Тихомълком 90% от даяджиите в Хасково съкратени

Публикувана: 18 Април, 2016 17:05
5 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4693
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

В 17,00 часа на 16 април /петък/ тази година 90% от служителите на „Автомобилна администрация” – Хасково са получили заповед за съкращения, научи Факти.бг. Само двама от служителите от ДАИ остават на работа. Причината, която е била посочена е закриване на щата без да им бъдат дадени никакви други обяснения.

Шефското място в дирекцията бе твърде проветриво през годините. Последно то се заемаше от 48-годишния Радослав Тошев, син на издателя Тошо Тошев, който бе назначен за изпълняващ длъжността директор на областния отдел "Автомобилна администрация" - Хасково до провеждането на конкурс. Той обаче напусна по собствено желание. Поста се заемаше многократно и от свиленградчанина Николай Милушев, който и в момента е шеф на ДАИ – Бургас.

И това не е случайно, тъй като схемите, в които бе обвинен баш шефът на „Автомобилна администрация” Цветелин Цветанов събиране на такса „спокойствие” е била в пълна сила за този граничен регион. Ръководството на ДАИ – Хасково е било омитано многократно.

Стигна се до там, че и турски шофьор на камион засне как е рекетиран от ДАИ и качи видеоклипа във Фейсбука си. Рекетът бе осъществен по посока ГКПП Капитан Андреево - Свиленград под първия мост, т.наречен "Златния мост". Турските тираджии редовно се оплаквали от рекет именно в този участък.

Заради това бе уволнен бившият даяджия Петър Василев, но схемата е повтаряща се в годините. Държавните служител искат  пари от шофьори с кодирани думи, като вместо конкретната сума, те назовават цветовете на евробанкнотите. От този случай с Василев тръгна легендата за пари с цвят  маави (сини), йок кармазъ (не червени) – т.е. синята банкнота (20 евро), а не червената (10 евро)..

Многократно уж и от ИА „Автомобилна администрация“ се разработваха планове за превенция срещу корупцията.

Днес лидерът на ДСБ Радан Кънев не се яви на разпит по делото за корупция в бившата ДАИ. Той беше призован, след като миналата седмица заяви, че според него в Автомобилната администрация имало две корупционни схеми, контролирани от ГЕРБ и от ДПС. По негова информация в Благоевград, Хасково и Видин били издавани разрешителни за превоз на хора и товари само на партийни членове от тези две политически формации. Днес транспортният министър Ивайло Московски заяви, че не е получавал подобен сигнал от лидера на ДСБ.

,,Аз не съм длъжен да слушам всеки ден Радан Кънев какво говори. Не познавам този човек, не съм имал личен разговор с него. Не ме интересува Радан Кънев аз си върша моята работа, за която съм тук. Всеки един сигнал, който е постъпил в Министерството на транспорта е бил обработен. Ако считаме, че в този сигнал инструментите не ни стигат, за да въздействаме сме го разпределяли за проверка и към прокуратурата и към ГДБОП, и към ДАНС", заяви транспортният министър Ивайло Московски.

След скандала за корупция в ДАИ Московски изрично заяви, че няма да подава оставка, но има план как да бори корупцията.

Факти.бг изпрати днес писменни въпроси до Министерство на транспорта относно отстранените служители, но до този момент все още няма отговори. Дали в случая не се замитат следи и само с двама служители ли ще остане ДАИ Хасково ще стане ясно явно след време?!

София / България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери