Докато Tesla се бави със Semi, Volvo вече продаде 5 хил. ел. камиона

6 Май, 2025 13:52 3 381 50

  • volvo-
  • камион-
  • semi-
  • tesla

Компанията се похвали със собственото си постижение

Докато Tesla се бави със Semi, Volvo вече продаде 5 хил. ел. камиона - 1

Докато Semi на Tesla често заема челните страници на медиите в сектора на електрическите тежкотоварни камиони, Volvo Trucks тихомълком демонстрира значителна сила в реалния свят, като наскоро надхвърли впечатляващия етап от 5000 продажби на електрически камиони в световен мащаб. За разлика от ограничените производствени количества на Tesla, Volvo Trucks може да се похвали с цялостно портфолио от осем различни модела електрически камиони, предназначени за широк спектър от търговски приложения.

От представянето на първия си модел електрически камион през 2019 година, захранваните с батерии товарни превозни средства на Volvo Trucks са натрупали общо 5000 продажби. В ярък контраст, наличните исторически данни сочат, че Tesla е успяла да произведе приблизително 140 камиона от 2022 година насам. Макар че тази разлика може да намалее, след като разширеното производствено съоръжение на Tesla в Спаркс, Невада, достигне пълния си оперативен капацитет през следващата година, настоящите цифри рисуват ясна картина на настоящото пазарно господство на Volvo Trucks.

Докато Tesla се бави със Semi, Volvo вече продаде 5 хил. ел. камиона

Volvo Trucks съобщава, че нейните електрически превозни средства са намерили клиенти в 50 държави, като най-големите пазари са Германия, Нидерландия, САЩ, Норвегия и Швеция. Въпреки че не се разкриват конкретни данни за продажбите на всеки пазар, Volvo Trucks гордо заявява позицията си на безспорен лидер в сегмента на тежките електрически камиони в Европа за пета поредна година, владеейки значителен 47% пазарен дял с общо 1970 регистрирани електрически камиона. В Съединените щати и Канада Volvo Trucks държи пазарен дял, надхвърлящ 40% в сегмента на електрическите камиони през 2024 година, въпреки че точни данни за продажбите не бяха предоставени.

„Удовлетворяващо е да видим, че транспортните компании продължават да приемат предимствата на електрическите камиони в широк спектър от транспортни сегменти“, коментира Роджър Алм, президент на Volvo Trucks. „Електрическите камиони на Volvo са налични тук и сега, предоставяйки на нашите клиенти и на купувачите на транспортни услуги по-устойчива алтернатива, която има смисъл за бизнеса, и много от нашите клиенти се връщат при нас, за да увеличат своите електрически автопаркове.“

Докато Tesla се бави със Semi, Volvo вече продаде 5 хил. ел. камиона

Volvo Trucks, ключова част от Volvo Group, се откроява като един от най-продуктивните производители на електрически камиони в световен мащаб, като понастоящем предлага осем батерийно-електрически модела: FL Electric, FE Electric, FM Electric, FM Low Entry, FMX Electric, FH Electric, FH Aero Electric и VNR Electric. Volvo Group притежава и Mack Trucks, която наскоро представи свой собствен електрически влекач клас 8 - Mack LR Electric.

В перспектива Volvo Trucks ще подсили още повече своята гама от електрически камиони с пускането на пазара на последното поколение FH Electric - камион за дълги разстояния по-късно тази година. Този нов модел обещава значително подобрен максимален пробег от до 600 км благодарение на по-ефективната електрическа ос в сравнение с предшественика си, което е сигнал за продължаващия ангажимент на Volvo Trucks да разширява границите на електрическия търговски транспорт.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    15 12 Отговор
    Реално, ква стана тя, ЧАЙНИЦИТЕ пак са напред❗
    А ИЛюзОН, вече ОСМА ГОДИНА.....
    продава ИЛЮЗИИ‼️

    Коментиран от #2, #21, #31

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 6 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Тесльо-Ревльо, вземи си Валидолче и Валерианче‼️

    Коментиран от #6

  • 3 Реалист

    14 8 Отговор
    След като се събра с отбора на клоyните на оранжевия мъпед, няма никакъв шанс да продаде някакъв камион. Най много тръмпутин да си купи един за реклама.
  • 4 Тангра

