Станислав Димитров: „SEO е само една част от общия маркетинг пъзел”

Публикувана: 28 Ноември, 2011 10:49
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1214
ШРИФТ ПЕЧАТ
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Станислав Димитров има 8-годишен професионален опит в сферата на SEO и PPC реклама за български и чуждестранни клиенти. Работи като маркетинг мениджър в дигитална агенция Hop Online, сертифициран Google AdWords партньор и SEOmoz препоръчана компания.
Образование и след дипломна квалификация от University of Westminster и Griffith College Dublin. Заклет англофил, привърженик на футболен отбор Ливърпул и винаги с един крак в любимия си град Лондон.

Разкажете нещо интересно за Вас и Вашата работа. Какво Ви предстои през следващата година?
Занимавам се професионално с SEO и Google AdWords от 8 години, по-голямата част от които предимно за Великобритания и САЩ, но в последно време и за немалко компании, базирани в България. Обичам пътешествията, планината, червеното вино и британски рок. От 4 години живея със семейството си в красивия Пловдив. В професионален план ми предстоят нови посещения в офиса на Google в Лондон, и надявам се нови и още по-интересни проекти.
Бихте ли споделили за какво ще говорите на семинара “Интернет маркетинг с нулев бюджет” 2 ?
Моята презентация е насочена към локалното търсене и възможностите, които локални резултати като Google Place/Maps дават на малкия и среден бизнес не само да бъдат конкурентни на големите брандове, но и да печелят първите позиции при това безплатно (все още). Гео-локализиране на резултатите е стратегия, която Google налага от много време насам, но в последната година това се превърна в основен фактор заедно със включването на резултати от социалните кръгове на потребителите. Днес геолокацията е навсякъде в социалните мрежи като Facebook, Twitter, Google+, Foursquare и Flickr, което добавя и силен социален елемент. Ще опитам да споделя някои от най-ефективните стратегии и полезни безплатни ресурси за локално SEO от моята практика, както и интересни приложения на Google Maps.

Какво е най-ценното, което Ви дава работата в дигитална агенция ?
Преди всичко възможността да работя нещо, което винаги ми е било невероятно интересно – как да се използва ефективно потенциала на феномена Google в полза на всеки един бизнес. Възможността да работя с клиенти от различни държави сфери и размери, което ми дава поглед върху индустрията и бизнеса на различните клиенти. Все повече нови услуги и продукти на компании като Google, Facebook или LinkedIn, които дават още възможности за всеки бизнес онлайн.

Разкажете за Ваш проект, който е поставил предизвикателство пред Вас?
Работата с известни световни компании предоставя големи възможности за всеки SEO специалист, но строгата корпоративна политика и тежката комуникация при такива клиенти често налага много упоритост и търсене на алтернативни  варианти за много проблеми. Работата с по-малки компании с ограничени бюджети и дигитални ресурси (като видео, снимки или брошури) пък поставя предизвикателство пред креативността на всеки специалист по дигитален маркетинг. В крайна сметка обаче това е и интересната част от тази работа – да откриеш възможностите и да опиташ да дадеш всичко за успеха на всеки бизнес, голям или малък.

Каква стратегия бихте препоръчали на непрофесионалисти, които започват да се занимават с SEO?
Да започнат с основните елементи на SEO за всеки един сайт като структура, достъпност, модерен дизайн, интересно съдържание и маркетинг анализ – това са все важни фактори, които не са загубили важността си през годините. Да мислят за SEO като свързващ мост между съдържанието на сайта и потребностите на търсещите, а не като опит за манипулиране на самия сайт или в още по-лошия случай, на Google. Да не се доверяват на клишетата в SEO бизнеса, а да тестват всичко – практическият опит е всичко и в тази сфера. Да погледнат на вертикалните резултати в Google като видео, карти, социални резултати, снимки и блогове – възможностите никога не са били толкова много. Да не забравят, че  SEO е само една част от общия маркетинг пъзел, който прави един бизнес успешен.

И за финал..
Надявам се всички присъстващи да си тръгнат с нови полезни идеи за своя бизнес, да се завържат полезни бизнес контакти и да се получи силно парти след събитието. Ще се видим на Интернет маркетинг с нулев бюджет 2!
Още за възможностите на Интернет маркетинга можете да научите на семинара “Интернет маркетинг с нулев бюджет” 2 , който ще се проведе на 1 - 2 декември 2011 в Интер Експо Център - София. В програмата на събитието са включени, свързани със социалните медии, вирусен маркетинг, онлай репутация, SEO  и други.

Организатор: Web and Events Ltd - www.webandevents.com
Повече информация за семинара и условията за регистрация можете да намерите на: www.zero-marketing.com

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Мая Манолова
Мая Манолова към Румяна Бъчварова в парламента
Има ли пилот в самолета или се е качила само стюардесата?"

Още бисери