Настъпление по всички фронтове - в икономиката, образованието и религията. Турция не пести средства за разширяване на влиянието си на Балканите. Албания играе ключова роля в "неоосманската външна политика” на Ердоган.
В средата на октомври Европейският съюз (ЕС) блокира започването на преговори за членство с Албания и Северна Македония. Според анализатори, ветото на френския президент Еманюел Макрон ще създаде вакуум в Тирана и Скопие, който държави като Русия, Китай и Турция ще се опитат да запълнят. Борбата за влияние в страните от Западните Балкани не е от вчера, но напоследък се забелязва една нова динамика, която решението на ЕС може само да подсили.
В края на октомври Сърбия подписа Споразумение за свободна търговия с водения от Русия Евразийски икономически съюз. През 2018 година пък стана ясно, че заемът в размер на 1,3 милиарда, който Черна гора взе от Китай за изграждане на магистрала в страната, може да доведе страната до финансов колапс, а публично-частното партньорство с китайска компания, което Подгорица обмисля за завършването ѝ, би означавало нови задължения. Предстои да видим какви ходове ще предприемат Скопие и Тирана сега. Една държава вече инвестира сериозно не само в икономическото, но и в културното си влияние в двете държави.
“Паркът на демокрацията”
Паркът се намира в Тирана и беше завършен на 15 юли 2019 година. На този ден стотици жители на албанската столица отидоха на тържественото откриване, развявайки албански и турски флагове. На възпоменателна плоча от черен гранит са изписани имената на 251 души, загубили живота си по време на опита за преврат в Турция на 15 юли 2016 година. До нея се стига по алея от 251 дънери на дървета, докарани специално от Турция.
"Паркът на демокрацията” е финансиран от Турската агенция за сътрудничество и координация (TİKA). Тя е създадена през 1992 година. Целта на агенцията е да осигурява подкрепа за развиващите се страни. Първоначалният фокус е върху държавите с тюркско население в Централна Азия. В периода 2002-2012 година обаче координационните офиси на агенцията нарастват от 12 на 33, а дейността се разширява в Близкия изток, Африка и на Балканите. Нови офиси са отворени в Тирана, Скопие, Прищина, Подгорица, Сараево и Белград.
Културна агресия или солидарност?
Според албанския политолог Енри Хиде, Албания играе ключова роля в "неоосманската външна политика” на Турция. По повод масовото изкупуване на учебни заведения в страната от турски фондации, едно албанско частно училище излезе с прессъобщение, в което определи това поведение на Анкара като “културна агресия”.
Нараства и турското участие в различни културни и религиозни проекти. Един от тях е най-голямата джамия на Балканите, която се изгражда в центъра на Тирана. Тя е финансирана изцяло от "Дианет” - Турската дирекция по религиозните въпроси.
Присъствието на Турция в образованието е видимо и не е от вчера. През 2018 година турската държавна фондация „Маариф“ закупи Нюйоркския университет в Тирана и дъщерните му училище и детска градина. В тях се обучават общо над 1000 деца и младежи. Тази година церемонията на абсолвентите в университета включваше специално послание от президента Ердоган. През тази година фондацията откри училище в град Елбасан и огромна детска градина в Тирана с 2 000 квадратни метра площ.
Войната срещу Гюлен
Както медиите в Турция отбелязват, фондацията „Маариф“ е създадена с цел да замени „свързаните с тероризъм училища в чужбина“, с което се визират учебните заведения, свързани с живеещия в САЩ ислямски проповедник Фетхуллах Гюлен. Училищата, финансирани от неговото движение, датират още от деветдесетте години на миналия век. Сред тях е и първият частен колеж в Тирана, основаван през 1993 година по време на президента Тургут Йозал.
Албанският елит праща децата си да учат там заради качественото образование, казва журналистът Ермир Ходжа пред "Балкан Инсайт“. Сега Ердоган обяви война на тези институции. Според председателя на „Маариф“, към февруари 2019 година 191 от училищата, свързани с Гюлен, вече са под контрола на фондацията, която е подчинена на турското Министерство на образованието. Затова Ермир Ходжа смята, че дейността на „Маариф” не е само образователна, но и политическа.
