6 Юли, 2021 15:35 1 410 8

А1 и Столична община реализираха проект за мониторинг и оптимизация на водопотреблението чрез IoT решение

  • а1-
  • проект-
  • столична община

Проектът обхваща мониторинг на консумацията на вода и налягането във вътрешните водопроводни мрежи на автобусните предприятия в Малашевци, Дружба и Земляне, част от Столичен автотранспорт ЕАД, както и тролейбусно и трамвайно депо Надежда и депо Трамкар, в рамките на Столичен електротранспорт ЕАД

А1 и Столична община реализираха проект за мониторинг и оптимизация на водопотреблението чрез IoT решение - 1

А1 и Столична община реализираха проект за мониторинг и оптимизация на водопотреблението чрез IoT решение

Проектът обхваща мониторинг на консумацията на вода и налягането във вътрешните водопроводни мрежи на автобусните предприятия в Малашевци, Дружба и Земляне, част от Столичен автотранспорт ЕАД, както и тролейбусно и трамвайно депо Надежда и депо Трамкар, в рамките на Столичен електротранспорт ЕАД

Решението е създадено в партньорство с QUBIQO и помага на общинските компании да оптимизират консумацията и ограничат загубите на вода

Високотехнологично решение на А1 помага на Столична община да елиминира излишния разход на вода в авто- и електротранспорта на София. Стартираният пилотно от А1 проект за измерване и дистанционен мониторинг на консумацията на вода и налягането във вътрешните водопроводни мрежи на избрани обекти в столичните компании за автотранспорт и електротранспорт е част от концепцията „Интернет на нещата“ и използва стандарта Narrowband-IoT (NB-IoT). Системата е внедрена в началото на 2021 г. в няколко от най-водоемките обекти - автобусните предприятия в Малашевци, Дружба и Земляне, както и тролейбусно и трамвайно депо „Надежда“, и депо „Трамкар“.

Кристиан Кръстев, зам.-кмет в направление „Транспорт и градска мобилност“ в Столична община, коментира: „Използването на иновативни технологии за подобряване на ефективността на всички общински дружества е приоритет за Столична община. Затова ние ще продължим да разглеждаме различни възможности за партньорство с технологични компании в посока въвеждане на решения в сферата на „Интернет на нещата“, които да ни позволят да оптимизираме различни работни процеси. Подобряването на ефективността в използването на водните ресурси беше реализирано бързо и ефективно с помощта на нашите технологични партньори А1 и QUBIQO. Доволни сме от постигнатите дотук резултати и планираме да надградим системата и в други обекти, за да се мултиплицира положителният ефект в полза на гражданите и гостите на Столицата.“

Иван Иванов, старши директор „Корпоративни продажби“ в А1 България, заяви: “Дигитализацията на компаниите и публичните институции е ключът към икономическото ни развитие като общество. А1 влага много усилия да предоставя най-подходящите технологични решения, които да помагат на институциите да пестят време и средства, докато създават все по-добри условия за гражданите. Инициативата на заместник-кмета Кръстев за търсене на по-добри и иновативни решения, с които да се оптимизират разходите на вода в общинските компании, е огромна крачка напред за местната власт в посока дигитализацията, за която ние работим от години. Горд съм, че съвместният ни проект постигна значителни оптимизации. Точно това е и основният смисъл на решенията от „Интернет на нещата“, които развиваме и ще стават все по-успешни и широко приложими с параметрите на нашата 5G ULTRA мрежа.“

Детайлният мониторинг на консумацията, извършен благодарение на системата на А1, показа, че в обектите има много висок постоянен разход на вода в часови интервали без активна дейност. Същевременно беше установено, че налягането варира от 4,7 бара до 6,2 бара, при необходими около 3,0 бара. Събраната от системата информация послужи като основа за реализирането на проект за оптимизация на консумацията и намаляване на загубите на вода. Внедреното впоследствие инженерно решение беше реализирано от експертите по темата за намаляване на загубите на вода проф. д-р инж. Ганчо Димитров и компанията QUBIQO. В резултат на въвеждането на система за управление на налягането в трите обекта консумацията им беше намалена съответно с 640% за депо Трамкар, с 27% за гараж „Дружба“, и с 29,4% за тролейбусно депо „Надежда“.

