серийно производство. Реалното мащабно серийно производство през 2026, ако този път по изключение си спазят сроковете, което не е много сигурно.Коментиран от #18, #19, #23
16:05 06.05.2025
17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #15 от "Контекст":
В ПРАВ ТЕКСТ:Следя ги от 2017г. ❗Тогава ИЛюзОН обеща до края на годината камионите му да са на пазара❗
От тогава до сега има само няколко бройки "продадени" на Пепси за вътрешно ведомствен транспорт❗ На всеки една две години отлагат излизането на пазара и завишават обещаната цена❗
НА ПАЗАРА НЯМА КАМИОНИ ТЕСЛА
В ПРОДАЖБА , НЯ-МА ‼️
Коментиран от #27, #29
16:11 06.05.2025
18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #16 от "Прото":
Те така и нашите Ф-16 от блока строяха завода след като ги платихме и щяха да са тук 2019-2022‼️ ЩЯ-ХА, следиш ли контекста,ОЩЕ ГИ НЯМА , има един и той НЕ лети, Ф-тория идвал , ама го няма, а другите.....
16:15 06.05.2025
19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #16 от "Прото":
Чети ТЕКСТА, КОНЯ ГО ОСТАВИ:"Камионът Tesla Semi беше представен от Мъск в края на 2017 г., а ПРОИЗВОДСТВОТО му беше обещано за 2019 г."
Никъде не става дума , че заводът ще се строи след осен години🤔🤔🤔‼️
16:18 06.05.2025
20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #14 от "През 2022 година":
Този клип съм го гледал❗Ама КАМИОНЪТ го няма , НЯ-МА ГО❗
Точно по този клип имаше коментар на поляк-шофьор, че това е недоразумение с мястото на шофьора, който нито вижда при изпреваране, нито може да комуникира с органи на реда, на КПП и прочие неудобства❗
Коментиран от #22, #28
16:25 06.05.2025
21 волво леки коли
До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
е китайска фирма а волво камиони е шведска, и двете дърпат напред в електриката16:38 06.05.2025
22 таксиджия 🚖
До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Колега мани го тоя, вкарал е всичките си пари в акции на теслон и е изперкал. Никога повече $500 за бройка! Никога! От тук само надоло до $12017:16 06.05.2025
23 Гост
До коментар #16 от "Прото":
Теслю митичен,този завод го строят вече 7 години.По твоите опорки Тесла строеше завод за година без строително разрешение.17:16 06.05.2025
24 Хаха
17:46 06.05.2025
25 бай Даньо
18:26 06.05.2025
26 до долния
19:02 06.05.2025
27 И ти му вярваш на тоя Илон?
До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Без завод няма камиони!2021 г. - Закупуване на сграда близо до Gigafactory Nevada: През март 2021 г. се появи информация, че Tesla е закупила голяма сграда в близост до основната Gigafactory Nevada. Първоначално предназначението не беше ясно, но по-късно стана известно, че в тази сграда се изгражда пилотна производствена линия за Tesla Semi с нисък капацитет.
Януари 2023 г. - Официално обявяване на разширението на Gigafactory Nevada: През януари 2023 г. Tesla официално обяви мащабно разширение на Gigafactory Nevada, което включва изграждането на нов завод за масово производство на Tesla Semi и за 4680 батерийни клетки. По това време започнаха и подготвителните работи на терена.
2024 г. - Активно строителство: През 2024 г. се появиха множество съобщения и видеоклипове, показващи активен напредък по строителството на новия завод за Semi до Gigafactory Nevada.
Април 2025 г. - Завършване на грубия строеж: В края на април 2025 г. Tesla обяви, че грубият строеж на завода е завършен и започва инсталирането на производствените линии.
20:19 06.05.2025
28 Няма завод
До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Няма камиони. Елементарна логика!20:21 06.05.2025
29 Камиони няма
До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
"НА ПАЗАРА НЯМА КАМИОНИ ТЕСЛАВ ПРОДАЖБА , НЯ-МА ‼️"
Е нали това ти казах и аз, volvo произвежда само толкова камиони колкото може да продаде, а Тесла продава всичко произведено . В случая нищо. Няма заводи, няма камиони, няма продажби. Елементарна причинно-следствена връзка. Ти наистина ли си повярвал през 2017 че ще продава по половин милион камиона без да има завод?
