ФАКТИ.БГ

Русия изненадала НАСА, когато американците кацнали на Луната

Как завършва нестихващата надпревара между американските и руските астронавти

Публикувана: 8 Април, 2021 13:57
33 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7971
Русия изненадала НАСА, когато американците кацнали на Луната
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:

Кацането на американските астронавти на Луната през 1969 г. е придружено от инцидент, свързан със Съветския съюз, съобщават журналисти от САЩ.

Американските астронавти Нийл Армстронг и Бъз Олдрин влязоха в историята, като станаха първите хора, посетили лунната повърхност. В допълнение към научния компонент, полетът до Луната е имал важен политически подтекст за правителството на САЩ.

На Вашингтон му е било омръзнало постоянно да губи от Москва в космическата надпревара и затова американците мечтаели да се изравнят с конкурентите си и даже да ги надминат, съобщава изданието Sandboxx, цитирано от БЛИЦ.

„Това беше огромна пиар победа за САЩ, след като преди това отново и отново се оказваше на второ място зад Съветския съюз“, отбелязва изданието.

След като САЩ разработиха атомната бомба и я използваха в Япония, страната се превърна в глобална суперсила, която нямаше аналог.

През 1949 г. обаче Москва доказа на целия свят, че тя също притежава атомни оръжия. През 1957 г. пък, когато Съветският съюз изстреля Sputnik 1 в космоса, той вече сякаш дори изпревари Америка.

През 1959 г. Съветският съюз успява да достигне Луната с автоматизирана междупланетна станция, а година по-късно изпраща животни в орбита.

През 1961 г. съветският космонавт Юрий Гагарин стана първият човек, който пътува в космоса. Москва е на вълната на най-големия технологичен подем, а САЩ са се оказали в най-дълбоката криза.

„Конкуренцията между доминиращия в космоса Съветски съюз и постоянно вторите в класирането по това време Съединени щати било много повече от просто борба за международен престиж. Всъщност космическата надпревара имала за цел да докаже ефективността на американската и съветската държавни системи “, констатират анализаторите от САЩ.

Постоянното поражение в космоса разяжда тъканта на капиталистическите идеали на Америка и демонстрира превъзходството на Москва. В началото на 60-те години Съединените щати имат нова цел, когато Джон Ф. Кенеди обявява, че американците ще достигнат Луната до края на десетилетието.

За инженерите на НАСА, които се борят с всички сили да изкарат капсулите Gemini в орбита на 350 км над Земята, думите на Кенеди звучат фантастично. За да се отиде до Луната е необходимо да се преодолеят 240 000 км, а след това има приземяване и връщане.

Съветският съюз бил добре запознат с програмата на Аполо на НАСА, както и с крайните срокове на Кенеди. В тази връзка Москва инициира доста любопитен план. Съветските инженери разработват автоматичната междупланетна станция "Луна-15", която трябвало да кацне на Луната в същия ден като "Аполо 11".

Ако по някаква причина американският космически кораб се бе провалил, то тогава Съветският съюз отново щеше да попадне в заглавията като държавата с най-ефективната космическа програма.

„Луна 15 е изпреварила с няколко дни Армстронг и Олдрин и очаквала команда за кацане“, добавят експертите.

Докато Армстронг и Олдрин изследвали лунната повърхност, московският апарат получил командата да се спусне. Тази заповед, чута от британските астрономи, докато слушали съветски предавания, била шокираща за почти всички извън пределите на Съветския съюз.

Специалистите от САЩ били особено изненадани. Кацането обаче протекло неуспешно и безпилотният апарат се разбил в лунна планина само на 350 км от астронавтите на НАСА.

Експертите смятат, че този инцидент е поставил края на космическата надпревара между двете състезаващи се държави.

Значи все
Пак руснаците са били първи.

Изненадала ги
като им се разбил апарата

Рошко
Да бяха пратили един москвич в студиото дето са снимали краварите кацането, па да видят те изненада

Да,да
Абсолютно безсмислена статия,компилирана от автора.
И почтииии... невярна.

pepy
Преди два дни имаше съобщение, че руcкaтa чacтнa кoмпaния "КocмoКурc", кoятo рaзрaбoтвaшe микрoрaкeти, плaнирaшe дa cъздaдe пoвтoрнo изпoлзвaeм cубoрбитaлeн кoмплeкc зa кocмичecки туризъм и дa пocтрoи кocмoдрум в рaйoнa нa Нижни Нoвгoрoд, щe бъдe зaкритa.

Cлeд "Дaурия Aэрocпeйc" тoвa e пoрeднaтa чacтнa кoмпaния, кoятo e принудeнa дa "хлoпнe кeпeнцитe"... В РФ дo кocмoca мoжe дa имaт дocтъп caмo "ВКC" /Вoздушнo-кocмичecкиe cилы/ и "Рocкocмoc"...

Що се занасяте
? Тези надпревари са абсолютно безсмислени, освен за комуникационните технологии, наблюдаване на земята и метереологията. Човекът може да живее само около земната кора, малко под нея и на няколко километра над нея с характерните стойности на гравитация, температура, атмосферен състав и наличие на прясна вода и храна. Извеждането на хора извън тази обстановка било то на Луната, Марс или където и да било другаде води до смърт в много кратки срокове и затова тези надпревари според мен са абсолютни дивотии!

Хей
Три лъжи в статията, в заглавието не Русия, а Съветския съюз, защото там са Литва,Латвия,Украйна,Казахстан...
Второ-Публикувано във факти.бг: През 1961 г. съветският космонавт Юрий Гагарин стана първият човек, който пътува в космоса.
Не е вярно, унгарския цигаРин Лайко е първи, гледах по тивито.
И трето- Съветите са първи на Луната, с гол на чужд терен.

