18 Декември, 2018 10:28 3 506 32

По "Графа" няма нужда от трамваи

  • граф игнатиев-
  • трамваи-
  • метростанции

Достатъчно метростанции покриват района, за да дублираме с релси подземния влак

ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Никой не може да каже как се чувства в момента покойният граф Николай Павлович Игнатиев, гледайки отгоре какво се случва с кръщелницата му. Говорим за софийската улица, носеща името му, която можеше да е най-красивата в столицата. Вероятно старият генерал и дипломат не е щастлив от гледката. И най-малката вина за това е в трамвайните ограничители, които отприщиха естетски вулкан от емоции в социалната мрежа.

То не бяха "акулови перки", то не бяха "надгробни камъни". Реакцията на инвеститора и изпълнителя беше панически умилителна - първо обърнаха посоката на ограничителите, а след като получиха очакваната порция хули, обещаха да ги подменят с два пъти по-малки. Междувременно "гробовете" станаха обект на вандализъм.

Истината, драги читатели е, че каквито и трамвайни ограничители на Графа да се поставят, дори да са от чисто злато с формата на ключа сол, те няма да бъдат одобрени. По простата причина, че по "Графа" въобще не трябва да преминават трамваи. На това мнение са и 41% от читателите на ФАКТИ. Един обръщач при Строителния техникум можеше да ги завърта из стария Лозенец и нагоре по сегашните им маршрути. Но защо беше нужно релсите да останат на Графа, както пък се харесва на 35% от читателите ни, а минувачите да се свиват по тесните тротоари?! Толкова много метростанции покриват вече района, за да дублираме и с надземни релси подземния влак. Подобен ход има логика за кварталите-спални, но не и за идеалния център.

Нима не можеше да се оформи чудесна пешеходна зона от колоните до Попа? Пък който е толкова на зор да смени посоката - насреща са тролеите по Раковска, които спират на Славейков. Вместо това превърнаха в пешеходна зона два-три пъти по-широкия булевард Витоша.

До едно време броях блъснатите пред очите ми от трамваи баби по Графа. Жълтият змей ту ги запращаше в гърба ми, ту ги спирах с гърди, а веднъж така хвърли една към мен, че паднахме и двамата. Тясно е бе, хора. Глупаво и ненужно е.

Сега ще кажете - след дъжд качулка или късно е, чадо. И ще сте прави.

Остава надеждата, че занапред ще бъдем по-внимателни, когато избираме хората, които да вземат важните градски решения вместо нас. Става въпрос за качеството на нашия живот и този на близките ни.

Не просто за паметник със светещи очи.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емил

    21 25 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Вероятно старият генерал и дипломат не е щастлив от гледката. Не е щастлив, че изобщо я има България! Вместо да пишете глупости за трамвайте, поемете инициатива за премахване на това име! Игнатиев е отгровен враг на България, лично участва в манипулирането на делото срещу Левски, мрази българите!
  • 2 Пеньо

    12 30 Отговор
    Поредното платено плюене!

    Коментиран от #3

  • 3 бесният язовец на оня с коня

    16 10 Отговор

    До коментар #2 от "Пеньо":

    абе като станат една-две катастрофи с хора, друга песен ще запееш. то като всяко нещо в България- първо се гласува необмислено, после се прави протест за необмислените работи на избраното с немислене правителство

    Коментиран от #7

  • 4 Бойков

    25 3 Отговор
    Нали трябва да се краде
  • 5 ало

    6 14 Отговор
    Що не си таковате майките ,а !
  • 6 Киро

    14 18 Отговор
    Тази улица отдавна трябва да е била преименувана, що за срам и позор е да кръстим улица на враг на България, работил винаги срещу интересите ни, участвал в осъждането на Левски на смърт, ръчкал Османската Империя да ни напада, върл враг на Съединението??!

    Коментиран от #21

  • 7 Гост

    11 10 Отговор

    До коментар #3 от "бесният язовец на оня с коня":

    Ми да направим всички улици пешеходни и да движим само с метрото. То и там може някой да се хвърли под влака!
  • 8 пълни

    7 7 Отговор
    Глупости!
  • 9 Мирослав

    21 12 Отговор
    Глупости на търкалета говори тоя. Ролята на трамваите минаващи по Граф Игнатиев далеч не е да возят само хора отиващи на самата улица Граф Игнатиев. Очевидно мисленето не е силната черта на автора на тази глупост.
  • 10 Съвест

    22 10 Отговор
    Само искам да напомня, че "Графа" не е само от колоните до Попа. А относно трамваите - те обслужват 1/4 от София, свързвайки квартали, които иначе не биха могли да се свържат. И на който не му е приятно да живее в областта на релсовия път - винаги може да се премести в друг квартал. София ще оцелее и без неговото пребиваване в центъра.
  • 11 Димитър Шк

    5 17 Отговор
    Червен пудел, защо не написа направо, кой кандидат кмет ти поръча статията, вместо Публикувано във факти.бг: Остава надеждата, че занапред ще бъдем по-внимателни, когато избираме хората, които да вземат важните градски решения вместо нас.
    Аз съм избрал кой да взима решения вместо мен и съм доволен от тях.
  • 12 JaniceMurray

    1 12 Отговор
    Плащам над $ 87 на час, работейки от дома с 2 деца у дома. Никога не съм мислила, че ще мога да го направя, но най-добрият ми приятел печели над 10 хил. На месец, правейки това и тя ме убеди да опитам. Потенциалът с това е безкраен.

