ФАКТИ.БГ

Големи предприемачи в битка за най-голямата обществена поръчка в Банско

Ремонтът на пътя до връх "Вихрен" е близо 14 млн. лв.

Публикувана: 16 Април, 2021 10:47
6 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3410
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1.8 от 6 гласа.

Строителни акули от Благоевград, Симитли и София влязоха в битка за най-голямата обществена поръчка, обявявана в община Банско през последните години – за близо 14 млн. лв. За сравнение, бюджетът на общината за цялата 2021 г. е 29 млн. лв.

Става въпрос за проектирането, строителството и авторския надзор на общинския път от Банско до хижа „Вихрен“, чиято прогнозна стойност е 11 069 503 лв. без ДДС, уточнява Struma.bg. В битката за апетитния обект фирмата на благоевградския строителен предприемач Николай Галчев – „Галчев Инженеринг ЕООД, се изправя срещу ДЗЗД „Банско 2021“, което е обединение на регистрираното в Симитли „Грома Холд“ ЕООД, чийто собственик на капитала е Христо Савев, „Авон 5“ ООД на Йордан Еринин, Георги Бенин, Иван Еринин и Георги Златев от Банско, и софийското „ПСТ Груп“ ЕООД на Камен Кичев, Петко Хитров и Даниел Димитров.

Пътят, който трябва да се ремонтира, е строен през 70-те години на миналия век и е с дължина 15,060 км. Изискването е ремонтните дейности по него да приключат за не повече от 270 календарни дни. Трасето преминава през територията на Национален парк „Пирин“, извън регулационните граници на град Банско, и по тази причина в проектодоговора с бъдещия изпълнител е включена и дълга клауза, изискваща опазването на флората и фауната в парка. Обектът е доста сложен за изпълнение – трасето преминава изцяло през планински терен с голям надлъжен наклон, с денивелация от 940 метра между началото и края на пътя. Напречният габарит на пътното платно варира от 2×2,50 м до 2х3,00 м.

През годините са извършвани текущи ремонти и преасфалтиране на отделни участъци с плътен асфалтобетон с дебелини 4-6 см, но кръпките са амортизирани, както и съществуващите водостоци и напречни отводнители, които са частично запушени. На места има монтирани ограничителни системи за пътища, които са корозирали и огънати. Настилката в по-голямата си част е с хлътвания, пропадания и множество пукнатини, има и предполагаеми свлачищни процеси.

Любопитно е, че поръчката е с опция за отложено изпълнение, защото Банско няма пари за ремонта. Общо тази година в бюджета ѝ има заложени само 9 млн. лв. за кърпежи на всички пътища в общината. Общинската управа все пак се надява да успее да получи европейско или държавно финансиране, защото става въпрос за основната пътна артерия на хилядите туристи, идващи през зимата в курорта.

Благоевград / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 1.8 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
БойкоСтрада
1 Отговор
Що не оставят корумпето да спретне една магистралка за 15 млрд лева - по 1 млрд/км. За денивелацията евтино взима - по млн на метър, ама ги таксува в двете посоки - един път нагоре, един път надолу.
Да не скучае, докато е в отпуска.

Оценка:
-1 +9

Tошко
2 Отговор
да определи победителя , ако дари 7/8 от печалбата за партията

Оценка:
-1 +6

Кой е най-опитен?
3 Отговор
ХА! ХУМОРЕСКИ НА ТРЕСКИ! СТРОИТЕЛНИТЕ АКУЛИ ОТ БАНСКО, БЛАГОЕВГРАД И СОФИЯ СЕ БИЕЛИ ЗА ПОРЪЧКАТА! ЛЕВАЦИ! НЕ СИ Е
ДОСПАЛ ЗАЮ ОТ БАНКЯ! РАЗМЪРДА ЛИ УШИ - НИ АКУЛА, НИ ЦАЦА, НИЩО ВЕЧЕ НЯМА ДА МЪРДА!

Оценка:
-1 +3

Котарак
4 Отговор
Ами то вече е казано - МУТРИ ВЪН!

Оценка:
-2 +0

безпартиен
5 Отговор
По близо 2 млн. за километър?Този асфалт да не го носят на ръка?На края ще положат един горен слой,който след година-две сам ще се изрони!И така след 4-5 години нов "конкурс"!!!

Оценка:
-0 +9

Гост
6 Отговор
И кво от това,кучетата си лаят кервана си варви.Тия поне се бяха наяли

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът коментира пред бТВ изявите на досегашния президент и цените на газа:
Ако Първанов, вместо да прави партия и да обикаля паланките беше станал зам.-шеф на "Газпром", можехме да свалим цените на газа още."

Още бисери
ТОП 5