ФАКТИ.БГ

По-бързо ще стигаме до сръбската граница

Три фирми ще ремонтират ж.п. участъка София-Драгоман-сръбска граница

Публикувана: 27 Април, 2021 13:50
14 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3929
По-бързо ще стигаме до сръбската граница
Снимка: ЕРА/БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Фирми от Гърция, България и Испания ще модернизират 33-километров участък София-Драгоман-сръбската граница срещу 377 млн. лева, става ясно от обявление на Националната компания „Железопътна инфраструктура“. Поръчката е разделена на две обособени позиции.

Първата е за проектиране на железен път, контактна мрежа, съоръжения, строителство и авторски надзор на участък Волуяк- Петърч. Той е с дължина 12,2 километра и прогнозна стойност 102 млн. лева без ДДС. Спечелен е от консорциум „Вистра“, състоящ се от българската фирма „ВДХ“ (бившата „Водстрой-98) АД и „Лантания“ АД – Испания, с оферта от 92 млн. лева с ДДС, уточнява actualno.com. По участъка е планирана нова гара и спирка Костинброд, модерно коловозното развитие и контактна мрежа в гара Костинброд, проектиране и модернизация на железния път в двупътен, електрифициран участък от Волуяк до Петърч, надграждане на системата SCADA, нови перони с достъп до тях (пешеходни подлези/надлези) за гара Костинброд и спирка Костинброд и др.

Втората позиция е за строителство на железен път, контактна мрежа и съоръжения на участък Петърч – Драгоман плюс системи за сигнализация и телекомуникации на участък Волуяк - Драгоман. Дължината на участъка е малко над 21 км, с прогнозна стойност приблизително 244 млн. лева без ДДС. Спечелена е с по-скъпа оферта – 275 млн. лева с ДДС, подадена от гръцката компания Терна Акционерно Туристическо Техническо и Мореплавателно Дружество („Терна“ АД). В този участък се предвижда модернизация на железния път в двупътен, електрифициран участък от Петърч до Драгоман (РП Алдомировци запад), коловозното развитие, перони и контактна мрежа в нова гара Сливница, гара Драгоман, нови перони за гара Петърч, гара Сливница и гара Драгоман и други.

Компанията от Атина ще ползва няколко подизпълнители: „Порр Бау“ Гмбх (~1,5% от дейностите); „АЖД Прага“ ООД (~7,5%); „Балкантел“ ООД (~1%). Припомняме, че фирми на бизнесмена Христо Ковачки миналата година спечелиха две от поръчките, касаещи същата ЖП-линия – от София до Волуяк. До договор за едната от тях (в края на октомври месец 2020 г.) - за строителство в участъка на стойност 200 млн. лева без ДДС, се стигна след решение на ВАС. Първоначално НКЖИ бе избрала друг изпълнител – консорциум „КОМСА – Тракция“ (Испания). Неговата цена беше с около 10 млн. лева по-ниска от обединението „ЗГОП България“ ДЗЗД, свързано с Ковачки.

След обжалването обаче, което мина през КЗК и ВАС, се стигна до промяна в класирането. В крайна сметка се сключи договор със „ЗГОП България“ . В консорциума участват фирмите „Тодини България“ ООД, чийто управител е Камелия Таскова – преди години зам.-председател на партията на Ковачки „Лидер“ във Враца. Сега Таскова управлява и една от компаниите за продажба на електричество от групата на Ковачки „Хидро Пауър Ютилитис“. Вторият член на обединението е Стопанско дружество ЗГОП“ АД – Сърбия.

Месец по-рано НКЖИ избра консорциум „ИРТМС КА Волуяк“ ДЗЗД с участието на „Атоменергоремонт“ (отново фирма, свързана с бизнесмена Ковачки), да направи сигнализацията на същия участък срещу 45,5 млн. лева без ДДС. Партньорът на „Атоменергоремонт“ в консорциума е испанската фирма „Каф Сигналинг“ ООД.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Факти
1 Отговор
Байко строи!

Коментиран от #3, #13


Оценка:
-6 +3

Чичо Гошо
2 Отговор
Браво. Това ще го открие Радев след 6 години. Като цар. На президентска република

Оценка:
-4 +3

Пунта Мара
3 Отговор

До коментар #1 от "Факти":


Не бих казал. Плаче и се крие в ЗАЙЧАРНИКА

Оценка:
-3 +11

Това сме го гледами
4 Отговор
Трябва да е пиар за бойко. Тате ще ми купи колело. Ама друг път

Оценка:
-2 +9

Загрижен
5 Отговор
От над двадесет години не съм се качвал във влакчето на ужасите, наречено бдж. Не мисля да го правя и за напред.

Коментиран от #8


Оценка:
-3 +7

Реалист
6 Отговор
Идеално, да се евакуираме по-лесно когато накрая двуметровия шахматист от Учиндол направи правителство

Оценка:
-4 +5

В Тиквистан
7 Отговор
Се строи със скоростта на костенурка. Сърбия от кога свързаха цялата си пълна мрежа само с магистрали със собствени средства. А нашия тиквеник откакто е на власт до сега трябваше БЪЛГАРИЯ да пребъде с това финансиране от Европа. Но, ТРЯБВА ДА СЕ КРАДЕ В ГОЛЕМИ КОЛИЧЕСТВА, АЛЧНИ НЕНАЯДНИ ИНДИВИДИ. НЯМА ДА ИМА ВРЕМЕ ДА ГИ ХАРЧИТЕ!!!!

Оценка:
-0 +11

Така е
8 Отговор

До коментар #5 от "Загрижен":


защото някой е хвърлил око на железниците и иска да ги прилапа без пари.

Оценка:
-0 +6

ДО 7
9 Отговор
ЕИ ЗЛОБАР ДРУГА РАДОСТ В ЖИВОТА МАЙ НЯМАШ ДАНО И ДА НЯМАШ ЗЛОБАТА ЩЕ ТЕ УНИЩОЖИ

Оценка:
-2 +0

Д0 7
10 Отговор
10000 ЛВ СИ ГЛАСУВАХА САМО ГЕРБ БЯХА ПРОТИВ

Оценка:
-1 +1

Д0 7
11 Отговор
ДО 7 ЗЛОБНИЯ КАКВО НАПРАВИ ДНЕС ДОБРО ПОМИСЛИ И ВИЖ В ТИБЕТСКАТА МЕДИЦИНА ЗЛОБАТА ДО КАКВО ВОДИ

Оценка:
-0 +0

Димов
12 Отговор
Това какво общо има с имотите?

Коментиран от #14


Оценка:
-0 +3

Димов
13 Отговор

До коментар #1 от "Факти":


... но след него не остава.

Оценка:
-0 +3

бай ШИЛИ
14 Отговор

До коментар #12 от "Димов":


Аааа, не е така,.. гледат в перспектива

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Мел Гибсън
Носителят на "Оскар" за рисковете да си многодетен татко
Имам стрии, човече. Така става след петата бройка"

Още бисери