Какви биха могли да бъдат дълготрайните последствия от ваксините срещу коронавируса? Хора по цял свят си задават този въпрос, четейки например информации за ваксината срещу птичи грип, за която някои твърдят, че била предизвиквала такива странични ефекти. Но доколко оправдани са опасенията? Ето какво казват фактите.
Имунни реакции, странични ефекти и дълготрайни последствия
Имунните реакции настъпват по правило непосредствено след ваксинацията и могат да се задържат в продължение на няколко дни. В случая с ваксините срещу COVID-19 това могат да бъдат болки около мястото на инжекцията, главоболие или повишена температура. Тези реакции на тялото показват, че имунната система се противопоставя.
Страничните ефекти представляват един вид по-силни имунни реакции. Те са „нежелана реакция на тялото спрямо ваксината, която се появява като допълнение към нормалните имунни реакции", обяснява проф. Кристиане Фалк, председателка на Германското дружество по имунология. Тези реакции са по-тежки от обичайните имунни реакции и в краен случай могат да доведат до вреди, които да се отразят на тялото в дългосрочен план. При ваксините срещу коронавируса досега са установените две много редки реакции от този тип - тромбози и миокардит.
Трайните последствия няма как да бъдат разглеждани отделно от страничните ефекти. Това са ефекти, които едва с течение на времето могат да бъдат свързани с имунизацията. Един пример: ако някое трайно последствие бъде установено при един човек от 1 милион души, връзката с ваксинацията може да бъде направена чак когато много милиони хора вече са имунизирани. Предимството при ваксините срещу COVID-19 е, че досега по света са поставени над 6,8 милиарда дози. А това означава, че редките странични ефекти могат да бъдат установени бързо. „Понеже вече много хора са имунизирани и при голяма част от тях препаратите са поставени още преди месеци, можем отсега да сме наясно с възможните странични ефекти", казва имунологът проф. Райнхолд Фьорстер от Института „Паул Ерлих".
Какво се знае за тромбозите, предизвикани от AstraZeneca?
Става дума за рядък страничен ефект, който е бил установен едва след по-масовото приложение на препарата на AstraZeneca, обяснява Фьорстер. Сред случаите има и тежки - съсиреци на различни или на необичайни места, например в мозъка. По данни на австралийските здравни власти тромбози се появяват в най-лошия случай при 4 до 6 човека от 1 милион ваксинирани с AstraZeneca. Германската централа за здравна просвета констатира, че тези странични ефекти се проявяват предимно при хора под 60 години. Затова в Германия не се препоръчва поставянето на този препарат на хора под 60 години.
Колко време минава до разграждането на препарата?
Одобрените в ЕС ваксини са два вида: mRNA-препаратите на BioNTech/Pfizer и Moderna и векторните ваксини на AstraZeneca и Johnson&Johnson. „И за двата вида важи, че минават само няколко дни или седмици, докато ваксината бъде напълно разградена", обяснява имуноложката Кристиане Фалк. От BioNTech/Pfizer също казват, че ваксината се разгражда напълно и затова не може да предизвика по-късно проявяващи се странични ефекти. "Няма индикации, че може да се стигне до по-късни реакции", казва за ДВ и проф. Райнхолд Фьорстер.
Има ли късно разкрити странични ефекти при други ваксини?
При имунизацията срещу свински грип с ваксината Pandemrix един от редките странични ефекти се проявява едва след години: нарколепсията, един вид сънна болест. Първоначално са ваксинирани сравнително малко на брой хора, поради което страничните ефекти са свързани с ваксините чак месеци по-късно, след като имунизираните стават повече. Както посочва имунологът Фьорстер, редките странични ефекти могат да бъдат установени едва при по-висок брой имунизирани.
Какви са известните досега странични ефекти при ваксините срещу COVID-19?
Известните до момента странични ефекти, които досега се срещат изключително рядко, са например миокардит и перикардит. Но и в двата случая недвусмислената връзка с ваксината все още не е доказана. Сред другите видове странични реакции са тромбозите, синдромът на Гилен-Баре, както и тромбоцитопения или имунна тромбоцитопения. Като цяло водещите имунолози в Германия изключват вероятността от проявяващи се години по-късно странични ефекти от ваксините срещу коронавируса, тъй като тялото реагира директно след имунизацията или най-късно в рамките на следващите няколко седмици. Освен това ваксината се разгражда сравнително бързо в тялото и затова не може да предизвика по-късно проявяващи се реакции.
