Не, той няма нищо общо със софтуер за измерване на отработените газове. За него германският концерн от Долна Саксония ще има още дълга да плаща. Нито има нещо общо с парниковия ефект, който тормози човечеството от Арктика до Сахара и за което то тепърва ще плаща – я с ледников период, я с по-голяма озонова дупка. За него великите сили се разбраха, че трябва да се разберат. Нито има нещо общо с... Ислямска държава и нейните контрабандни канали. За нея пък същите световни сили предстои да се разберат, т.е. да я приключат.
Българският дизелгейт засега изглежда просто като една невинна „варненска аномалия“ или като „една невинна ценова „дупка“, за която големите петролни компании се правят на „ни чули, ни видели”. Те просто казват или „не коментираме”, докато КЗК мълчи, или „питайте Петролната и газова асоциация”, докато КЗК продължава да мълчи. Това КЗК се оказа най-мълчаливият говорител на петролните компании, а Петролната и газова асоциация най-сигурният защитник на „фирмени политики на компании, които не коментират теми, свързани с ценообразуването”. Сякаш това ценообразуване го правят на обратната страна на луната. Или за Варна е едно, а за Бургас, Видин, Русе и Благоевград друго. Това друго е с 12%-14% разлика и си заслужава тези големи компании да кажат поне дали има разлика във фирмената им политика за различните български градове. Няма как да е достатъчно обяснението на Българската петролна и газова асоциация (БПГА), че „пазарът на горива в България е силно конкурентен“. Не е достатъчно обяснение и „малкият български пазар“. Нито „достъпът до огромен обем информация за начина на формиране на цените на горивата в държавите от ЕС и България“. Хем пазарът е малък, хем е конкурентен, хем обемът от информация е огромен, хем уважаваме правовия ред. Всичко това е така, само дето обяснение за 12% дупка на „Варненската аномалия“ няма. Потребителите ще гледат сводката за цената на горивата във Варна и в останалата част на света като прогноза за времето, в която се прогнозира слънчево време с променлива облачност. С други думи – цената на горивата може да започне да зависи от фазата на луната и зодиакалния знак. Иначе от „Връзки с обществеността” на Българската петролна и газова асоциация (БПГА) са прави – цените не са унифицирани в цялата държава. Само че докато „Варненската аномалия“ продължава да е обвита в мълчание, със сигурност ще започне да изглежда като „гейт“, дизелгейт“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 abv
Коментиран от #4
10:45 18.02.2016
2 жьтвариа
11:12 18.02.2016
3 диан
да питат Марешки
той ще каже няма да се усуква
11:19 18.02.2016
4 стига бе
До коментар #1 от "abv":
Я, па тоа! Та, "обикновения човечец" за макарите си ли се държи, че не може сам да се защити, а трябва някой друг да го защитава? Или продължава да си мечтае за "Супермен", "Батман" и комунистите да го защитят? Спасението на давещите се е дело на самите давещи се! Няма друг начин и който не го е проумял, ще тегли до тогава докато го научи.11:59 18.02.2016
5 брей каква аномалия
Значи, не се иска много акъл да се навържат нещата и отговора е много елементарен, ето ги и моите съждения по темата:
1. Имало едни танкери, които не минавали митницата във Варна?
Тия танкери са доста големи никой да не ги забележи или провери.
От тук нататък явно има корупция на много високо ниво, като се започне от митниците и се стигне до правителството, прав ли съм, а?
Цял ТАНКЕР. :)
2. Навсякъде по медиите се манипулират хората с Марешки, който свалял цените?
Да бе, ама, от къде го взима тоя петрол и кой стои зад него? Всеки нормален българин зане, че не може да подбиваш цените на другите мутри, щото си мъртъв на момента, особено във Варна. То ДОМАТИ на пазара да пуснеш на по ниски цени и са те пребили, пък какво остава да продаваш евтин бензин.
