Last news in Fakti

5 Март, 2020 20:30 4 251 16

В Германия - все повече автомобили, все по-малко убити на пътя

  • германия-
  • автомобили-
  • жертви-
  • катастрофи-
  • климатични промени-
  • suv-
  • жертви на пътя

Независимо от всички дискусии за защита на климата, броят на автомобилите в Германия е нараснал с около 1 милион

В Германия - все повече автомобили, все по-малко убити на пътя - 1
Снимка: Shutterstock
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Крилатата фраза гласи, че Германия е страната на автомобилите. Потвърждава го и статистиката, според която по пътищата на страната се движат все повече превозни средства. Независимо от широката обществена дискусия за нуждата от защита на климата и намаляване на автомобилното движение, се оказа, че към 1 януари 2020 са били регистрирани 65,8 милиона превозни средства - с един милион повече от предишната година. Най-много са леките автомобили - общо 47,7 милиона. Това означава, че по един автомобил се пада на по-малко от двама души в Германия.

Модният писък са електромобилите - или поне такова е разпространеното мнение. На пръв поглед то е подкрепено от факти: броят на електрическите автомобили в Германия наистина се увеличава най-бързо. За една година са били регистрирани цели 64% повече електромобили. Но ако погледнем абсолютните числа, картината рязко се променя, защото в страната се движат едва около 136 000 коли на ток. На ток и на газ по германската пътна мрежа пътуват само около 2% от превозните средства, останалите 98% са с бензинови и дизелови двигатели.

Расте броят на SUV

Статистиката потвърждава и още нещо, което се вижда с просто око.

През миналата година особено популярни са били автомобилите от типа SUV. При тях ръстът е 20%, а общият им брой възлиза на 3,77 милиона.

Очевиден факт е също, че в Германия карат по-нови автомобили, отколкото примерно в България. Средната възраст на моторните превозни средства (МПС) в страната възлиза на 9,6 години, като 857 000 автомобила са били произведени преди повече от 30 години.

А ето и един статистически факт, който звучи леко изненадващо, като имаме предвид ръста на регистрираните МПС: броят на загиналите в пътно-транспортни произшествия (ПТП) в Германия през 2019 година достигна най-ниската си точка за целия период, през който се води такава статистика - повече от 60 години. Миналата година в страната са загинали 3059 души - с 216 по-малко, отколкото през 2018, съобщава Федералната статистическа служба.

Все по-малко жертви и сред пешеходците

Броят на ранените при злополуки също е спаднал с 3% и възлиза на 384 000 души. Малко е нараснал броят самите ПТП: през миналата година по германските улици и пътища е имало 2,7 милиона злополуки. Все по-малко жертви дават както пешеходците, така и автомобилистите и шофьорите на камиони. Особено се е подобрило положението на мотоциклетистите - там смъртността при ПТП е спаднала с цели 15 процента. Откъм сенчестата страна на статистиката попадат хората, които карат бързите електрически велосипеди. В тази група броят на загиналите се е увеличил с близо една трета.

Броят на жертвите по германските улици и пътища намалява вече от десетилетия. Печалният рекорд в страната беше фиксиран през далечната 1970 година, когато в пътно-транспортни произшествия загинаха над 21 000 души.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Някой си

    41 5 Отговор
    Нарича се:
    Превъзходни пътища
    Адекватни наказания
    И най-вече култура на пътя!

    Коментиран от #2, #3

  • 2 КурзагерманвЯ

    10 23 Отговор

    До коментар #1 от "Някой си":

    Много са далече от превъзходни 🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #4

  • 3 Не е вярно

    6 11 Отговор

    До коментар #1 от "Някой си":

    Туркините вече хвърлиха нинджа-облеклото! В желанието си да се оглеждат за бутала със сегменти, откриха тъпите си глав, и освен бъдещите тъпкачи, взеха да оглеждат и ситуацията по пътя! Е това е причината! Бой до Козлодо!й
  • 4 Някой си

    16 2 Отговор

    До коментар #2 от "КурзагерманвЯ":

    За теб може би е така, докато покараш в Германия :)
    Дерзай, някой ден може и да имаш това щастие!