Автор: Катрин Весоловски
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #10, #17, #20, #32, #50, #87, #99, #116, #162
19:01 30.10.2021
2 КОТарАК
19:02 30.10.2021
3 Деф
Коментиран от #66, #163
19:03 30.10.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Когато фактите говорят
Коментиран от #97
19:05 30.10.2021
7 Пучо Капучо
19:05 30.10.2021
8 Херо мусттаффа
19:05 30.10.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Рошко
19:09 30.10.2021
13 ПРОДЪЛЖАВАМЕ КРАЖБАТА
19:09 30.10.2021
14 Т44444478б
19:09 30.10.2021
15 Кака Стояна
Коментиран от #52
19:10 30.10.2021
16 Интересно
Коментиран от #22
19:10 30.10.2021
17 Аспарухчо от Берн
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Няма страшно.Това е едно на милиард.19:11 30.10.2021
18 DW. Никой не ви вярва за нищо!!!
19:12 30.10.2021
19 Измама
19:12 30.10.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Активист на БКП
19:13 30.10.2021
22 Защо?
До коментар #16 от "Интересно":
Какво общо има ваксината с не прекарване на ковид?19:13 30.10.2021
23 ХАХАХАХА
това е заглавие на доста обширен научен материал за който дойче зеле няма да каже, естествено:
"Подобно на часовник, повечето ваксинирани американци ще загубят имунната функция до Коледа и ще започнат да растат ускорени РАКови тумори, които ще ги убият през следващите десет години"
Коментиран от #164
19:13 30.10.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Иван
19:15 30.10.2021
28 МДААА
Коментиран от #44
19:17 30.10.2021
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 луд
Коментиран от #33, #159
19:17 30.10.2021
31 Уса
19:17 30.10.2021
32 Ваксиниран1403
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Сякаш млади и здрави хоро, които не са се ваксинирали не получават инсулти никога.Безсмъртни няма без значение дали са ваксинирани или не. Аз лично познавах 32 годишен които си отиди така преди години, а беше напълно здрав без никакви проблеми и съответно тога такива ваксини изобщо не съществуваха. На какво да го препишем това?Коментиран от #35
19:18 30.10.2021
33 ХЪМ
До коментар #30 от "луд":
ти защо сравняваш ваксини и тези експериментални вещества, които са експериментални както по време, така и по състав?19:19 30.10.2021
34 Инвалида
19:20 30.10.2021
35 ХАХАХАХАХАХА
До коментар #32 от "Ваксиниран1403":
Това някакъв медицински факт ли е -кого ти си познавал? То и опитите мъж да забременее продължават, що не се включиш там и да ни информираш?19:21 30.10.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Матей
19:22 30.10.2021
38 Инвалида
19:23 30.10.2021
39 Пипи Чорапчето
Нещо идеята за 3-а, че и 4-а доза не може да ме вдъхнови;)
Там как ви вървят проучванията - интересува ме ефективността им, а не идеята на фармаакулите за дългосрочни и гарантирани печалби от тях така, както са го заложили в бизнес плановете си за следващите 2-3 години;)
19:23 30.10.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Инвалида
19:24 30.10.2021
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Информирaно cъглacие
Коментиран от #48
19:25 30.10.2021
44 За утре
До коментар #28 от "МДААА":
В момента е 18 25 а е толкова тъмно19:25 30.10.2021
45 Мислещ
Иха, как не са знаели досега фармафиотските компании това ценно инфо, че да съкратят проучванията на ваксините до една седмица, вместо няколко до 10-ина години, както винаги е било.
Пък и тези странични ефекти, дето се проявяват до седмица, когато ги има, те задължително ще ни информират, кога и къде се е чуло и видяло такова нещо да се цензурират неудобни факти? Верваме ви.