20:24 06.05.2025
30 МЪСК 🥇
Всяка новина започва или свършва с нас.
Коментиран от #34, #40
02:27 07.05.2025
31 гост
До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Първо Волво Тръкс , което включва и Рено няма нищо общо със чайници , там беше продадено само производството на леки автомобили , както Нокиа си е напълно финландска в частта за мрежово оборудване , която изгражда всички мрежи за интернет в ЕС и САЩ !! Второ ако не беше Тесла щяха ли Волво и Мерцедес , а и много други да почнат да продават електрически тежкотоварни камиони ?? Може би , ама след 30-40 години !! Е това е напълно достатъчно , а дори факта , че фирма със по- малко от 15 години история вече влиза в този бранш и то с водещ модел е предостатъчно !!Коментиран от #39
09:42 07.05.2025
32 Любител пилот
Коментиран от #33, #35
14:16 07.05.2025
33 Пропаганда?
До коментар #32 от "Любител пилот":
Защо реши, че 40 т електрически камион износва повече асфалта от 40 т дизелов камион? Защо реши, че спиране с електродвигателите износва повече феродо от спирачките и вдига повече прахоляк от тях?И всъщност рециклирането на повече и по-големи и съответно скъпи батерии е много по-ефективно евтино и екологично, отколкото малките батерии на смартфони например, които повечето хора хвърлят директно в коша.
Все пак никой няма да изхвърли няколко хиляди евро в коша, вместо да си ги вземе от пункта за вторични суровини, като изхвърли там батерията.
Коментиран от #36, #43
16:14 07.05.2025
34 МЪСК 🥇
До коментар #30 от "МЪСК 🥇":
- 900 kWh батерия на 1000 волта (клетки тип 4680 в 9 модула),- мощност на зареждане: над един мегават на Tesla Megacharger за 30 мин
- 800 км (500 мили) документиран пробег с пълен товар 36.7 тона и магистрална скорост. "Tesla Semi driving 500 miles, fully loaded, on a single charge". Причината - 3 електромотора с карбонови ръкави. 2 на едната ос - задействат се само при ускорение, 1 на другата ос - поддържа магистрална скорост с минимален разход. Бронирано предно стъкло, за да не губи време по сервизи. Гаранция - 1.6 млн. км. При спускане на проход, вместо с изпушили спирачки, се оказва с пълна батерия.
Всичко останало е 20 години назад.
Коментиран от #41
16:35 07.05.2025
35 МЪСК 🥇
До коментар #32 от "Любител пилот":
Като не знаеш, трай си. По-добре да не кажеш нищо, отколкото да кажеш нищо.Белгийския гигант Umicore извлича 95% от кобалт, литий и никел от старите батерии.
Northvolt Ett Гигафабриката за производство и рециклиране на батерии работи от 2022 в Шелефтео, Швеция
Germany Spoke в Магдебург, Германия на канадския гигант Li-Cycle Holdings Corp., рециклира 30 000 тона батерии годишно
Април 2023 заработи най-голямото хидрометалургично съоръжение за рециклиране на батерии със затворен цикъл в Европа в Harjavalta, Финландия на Fortum Battery Recycling
Не можеш да проследиш новите батерийни композиции, които влизат в употреба всеки ден. То са натриево-йонни (Na-ion) на CATL в новите Chery, то са литиево-серни на Lyten следващите модели на Stellantis, желязно-въздушните клетки на Form Energy, които съхраняват по 1 мегават на декар. То са подобрения на сегашните LFP и NMC (4680 на Tesla с tabless конструкция т.е. без контактна пластина). Но победителят е не който ще ти изкара страшната батерия за един милион пари, а кой продава милиони коли и това е само Мъск Лий.
