Станислав Димитров: „SEO е само една част от общия маркетинг пъзел”

Публикувана: 28 Ноември, 2011 10:49
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1184
ШРИФТ ПЕЧАТ
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Станислав Димитров има 8-годишен професионален опит в сферата на SEO и PPC реклама за български и чуждестранни клиенти. Работи като маркетинг мениджър в дигитална агенция Hop Online, сертифициран Google AdWords партньор и SEOmoz препоръчана компания.
Образование и след дипломна квалификация от University of Westminster и Griffith College Dublin. Заклет англофил, привърженик на футболен отбор Ливърпул и винаги с един крак в любимия си град Лондон.

Разкажете нещо интересно за Вас и Вашата работа. Какво Ви предстои през следващата година?
Занимавам се професионално с SEO и Google AdWords от 8 години, по-голямата част от които предимно за Великобритания и САЩ, но в последно време и за немалко компании, базирани в България. Обичам пътешествията, планината, червеното вино и британски рок. От 4 години живея със семейството си в красивия Пловдив. В професионален план ми предстоят нови посещения в офиса на Google в Лондон, и надявам се нови и още по-интересни проекти.
Бихте ли споделили за какво ще говорите на семинара “Интернет маркетинг с нулев бюджет” 2 ?
Моята презентация е насочена към локалното търсене и възможностите, които локални резултати като Google Place/Maps дават на малкия и среден бизнес не само да бъдат конкурентни на големите брандове, но и да печелят първите позиции при това безплатно (все още). Гео-локализиране на резултатите е стратегия, която Google налага от много време насам, но в последната година това се превърна в основен фактор заедно със включването на резултати от социалните кръгове на потребителите. Днес геолокацията е навсякъде в социалните мрежи като Facebook, Twitter, Google+, Foursquare и Flickr, което добавя и силен социален елемент. Ще опитам да споделя някои от най-ефективните стратегии и полезни безплатни ресурси за локално SEO от моята практика, както и интересни приложения на Google Maps.

Какво е най-ценното, което Ви дава работата в дигитална агенция ?
Преди всичко възможността да работя нещо, което винаги ми е било невероятно интересно – как да се използва ефективно потенциала на феномена Google в полза на всеки един бизнес. Възможността да работя с клиенти от различни държави сфери и размери, което ми дава поглед върху индустрията и бизнеса на различните клиенти. Все повече нови услуги и продукти на компании като Google, Facebook или LinkedIn, които дават още възможности за всеки бизнес онлайн.

Разкажете за Ваш проект, който е поставил предизвикателство пред Вас?
Работата с известни световни компании предоставя големи възможности за всеки SEO специалист, но строгата корпоративна политика и тежката комуникация при такива клиенти често налага много упоритост и търсене на алтернативни  варианти за много проблеми. Работата с по-малки компании с ограничени бюджети и дигитални ресурси (като видео, снимки или брошури) пък поставя предизвикателство пред креативността на всеки специалист по дигитален маркетинг. В крайна сметка обаче това е и интересната част от тази работа – да откриеш възможностите и да опиташ да дадеш всичко за успеха на всеки бизнес, голям или малък.

Каква стратегия бихте препоръчали на непрофесионалисти, които започват да се занимават с SEO?
Да започнат с основните елементи на SEO за всеки един сайт като структура, достъпност, модерен дизайн, интересно съдържание и маркетинг анализ – това са все важни фактори, които не са загубили важността си през годините. Да мислят за SEO като свързващ мост между съдържанието на сайта и потребностите на търсещите, а не като опит за манипулиране на самия сайт или в още по-лошия случай, на Google. Да не се доверяват на клишетата в SEO бизнеса, а да тестват всичко – практическият опит е всичко и в тази сфера. Да погледнат на вертикалните резултати в Google като видео, карти, социални резултати, снимки и блогове – възможностите никога не са били толкова много. Да не забравят, че  SEO е само една част от общия маркетинг пъзел, който прави един бизнес успешен.

И за финал..
Надявам се всички присъстващи да си тръгнат с нови полезни идеи за своя бизнес, да се завържат полезни бизнес контакти и да се получи силно парти след събитието. Ще се видим на Интернет маркетинг с нулев бюджет 2!
Още за възможностите на Интернет маркетинга можете да научите на семинара “Интернет маркетинг с нулев бюджет” 2 , който ще се проведе на 1 - 2 декември 2011 в Интер Експо Център - София. В програмата на събитието са включени, свързани със социалните медии, вирусен маркетинг, онлай репутация, SEO  и други.

Организатор: Web and Events Ltd - www.webandevents.com
Повече информация за семинара и условията за регистрация можете да намерите на: www.zero-marketing.com

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Анелия Клисарова
Депутатът от БСП Анелия Клисарова коментира учебното съдържание
Сега има абсолютна безотговорност към съдържанието на учебниците"

Още бисери