3. Най-вероятно зад евтиния бензин стоят, най коравите във Варна и не само, а именно групировката ТИМ и осигуряват стабилен гръб.
От тук нататък става ясно за каква далавера става на въпрос и какъв дизелгейт, кви 5 лева, малко смешно звучи тази статия.
Цялата държава е просто една мафиотска структура, зад която стоят няколко дърти генерала от ДС и разни кадри от ЦК на БКП, с фирми в страната и чужбина.
Правителството е марионетно, а демокрацията е фасадна, това го знае всяко дете.
Добавете и руските агентури и стана манджда с грозде, куче влаче рейс, всички са доволни.
12:59 18.02.2016
6 Петър
Коментиран от #8
13:08 18.02.2016
7 Еv4e83
ГОЛЯМА ЗЛОБА И ЗАВИСТ ГО Е ОБЗЕЛА ШОПЕТО В СОФЕТО.
ГОЛЯМА, ТА ЧАК ЩЕ ПУКНЕ ОТ ЯД! ;)
ПЪК АЗ, ВАРНЕНЧЕТО, СИ ПЪЛНЯ ДОГОРЕ БЕНЦ-ЧЕТО И СИ ПРАВЯ КЕФЧЕТО!
13:47 18.02.2016
8 PROFESIONALISTA
До коментар #6 от "Петър":
Така е господин Петър, но ти допусна само една грешка в разсъжденията си- тези цитирани от теб европейски заплати, реално не се дават на работника, а се прибират от собственика и от кредиторите. Разчетите иначе са правилни, само дето един на върха обира дивидентите под предлог, че иска да прави бизнес по европейски, а работника го духа..... Марешки просто е решил 1/ да не храни банки и кредитори 2/ да не обръща бензиностанциите си на павилиони за закуски и кафе и лафка и обществена тоалетна 3/ с минимален персонал да постигне минимални разходи за съществуването на бензиностанцията и от там- да работи с малки надценки.15:08 18.02.2016
9 Шрапнел
Помислете и за друго - шефовете търсят европейски печалби. Европейските печалби няма да се появят с едни 200 клиента на ден и ниски цени; напротив - високата цена гарантира, че тези 200 души ще оставят достатъчно печалба, за да се печели добре. Шофьорът няма особен избор - цената е еднаква.
За доказване на картел се съмнявам. Направо е нееъзможно! Но мнозинството с основание очаква, че ако пуснеш горива на ниска цена, това е причина да те убият. Какво, вие ще дръпнете шофьорите на опашка при вас и клиентите на другите ще намалеят. Това са хиляди всеки ден и милиони за година.
16:39 18.02.2016
10 7676
16:59 18.02.2016
11 7676
17:03 18.02.2016
12 7676
17:04 18.02.2016
13 хаххах
17:04 18.02.2016
14 7676
17:08 18.02.2016
15 7676
17:42 18.02.2016
16 МНК
17:51 18.02.2016
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 7676
18:02 18.02.2016
19 МНК
18:12 18.02.2016
20 7676
19:03 18.02.2016
21 Чоко
19:49 18.02.2016
22 7676
Коментиран от #33
19:54 18.02.2016
23 7676
Компанията има дългогодишни коректни партньорски отношения с „ОМВ България” за съхранение и складова обработка на горива. „Инса Порт” е регистрирана като данъчен склад по „Закона за акцизите и данъчните складове”.
19:57 18.02.2016
24 Karabas
Коментиран от #34
19:57 18.02.2016
25 7676
Схемата, използвана не само от "Инса ойл", е следната – в склад, регистриран като данъчен, се внася високоакцизно гориво, например дизел, акцизът върху който е 600 лева за тон, а ДДС е 200 лв., смесва се с масла и се продава като котелно гориво, върху което се дължи акциз от 30 лв. Загубата за държавата са неплатени 800 лв. за тон, поясни Танов.