16:37 07.05.2025
36 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #33 от "Пропаганда?":
Защо реши , че двата камиона са по 40 тона и имат еднакъв полезен товар❓Справка всички модели леки автомобили на ток са с около 400 кг по-тежки от същите модели с ДВГ за полезен товар 400 кг и пробег 400 км 🚘
Коментиран от #37
00:25 08.05.2025
37 Закон божий
До коментар #36 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Общото тегло на камиона е ограничено от закона до 40 т, независимо колко тежи камиона, ремаркето и товара по отделно. Има и максимално тегло на ос. Следователно електрическите камиони не износват повече пътищата. Но пък дизеловите отделят повече фини прахови частици, защото спират само със спирачките.Коментиран от #42, #44
07:02 08.05.2025
38 През 2025
До коментар #14 от "През 2022 година":
колко и къде!?? Стига с тези анимации... няма ги... никъде... а хората правят от години това, за което ви пея от самото начало... и имат гама / разнообразие от превозни средства за различни приложения... но кой ли разбира от транспорт и камиони... това да не ти е тРеслата да ти смята с колко няма да ти стигне от София до Пловдив и обратно....12:53 08.05.2025
39 Водещ
До коментар #31 от "гост":
модел по какви показатели!?? Или на теб ти се желае така...12:57 08.05.2025
40 Така ги
До коментар #30 от "МЪСК 🥇":
произвеждате, че още не се знае кога и дали изобщо ще достигнете 5000 бройки годишно....12:59 08.05.2025
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Пропагандата е при вас
До коментар #33 от "Пропаганда?":
нещо за полезен товар да кажеш, разпределения на маси...влекача колко ще тежи..??В какви конфигурации ще се прави?
Ако изобщо ще се прави....
13:04 08.05.2025
44 Много отдавна
До коментар #37 от "Закон божий":
повечето от тежките камиони не спират само със спирачките... над 20-на години... вземете се образовайте малко...и първо пуснете нещо да се продава и наложи на пазара след над 8 години измами, след това пишете...Коментиран от #45
13:13 08.05.2025
45 Да не казваш
До коментар #44 от "Много отдавна":
Че в града се спира с ретардер?Коментиран от #46, #47
15:18 08.05.2025
46 Не спира се
До коментар #45 от "Да не казваш":
с интардер и притардер...Колко тежкотоварни композиции се движат постоянно в града!?
16:10 08.05.2025
47 Никси
До коментар #45 от "Да не казваш":
Ретардера , Телмата и Моторната спирачка служат да ти убие скороста а не да спираш с тях , а когато убиеш скороста по лесно спираш и с крачната спирачка и запомни едно не тряба да се исползват често а само когато се наложи на интервали или на рискови ситуации от ПТП да ти помогне да спреш най бързо , ако го ползваш постоянно а не на интервали така на Ретардера може да запалиш Турбината от прегряване тъй като през нея минава и охлаждаща течност Антифриз и при честа употреба прегрява Турбината , на Телмата ще деформираш Диска има и опасност да се счупи , и на Моторната Спирачка без да искаш ще изгасиш двигателя или ако има теч на масло в испускателната генерация щото е вързано за нея може да направиш пожар на двигателя или недай си боже да е Автобус с Деца или Пътници и да пламне в движение , тоест при наклон при спускане боравиш на интервали с посочените агрегати за спиране по горе !!!.Коментиран от #49
23:39 08.05.2025
48 Така е !
А прахоляците са вредни в градски условия, точно където ретардера е практически не приложим и се ползват само спирачки. Това може да го обясниш на коментар 44.
Така че електрическите нито износват асфалта повече, нито отделят повече фини прахови частици. Единствено коментара за по-ниския полезен товар е смислен.... Засега.
07:44 09.05.2025
49 Съвременните
До коментар #47 от "Никси":
Интардери от последните 15-20 години нямат нищо общо с Телма-та и като принцип на работа и като надеждност, няма проблем да се използват постоянно и при празна или лека композиция почти заковават на място без използването на спирачки!!!Коментиран от #50
13:23 09.05.2025
50 Никси
До коментар #49 от "Съвременните":
да за Интардера е така знам !!!.17:42 09.05.2025