Турският президент настоява Албания да закрие училищата, които те смятат за свързани с Гюлен. Отговорът от албанска страна е, че не виждат основание да затварят лицензирани учебни заведения, които работят от години в Албания, и за които няма никакви данни, че представляват заплаха за страната. Не е ясно обаче, докога правителството в Тирана ще игнорира исканията на Анкара и дали няма скоро и тези учебни заведения да бъдат заменени от такива, финансирани от “Маариф”.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 България е американска колония
Коментиран от #34
21:32 17.11.2019
2 Хасан Адемов
21:32 17.11.2019
3 хаххахха
Да живее свободен Кюрдистан !
21:36 17.11.2019
4 Кой68
21:40 17.11.2019
5 СМЪРТ
22:10 17.11.2019
6 ЦЕЦО АПАРТАМЕНТА
22:11 17.11.2019
7 гражданин
Коментиран от #18
22:15 17.11.2019
8 Гери магазинерката
22:17 17.11.2019
9 mdaaa
22:20 17.11.2019
10 Ей Турки, пишете неграмотните
Коментиран от #14, #15
22:20 17.11.2019
11 Реджеп
Коментиран от #27
22:24 17.11.2019
12 Кире
22:25 17.11.2019
13 Иван
22:27 17.11.2019
14 Тюрк
До коментар #10 от "Ей Турки, пишете неграмотните":
Унищожители на народи и религй а ти си блъгарин така ли22:30 17.11.2019
15 сирийски бежанец
До коментар #10 от "Ей Турки, пишете неграмотните":
Браво на вас българите, прав си. Ще ни спасители от лапите на лошите турци? Ние сме 4 милиона бежанци, намираме се в лошата Турция. Ще ни приютите ли о велики българи в райското кътче България, ще спасите ли нас? Вярвам във вас и във вашата доброта22:36 17.11.2019
16 Турки, пишете злобни
22:36 17.11.2019
17 Васил
22:45 17.11.2019
18 Хаджи хаджи Българин
До коментар #7 от "гражданин":
Поклон пре теб, затова , че все още има български дух! Иначе, цялото това медии но пространство е изпълнено с болни, продажни и ПРОСТИ хора! Ако простотията в България се диагноссрицира, тя ще приеме формата на пандемия! Още веднъж уважение към теб, не зависимо как се казваш!23:27 17.11.2019
19 hmhmhm
23:28 17.11.2019
20 ай де бе
23:32 17.11.2019
21 Serbistan
00:18 18.11.2019
22 това е пропаганда
Коментиран от #35
00:18 18.11.2019
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Нещо не е по реда си в статията
03:44 18.11.2019
25 парите..
напълно обречени сме.
всяко племе си заслужава съдбата. поне ще имаме държава и управници гръб. след 500 г. няма с кой да воюват, тяхната генетика гази по наште земи.
04:57 18.11.2019
26 анонимен
05:01 18.11.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 эээ
Коментиран от #45
07:13 18.11.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Мангуста миризлива
07:52 18.11.2019
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Крум Страшни
До коментар #1 от "България е американска колония":
Тогава марш в анадола, свиньо чумава. Да ти го пъхат в задника твоите едноверци и да те ритат като краставо псе. Миризлив овчи гъз.08:54 18.11.2019
35 Георги
До коментар #22 от "това е пропаганда":
Какъв страх от турците бе, паникьор?! Ако ги беше страх от турците нашите дядовци щяха ли да тръгнат на война с тях, скапан пораженец такъв! През Балканската война ги изметоха на щик, а ти за страх говориш! Ти си страхливец и ако стане война, бягай преоблечен като жена на запад. Не искам до себе си такива плашливи мишки!Коментиран от #53
08:58 18.11.2019
36 Хайтата
09:01 18.11.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Балканец
09:17 18.11.2019
39 И ние българите искаме
09:28 18.11.2019
40 Кур за бегето😂😂😂😂
09:29 18.11.2019
41 100
09:53 18.11.2019
42 Димов
Коментиран от #43
09:55 18.11.2019
43 koпа
До коментар #42 от "Димов":
