ФАКТИ.БГ

Пълен срив за Boeing

Европа затвори въздушното си пространство за Boeing 737 MAX 8, а акциите на авиогиганта се сриваха

Публикувана: 12 Март, 2019 21:41
20 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4967
Пълен срив за Boeing
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Европейският съюз (ЕС) спира полетите над континента на самолети от типа Boeing 737 MAX 8. Забраната ще важи докато не стане ясна причината за катастрофата на 10 март в Етиопия, при която загинаха 157 души. Първи от европейските държави, които обявиха днес, че в тяхното въздушно пространство няма да се лети с този тип машини бяха Франция, Германия, Ирландия и Австрия. Към тях се присъединиха Сингапур и Австралия.

Редица африкански, азиатски и централноамерикански авиокомпании също обявиха, че въвеждат временна забрана за полети на свои самолети от въпросния модел. Други обаче заявиха, че не се отказват от своите Boeing 737 MAX 8. Сред тях са руската авиокомпания Ес7 (S7) и двете водещи канадски авиокомпании - Air Canada и WestJet Airlines Ltd. Канадските превозвачи разполагат общо с 37 самолета Boeing 737 MAX 8.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп междувременно изрази съжаление, че самолетите са станали твърде сложни за управление, два дни след разбиването на етиопски Boeing. „Самолетите стават прекалено сложни за пилотиране. Вече не са нужни пилоти, а компютърни техници от Масачузетския технологичен институт", написа Тръмп в редица постове в социалната мрежа Twitter. „Необходимо е да се вземат решения за части от секундата и сложността поражда опасност. Всичко това на висока цена, но с много малка печалба. Не знам за вас, но аз не искам Албърт Айнщайн да ми е пилот. Искам страхотни професионални пилоти, които да могат лесно и бързо да поемат контрол над самолета си!”, писа президентът на САЩ.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
НА БАБА МИ ФЪРЧИЛОТО
1 Отговор
Е ПО-ДОБРО

Оценка:
-5 +15

861
2 Отговор
Когато мениджърите имат последната дума вместо инженерите, резултата е такъв.

Оценка:
-1 +62

Делфинче
3 Отговор
И друг път са падали и бойнги, и еърбуси, и руски модели, но след никоя катастрофа преди не помня такава паника както след тази, защо е цялата тази дандания и шумотевица не разбирам...

Коментиран от #16, #17


Оценка:
-39 +8

Летец
4 Отговор
84% процента от авио катастрофите са с Boeing

Коментиран от #6


Оценка:
-7 +41

нервен
5 Отговор
Сега е моментът да се купуват акции ...

Оценка:
-11 +7

Фигаро
6 Отговор

До коментар #4 от "Летец":


Ако всички самолети са Боинг, 100% от катастрофите ще са с Боинг, нали ? Малко ми понамирисва на манипулация или злоба.

Коментиран от #7, #8, #14


Оценка:
-32 +17

Летец
7 Отговор

До коментар #6 от "Фигаро":


Обаче 45% от самолетните полети за пасажери в света са с Airbus

Оценка:
-0 +36

Летец
8 Отговор

До коментар #6 от "Фигаро":


А Boeing и Airbus са две напълно различни марки да не изброявам още десетките други марки самолети

Оценка:
-0 +23

Ф16
9 Отговор
То и Ф16 често падат без причина. Над 700 бройки паднали от 74 година насам

Оценка:
-3 +26

737
10 Отговор
737 е проектиран през 60-те години. Оттогава досега е само модифициран, т.е. надграждан с нови двигатели или авионика. Но основната конструкцие е НЕПРОМЕНЕНА. Стар, стар, стар самолет...Моделът МАХ8 е последна версия. Двигателите са много по-мощни и тежки и затова са поставени ва дълги пилони напред, но далече от центъра на тежеста. При висока тяга при набиране на височина самолетът си издига при по-висок ъгъл срляма хоризонта по тази причина. Затова Боинг са поставили система МКАС, която навежда носа надолу3 и пилотите нища не могат да направят, освен ако не изключат тази система. Да ама тоа не е записано в ръководстото за експлоатация и освен това силата, която трябва да упражнят пилотите при работещ МКАС е над 60кг. Предвид малката височина след излитане и насочването на носа надолу - краят е ясен и е демонстриран вече два пъти с над 350 жертви.

