Развиваме летище „София“ с по-ниски летищни такси

28 Ноември, 2024 19:29 1 821 9

  • летище-
  • софия-
  • sita-
  • концепция-
  • развитие-
  • хесус кабайеро

Столичното летище ще се превърне в най-голямото на Балканите след Атинското

Развиваме летище „София“ с по-ниски летищни такси - 1
Снимка: М. Богданова ©

По-ниски летищни такси и предлагане на 5-зведна услуга. Това се сред основните приоритети на концесионера на летище „София“ за привличане на повече авиокомпании, а оттам и за повишаване на броя авиопревозвачи и клиенти.

„В един от стълбовете от нашата стратегия е да се превърнем в най-ефикасното летище в региона, да имаме най-ниски летищни такси в сравнение с всички държавни столици в Европа. Така трябва да е проектирано летището, че да са възможно най-ниски цените по престоя и инфраструктурата да е на разумна цена. Важно е да има баланс между услуга и цена“, каза Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор на СОФ Кънект.

Целта е да се предложи микс от конкурентоспособни услуги на конкурентни цени, за да може авиокомпаниите, когато избират през кое летище да преминат, да изберат софийското.

Не трябва да се пропуска и фактът, че България, респективно летище София“ заема стратегическа географска позиция. „Дори и сега, ако може да приемем А380 (бел. ред. най-големия пътнически самолет в света) може да осигурим далечни дестинации. Колкото повече различни типове самолети могат да кацат на летище „София“, толкова повече дестинации могат да се обслужват“, допълни Кабайеро. Също така София се намира на до 3 часа път със самолет до всяка европейска точка.

Не трябва да се забравя и силната конкуренция на новото летище в Истанбул. Софийското обаче има ново силно предимство, а именно влизането на страната в Шенгенското пространство. Има много клиенти, които ще предпочетат да пътуват през София, именно поради този факт.

Основните задачи през концесионера на летище „София“ са:

Подобряване на свързаността на летище „София“ не само с Европа, но и с целия свят. Превръщане на летището в регионален хъб с възможно най-малко спирки.

Увеличаване на дестинациите. „Но това се случва ако привлечем повече превозвачи. Имаме предвидени 120 допълнителни дестинации, които може да реализираме, ако привлечем партньори“, уточни Кабалеро.

Използване максимално на факта, че България има 4 сезона. През зимата може да се развива градския туризъм, а през топлите пролет и есен, както и лятото, летище „София“ може да се използва като трансферно към Бургас и Варна.

Към момента 30% от пътниците, които преминават през летище „София“, са за частни пътувания. Нараства процентът на бизнес пътуванията – 25%.

С построяването на Терминал 3 и превръщането на столичното летище в хъб, софийският аеропорт ще се превърне в най-големия на Балканите след летището в Атина. Терминал 3 трябва да е напълно готов през 2031 г. Ще разполага с 15 гейта, а част от услугите като чекиране ще останат на територията на сегашния Терминал 2. Новата система за обработка на багаж ще е с капацитет да транспортира до 2400 куфара на час, а Терминал 3 ще може да обслужва над 3000 пътници на час. Летището ще разполага и с 10 000 кв.м търговска площ – ресторанти и магазини. Всичко това е част от концепцията за създаване на 5-звездно летище. Най-важното е, че софийското летище разполага вече с двата основни задължителни елемента да получи такъв статут, а именно подземен паркинг и метростанция.

Несъмнено за постигане на целта ще има и подписаното партньорство между СОФ Кънект и световния лидер в областта на технологиите за въздушен транспорт – SITA. То е за дизайн и внедряване на авангардна система за управление на операциите на летище София.

„Чрез интегрирането на технологиите от световна класа на SITA през следващата година и половина ние увеличаваме възможностите си за предоставяне на по-ефективни, иновативни и ориентирани към пътниците услуги“, каза Кабайеро.

„Днес летищата са изправени пред трудна задача да балансират между това да осигуряват по-гладко обслужване, да предоставят по-добро изживяване на пътниците и да следват целите за устойчивост. Със СОФ Кънект се справяме с тези предизвикателства заедно, като използваме най-доброто от технологиите на SITA, за да обновим и оптимизираме летище „София“, каза Серджо Колела, президент на SITA за Европа.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Козлодуй

    6 1 Отговор
    Къде е оня Кочо дето плащал наем и много му е добре абре Кочо сметни колко пари си дал за наем пари на вятъра и нито жилище имаш нито нищо ама иначе тук го играеш играч, а си постигнал едно нищо.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Мдаа

    11 3 Отговор
    Самолетите са застанали на опашка за кацане. В кочината летище София. Слизаш през ръкав, после минаваш по пътека между паравани и слизаш по стълби на първия етаж. Майки с деца, възрастни, инвалиди псуват, мъчат се и пак псуват.
  • 4 ТаУмВзе

    9 1 Отговор
    Точно матряла ще му е по евтинко да се Евакуира от улавата територийка!
  • 5 Да,бе

    10 1 Отговор
    Какво ще развиваме,нали го харизахме или пак с държавни пари ще субсидираме частният бизнес...Щото държавата е лош стопанин,ама не съм чул някъде по света частният бизнес да спонсорира държава.Иначе всичко е пазарно та дрънка и частната инициатива е всичко,но само на държавна хранилка.
  • 6 Всички знаят

    14 0 Отговор
    Летището е наето от Домувчиеви. Намали заплатите на служителите и уволни много хора

    Коментиран от #9

  • 7 А50

    12 0 Отговор
    Пълни глупости. Летище София няма свързаност с околните главни петни артерии, те ми говорят за свързаност със света. Няма нормален път между северна и южна част на София, през гетото може да изкараш и половин час. Трябва да има директна връзка от Т2 към околовръстното посока Кривина. Няма градски транспорт между севера и юга, неможе и да има заради селския път през незаконното гетото в кв.Христо Ботев. Как ще се поеме нарастващ пътникопоток никой няма и представа следователно всичко това е ялово
  • 8 бою циганина

    9 0 Отговор
    подарих си го за 30 години... то ше се мре скоро ама за внуците...
  • 9 Хммммм

    7 0 Отговор

    До коментар #6 от "Всички знаят":

    Чудя се защо все още Министерството на транспорта..... се нарича така, май е само за камуфлаж