19:26 30.10.2021
46 Уса
Коментиран от #160
19:26 30.10.2021
47 Ха ха ха
19:28 30.10.2021
48 Ваксиниран1403
До коментар #43 от "Информирaно cъглacие":
За ваксините по желание винаги се подписваш, че си съгласен да бъдеш ваксиниран, но това не освобождава никои от никаква отговорност. Така е било и преди така е и сега така ще бъде и в бъдеще. Въпроса е принципен и няма нищо общо с конкретна ваксина. При ваксинация срещу грип срещу се разписваш.Коментиран от #53, #57, #62, #73
19:29 30.10.2021
49 Верно ли
19:30 30.10.2021
50 Гост
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Колкото повече антиваксъри, толкова по-малко антиваксъри. Амин.19:37 30.10.2021
51 Госあ
Коментиран от #56, #58
19:38 30.10.2021
52 Ко каза ко
До коментар #15 от "Кака Стояна":
Плащам 100 000€ ела да си вземеш парите , а ние ще ви чипираме . Много е важно да чипираме всички българи, след това ще ги накараме да четът и да се образоват , защото иначе няма начин . А да и се получава непоносимост към чалгата.Коментиран от #72
19:41 30.10.2021
53 Информирaно cъглacие
До коментар #48 от "Ваксиниран1403":
Aбе кaто cе зaмиcля, мaй cи прaв, обaче cрещу противогрипните никой не cкaчa, нищо чудно от догодинa дa имa caмо противогрипни, комбинирaни и зa ковидa.19:43 30.10.2021
54 Арни
Коментиран от #143
19:46 30.10.2021
55 Глупости
Коментиран от #74
19:51 30.10.2021
56 Госあ
До коментар #51 от "Госあ":
И още нещо, потърсете информация за китайските ваксини на английски. Ще откриете само негативна информация ! От Китай попитаха що за безочие е да обвиняват точно тях за пропаганда, при положение че от техните официални медии не е излязла нито една негативна публикация срещу западните ваксини. Това е абсолютен факт и ако искате го приемайте заради това, че вътрешното им потребление е достатъчно голямо, и освен това имат и други партньори, така че такава пропаганда изобщо не им е нужна. Проверете кои ваксини срещу ковид са най поставяни досега в света ! Аз ще ви кажа - китайските ! Ха , каква изненада, А ? А западните писания, че руските ваксини причинявали СПИН, просто не искам да коментирам ! Това са писания за простолюдието.19:54 30.10.2021
57 Инф съгласие
До коментар #48 от "Ваксиниран1403":
Ами да ги оставят да са пожелание, докато има подписване на информирано съгласие. Хората сега се ваксинират заради зелен сертификат против волята си. Това, че са се ваксинирани не ги прави по никакъв начин съгласни с това насилие.19:57 30.10.2021
58 Ваксиниран1403
До коментар #51 от "Госあ":
Пални глупости са това на клетката от това че е произвела еденичен протеин нищо не и става. РНК ваксините са технологията на бъдещето. Имат ефективности недостижими за никои друг тип ваксини, а и се адаптират за нова вирусна мутация буквално за две седмици. До 5 години антивирусна ваксина която не е на базата на РНК технологията няма да се произвежда от нито един производител в целия свят. Догодина когато излезе и китайската РНК ваксина дори и ти от критик бързо ще станеш поддръжник на тази технология защото тя е бъдещето, а при теб критиката е главно политически и идеологически обуславяна.Коментиран от #61, #68, #165
19:59 30.10.2021
59 пишете сериозно
20:00 30.10.2021
60 Б.Х
20:05 30.10.2021
61 Госあ
До коментар #58 от "Ваксиниран1403":
Има поне четири публикации в реферирани журнали с висок импакт където безспорно показват зависимост между акумулирането на шиповия протеин и клетъчния стрес и дори клетъчна смърт. Също така вече е показано, че мРНК везикулите влизат и в нервните клетки. Дойче веле не е рефериран и няма абсолютно никакъв импакт върху развитието на цивилизацията . Нали знаеш ?Коментиран от #75
20:05 30.10.2021
62 Истината е
До коментар #48 от "Ваксиниран1403":
Ваксините изключително много помагат в борбата срещу много смъртоностни болести. Несъмнено и ковид ваксината помага в борбата с пандемията. Но никога ваксина не е прилагана толкова бързо върху толкова голям брой хора. Това само по себе си е голям риск, защото истината е че никой в момента не може да бъде сигурен дали няма да се появят тежки и необратими късни последици от тях.На този въпрос отговорът за момента е : "Няма да има такива, трябва да ни повярвате!", но всички знаем, че няма как някой да е сигурен в това, докато не мине 3-ата експериментална фаза, която в момента тече.