Много се уплаших,продължавай да милееш за миналите тоталитарни времена на Тошката от завист и омраза ще умреш но уви това нема да ти помогни да видеш реалноста,ще се научиш да уважаваш българските граждани от турска и ромска етност,нема място за такива расисти като тебе,минаха се времената на такива като тебе,нема да доживееш да видиш връщането на тези времена ,времена на насилие и потъпкване на човешките права,макар и това потъпкване на човешките права и да продължава и до ден днешен под формата на елиминиране при избиране на професий като съдий,прокурори,пилоти,генерали и т.н на български граждани от турска или ромска етност.Коментиран от #46
10:25 18.11.2019
44 ССХ КЛУБ
10:53 18.11.2019
45 Николай
До коментар #29 от "эээ":
Еми ходи си там на кой го крепиш. в Бългагия12:52 18.11.2019
46 Димов
До коментар #43 от "koпа":
Въобще не ти говоря за тоталитарните времена и режима, но е интересно да знам, какви са страховете ти. Не съм расист, но съм дискриминатор. Имам приятели турци, с които се разбирам. Ненавиждам мързеливите търтеи, които точат от данъците на трудещите се, за да се ползват с облаги, срещу единият глас, за който и без това са им подарили правото. А ти ще се научиш, че правата трябва да се заслужат с принос, а не ги имаш по дефолт. Ще се научиш също, да не крещиш "дискриминация" и "расизъм", скрит зад рамото на БХК всеки път, когато те карат да работиш за да имаш и да ползваш. И преди всичко ще се научиш, че тук е България! Тук се говори на български и той е единственият майчин език на всички българи. Изповядва се Християнство. Учи се и се слави историята, постигната от Аспарух, Крум, Борис Първи и Симеон Велики. Поднасят се венци на Ботев и на Левски, а Вазов се чете и рецитира от всички, без изключение. На който не му харесва и го тегли към Анадола - кеф му ГКПП Малко Търново, Лесово и Кап.Андреево. Никой не държи никого насила в България. Анадъмну, българино?Коментиран от #47
15:44 18.11.2019
47 koпа
До коментар #46 от "Димов":
Нали бяхме демократична България, нали сме в ЕС ,къде остана свободата на словото ,майчине ми език е турска а офицялния е български аз със това немам проблеми,проблема ми е с такива като тебе,расист ли се наричаш,дескриминатор ли,ненонацист ли ,сам си избери най подходящото,ти може да си дескриминатор но държавата неможе нали сме демократична държава има норми който както казваш трябва да се спазват не само при плащане на данъци а и при избиране на професий като съдий и покурори,генерали,пилоти без да се елиминират предварително българските граждани от турска или ромска етност,трябва тези длъжности да се заемат от всеки български гражданин независемо от етноста,капиш.Коментиран от #48, #49
16:29 18.11.2019
48 Димов
До коментар #47 от "koпа":
При демокрацията се спазват строги закони и обществени норми. Демокрацията не ти е свободия, да говориш против държавата, която те направи човек, и която те изхранваше. Я пробвай в демократичната ти турция да напишеш простотиите, които пишете тука - жалка пасмина придатъци. Още сабалем Ердоган ще те е окошарил. България даде образование на етносите си. България изхрани и още изхранва мечкарите и безчетните им незаконни чавета. България търпи обиди и хулене, задето ви направи хора. България ще търпи до време. Помни ми думата! Сега ви е удобно да живеете тука, щото са мътни времена, а вие сте дънни риби и в мътилката ви е добре. Но това е до време. Старият строй беше с много косури, но имаше ред. А вас ви беше страх от реда. Вие обичате беззаконието и анархията. На тях викаш ти демокрация.Коментиран от #51
17:31 18.11.2019
49 Димов
До коментар #47 от "koпа":
Какви съдии ще правиш от кафевите и ти бе? Кой съдия е с трети клас? Това да не ти е мешерето?17:33 18.11.2019
50 Паисий Хилендарски
18:56 18.11.2019
