16 Април, 2021 10:47 6 167 7

Големи предприемачи в битка за най-голямата обществена поръчка в Банско

  • банско-
  • зимен курорт-
  • път-
  • връх вихрен-
  • обществена поръчка

Ремонтът на пътя до връх "Вихрен" е близо 14 млн. лв.

Строителни акули от Благоевград, Симитли и София влязоха в битка за най-голямата обществена поръчка, обявявана в община Банско през последните години – за близо 14 млн. лв. За сравнение, бюджетът на общината за цялата 2021 г. е 29 млн. лв.

Става въпрос за проектирането, строителството и авторския надзор на общинския път от Банско до хижа „Вихрен“, чиято прогнозна стойност е 11 069 503 лв. без ДДС, уточнява Struma.bg. В битката за апетитния обект фирмата на благоевградския строителен предприемач Николай Галчев – „Галчев Инженеринг ЕООД, се изправя срещу ДЗЗД „Банско 2021“, което е обединение на регистрираното в Симитли „Грома Холд“ ЕООД, чийто собственик на капитала е Христо Савев, „Авон 5“ ООД на Йордан Еринин, Георги Бенин, Иван Еринин и Георги Златев от Банско, и софийското „ПСТ Груп“ ЕООД на Камен Кичев, Петко Хитров и Даниел Димитров.

Пътят, който трябва да се ремонтира, е строен през 70-те години на миналия век и е с дължина 15,060 км. Изискването е ремонтните дейности по него да приключат за не повече от 270 календарни дни. Трасето преминава през територията на Национален парк „Пирин“, извън регулационните граници на град Банско, и по тази причина в проектодоговора с бъдещия изпълнител е включена и дълга клауза, изискваща опазването на флората и фауната в парка. Обектът е доста сложен за изпълнение – трасето преминава изцяло през планински терен с голям надлъжен наклон, с денивелация от 940 метра между началото и края на пътя. Напречният габарит на пътното платно варира от 2×2,50 м до 2х3,00 м.

През годините са извършвани текущи ремонти и преасфалтиране на отделни участъци с плътен асфалтобетон с дебелини 4-6 см, но кръпките са амортизирани, както и съществуващите водостоци и напречни отводнители, които са частично запушени. На места има монтирани ограничителни системи за пътища, които са корозирали и огънати. Настилката в по-голямата си част е с хлътвания, пропадания и множество пукнатини, има и предполагаеми свлачищни процеси.

Любопитно е, че поръчката е с опция за отложено изпълнение, защото Банско няма пари за ремонта. Общо тази година в бюджета ѝ има заложени само 9 млн. лв. за кърпежи на всички пътища в общината. Общинската управа все пак се надява да успее да получи европейско или държавно финансиране, защото става въпрос за основната пътна артерия на хилядите туристи, идващи през зимата в курорта.


Поставете оценка:
Оценка 1.7 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БойкоСтрада

    11 2 Отговор
    Що не оставят корумпето да спретне една магистралка за 15 млрд лева - по 1 млрд/км. За денивелацията евтино взима - по млн на метър, ама ги таксува в двете посоки - един път нагоре, един път надолу.
    Да не скучае, докато е в отпуска.
  • 2 Tошко

    8 1 Отговор
    да определи победителя , ако дари 7/8 от печалбата за партията
  • 3 Кой е най-опитен?

    5 1 Отговор
    ХА! ХУМОРЕСКИ НА ТРЕСКИ! СТРОИТЕЛНИТЕ АКУЛИ ОТ БАНСКО, БЛАГОЕВГРАД И СОФИЯ СЕ БИЕЛИ ЗА ПОРЪЧКАТА! ЛЕВАЦИ! НЕ СИ Е
    ДОСПАЛ ЗАЮ ОТ БАНКЯ! РАЗМЪРДА ЛИ УШИ - НИ АКУЛА, НИ ЦАЦА, НИЩО ВЕЧЕ НЯМА ДА МЪРДА!
  • 4 Котарак

    0 3 Отговор
    Ами то вече е казано - МУТРИ ВЪН!
  • 5 безпартиен

    11 1 Отговор
    По близо 2 млн. за километър?Този асфалт да не го носят на ръка?На края ще положат един горен слой,който след година-две сам ще се изрони!И така след 4-5 години нов "конкурс"!!!
  • 6 Гост

    2 1 Отговор
    И кво от това,кучетата си лаят кервана си варви.Тия поне се бяха наяли

    Коментиран от #7

  • 7 Видял

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Пътя е трагичен от няколко години. Особенно отсредата нагоре. За да е качествен един такъв ремонт има две условия. Първо задължителни канавки откъм ската с дълбочина поне 50 см.и задължително настилката с два% наклон към тях. И второ здрава основа на трасето , която няма да потдаде и да се напука асфалта. Най малката пукнатина ако се появи се запълва с вода, замръзва и започва рушене на настилката. Основата трябва да е армиран бетон с хидроизолация отгоре. И след това асфалт.