    Коментиран от #12

  • 5 123457

    5 6 Отговор
    Броя на загиналите намалява на 3059 души. Но дали същото може да се каже за броя на ПТП-та. Може загиналите да намаляват, заради по-сигурните коли, еърбеците и по-добрите пътища и кръстовища. А не защото германците по малко катастрофират.

    "Брoят нa рaнeнитe при злoпoлуки cъщo e cпaднaл c 3% и възлизa нa 384 000 души. Мaлкo e нaрacнaл брoят caмитe ПТП: прeз минaлaтa гoдинa пo гeрмaнcкитe улици и пътищa e имaлo 2,7 милиoнa злoпoлуки."

    2 700 000 ПТП и 384 пострадали не са малко.

    Коментиран от #6

  • 6 Някой си

    10 1 Отговор

    До коментар #5 от "123457":

    Германия има 82 000 000 население, я дай пак :)
  • 7 Истинския ДЖОН РАМБО

    8 1 Отговор
    Просто е !
    Изобщо не се борят да " спрем войната по пътищата " !!! Справка - в България колкото повече се борят и по-драстични мерки вземат , толкова повече жертви има ! )
    И не се борят с "мръсния " въздух , германските зеленчуци могат да си лаят колкото искат !
    А голяма част от основата на магистралите е построена от Великия Фюрер , хайл .( хайл означава "да живее" )
  • 8 Професор по Стоманобетон

    2 1 Отговор
    Все повече камили,все по малко жертви от произшествия..а,виж за бомби друга работа..
  • 9 ХА ХА ХА

    2 2 Отговор
    Новите " германци" най-после са осъзнали , че освен от КАЛАШНИКОВ , може да загинеш също примерно и от ОПЕЛ .
  • 10 Напишете кода от картинката

    11 0 Отговор
    Там Данчо Катаджията няма...
  • 11 Дориан Попа

    4 4 Отговор
    Тъкмо да се зарадва човек, че се избиват сами, те пък спрат. Нищо, ислямистите ще ги оправят
  • 12 Atilla

    8 1 Отговор

    До коментар #4 от "Някой си":

    До някъде е прав,отдавна Германия няма най-добрите пътища в Европа (вечни ремонти, задръствания от 5-10км са нещо обичайно),но културата на пътя е много голяма.
  • 13 ❤️💕❤️

    0 3 Отговор
    Искам още статии за Грета Тунберг
  • 14 дсдс

    4 1 Отговор
    Ако отчетем броя на автомобили у нас и смъртността спрямо тази на Германия излиза, че у нас е 10 пъти по-убийственно да караш автомобил или да те удари автомобил.
    Ама да дадеш пример как там били по-нови колите отколкото у нас е смешно. Когато живота на една кола приключи в Германия, той започва в България. Тук хората не могат да разберат, че нямат задължение към конституция или общество да имат кола щом им се налага 5 пъти в годината да ползват. Ето, аз ако имам от кого да взема когато ми потрябва въобще няма да притежавам, плащам и поддържам кола. Един съсед така си продаде колата, и взе една от приятел, плаща й застраховката и си я кара, така или иначе колата стои, викам му браво, само така, а той след 3 седмици си купи нова, макар че и баща му има добра кола, която не използва с месеци. Не ги разбирам такива хора, да работиш за едната кола и после да ревеш, че нямаш пари, че нищо не си направил с живота си, ами като си на 800лв заплата, дадеш 400лв за храна, 150лв за цигари, 100лв за колата, и парите свършиха, да не говорим ако плащаш наем. имаш деца или се грижиш за възръстен.
  • 15 Бегето територията гробище😂😂

    3 1 Отговор
    Споко тука измират и за германия и за афганистан и за сирия😂😂😂😂
  • 16 соросоидни кърлежи

    0 0 Отговор
    А има ли статистика колко ислямистки свине сгазили мирни граждани с коли,защото ги смятат за грешни,гяури и др.причини...Просто питам Шмеркелита..сигурно се води такава ,но все в графа битовизми,дребна незначителна, не заслужава дори да бъде оповестена, сигурно ФАЛШИВИ НОВИНИ и всички мюслимани работят като програмисти и пилоти в наргиле барове..