Решението дава на Столична община комплексна система за наблюдение на консумацията на вода и възможност за предприемане на най-подходящите мерки за намаляване на разхода на вода и предотвратяване на загубите. Такива загуби могат да възникнат вследствие на авария или пропуски във водопреносната мрежа. Достъпът до събраната информация, както и опцията за аларма при превишаване на предварително зададени прагове на консумация, намалява времето за реакция при течове и намаляване на разхода и загубите на вода.

Решението на А1 е разработено в партньорство с QUBIQO и предоставя достъп до платформа и уеб базиран софтуер за управление и първичен анализ на данните. Системата представя детайлен профил на консумацията и позволява проследяването на тенденции при изменение на потреблението. Представителите на Столична община получават достъп до ключови показатели в табличен и графичен вид, експорт на данните в текстови, графични и снимкови формати, и широк набор от индивидуализирани аларми, и възможности за известяване по имейл и с SMS.

Решението за мониторинг на консумацията на вода е приложимо за бизнес клиенти от всички сектори на икономиката. То е част от портфолиото от технологични решения на А1 в сферата на „Интернет на нещата“ като интелигентно видеонаблюдение, умно земеделие, мониторинг на потреблението на минерална вода, контрол на качеството на въздуха, управление на отпадъци, интелигентно осветление и умно паркиране. При тях А1 залага на технологичния стандарт Narrowband-IoT (NB-IoT) заради множеството му предимства - по-добро покритие, по-дълъг живот на батериите (до 5 години), оптимизиран пренос на данни и висока сигурност на връзката. Използваният от А1 стандарт NB-IoT позволява изграждане на мрежа от голям брой смарт устройства, които обменят информация в реално време .

А1, част от A1 Group, е водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България. Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, интерактивна, цифрова и сателитна телевизия, четири собствени спортни канала с марката MAX Sport, платежни услуги, ICT, cloud и IoT бизнес решения на над 4,8 милиона клиенти. През 2020 г. A1 България отчита приходи от 513,8 млн. евро, а сравнимата EBITDA e 192,4 млн. евро.

A1 Group е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 27 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия, България, Беларус, Хърватия, Словения, Северна Македония (А1) и Сърбия (Vip mobile). Приходите на A1 Group за 2020 година са 4,55 милиарда евро, а сравнимата EBITDA e 1,58 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil – един от най-големите телекомуникационни доставчици в света.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    6 0 Отговор
    Ще платите вие IoT решението с месечните си сметки, независимо дали сте от София.
  • 2 Последния Софиянец

    8 1 Отговор
    Йорданка е позор! Оставка и ЗАТВОР!
  • 3 Кака Мара

    7 1 Отговор
    Какво общо има А1 с водопровода не се разбра. Поредната кражба на самоковската лисица. След изборите трябва да се захванем и с тази нагла крадла
  • 4 хмммм

    2 3 Отговор
    Столицата е хубава!! Такава никога не е била.
  • 5 Чудно

    5 0 Отговор
    Те А1 ако почнат да плащат данъци няма нужда от оптимизация.
    Навсякъде другаде излизаш с Фискален бон
    само при Тях със Системен ........
    Кой крие данъци ,а май Тол системата и Тя е през Тях ,а и контактуването на касовите апарати към НАП също.
  • 6 Кака Мара

    4 0 Отговор
    Пращай касовия бон на Спецов и да ги почва

    Коментиран от #7

  • 7 Провери лично

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Кака Мара":

    Плати си сметка в А1 и виж какво Ти дават в ръцете ......
  • 8 А 1

    2 0 Отговор
    е дълбоко свързана и неотменна част от бившето статукво. Гласувате за Тиквоча .... гласувате за Компирката Фандъкова и там е А 1. При тях отиват вашите пари.....