Крилатата фраза гласи, че Германия е страната на автомобилите. Потвърждава го и статистиката, според която по пътищата на страната се движат все повече превозни средства. Независимо от широката обществена дискусия за нуждата от защита на климата и намаляване на автомобилното движение, се оказа, че към 1 януари 2020 са били регистрирани 65,8 милиона превозни средства - с един милион повече от предишната година. Най-много са леките автомобили - общо 47,7 милиона. Това означава, че по един автомобил се пада на по-малко от двама души в Германия.
Модният писък са електромобилите - или поне такова е разпространеното мнение. На пръв поглед то е подкрепено от факти: броят на електрическите автомобили в Германия наистина се увеличава най-бързо. За една година са били регистрирани цели 64% повече електромобили. Но ако погледнем абсолютните числа, картината рязко се променя, защото в страната се движат едва около 136 000 коли на ток. На ток и на газ по германската пътна мрежа пътуват само около 2% от превозните средства, останалите 98% са с бензинови и дизелови двигатели.
Расте броят на SUV
Статистиката потвърждава и още нещо, което се вижда с просто око.
През миналата година особено популярни са били автомобилите от типа SUV. При тях ръстът е 20%, а общият им брой възлиза на 3,77 милиона.
Очевиден факт е също, че в Германия карат по-нови автомобили, отколкото примерно в България. Средната възраст на моторните превозни средства (МПС) в страната възлиза на 9,6 години, като 857 000 автомобила са били произведени преди повече от 30 години.
А ето и един статистически факт, който звучи леко изненадващо, като имаме предвид ръста на регистрираните МПС: броят на загиналите в пътно-транспортни произшествия (ПТП) в Германия през 2019 година достигна най-ниската си точка за целия период, през който се води такава статистика - повече от 60 години. Миналата година в страната са загинали 3059 души - с 216 по-малко, отколкото през 2018, съобщава Федералната статистическа служба.
Все по-малко жертви и сред пешеходците
Броят на ранените при злополуки също е спаднал с 3% и възлиза на 384 000 души. Малко е нараснал броят самите ПТП: през миналата година по германските улици и пътища е имало 2,7 милиона злополуки. Все по-малко жертви дават както пешеходците, така и автомобилистите и шофьорите на камиони. Особено се е подобрило положението на мотоциклетистите - там смъртността при ПТП е спаднала с цели 15 процента. Откъм сенчестата страна на статистиката попадат хората, които карат бързите електрически велосипеди. В тази група броят на загиналите се е увеличил с близо една трета.
Броят на жертвите по германските улици и пътища намалява вече от десетилетия. Печалният рекорд в страната беше фиксиран през далечната 1970 година, когато в пътно-транспортни произшествия загинаха над 21 000 души.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Някой си
Превъзходни пътища
Адекватни наказания
И най-вече култура на пътя!
Коментиран от #2, #3
20:43 05.03.2020
2 КурзагерманвЯ
До коментар #1 от "Някой си":
Много са далече от превъзходни 🤣🤣🤣🤣Коментиран от #4
20:44 05.03.2020
3 Не е вярно
До коментар #1 от "Някой си":
Туркините вече хвърлиха нинджа-облеклото! В желанието си да се оглеждат за бутала със сегменти, откриха тъпите си глав, и освен бъдещите тъпкачи, взеха да оглеждат и ситуацията по пътя! Е това е причината! Бой до Козлодо!й20:47 05.03.2020
4 Някой си
До коментар #2 от "КурзагерманвЯ":
За теб може би е така, докато покараш в Германия :)Дерзай, някой ден може и да имаш това щастие!
Коментиран от #12
20:52 05.03.2020
5 123457
"Брoят нa рaнeнитe при злoпoлуки cъщo e cпaднaл c 3% и възлизa нa 384 000 души. Мaлкo e нaрacнaл брoят caмитe ПТП: прeз минaлaтa гoдинa пo гeрмaнcкитe улици и пътищa e имaлo 2,7 милиoнa злoпoлуки."
2 700 000 ПТП и 384 пострадали не са малко.
Коментиран от #6
20:55 05.03.2020
6 Някой си
До коментар #5 от "123457":
Германия има 82 000 000 население, я дай пак :)20:58 05.03.2020
7 Истинския ДЖОН РАМБО
Изобщо не се борят да " спрем войната по пътищата " !!! Справка - в България колкото повече се борят и по-драстични мерки вземат , толкова повече жертви има ! )
И не се борят с "мръсния " въздух , германските зеленчуци могат да си лаят колкото искат !
А голяма част от основата на магистралите е построена от Великия Фюрер , хайл .( хайл означава "да живее" )
21:07 05.03.2020
8 Професор по Стоманобетон
21:25 05.03.2020
9 ХА ХА ХА
23:31 05.03.2020
10 Напишете кода от картинката
23:43 05.03.2020
11 Дориан Попа
00:47 06.03.2020
12 Atilla
До коментар #4 от "Някой си":
До някъде е прав,отдавна Германия няма най-добрите пътища в Европа (вечни ремонти, задръствания от 5-10км са нещо обичайно),но културата на пътя е много голяма.03:53 06.03.2020
13 ❤️💕❤️
05:46 06.03.2020
14 дсдс
Ама да дадеш пример как там били по-нови колите отколкото у нас е смешно. Когато живота на една кола приключи в Германия, той започва в България. Тук хората не могат да разберат, че нямат задължение към конституция или общество да имат кола щом им се налага 5 пъти в годината да ползват. Ето, аз ако имам от кого да взема когато ми потрябва въобще няма да притежавам, плащам и поддържам кола. Един съсед така си продаде колата, и взе една от приятел, плаща й застраховката и си я кара, така или иначе колата стои, викам му браво, само така, а той след 3 седмици си купи нова, макар че и баща му има добра кола, която не използва с месеци. Не ги разбирам такива хора, да работиш за едната кола и после да ревеш, че нямаш пари, че нищо не си направил с живота си, ами като си на 800лв заплата, дадеш 400лв за храна, 150лв за цигари, 100лв за колата, и парите свършиха, да не говорим ако плащаш наем. имаш деца или се грижиш за възръстен.
08:47 06.03.2020
15 Бегето територията гробище😂😂
13:14 06.03.2020
16 соросоидни кърлежи
09:28 08.03.2020