    5 3 Отговор
    Страхотно
  • 5 Шофьор на ТИР

    15 4 Отговор
    Ще си взема един такъв камион, писна ми да чакам делю фактурата да намали нафтата с левче !
    При 120$ на барел нафтата беше 3,20 лв., сега като барела е под 60$ по сметките на пеевската подлога, колко трябва да е нафтата ?
  • 6 Мъск

    6 18 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Те и nissan се биеха в гърдите, че са най-продавания електромобил в света С натрупани 500 000 продажби през 2019.

    Volvo продава само толкова камиони, колкото се търсят от клиентите, а Тесла продава всичко, което може да произведе. Новият камион на volvo в бъдеще ще има 600 км пробег на хартия, стария камион на Тесла преди години показа около 900 км пробег в реалността с пълен товар.

    Коментиран от #8, #11

  • 7 Страшно постижение

    7 6 Отговор
    5000 камиона от 8 модела за 6 години. По 100 камиона на година от модел.

    Коментиран от #9

  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 4 Отговор

    До коментар #6 от "Мъск":

    Разменим си местата на данните‼️

    Новият камион на volvo в бъдеще ще има 600 км пробег с реален товар, камионът на Тесла преди години показа около 900 км пробег на хартия‼️

    Коментиран от #10, #14

  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 3 Отговор

    До коментар #7 от "Страшно постижение":

    А къде е ВСИЧКО 100 камиона общо за 8 години❓‼️

    Коментиран от #16

  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 4 Отговор

    До коментар #8 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    А да , освен на хартия и на клипчета от които не е ясно дали товарът не са собствените му батерии‼️🤣
  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 4 Отговор

    До коментар #6 от "Мъск":

    🤣🤣🤣
    "Тесла продава всичко, което може да произведе"
    🤣🤣🤣
    Стига вицове. И ние можем да четем ❗
    🤔🤔🤔
    "Темповете на производство на електрически превозни средства на Tesla сериозни изпреварват продажбите. През първото тримесечие на 2024 г. производството е надвишило продажбите с 46 561 автомобила, СЪОБЩАВАТ ОТ КОМПАНИЯТА."

    Коментиран от #12

  • 12 Ти да видиш

    3 6 Отговор

    До коментар #11 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Имат непродадени 46 000 камиона?

    Коментиран от #13

  • 13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 3 Отговор

    До коментар #12 от "Ти да видиш":

    Ти да видиш, някой не може да ОСМИСЛИ прочетен текст:
    " "Тесла продава всичко, което може да произведе"
    🤔

    Коментиран от #15

  • 14 През 2022 година

    5 5 Отговор

    До коментар #8 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    500 мили над 800 км

    Коментиран от #20, #38

  • 15 Контекст

    1 4 Отговор

    До коментар #13 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Камиони. Не роботи, не автомобили, не батерии за съхранение, не огнехвъргачки . Камиони! Volvo. Някой не следи контекста!

    Коментиран от #17

  • 16 Прото

    1 6 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    100 прототипа. Завод за серийно производство още не е построен. Производството евентуално ще започне в края на тази година. Серийното производство, че не следиш контекста и не можеш да осмислиш текста. Тестовото серийно производство. Реалното мащабно серийно производство през 2026, ако този път по изключение си спазят сроковете, което не е много сигурно.

    Коментиран от #18, #19, #23

  • 17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 2 Отговор

    До коментар #15 от "Контекст":

    В ПРАВ ТЕКСТ:
    Следя ги от 2017г. ❗Тогава ИЛюзОН обеща до края на годината камионите му да са на пазара❗
    От тогава до сега има само няколко бройки "продадени" на Пепси за вътрешно ведомствен транспорт❗ На всеки една две години отлагат излизането на пазара и завишават обещаната цена❗
    НА ПАЗАРА НЯМА КАМИОНИ ТЕСЛА
    В ПРОДАЖБА , НЯ-МА ‼️

    Коментиран от #27, #29

  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 1 Отговор

    До коментар #16 от "Прото":