Горивото се продава и на селскостопански производители за машините им, за което държавата, пак със законови промени, приети отново през 2006 г., възстановява платения акциз. Ако това гориво се декларира като дизел, тя възстановява 600 лв. за тон, тоест загубата става още по-голяма, каза още директорът на митниците.
Според него, ако декларираното котелно гориво отговаря на действително произведеното само в този склад, "с него би се отоплявал целия Балкански полуостров и половината Европа".
Това означава, че внасяният дизел е постъпвал фиктивно в склада на "Инса ойл", а иначе е заминавал по бензиностанциите, включително и в такива на големите вериги. В тази връзка се проверяват около 150 фирми, закачени в схемата.
20:08 18.02.2016
26 Чоко
20:15 18.02.2016
27 Чоко
Да ти кажа, каквото и да си ти! В Австрия не са представени само ОМВ!!! Та да те помоля , недей да се вкл. по въпороси далеч от познанията и интелекта ти! Ако не ти достигат пари, ще ти дам!
20:20 18.02.2016
28 7676
20:25 18.02.2016
29 1313
20:28 18.02.2016
30 7676
Според четири независими източника на изданието, един от които от "Лукойл България", Марешки зареждал дизела на бензиностанцията си от компанията "Полисан", в която акционери са Людмил Вълков и дружеството, регистрирано в Молдова, "Индустриал инвест".
"Разбирам, че наши количества са стигнали до него, но през дистрибутори, не директно", заяви преди време Христо Вълков, един от двамата представители на "Полисан".
20:45 18.02.2016
31 7676
Но на въпроса дали купува от "Полисан" Марешки отговори "нямаме такъв доставчик". Според него горивото му е от дистрибутори на "ОМВ България", "Ромпетрол България" и "Лукойл България". "Единственото, което правим, за да продаваме по-евтино, е по-малкият марж между цени на едро и цени на дребно", обясни за пореден път той.
20:48 18.02.2016
32 7676
20:50 18.02.2016
33 Варна
До коментар #22 от "7676":
Ти не разбра какво пише човека или не искаш да разбереш?21:03 18.02.2016
34 девствения поетес
До коментар #24 от "Karabas":
ТИМ в момента са най-добре организираната мафиотска групировка. Няма правителство от 92г. което да е пропуснало да се съобрази с тях. Варна от 15 години може да се нарича "Автономна Република Варна". ТИМ не е просто охранителна фирма, както Васик наливаше, че момчетата едвам си плащали квартирите - момчетата са силовия апарат за третиране и обработка на такива като него, а всичко останало от Армеец, Централна Кооперативна Банка, Тексим Банк, летище Варна, България ЕР, МСАТ, Химимпорт, Параходство Българско речно плаване, Енергопроект АД, Зърнени храни, Проучване и добив на нефт и газ АД, Вестник Черно Море, Винарна Ловико и АБСОЛЮТНО ЦЕЛИЯ КОМПЛЕКС св.св. Константин и Елена са все собственост на мафиотската групировка ТИМ. Момчетата патрулиращи с колите са за репресии, както се видя от шествията във Варна - закриляни от полицията, след като пребиха момче опитало да защити старец държащ плакат против ТИМ нападнат пред очите на полицай. Бизнеса им отдавна вече е легален и парите са изпрани, но мафиотските техники са им слабост и често се ползват за сплашване, дресировка или "упътване" в правилната посока. Варненци знаят, че против ТИМ могат да пишат и говорят само хора живеещи в чужбина или онкоболни с не повече от 2-3 седмици живот...21:09 18.02.2016
35 7676
21:13 18.02.2016
36 Варна
драскач.
21:22 18.02.2016
37 7676
21:43 18.02.2016
38 Дани
22:41 18.02.2016
39 бмв е61
10:50 19.02.2016
40 гост
Можело да се смъкват цените значи....а защо не се е случвало толкова години преди Марешки? Защо не се случва от само себе си, пазарно, както е нормално да се случва, а трябва Марешки да е повода? Значи няма пазара икономика или по скоро е силно регулирана и насочена в нечия полза. Тоест няма и държава!
