„Форбс България“ счупи тъпомера. Да му се чудиш на Мирослав Боршош. Изпълнителният директорът на НДК грее ли грее за пореден път от корицата на „Форбс България“ и по билбордовете в София. Той бил „заварил почти неразвито пространство от времето на социализма, както и голям потенциал пред него“. Това го пише „Форбс България“ и изглежда като изключително постижение на мисълта. Да завариш потенциал в неразвито пространство! Все едно да завариш развито пространство с нисък потенциал.
За мениджърските практики на изпълнителния директор Боршош със сигурност е известно и много от хората на културата приветстват негови начинания. Деловите среди също трябва да са запознати, след като „Форбс България“ го абонира за награди всякакви. През миналата година му връчи награда за заслужил бизнес модел “Възраждане на културата” в конкурса Forbes Business Awards 2015. За тази година го сложи на корицата със заглавие „носителят на промяната“. Не поставяме и усилията му „да напълни тази сграда със съдържание“. Културният мениджър теоретично е подготвен още от Университета с дипломната си работа "Културни измерения на прехода в България". Сега само трябва да се види дали теоретичната му работа съвпада с практиката. Важно е не само хората, които работят там да виждат резултати, а тези които влизат в нея.
Е, разбира се, предизвиква размисъл амбицията на Боршош, процесите на работа в поверения му „комплекс“ да са приложими за целия държавен апарат. Както се вика „Дай Боже“. Да вземе да събере всички премиери на страната в зала 1 на НДК и да им дръпне една лекция за неразвито пространство и големия потенциал. После „Форбс България“ да ги нареди по билбордовете и да каже защо промяната не върви. Белким нещата в България се случат. Малко е неудобно да си спомним как американското списание - майка нарече българския премиер в оставка неотдавна...
Но не за списанието майка ни е думата. Списание „Форбс“ е водещо списание в деловия свят. Факт! Признанието си получава благодарение на смелите си изследвания в областта на бизнеса и обективните си оценки за събитията. Факт! Думата ни не е и за Боршош. Нито ще оспорваме амбициите на Боршош. Има ги. Факт! Резултати също. Факт! Думата ни е за „Форбс България“, т.е. за побългарената „бизнес“ версия на авторитетното списание. Та да си го знаят, че да пробутваш всичко само заради рекламата е всичко друго, но не и „обективна оценка на събитията“. Факт! Очевидно става дума за „рекламна оценка на събитията“. Факт! Боршош, помогни им с формулата за НДК - неразвито пространство плюс голям потенциал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Генчо
09:17 28.12.2016
2 Ревизор
22:02 29.12.2016