    Те така и нашите Ф-16 от блока строяха завода след като ги платихме и щяха да са тук 2019-2022‼️ ЩЯ-ХА, следиш ли контекста,
    ОЩЕ ГИ НЯМА , има един и той НЕ лети, Ф-тория идвал , ама го няма, а другите.....
  • 19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 3 Отговор

    До коментар #16 от "Прото":

    Чети ТЕКСТА, КОНЯ ГО ОСТАВИ:
    "Камионът Tesla Semi беше представен от Мъск в края на 2017 г., а ПРОИЗВОДСТВОТО му беше обещано за 2019 г."
    Никъде не става дума , че заводът ще се строи след осен години🤔🤔🤔‼️
  • 20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 2 Отговор

    До коментар #14 от "През 2022 година":

    Този клип съм го гледал❗
    Ама КАМИОНЪТ го няма , НЯ-МА ГО❗
    Точно по този клип имаше коментар на поляк-шофьор, че това е недоразумение с мястото на шофьора, който нито вижда при изпреваране, нито може да комуникира с органи на реда, на КПП и прочие неудобства❗

    Коментиран от #22, #28

  • 21 волво леки коли

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    е китайска фирма а волво камиони е шведска, и двете дърпат напред в електриката
  • 22 таксиджия 🚖

    5 3 Отговор

    До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Колега мани го тоя, вкарал е всичките си пари в акции на теслон и е изперкал. Никога повече $500 за бройка! Никога! От тук само надоло до $120
  • 23 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "Прото":

    Теслю митичен,този завод го строят вече 7 години.По твоите опорки Тесла строеше завод за година без строително разрешение.
  • 24 Хаха

    6 2 Отговор
    Тесла Семи 170 , Волво 5000 електрически камиона, тротитроле!
  • 25 бай Даньо

    4 1 Отговор
    Под мъдрото ръководство на Мъски, Волво ще изчистят всички тесли от Швеция . Тесла продала за април само 208 коли по малко от Нисан Ария .... и това при 27% ръста на пазара на електромобили ....
  • 26 до долния

    3 5 Отговор
    Няма как бклутсите на фау ве да заместят Тесла всеки сядал в ИД5 и модел 3 знае разликата.
  • 27 И ти му вярваш на тоя Илон?

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Без завод няма камиони!

    2021 г. - Закупуване на сграда близо до Gigafactory Nevada: През март 2021 г. се появи информация, че Tesla е закупила голяма сграда в близост до основната Gigafactory Nevada. Първоначално предназначението не беше ясно, но по-късно стана известно, че в тази сграда се изгражда пилотна производствена линия за Tesla Semi с нисък капацитет.
    Януари 2023 г. - Официално обявяване на разширението на Gigafactory Nevada: През януари 2023 г. Tesla официално обяви мащабно разширение на Gigafactory Nevada, което включва изграждането на нов завод за масово производство на Tesla Semi и за 4680 батерийни клетки. По това време започнаха и подготвителните работи на терена.
    2024 г. - Активно строителство: През 2024 г. се появиха множество съобщения и видеоклипове, показващи активен напредък по строителството на новия завод за Semi до Gigafactory Nevada.
    Април 2025 г. - Завършване на грубия строеж: В края на април 2025 г. Tesla обяви, че грубият строеж на завода е завършен и започва инсталирането на производствените линии.
  • 28 Няма завод

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Няма камиони. Елементарна логика!
  • 29 Камиони няма

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "НА ПАЗАРА НЯМА КАМИОНИ ТЕСЛА
    В ПРОДАЖБА , НЯ-МА ‼️"


    Е нали това ти казах и аз, volvo произвежда само толкова камиони колкото може да продаде, а Тесла продава всичко произведено . В случая нищо. Няма заводи, няма камиони, няма продажби. Елементарна причинно-следствена връзка. Ти наистина ли си повярвал през 2017 че ще продава по половин милион камиона без да има завод?
  • 30 МЪСК 🥇

    2 6 Отговор
    5 хил. ги произвеждаме за час.
    Всяка новина започва или свършва с нас.