51 koпа
До коментар #48 от "Димов":
Продължавай в същото темпо на мислене и разсъждаване ,то и за това си вече в червената книга,то и затова България обезлюдява от такива много знаещи и мислещи който мислят че могат да наложат свето мислене насила или с оплашване,продължавай да унежаваш турцити ,както казваш всичко си остава саита написено ,времето ще покаже кой е прав и кой кого ще търпи до време.Коментиран от #54, #55
19:19 18.11.2019
52 Ганьоооооо 8399
21:44 18.11.2019
53 1944
До коментар #35 от "Георги":
Георги нашите дядовци не са били комунисти лъже патриоти и най важно гербаджии мафиоти които произлизат от БКП не е нужно никой да ни превзема БКП ГЕРБще ни унищожи без пушка да пукне 220 милиона за пристанище Варна за кого са подарък от Герб ГЕРЖАДЖИИ ПРЕСТАНЕТЕ ДА ИМИТИРАТЕ ДЯСНА ПАРТИЯ ЩЕ УНИЩОЖИТЕ ВСИЧКО ЧОВЕШКО В БЪЛГАРИЯ07:24 19.11.2019
54 Бокотиквара
До коментар #51 от "koпа":
Двете училища Дружба в София и Пловдив Бокотиквара ги предаде на Ердоган проверете господа най големия ви грях е подържане на тиквара комунист с партията му тиквенотоБКП ГЕРБ.07:35 19.11.2019
55 Димов
До коментар #51 от "koпа":
До ден днешен не съм унижил нито един турчин. Даже напротив - разбирам се добре с тях. Турците са работливи и не тежат на данъкоплатците, като орките. Но пък вие не спряхте да унижавате българите, които ви приеха в страната си. Българите, които възроптаха срещу възродителния процес, и осъдиха подбудителите му. Българите, които ви вкараха в училищата си, дадоха ви безплатно образование, а след него и работа. Българите, които постоянно проявяват толерантност, да им се качвате на главите, да не спирате да пропагандирате ислямски шерият на Балканите, да потурчвате християни. Да ги обиждате на гяури. Да им говорите непрестанно, че земята им била ваша. Да изкупувате селски имоти и земеделски земи с пари от етнически партии и про-ислямски НПО организации, финансирани от султана ви. Всичкото това българите го търпят вече 30г. Ама ще е до време. Какво ти даде Турция, голанино? Научи ли те Турция да четеш и пишеш, да смяташ, да броиш барем? Даде ли ти Турция работа, хляб? Даде ли ти свобода на словото? Прие ли те поне, като бяхте хукнали натам, или ви хулеха и ви изгониха обратно? Какво ти даде Турция? Нищо! Всичко, което го имаш, и каквото си станал, ти е от България. Турция не даде и пет пари за тебе, ама си тръгнал да ставаш подлога на султана. Фанатизмът е тежка диагноза. В повечето случаи - неизлечима.Коментиран от #56
09:04 19.11.2019
56 koпа
До коментар #55 от "Димов":
Лекцийте си ги запази за след ракийката в компонията си ,в такива лекций се наслушахме много,говори ни по факти ,за примерите които ти давам за професийте като съдий,прокурори,пилоти,генерали нали сме равноправни граждани на България ,защо в тези пофесий нема български граждани от турска етност ,нали ни дадахте същото образование което получават и българите ,нали сме демократична страна нали има равенсво между хората нали ни уважавате,как си обесняваш това.Коментиран от #57, #62, #63
10:37 19.11.2019
57 Генерал
До коментар #56 от "koпа":
Турски етнос НЯМА, има турска националност. И турци в България няма, има турскоговорящи и, или мюсюлмански българи, останали от потурчването на Османското империя.За генерали не знам, но за турскоговорящи български съдии и пилоти -има. Има и турци и турскоговорящи българи с партия-ДПС в българският парламент, защитаваща интереса на турската държава.
Колко българи и българоговорящи турци има в турския парламент??
Коментиран от #59
11:32 19.11.2019
58 Генерал
И ми олеква на душата, когато чета коментари на хора бранещи и милеещи за нашата изстрадала България.