Коментиран от #65
20:07 30.10.2021
63 Мда
20:08 30.10.2021
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Ваксиниран1403
До коментар #62 от "Истината е":
Глупocти вcички ca рeгиcтрирaни кaтo вaкcини пo вcички прaвилa и рeгулaции кoитo нe ca прoмeняни ceгa, a cъщecтвувaт oт прeди и пo кoитo ca oдoбрявaнe вcички други вaкcини.Зa тeзи вaкcини никoи нe e прoмeнил прoцeдуритe зa тecтвaнe и изпитвaнe. Тe ca cи минaли прoцeдурaтa кoятo минaвaт и вcички други. Aкo трябвa дa cмe кoрeктни eдинcтвeнo руcнaцитe и китaйцитe пoчнaхa дa прилaгaт cвoитe вaкcини мaлкo прeди дa ca зaвършeли изпитaниятa пo прaвилaтa, нo зa другитe вaкcини тaкивa нaрушeния нa прaвилaтa нe ca прaвeни. Тoвa чe oбикнoвeнo eднa вaкcинa и трябвa 5-6 гoдини зa дa cтигнe дo пaзaрa тoвa нe знaчи, чe aкo другa излeзe нa пaзaрa зa 10 мeceцa тя нe e изпитaнa пo cъщия нaчин. Прocтo кoгaтo имa интeрec и прaктичecки пoчeти нeoгрaничeн финaнcoвия рecурc зa рaзрaбoтвaнeтo вcичкo ce cлучвa бeз рaзкaтaвaнe и мoтaнe чрeз пoeмaнe нa oгрoмни финaнcoви риcкoвe, зaщoтo финaнcирaнeтo зa рaзрaбoтвaнeтo нe бeшe нa caмитe прoизвoдитeли, a им бeшe oтпуcнaтa бeзвъзмeзднo. Нe eднa и двe вaкcини прeтърпяхa прoвaл пo-рaзлични причини и изoбщo нe cтигнaхa дo oдoбрeниe.
Нa фaйзeр в трeтa фaзa нa клиничнитe изпитaния учacтницитe ca нaд 40 хиляди. Нa другитe нe пoмня цифритe, нo ca дeceтки хиляди.Изпoлзвaнeтo пoд уcлoвиe oбaчe нe oзнaчa eкcпeримeнтaлeн прoдукт.Eкcпeримeнтaлeн e прeпaрaт кoитo ce изпитвa във фaзa 1,2 или 3 нa клиничнитe cи изпитaния.
Коментиран от #70
20:16 30.10.2021
66 Мара
До коментар #3 от "Деф":
Що за глупост свещенна "Не е доказана връзката с ваксината" или "Няма доказателства, че ваксината е опасна". Първо трябват абсолютни и безспорни доказателства, че ваксината е безопасна и второ една връзка между едно и друго нещо може да бъде намерена само ако се търси, когато не се търси нама как да бъде намерена. И щом е така безопасна ваксината, защо производителите и ЕС и държавите членки не носят никаква отговорност, а отговорността се прехвърла на хората, все едно те могат да оценят рисковете и опасностите и да ги назоват. Значи цяла една европейска агенция по лекарствата не е в състояние да го прецени, но видиш ли хората, 40% от които са функционално неграмотни ще преценят - глупост свещенна! Нека който иска да се ваксинира, но никой ваксиниран да не настоява всички останалите неваксинирани да бъдат ваксинирани против волята им.20:18 30.10.2021
67 Разочарован
Как можах да си помисля, че статията ще е за това, при положение, че няма как някой да знае това още?