    Коментиран от #34, #40

  • 31 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Първо Волво Тръкс , което включва и Рено няма нищо общо със чайници , там беше продадено само производството на леки автомобили , както Нокиа си е напълно финландска в частта за мрежово оборудване , която изгражда всички мрежи за интернет в ЕС и САЩ !! Второ ако не беше Тесла щяха ли Волво и Мерцедес , а и много други да почнат да продават електрически тежкотоварни камиони ?? Може би , ама след 30-40 години !! Е това е напълно достатъчно , а дори факта , че фирма със по- малко от 15 години история вече влиза в този бранш и то с водещ модел е предостатъчно !!

    Коментиран от #39

  • 32 Любител пилот

    3 1 Отговор
    Колко тежи батерията му?Къде и как ще се рециклира? Какви материали и от къде са добити? Ей това е интересното.И как теглото на тоя камион износва асфалта? Какъв прахоляк ще предизвиква , както и износването на насладите? Или не знаете, че прахът от асфалта, от накладките е повече от частичките от дизела.Но набедиха дизела.Увеличеното тегло на всичко де е електрическо износването повече, вдига прах повече.Ей ви екологията.Важното е едни пари някой да ги въртят.Другото е лъжем да те мажем.

    Коментиран от #33, #35

  • 33 Пропаганда?

    2 2 Отговор

    До коментар #32 от "Любител пилот":

    Защо реши, че 40 т електрически камион износва повече асфалта от 40 т дизелов камион? Защо реши, че спиране с електродвигателите износва повече феродо от спирачките и вдига повече прахоляк от тях?

    И всъщност рециклирането на повече и по-големи и съответно скъпи батерии е много по-ефективно евтино и екологично, отколкото малките батерии на смартфони например, които повечето хора хвърлят директно в коша.

    Все пак никой няма да изхвърли няколко хиляди евро в коша, вместо да си ги вземе от пункта за вторични суровини, като изхвърли там батерията.

    Коментиран от #36, #43

  • 34 МЪСК 🥇

    0 4 Отговор

    До коментар #30 от "МЪСК 🥇":

    - 900 kWh батерия на 1000 волта (клетки тип 4680 в 9 модула),
    - мощност на зареждане: над един мегават на Tesla Megacharger за 30 мин
    - 800 км (500 мили) документиран пробег с пълен товар 36.7 тона и магистрална скорост. "Tesla Semi driving 500 miles, fully loaded, on a single charge". Причината - 3 електромотора с карбонови ръкави. 2 на едната ос - задействат се само при ускорение, 1 на другата ос - поддържа магистрална скорост с минимален разход. Бронирано предно стъкло, за да не губи време по сервизи. Гаранция - 1.6 млн. км. При спускане на проход, вместо с изпушили спирачки, се оказва с пълна батерия.
    Всичко останало е 20 години назад.

    Коментиран от #41

  • 35 МЪСК 🥇

    0 2 Отговор

    До коментар #32 от "Любител пилот":

    Като не знаеш, трай си. По-добре да не кажеш нищо, отколкото да кажеш нищо.

    Белгийския гигант Umicore извлича 95% от кобалт, литий и никел от старите батерии.

    Northvolt Ett Гигафабриката за производство и рециклиране на батерии работи от 2022 в Шелефтео, Швеция

    Germany Spoke в Магдебург, Германия на канадския гигант Li-Cycle Holdings Corp., рециклира 30 000 тона батерии годишно

    Април 2023 заработи най-голямото хидрометалургично съоръжение за рециклиране на батерии със затворен цикъл в Европа в Harjavalta, Финландия на Fortum Battery Recycling

    Не можеш да проследиш новите батерийни композиции, които влизат в употреба всеки ден. То са натриево-йонни (Na-ion) на CATL в новите Chery, то са литиево-серни на Lyten следващите модели на Stellantis, желязно-въздушните клетки на Form Energy, които съхраняват по 1 мегават на декар. То са подобрения на сегашните LFP и NMC (4680 на Tesla с tabless конструкция т.е. без контактна пластина). Но победителят е не който ще ти изкара страшната батерия за един милион пари, а кой продава милиони коли и това е само Мъск Лий.
  • 36 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Пропаганда?":

    Защо реши , че двата камиона са по 40 тона и имат еднакъв полезен товар❓
    Справка всички модели леки автомобили на ток са с около 400 кг по-тежки от същите модели с ДВГ за полезен товар 400 кг и пробег 400 км 🚘

    Коментиран от #37

  • 37 Закон божий

    0 2 Отговор

    До коментар #36 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Общото тегло на камиона е ограничено от закона до 40 т, независимо колко тежи камиона, ремаркето и товара по отделно. Има и максимално тегло на ос. Следователно електрическите камиони не износват повече пътищата. Но пък дизеловите отделят повече фини прахови частици, защото спират само със спирачките.

