Министерството на финансите на САЩ отказа да издаде експортен сертификат за продажбата на самолет тип Sukhoi Superjet 100 на Иран, съобщава израелският сайт iHLS. Американското одобрение се налага, тъй като над 10% от детайлите по руската машина се произвеждат в САЩ. „По всичко личи, че поради липсата на лиценз от Службата по контрол на чуждестранните активи към Министерството на финансите на САЩ, все още не е възможно самолетите да бъдат доставени”, каза Максуд Асади Самани – представител на Асоциацията на иранските авиолинии. Според него, замяната на американските части с други ще отнеме много време.
В края на април 2018 г. компанията „Граждански самолети Сухой” по време на авиационния салон Eurasia Airshow подписаха с две ирански авиокомпании меморандум за доставката на 40 броя SSJ-100R до края на 2022 г.
SSJ-100R е първият самолет от подобен тип, разработен в Русия. Предназначен е да извършва полети на средни разстояния до 4400 км и да превозва 98 пътници. Производството му започна през 2011 г. Извън Русия той се експлоатира в Мексико и Ирландия. Най-големият ползвател на машината е руският национален превозвач „Аерофлот”.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Само питам
Коментиран от #3
18:14 06.01.2019
2 Гюленч
Коментиран от #7
18:15 06.01.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Знаещ
Отбелязва се, че руските машини са създавали затруднения в изпълнението на полетите по разписание заради чести повреди и липса на части. Белгийските авиолинии са прекратили договора за наем, сключен с ирландския собственик на самолетите "СитиДжет" (CityJet), и са наели от същата фирма самолети на канадския производител "Бомбардие" (Bombardier CRJ-900).
Белгийската авиокомпания бе единственият западен превозвач, изпълнявал редовни полети с машините на "Сухой". Руските самолети от тази марка полетяха в началото на десетилетието с двигатели, разработени съвместно от Франция и Русия.
18:19 06.01.2019
5 Шойгу
Коментиран от #9
18:20 06.01.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 гост
До коментар #2 от "Гюленч":
Май нещо не прочете , а ?? Разработката на самолета се извършва от КФ ЗАО „Граждански самолети Сухой“ с чуждестранен капитал и техническата помощ на Boeing !!!!! Авиониката е разработена от френската компания Thales, системата за управление е Liebherr, двигателят – PowerJet !!!! На твоя "Сухой" е САМО фюзелажа , демек железата , пардон алуминия !!! Искаш да кажеш , че заради едни иранци ще рискуват да им спрат производството , хахаххахах !!!!!Коментиран от #10
18:23 06.01.2019
8 Само питам
До коментар #6 от "Знаещ":
Ами научи се да си задаваш въпросите норнално ние не сме от маалата за да те разбираме мааааа!18:24 06.01.2019
9 Знаещ
До коментар #5 от "Шойгу":
Ще се реши "на най", както казват българските буряти, братчеди на Шойгу. Тигана да не се добива само в кочината бе неграмотник. Най-големите запаси на титанова и манганова руда в света са в Украйна.Коментиран от #11, #14
18:25 06.01.2019
10 Гюленч
До коментар #7 от "гост":
Ти май не четеш - гражданска авиация Сухой подписва договор с иранците! Не Боинг!Коментиран от #12
18:26 06.01.2019
11 Исак Нютон
До коментар #9 от "Знаещ":
Русия е най големия преработвател на ТI!!Коментиран от #17
18:30 06.01.2019
12 Геро
До коментар #10 от "Гюленч":
Не Боинг, разбира се.Идеята е, че ако Сухой продават на иранците, то ще загубят доставчиците си на основни компоненти. Тоест, може даже и да не могат да си изпълнят този ангажимент към Иран. Имат право да решават.
18:45 06.01.2019
13 Знаещ зднк
До коментар #6 от "Знаещ":
Къде прочете " най-важни " бе кравар?Аман от промити мозъци.
