Министерството на финансите на САЩ отказа да издаде експортен сертификат за продажбата на самолет тип Sukhoi Superjet 100 на Иран, съобщава израелският сайт iHLS. Американското одобрение се налага, тъй като над 10% от детайлите по руската машина се произвеждат в САЩ. „По всичко личи, че поради липсата на лиценз от Службата по контрол на чуждестранните активи към Министерството на финансите на САЩ, все още не е възможно самолетите да бъдат доставени”, каза Максуд Асади Самани – представител на Асоциацията на иранските авиолинии. Според него, замяната на американските части с други ще отнеме много време.
В края на април 2018 г. компанията „Граждански самолети Сухой” по време на авиационния салон Eurasia Airshow подписаха с две ирански авиокомпании меморандум за доставката на 40 броя SSJ-100R до края на 2022 г.
SSJ-100R е първият самолет от подобен тип, разработен в Русия. Предназначен е да извършва полети на средни разстояния до 4400 км и да превозва 98 пътници. Производството му започна през 2011 г. Извън Русия той се експлоатира в Мексико и Ирландия. Най-големият ползвател на машината е руският национален превозвач „Аерофлот”.
САЩ
Коментиран от #3
-22 +24
Коментиран от #7
-26 +46
Отбелязва се, че руските машини са създавали затруднения в изпълнението на полетите по разписание заради чести повреди и липса на части. Белгийските авиолинии са прекратили договора за наем, сключен с ирландския собственик на самолетите "СитиДжет" (CityJet), и са наели от същата фирма самолети на канадския производител "Бомбардие" (Bombardier CRJ-900).
Белгийската авиокомпания бе единственият западен превозвач, изпълнявал редовни полети с машините на "Сухой". Руските самолети от тази марка полетяха в началото на десетилетието с двигатели, разработени съвместно от Франция и Русия.
-19 +20
Коментиран от #9
-33 +59
До коментар #2 от "Гюленч":
Май нещо не прочете , а ?? Разработката на самолета се извършва от КФ ЗАО „Граждански самолети Сухой“ с чуждестранен капитал и техническата помощ на Boeing !!!!! Авиониката е разработена от френската компания Thales, системата за управление е Liebherr, двигателят – PowerJet !!!! На твоя "Сухой" е САМО фюзелажа , демек железата , пардон алуминия !!! Искаш да кажеш , че заради едни иранци ще рискуват да им спрат производството , хахаххахах !!!!!
Коментиран от #10
-25 +31
До коментар #6 от "Знаещ":
Ами научи се да си задаваш въпросите норнално ние не сме от маалата за да те разбираме мааааа!
-6 +6
До коментар #5 от "Шойгу":
Ще се реши "на най", както казват българските буряти, братчеди на Шойгу. Тигана да не се добива само в кочината бе неграмотник. Най-големите запаси на титанова и манганова руда в света са в Украйна.
Коментиран от #11, #14
-21 +20
До коментар #7 от "гост":
Ти май не четеш - гражданска авиация Сухой подписва договор с иранците! Не Боинг!
Коментиран от #12
-9 +18
До коментар #9 от "Знаещ":
Русия е най големия преработвател на ТI!!
Коментиран от #17
-7 +15
До коментар #10 от "Гюленч":
Не Боинг, разбира се.
Идеята е, че ако Сухой продават на иранците, то ще загубят доставчиците си на основни компоненти. Тоест, може даже и да не могат да си изпълнят този ангажимент към Иран. Имат право да решават.
-5 +16
До коментар #6 от "Знаещ":
Къде прочете " най-важни " бе кравар?
Аман от промити мозъци.
-16 +14
До коментар #9 от "Знаещ":
Като си "знаещ", знаеш ли че Русия не просто изнася титан за авиоиндустрията на САЩ, а изработва готови части, най-вече за Бойнг?!
Коментиран от #16, #36, #41
-19 +21
-11 +19
До коментар #14 от "НАТО ВЕЦ":
Сам разбираш, че докато американците могат да си ги произведат сами, руската кочина не може да направи това за своите самолети, нали? В това се състои огромната разлика.
Коментиран от #26
-25 +25
До коментар #11 от "Исак Нютон":
Най-големия не означава единствен бе отворко.
-6 +12
Коментиран от #20, #30
-23 +18
-4 +21
Коментиран от #23
-14 +25
До коментар #22 от "българче":
Не ти е лесно по цял ден в кравшкото гюбре почва да ти се привижда навсякъде!
-10 +11
Коментиран от #38
-17 +14
-11 +16
До коментар #16 от "Знаещ":
"Добре", че ми каза, щото цял живот щях да се "чудя", защо на руските самолети пише: "Сделано в САШ-а" :)))))))))
Коментиран от #31
-8 +4
-12 +8
Толкова за науката и техниката в рашистан.
-13 +20
До коментар #26 от "НАТО ВЕЦ":
Ма ти май не знаеш и че ВСИЧКИ международни полети на Аерофлот са с БОИНГ и ЕЪРБЪС ?? И още мноооого годинки ще е така !!!
Коментиран от #32
-10 +20
До коментар #31 от "гост":
Май ти не знаеш, че международния полет на Аерофлот от Москва до София се извършва със SSJ-100. Или за теб това вече е вътрешен полет?
Коментиран от #35
-7 +9
Няма какво да се коментира докато не е потвърдено от американското правителство.
-10 +3
-3 +11
До коментар #32 от "gost":
Само вътрешни полети -не международни .
Самолета не отговаря на някои изисквания .
-1 +6
До коментар #14 от "НАТО ВЕЦ":
Русия за толкова години така и не се научи да обработва титана ,за това и друго не и остава освен да го изнася -но като суповина.
-7 +6
До коментар #24 от "Българин":
Руските подлоги не могат да бъдат българи!
-8 +9
-8 +8
-2 +5
До коментар #14 от "НАТО ВЕЦ":
Какви части за Боинг ,мурзилка , те едно сметало не могат да произведат . Изнасят титана на слитъци - Боинг части от Русия не купува. А титан купуват САЩ и правят страхотни самолети с него SR 71 сега подготвят и друг Aurora SR 72 , ползван е и в А 10 Тъндърболт . Купуват титан от Русия , а си имат собствени залежи и то не малки .Глупави ли са ? Обаче титана е стратегическа суровина .
Коментиран от #42
-10 +5
До коментар #41 от "копейкин":
Написаното от теб показва само колко си "умен". Lockheed SR-71 „Blackbird“ е абсолютен провал. Титановият му корпус тече на лейка и за да се зареди с гориво първо трябва да се загрее. За сметка на това Миг 25, сдялан от стомана го прави див и щастлив. А10 дори ни може да се сравни с СУ 25, също щирмовик и в който има доволно количество титан, който според друг "гений" тук руснаците не можели да обработват. А за частите може да направиш официално запитване към Бойнг. Големи сте смешници.
-6 +5
-1 +2