    Коментиран от #42, #44

  • 38 През 2025

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "През 2022 година":

    колко и къде!?? Стига с тези анимации... няма ги... никъде... а хората правят от години това, за което ви пея от самото начало... и имат гама / разнообразие от превозни средства за различни приложения... но кой ли разбира от транспорт и камиони... това да не ти е тРеслата да ти смята с колко няма да ти стигне от София до Пловдив и обратно....
  • 39 Водещ

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    модел по какви показатели!?? Или на теб ти се желае така...
  • 40 Така ги

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "МЪСК 🥇":

    произвеждате, че още не се знае кога и дали изобщо ще достигнете 5000 бройки годишно....
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Пропагандата е при вас

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Пропаганда?":

    нещо за полезен товар да кажеш, разпределения на маси...влекача колко ще тежи..??
    В какви конфигурации ще се прави?
    Ако изобщо ще се прави....
  • 44 Много отдавна

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "Закон божий":

    повечето от тежките камиони не спират само със спирачките... над 20-на години... вземете се образовайте малко...и първо пуснете нещо да се продава и наложи на пазара след над 8 години измами, след това пишете...

    Коментиран от #45

  • 45 Да не казваш

    0 1 Отговор

    До коментар #44 от "Много отдавна":

    Че в града се спира с ретардер?

    Коментиран от #46, #47

  • 46 Не спира се

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "Да не казваш":

    с интардер и притардер...
    Колко тежкотоварни композиции се движат постоянно в града!?
  • 47 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "Да не казваш":

    Ретардера , Телмата и Моторната спирачка служат да ти убие скороста а не да спираш с тях , а когато убиеш скороста по лесно спираш и с крачната спирачка и запомни едно не тряба да се исползват често а само когато се наложи на интервали или на рискови ситуации от ПТП да ти помогне да спреш най бързо , ако го ползваш постоянно а не на интервали така на Ретардера може да запалиш Турбината от прегряване тъй като през нея минава и охлаждаща течност Антифриз и при честа употреба прегрява Турбината , на Телмата ще деформираш Диска има и опасност да се счупи , и на Моторната Спирачка без да искаш ще изгасиш двигателя или ако има теч на масло в испускателната генерация щото е вързано за нея може да направиш пожар на двигателя или недай си боже да е Автобус с Деца или Пътници и да пламне в движение , тоест при наклон при спускане боравиш на интервали с посочените агрегати за спиране по горе !!!.

    Коментиран от #49

  • 48 Така е !

    1 0 Отговор
    При електродвигателите няма такива опасности. Както при намаляването на скоростта, за което се използват всички изброени от теб методи, така и при спиране, когато дори по твоите думи тези методи са неприложими, електрическият камион може да спира с електродвигателите без да ползва спирачните и да вдига прахоляци, както твърдеше пилота. Тогава кинетичната енергия вместо да се превърне в прахоляк или топлина, просто зарежда батерията и увеличава пробега.

    А прахоляците са вредни в градски условия, точно където ретардера е практически не приложим и се ползват само спирачки. Това може да го обясниш на коментар 44.

    Така че електрическите нито износват асфалта повече, нито отделят повече фини прахови частици. Единствено коментара за по-ниския полезен товар е смислен.... Засега.
  • 49 Съвременните

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Никси":

    Интардери от последните 15-20 години нямат нищо общо с Телма-та и като принцип на работа и като надеждност, няма проблем да се използват постоянно и при празна или лека композиция почти заковават на място без използването на спирачки!!!

    Коментиран от #50

  • 50 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Съвременните":

    да за Интардера е така знам !!!.