Нищо ново под българското слънце. :)
Коментиран от #41
11:48 19.02.2016
41 гост
До коментар #40 от "гост":
... в добавка на написаното по долу:В по-северните страни живеят лосове. Там живеят също и кърлежи. Когато стане достатъчно топло, кърлежите се размножават поголовно и изпълзяват по тревите. Стоят с вдигнати нагоре крака на върха на тревата и чакат да мине някой лос. Ако лосът има нещастието да мине през район с много кърлежи, те буквално го покриват с хиляди. За кратък период, в следствие на пиенето на кръвта и заразите, които носят кърлежите, лосът се превръща в така наречения "ходещ призрак". Козината му опада, тялото измършавява и в крайна сметка изхода е летален.
Няма начин нашият лос да оздравее, ако не махнем кърлежите. Те са паразити. Нашите кърлежи не живеят в симбиоза с лоса. И няма да ми е жал, нито ще изпитвам някакво съжаления, ако някой почне да ги избива по етапно. И не ми казвайте, че няма да е "хуманно" и "демократично". Тези думи са ги измислили кърлежите, за да могат да смучат лоса спокойно. Избора в винаги само един - лоса или кърлежите. Само, че когато лоса умре, кърлежите не умират с него, просто се заравят и чакат следващият тъп лос.
http://channel.nationalgeographic.com/wild/videos/ticks-can-kill-moose/
12:49 19.02.2016
42 7777777
Коментиран от #43
14:41 19.02.2016
43 гост
До коментар #42 от "7777777":
Реално погледнато няма как да се случи изведнъж. Не можем да се отървем безкръвно от сегашните партии и политици. Според мен партийният модел и стила на управление в България е грешен. Но какво ще стане, ако вместо 3,4,5 партии, изберем 10 или 15 преминали 4% бариера и влезли в парламента? И да няма партия, която да държи повече от 10, 15 %. Ще има хаос и трудност в управлението и съставянето на правителство. Но все си мисля, че хаоса ще бъде създаден, не от сблъсък на идеи и предложения, а по-скоро от сблъсъка на задкулисните интереси на кукловодите. Кой знае, може в този хаос, да се прокара някоя добра идея, някоя в полза за норманите хора и може да се приеме именно заради пробива в досегашното статукво.Според мен, това е начина. Не избор на една или две "силни" партии, а на 15, които да се обединят около идеите, не около далаверите. Може би това е начина за отлепяне от дъното....просто хипотетично :)
15:11 19.02.2016
44 Петър
16:27 19.02.2016
45 7777777
Коментиран от #46
16:30 19.02.2016
46 гост
До коментар #45 от "7777777":
По-скоро идеята ми бе, излъгана много партийност, като крачка към мажоритарност, персонална отговорност и отзоваване на народни избраници, евентуален съд. Освен ако по някакъв начин не излъжем системата, няма друг мирен начин да събориш и изгониш цяло поколение потомствени политици, наследниците им и свързаните с тях "бизнесмени". Тука няма демокрация, няма свободни избори, няма опция за промяна, има само лъжа. Гангренясалият крайник след определена фаза не го лекуваш, ампутираш го....освен ако вече не е на труп и няма смисъл. Няма безкръвна ампутация, уви!25 години имаме ли различни политици? Не. Едни и същи са. Какво като си променят имената на партиите. Всъщност имаше едни НДСВ, различни лица, млади специалисти, уж необременени с комунистическият строй юпита. Оправиха ли ни за 800 дни, ама яко? Къде са сега?
ВСИЧКО в България е същото, като цената на бензина и пазарното й определяне. FAKE!....иначе си прав! ....поначесахме си пръстите на клавиатурите, за днес стига.
Приятна вечер! :)
18:46 19.02.2016