13 Април, 2021 15:05 2 489 3

Нови предизвикателства пред този сектор в Европа

  • логистика-
  • транспорт-
  • европа

Транспортът и логистиката ще бъдат положени на цифровизация

Нови предизвикателства пред този сектор в Европа - 1
Снимка: Shutterstock

Мерките, свързани с пандемията, и Брекзит несъмнено доведоха до увеличаване на сложността на транспорта на дълги разстояния. От друга страна, доставките "последна миля" получиха огромен импулс, който ще продължи отвъд настоящата криза.

"През първите няколко седмици през януари тази година станахме свидетели на забележим спад на транзакциите, извършени от камиони, преминаващи през канала. Ситуацията се стабилизира малко след това, но остава административна тежест, включително процедури за митническо освобождаване и възстановяване на данъци на хартиен носител", казва Мартин Воханка директорът на Eurowag. Пандемията потвърди също така, че основните тенденции в логистиката през следващите години ще се съсредоточат върху дигитализацията и екологосъобразната мобилност. Кипящата електронна търговия създава натиск за по-бърза и по-рентабилна доставка. А публичното търсене на устойчиви решения не е намаляло, напротив.

Европа все повече се въздържа от изкопаеми горива и вместо това проучва алтернативни енергийни източници. Това е силно свързано с Европейския зелен търговски механизъм, в който ЕС си поставя за цел да стане първият в света неутрален по отношение на климата континент до 2050 г. Стратегията предвижда намаляване на емисиите от транспорта с 90 %; това следва да се осъществи до голяма степен чрез преминаване към алтернативни горива.

При превози на дълги разстояния втечненият природен газ (LNG) и в дългосрочен план водородът изглеждат най-обещаващата и жизнеспособна алтернатива на дизеловото гориво. За градската логистика със сигурност решението са акумулаторни електрически превозни средства.

"Процентът на превозните средства, захранвани от алтернативни задвижващи системи в нашите автопаркове, остава скромен в сравнение с традиционните двигатели, но смятаме, че делът ще се промени значително през следващите 2-3 години", казва Воханка. В момента в Европа има 387 бензиностанции с втечнен природен газ.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й‼

    5 1 Отговор
    ЖП превоз на товари и хора обаче у нас е сринат ‼ Каква случайност 🤔
  • 2 Врачка

    0 1 Отговор
    Ъ.....кой да го е*ба е Воханка?
  • 3 123

    0 0 Отговор
    За съжаление метана и пропан-бутана не са вариант, отделят голямо количество въглероден диоксид и трудно покриват заложените екологични норми, така че предстои да видим как ще бъде решен този проблем.