    Ето какво правя..........>>>>>> www.Trade46.Com
  • 13 Г.С.Раковски

    5 2 Отговор
    Към автора:
    Името на улицата не се членува. Пише се : улица "Раковски" !!!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 минаващ

    15 11 Отговор
    незнам кой е писал тази статия ма е пълна глупост, чарът на София са звъненето на трамвайте, кестените , незнам от къде се пръкнаха толкова много разбирачи кой се движи пеша чак толкова много та направихме целия център пешеходна зона, а и примерът с тролеите не е точният щото те вървят по друг маршрут

    Коментиран от #28

  • 16 Ники

    6 6 Отговор
    Ще ви кажа един принцип .. който важа в пълна сила за администрацията .... Лесно се изгражда ... но трудно и почти невъзможно да се премахне нещо ... //// Причини в момента за това има стотици .. но според мен всичко се води от това , ЧЕ Изграждането е положителен Принцип и дори да не се хареса можеш да кажеш ето нали градим все пак , стараем се ... Докато махането или разрушаването на .. трамвай , паметници , сгради ... и тн е Окончателно и може да доведе до неприятни последици ... При нас нищо не се маха ... това е закон ... 200 години след като хората започнат да използват телепорти ... ние още ще имаме трамвай. Мисля, че София Трябва да кандидатства в книгата за рекордите на Гинес .. като града с най-много видове транспорт Имаме Автобуси, Маршрутки,Таксита, Метро , Трамвай и Тролей !!!! Пълна КАША И грозотия .. и предпоставка за инциденти ... защото има места се кръстосват всички видове .. Направо смях ... !!!!
  • 17 минаващ

    11 7 Отговор
    към Ники в цял свят има трамвай дори в Атина където ходят най много българи трамваите опират на Омония и отиват до Акропола ,но ние сме просто разрушители разбирачи то хора няма ние пешеходни зони правим, ако можем всичко да махнем , паметници църкви и квото друго се сетим ми да пуснем една бомба над София и да я построят наново разбирачите !!!!

    Коментиран от #22

  • 18 пациент

    6 5 Отговор
    Явно на някой търговец на стари коли много му пречат трамваите... на бизнеса. Я да вземе да се разходи из коридорите на онкологията, че натам ни тикат всички с ауспусите директно заврени в лицата ни!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 гост

    13 1 Отговор
    а бе навсякъде в Европа трамваите минават през площадите и цетъра но всичко е нправено много професионално.Оттам не минават автомобили само трамвая.Поинтересувай се малко преди да даваш съвети
  • 21 Роза

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Киро":

    Кироо чети мойто момче чети историята преди да дрънкаш глупости

    Коментиран от #23

  • 22 Ники

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "минаващ":

    А имат ли Тролей ? Нямат !! И маршрутки нямат ... и там където има трамвай няма автобуси ... При нас е мазало ... иначе в световен план 90 % от населението едва ли знаят какво е трамвай ...
  • 23 Емил

    1 5 Отговор

    До коментар #21 от "Роза":

    Розичке, Киро видимо е чел, но ти явно си невежа! Намали водката и сельодката и току-виж си прогледнала!
  • 24 Георги Хр

    7 2 Отговор

    До коментар #14 от "333":

    Няма да ги махнем релсите. А ти внимавай да не се удариш с гегата, докато плетеш крака след овцете. Дръж лаптопа в торбичката на сухо, да не му се изпикае пак някоя ялова овца като лани.

    Коментиран от #27

  • 25 бай Тодор

    12 2 Отговор
    Алооо автора! Иди в Истамбул и виж как още се движат трамваи от 1900-та година. Иди и виж каква красота придават на околния градски пейзаж.
  • 26 Бай Ставри

    4 4 Отговор
    ама на кой му пука за софианци, хаха. нека да им дзънкат трамваите, нали искали красиво да им. дреме му на бай ставри от куртова конаре, който изкарва екологичните зарзавати на софийската ентелегенция, че на ентелегента по графа му било шумно или трамваят чукнал друг софийски ентелегент, който иска да му е красиво.
  • 27 333

    3 3 Отговор

    До коментар #24 от "Георги Хр":

    ше пиеш мляко на куково лято, ако не плета крака след овците. ще ми ядеш пестицидна чия и хамериканска царевица и ще си вееш мършавите задни полукълбета по графа покрай трамвая.
  • 28 До Минаващ

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "минаващ":

    Абсолютно си прав! "Разбирачите", кой знае от къде са дошли тук и няма да разберат това, което изразяваш. За тях София трябва да е с "европейска" визия-това няма да го коментирам, но без да запазва своята идентичност.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 дцса

    5 2 Отговор
    Какви глупости са избръщолевени в тази статия, не е истина! По графа ИМА НУЖДА от трамваи. Да се измине разстоянието от Съдебна палата до "Евлоги Георгиев" пеша е равносилно на загуба на време за пешеходците и грандиозна умора за същите. Защото не всички разполагат с автомобил, който могат да си позволят да търкалят в центъра на претоварения град. Освен това 41 % не е болшинство. Да не говорим за живеещите в центъра, чийто живот и бездруго е превърнат в истински ад и така! Какви ги плещи този "умник" тук?! Дай-Боже да няма кой да го чуе, противното ще е катастрофа и за софияници, и за гостите на София.
  • 31 Порно

    4 1 Отговор
    То реституткаджиите отдавна си се борят да изхвърлят трамваите да не им шумят от 5 сутринта до полунощ. В статията удобно се премълчава , че трамвая само преминава в тоя участък. Ако го няма ще трябва да се сменят три превозни средства или такси. А на реститутките да припомня , че когато прадядо им е купувал имота , трамвая го е имало.
  • 32 Сашо

    0 0 Отговор
    До сега се даваха мнения за коли, за политика, а сега и за градоустройство. Явно някой тук се взима доста на сериозно