Коментиран от #64
11:43 19.11.2019
59 koпа
До коментар #57 от "Генерал":
Дори не можете да признаете че има турско малцинство в България,аз и един милион се определят за турци в България,откога в ужким демократична държава се отнемя правото на самоопределяне на етноста си.За съдий,прокурори,генерали,пилоти от турска етнос в България за твое сведение да знаеш НЯМА,пак избягваш до лъжи.Коментиран от #60, #65, #66
11:45 19.11.2019
60 Генерал
До коментар #59 от "koпа":
Явно грам не си запознат с нашата история!Т. нар. „етническа карта“, изкуствено създадена още от продажното правителство на Васил Радославов (от Либералната партия), което за спечелването на девет депутатски места в Народното събрание през 1914 година връща турско-арабските имена на 200 000 българи мохамедани от Родопите (т. е. на почти цялото население в региона), доброволно приели българските имена и преминали в християнската вяра по време на Балканската война през 1912 година. Това е първото самородно възрожденско движение в свободна България, но, за съжаление, неуспешно завършило.
За нещастие на целия български народ последно правителството на Андрей Луканов през 1990 година за седми път сменя имената на българите мохамедани от български с турско-арабски. Под ръководството на антиконституционното ДПС т. нар. „етническа карта“ се преименува в т. нар. „български етнически модел“, който, казано в прав текст, означава превръщане на етнически българи в „турци“, само защото изповядват исляма. А етнос мохамедани, както и етнос християни изобщо няма.
В България се прави опит да се формира изкуствено турско национално малцинство с крайна цел сепаратизъм и унищожение на страната. И то независимо от факта, че от всички посоки държавата ни е обградена от собствени национални малцинства, което я прави класически пример на еднонационална държава.
Но пък тъкмо затова безкомпромисният исторически процес оставя без уважение подобни чуждоетнически и религиозн
Коментиран от #61
12:03 19.11.2019
61 Генерал
До коментар #60 от "Генерал":
Продължение...Но пък тъкмо затова безкомпромисният исторически процес оставя без уважение подобни чуждоетнически и религиозни напъни за асимилация на българите мохамедани (ислямизирани и турцизирани) в свободната ни и независима родина.
Държавата НЯМА ангажимент по изучаване на "майчин" език от представителите на етническите Малцинства, а само към тези от националните Малцинства!
А в Република България, по Конституция и реално, НЯМА национални Малцинства- и това беше изрично казано в Особеното мнение, с което Република България/Правителството и Мнозинството на СДС!/ подписа и ратифицира европейската "Рамкова конвенция за защита на националните малцинства"!
12:06 19.11.2019
62 Генерал
До коментар #56 от "koпа":
Фaкти и caмo фaкти... Във Фрaнция имa нaд 15млн мюcюлмaни. . Eдинcтвeния зaдължитeлeн eзик в прoгрaмaтa нa Фрaнция e фрeнcкия. И кoйтo нe гo e нaучил в ocнoвнoтo училищe нe мoжe дa прeминe в гимнaзия. Зa cвoбoдaтa нa култa: имa джaмии нo e зaбрaнeнo дa ce викa зa мoлитвa oт минaрeтaтa, кoитo cъc зaкoн нe мoгaт дa бъдaт пo виcoки oт пoкривa нa джaмиятa. В Швeйцaриa , държaвнитe им eзици ca нeмcки и фрeнcки и нe cи пoплювaт. Нaпрaвo зaбрaнихa cтрoeжa нa джaмиитe cъc зaнoн във вcичкитe им кaнтoни. Aвcтрийцитe, aкo гoвoриш нa бългaрcки нa дeцaтa cи, нищo чe cи тeхeн пoдaник, cъceдитe пoчвaт дa тe глeдaт c прeзрeниe. Иcпaния и Итaлия cи рaтувaт зa хриcтянcтвoтo и зa eзикa cи. Мoнaкo, Aндoрa, Люкceмбург нe прaвят изключeниe… И тoвa ca държaви c признaти дeмoкрaции. Бългaритe трябвa дa ca нaяcнo дaли иcкaт турcкoгoвoрящитe бългaри в Бългaрия дa ce oпрeдeлят кaтo турци или бългaри. Двeтe нaвeднъж e нeвъзмoжнo и щe дoвeдe дo oбeзcмиcлянeтo нa бългaрcкaтa нaция. Прaви cи извoдитe caм.Коментиран от #68, #69
12:12 19.11.2019
63 Димов
До коментар #56 от "koпа":
Много просто - не ставате.12:26 19.11.2019
64 Димов
До коментар #58 от "Генерал":