18:45 06.01.2019
14 НАТО ВЕЦ
До коментар #9 от "Знаещ":
Като си "знаещ", знаеш ли че Русия не просто изнася титан за авиоиндустрията на САЩ, а изработва готови части, най-вече за Бойнг?!Коментиран от #16, #36, #41
18:47 06.01.2019
15 Тъжно русофилчи
18:48 06.01.2019
16 Знаещ
До коментар #14 от "НАТО ВЕЦ":
Сам разбираш, че докато американците могат да си ги произведат сами, руската кочина не може да направи това за своите самолети, нали? В това се състои огромната разлика.Коментиран от #26
19:00 06.01.2019
17 Знаещ
До коментар #11 от "Исак Нютон":
Най-големия не означава единствен бе отворко.19:01 06.01.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 onq s konq
Коментиран от #20, #30
19:06 06.01.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Tiffff
19:19 06.01.2019
22 българче
Коментиран от #23
19:58 06.01.2019
23 Кучето
До коментар #22 от "българче":
Не ти е лесно по цял ден в кравшкото гюбре почва да ти се привижда навсякъде!20:07 06.01.2019
24 Българин
Коментиран от #38
20:08 06.01.2019
25 емо
20:28 06.01.2019
26 НАТО ВЕЦ
До коментар #16 от "Знаещ":
"Добре", че ми каза, щото цял живот щях да се "чудя", защо на руските самолети пише: "Сделано в САШ-а" :)))))))))Коментиран от #31
21:27 06.01.2019
27 По течението
21:43 06.01.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 хахаха
Толкова за науката и техниката в рашистан.
22:10 06.01.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 гост
До коментар #26 от "НАТО ВЕЦ":
Ма ти май не знаеш и че ВСИЧКИ международни полети на Аерофлот са с БОИНГ и ЕЪРБЪС ?? И още мноооого годинки ще е така !!!Коментиран от #32
22:15 06.01.2019
32 gost
До коментар #31 от "гост":
Май ти не знаеш, че международния полет на Аерофлот от Москва до София се извършва със SSJ-100. Или за теб това вече е вътрешен полет?Коментиран от #35
23:37 06.01.2019
33 гост
Няма какво да се коментира докато не е потвърдено от американското правителство.
23:44 06.01.2019
34 Аналитик
11:35 07.01.2019
35 гостгост
До коментар #32 от "gost":
Само вътрешни полети -не международни .Самолета не отговаря на някои изисквания .
13:50 07.01.2019
36 Маркуча
До коментар #14 от "НАТО ВЕЦ":
Русия за толкова години така и не се научи да обработва титана ,за това и друго не и остава освен да го изнася -но като суповина.13:54 07.01.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Само питам
До коментар #24 от "Българин":
Руските подлоги не могат да бъдат българи!15:29 07.01.2019
39 самовар
17:03 07.01.2019
40 заз
17:08 07.01.2019
41 копейкин
До коментар #14 от "НАТО ВЕЦ":
Какви части за Боинг ,мурзилка , те едно сметало не могат да произведат . Изнасят титана на слитъци - Боинг части от Русия не купува. А титан купуват САЩ и правят страхотни самолети с него SR 71 сега подготвят и друг Aurora SR 72 , ползван е и в А 10 Тъндърболт . Купуват титан от Русия , а си имат собствени залежи и то не малки .Глупави ли са ? Обаче титана е стратегическа суровина .Коментиран от #42
17:52 07.01.2019
42 НАТО ВЕЦ
До коментар #41 от "копейкин":
Написаното от теб показва само колко си "умен". Lockheed SR-71 „Blackbird“ е абсолютен провал. Титановият му корпус тече на лейка и за да се зареди с гориво първо трябва да се загрее. За сметка на това Миг 25, сдялан от стомана го прави див и щастлив. А10 дори ни може да се сравни с СУ 25, също щирмовик и в който има доволно количество титан, който според друг "гений" тук руснаците не можели да обработват. А за частите може да направиш официално запитване към Бойнг. Големи сте смешници.18:51 07.01.2019
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 братушки
08:58 09.01.2019
47 Този коментар е премахнат от модератор.