Истината
Съветски спътник следи мисията и след това руснаците го разбиват на Луната.Американците тогава докладват на НАСА,че някой ги следи ! Започват конспирации за извънземни.Това е.

Знайко
"Космическата надпревара" е било толкова важна за САЩ и СССР. Защото е имала военни цели-демонстрация на възможности за поразяване с атомна бомба. Така двете са показвали една на друга, че щом могат да пратят ракета да обиколи Земята. То значи могат да качат атомна бомба на тази ракета и да я пуснат във всяка една точка на Земята.

Ха ха

До коментар #2 от "Изненадала ги":

Не са ги уцелили.Нищо следващият път.

J Y Moineau
То голяма тарапана е било на луната бе!! Ама защо от тогава никой не иска да ходи там? Ни американци, ни руснаци.....

Виктор
хАмериканците кацнали не на Луната, ами в Холивуд за снимките, обаче било ветровито времето, та затова некои хора в последствие са се усетили как така точно на Луната американското знаме ще го духа вятъра.

Брадварят

До коментар #11 от "J Y Moineau":

Ами то какво да търсят там само чуканяци

Бесен Язовец

До коментар #5 от "pepy":

И баба ти може да стигне до Космоса от Кравария само трябва да и купиш парашу за връщане!

FakeMoon
Публикувано във факти.бг: Докато Армстронг и Олдрин изследвали лунната повърхност

По-точно Стенли Кубрик е снимал, Докато Армстронг и Олдрин изследвт "лунната" повърхност в едно студио (Хънтсвил, Алабама, САЩ).

Фъкoff

До коментар #15 от "FakeMoon":

Колкото Гагарин е летял в космоса, толкова и Кубрик е заснел филма на луната.

Събинооо,
Хаха, ако бяха кацнали, шяха да установят, че американци там няма, а са нейде на Зенята по стъдията !

Човека Коза

До коментар #6 от "Що се занасяте":

Бъдещето на човечеството е в космоса!

ХА ХА ХА

До коментар #1 от "Значи все":

БИЛИ

Скептика
Значи през 1969г САЩ кацат на Луната, но след това до 2021 г не могат една ракета да изпратят в Космоса без чужда помощ

Шопа
Руските са само мит, пропаганда

Great
Монголите срещу тях да бягат никога няма да ги стигнат

Този страх,
Някой, някого да не изпревари, доста бели. направи....!

Тра-ла-ла
Като кацнали на луната намерили празни бутилки от водка и се изненадали 😂😂😂

Наблюдател
Всъщност руснаците сами са си виновни за загубеното лидерство. По това време те водят една с години изключително тъпа война в Афганистан, където освен хилядите жертви безмислено загинали наливат и милиарди! Голяма част от които пък отклонени от космическите им програми! Естествено това веднага се отразява на същите! Както се казва "Каквото сам си направиш и Американците немогат да ти го направят"!

Стига лъжи
Стига лъгахте хората. Ако американците бяха стъпили на Луната, щяха да си останат там. Елементарната физика го доказва.

шопендар
неуспеха на луната на съветският съюз не ги отчаял,даже напротив,това било стимул за съветските технологии,и конструирали запорожец

Хайл

До коментар #6 от "Що се занасяте":

Добре де,автора и той трябва да си заработи парите,не бъди лош

Уди Кълвача

До коментар #15 от "FakeMoon":

И е забравил да сложи звездите една байчовица ги е замела от реквиьита случано!

Боливуд
Гръмнала е газова бутилка на 350 км. от студиото в Холивуд, където са снимали "кацането" и измислили историята с руснаците.

Макенафт

До коментар #11 от "J Y Moineau":

Ми защото Луната си е доказано македонска бре. За това!

ТОДОР ЖИВКОВ
Илон Мъск : Американците не са летели до Луната през 1969 г.
Дори съвременните технологии са недостатъчни това да се случи, настоява милиардерът
Мъск и настоява, че не може да разбере как специалистите са успели да изпратят хора в космоса и безопасно да ги приземят на лунната повърхност. Основното съмнение на милиардера е породено от многократното и официално обявено успешно пътуване на астронавти до Луната. То винаги се извършва по един и същи начин - тежка ракета доставя спускащ се модул с астронавти до Луната, след което същият модул се изстрелва от лунната повърхност, скачва се с космическия кораб и се връща на Земята.
SpaceX редовно се опитва да приземи ракета на платформа, но почти не успява, признава нейният собственик. Възниква въпросът как НАСА през 1969 г. без съвременни технологии е успяла да прилуни модула с астронавти и да направи това няколко пъти, пита милиардерът. Разбира се, може да се предположи, че специалистите от 60-те са били по-успешни от съвременните, казва Мъск и допълва, че все още не е убеден, че е имало кацане на Луната през 1969-та.

Anadolu Manafesi

До коментар #32 от "ТОДОР ЖИВКОВ":

Само че това интервю е пълна измислица и Мъск никога не е казвал подобно нещо . Освен това Спейс Екс редовно успяват да приземят ракети на въпросните платформи , което всъщност е доста по трудно от това да кацнеш на луната . Ако Мъск наистина вярваше в подобно нещо , дали щеше да хвърля толкова усилия в много по голямото предизвикателство да закара хора на Марс ?

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

Адв. Марин Марковски
Адв. Марин Марковски коментира обвиненията срещу Симеон Дянков за приватизацията на ЕВН.
Да се получат указания от Прокопиеев за Дянков е все едно на един режисьор от ранга на Стивън Спилбърг да му дава указания младеж от ВИТИЗ"