Коментиран от #11, #12


Оценка:
-4 +23

Без аналог!!!
11 Отговор

До коментар #10 от "737":


Много вероятна причина

Оценка:
-1 +8

Госあ
12 Отговор

До коментар #10 от "737":


Еми като Ф16. Същата работа.

Оценка:
-1 +11

Спутник
13 Отговор
Това са сигурни самолети щом са от ЮСА такива ще са и тея дето ще вземем за армията

Оценка:
-0 +11

джон
14 Отговор

До коментар #6 от "Фигаро":


А не ти ли намирисват труповете на загиналите?

Оценка:
-0 +5

1234
15 Отговор
Очевидно някой го е накарал да напише тази оправдателна глупост. Самолетите не са станали по сложни в последните 60 г поне, излита лети каца, все едно да каже че колите са станали по сложни за управление за 50 г а напротив, вече вървят почти сами... Видя се американските технологии колко са добре когато вече няма емигрантска вълна след 1945 или 1989... Вече няма от къде да крадат образовани хора, освен ако не запалят война пак в европа или балканите

Оценка:
-5 +20

гост
16 Отговор

До коментар #3 от "Делфинче":


Защото имат проблем със софтуеър-а свързат с получаваните данни от сензорите и оттам при определени условия и наклон самолета изпада в рискова ситуация каквато пилота не може да овладее. Защото е чисто нов самолет, от който два броя паднаха без външна намеса или причина в рамките на 6месеца. Едно е да се разбие в тежки метереологични условия, а съвсем друго е чисто нов самолет да пада малко след излитане при набиране на височина, както паднаха и двата самолета. Чисто техническа недомислица от страна на производителя, за да повишат ефективността те го направили много по-сложен и оттам, както се вижда, по-опасен. Радваха се, че ги произвеждат бързо и задминали Еърбъз с 15 броя повече продадени за година, но това бързане и риск ще им излезе милиарди, защото авиокомпаниите ще отменят заявките си и ще преминат към европейците, които са много по-надеждни и нямат проблеми. Това е индустрия, в която всяка грешка се наказва със смърт на невинни, няма как да не се реагира остро.

Оценка:
-3 +20

kkkk
17 Отговор

До коментар #3 от "Делфинче":


Падали са и ще падат, но когато за 6 месеца паднат 2 самолета от съвсем нов и пресен модел на фирма Х е логично да има паника и да се забраняват полети.

Оценка:
-0 +19

Windows
18 Отговор
Да си преинсталират по-често Windows-а, че и той бъгав...

Оценка:
-0 +7

незнайко
19 Отговор
При самолетите техниката и електрониката наистина е адски много усложнена . Ако се замислят инженерите ще могат да съкратят поне 1/3 от нея . Елементарен пример с електронния волан при автомобилите !!! Колко случая станаха за безконтролно завиване ??? Някой да знае такъв случай със старите изпитани системи - не разбира се. НО ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ СЕ ВОДЯТ ПОНЯКОГА ОТ ПОГОВОРКАТА ЗА ЖАБАТА И КОНЯ !!! Да правят нещо по различно от другия .

Оценка:
-0 +4

София
20 Отговор
Трябва да има само 2 педала за верт.кормило, газ, спирачка и геврек....и проблема е решен, а не fly-by-wire и после да се гледаме с наведени глави, сума и народ се изтрепа, тепърва ще падат още и още и още, а беше най-безопасният транспорт едно време !

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът коментира срещата си с турския президент Реджеп Тайип Ердоган:
Ние можем да решим проблема още днес само за България, но аз не искам да е за сметка на Гърция или други европейски страни."

Още бисери