Мен ми е мъчно, че родолюбците мълчат. А знам, че са много. България ще бъде! За турскомилеещите си има цяла страна, само за тях. Там мегдан бол. Ако ли не - последният емигрирал пали фитила на АЕЦовете, и следващите 10 000г няма да е ничия.12:31 19.11.2019
65 Димов
До коментар #59 от "koпа":
Какво турско малцинство, бе? Ти турчин ли си или българин? Вземи реши най-сетне! Не се прави на тарикат - хем бил такъв, хем онакъв - глупости на промити депесарски мозъци.12:37 19.11.2019
66 Димов
До коментар #59 от "koпа":
Казва се "прибягваш", а не "избягваш". С тези знания ли искаш да си съдия или адвокат? България е похарчила 20 000лв да те направи човек, до пълнолетие. Поне покажи, че не си спал на чина, Г-н адвокат.Коментиран от #67
12:41 19.11.2019
67 Димов
До коментар #66 от "Димов":
Пардон! Не лв а Евро.12:44 19.11.2019
68 koпа
До коментар #62 от "Генерал":
Констатуцията да не я бъркаш със свещените книги,констатуцията винаги може да се измени.Коментиран от #71
12:50 19.11.2019
69 koпа
До коментар #62 от "Генерал":
Когато става дума за правата на кюрдите сте много загрижени за тях,а същите права който искате за кюрдите в Турция ,за турците в България не може е това се нарича двуличност.Коментиран от #70, #72
12:53 19.11.2019
70 Димов
До коментар #69 от "koпа":
От кои права си лишен бе, селчо? Гласуваш ли? На училище ходиш ли? Заплата и осигуровки имаш ли? Здравна помощ като мен получаваш ли? НА ТУРСКИ ГОВОРИШ ЛИ? А НОВИНИ НА ТУРСКИ ИМАШ ЛИ? А ТУРСКИ СЕРИАЛИ? От какво си лишен, те питам, нагльо?13:24 19.11.2019
71 Димов
До коментар #68 от "koпа":
В България свещена книга е Библията! Не може всеки религиозен фанатик да идва тука и да настоява да следваме неговата "свещена книга". Мюслита, будисти, джихадисти, адвентисти и незнам си още кви.....13:27 19.11.2019
72 Генерал
До коментар #69 от "koпа":
Турчеещ се българино!На територията на България турци НЯМА ! По голямата част от циг0ните в България , даже почти цялата се определя като турци. Те не могат да бъдат точно различени тъй като, си приличат външно. Например, на преброяването в България през 2011 г. се определят като ,,турци" - 588,318 , а Цигани - 325,343 , което е трагикомично и описва това което казвам по горе !
Имаме помаци - потурчени българи, които са останали от мрачното турско робство. Малка част от така наречените ,,помаци", наистина си се определят като ,,турци" , разбира се с помощта на партийки, организацийки , медийки и разни такива които са на хранилка като ТЕБ.
"Турски етнос" няма. Понятието "турци" става събирателно за различните народности, които живеят на територията на бившата Османска империя, не обозначава етнос, а прозвище.
То не е по-различно от понятието "американци" или "съветски хора".
ТУРЦИТЕ НЕ СА ТЮРКИ!
Етническа група "тюрки" не съществува. "Тюрки" не е етнос, а езикова категория - народи, които говорят на сходни езици, но са съвсем различни по произход и кръв.
Днешният книжовен турски език е създаден при управлението на Ататюрк през 20 в. Той въвежда нови думи от тюркските езици - и тюркски говор.
Понятието "турчин" е характеристика и съдържание на понятието "турски гражданин", което е записано във всички досегашни турски Конституции по идея на Ататюрк, а именно: "Всеки гражданин на Турция е турчин".Нека заимстваме това от турската конституция и
Коментиран от #73
13:35 19.11.2019
73 Генерал
До коментар #72 от "Генерал":
Продължение...Понятието "турчин" е характеристика и съдържание на понятието "турски гражданин", което е записано във всички досегашни турски Конституции по идея на Ататюрк, а именно: "Всеки гражданин на Турция е турчин".Нека заимстваме това от турската конституция и в този дух би трябвало в българската конституция да запишем „Всеки гражданин на Република България е българин”.
Ти гражданин на коя си????
13:37 19.11.2019
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Константинопол
06:07 20.11.2019