20:19 30.10.2021
68 Госあ
До коментар #58 от "Ваксиниран1403":
А, между другото къде са им адаптираните ваксини за новите варианти, че ефективността им срещу тях е плачевна ? Колко пък бързо да ги адаптираш след като вече си произвел стотици милиони, които трябва да се приложат ? Освен това, със абсолютно същия успех могат да се адаптират и протеиновите, освен че могат да съдържат няколко скачени епитопа. А пък конвенционалните деактивирани изобщо нямат и нужда да се адаптират толкова често, освен че могат да бъдат и микс от варианти от генбанката. С едно изречение, мРНК ваксините са абсолютно безмислени и безполезни за такива случаи, особено пък предвид и тяхното съхранение и трайност. Абсолютно ненужен риск, предвид това че на този им етап са най рисковани и най непроучени.Коментиран от #81
20:22 30.10.2021
69 Верно ли
Коментиран от #144
20:27 30.10.2021
70 Ваксиниран1403
До коментар #65 от "Ваксиниран1403":
Oдoбрeнoтo e пoд уcлoвиe, зaщoтo нe e зaвършeнo мaркeтингoвoтo прoучвaнe, кoeтo e зaдължитeлнo зa пълнoтo oдoбрeниe и кoeтo никoгa нe ce извършвa върху кoнтрoлни групи, a ce cъбирa инфoрмaция oт рeaлнoтo изпoлзвaнe нa прoдуктa нa пaзaрa. Eдинcтвeнo рaзличнo ceгa e чe вaкcинитe зa кoвид ce изпoлзвaт мнoгo пo-мacoвo oткoлкoтo би ce изпoлзвa eднa другa вaкcинa пуcнaтa нa пaзaрa пoд уcлoвиe зa cъбирaнe нa дaннитe зa мaркeтингoвoтo и прoучвaнe.Коментиран от #135
20:27 30.10.2021
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Stefan
До коментар #52 от "Ко каза ко":
Само дано не си тоя, който ще учи българите да четЪт20:29 30.10.2021
73 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #48 от "Ваксиниран1403":
Конституция на република бг!Член 29,алинея 2:Никой не може да бъде подлаган на медицински,научни или други ОПИТИ БЕЗ НЕГОВОТО ДОБРОВОЛНО ПИсменно Съгласие.Без думи вече няколко дни ви ги подавам данните,но.....Коментиран от #76
20:33 30.10.2021
74 Арам
До коментар #55 от "Глупости":
А после, дали ще ни кажат "Извинявайте, сгрешихме, това, че се извиняваме не може да поправи това, че сгрешихме, но и ние не можем да направим друго освен да се извиним". И така, ще стане битият бит, оправеният - оправен, боцканият - боцкан, амин.20:35 30.10.2021
75 Ваксиниран1403
До коментар #61 от "Госあ":
Да има, но има и не един случаи на скандали след като се появяват такива бомбастични публикации, и след това следват масови оставки. Изследвания се правят, но при разглеждането и интерпелирането на резултатите е заровено кучето. Защото когато правиш експеримент при различни условия резултатите които получаваш са много различни. Във въпросните публикации условията реалните ли са? Не са но някои си правят веднага изводи. Защото едно е в една клетка да попадне едно количество РНК за дадено време и съвсем друго е да попадне 100 1 000 или 10 000 по-голямо. При дадено ниво разбира се, че метаболизма на клетката ще се наруши пагубно и тя ще загине, но това не означава, че щом клетката произведе несвойствения за нея протеин тя е обречена. Напротив тези ваксини са толкова ефективни защото след като се произведе протеина той се изхвърля от клетката, но е така проектиран, че в него има специален участък чрез които се закача за клетъчната мембрана и може да стимулира много по-дълго време имунната система да изработи по силен имунитет към него. Ако клетките умираха след синтезирането на протеина РНК ваксините нямаше да имат ефективност различна от тази на протеиновите ваксини, а е факт че ефективността при тях е двойно по-голяма.Коментиран от #77, #79
20:55 30.10.2021
76 Ваксиниран1403
До коментар #73 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Вземи прочети какво точно подписваш при ваксинация, а не пиши глупости. Единствено се подписващ, че искаш да бъдеш ваксиниран с еди си коя ваксина и, че се си запознал с противопоказанията, взаимодействието с други лекарствени продукти и очакваните нежелани лекарствени реакции описани в характеристиката на ваксината. Нищо повече от това. Експериментите са само в главите на антиваксърите и наивниците които им вярват.Коментиран от #96, #101, #151
20:59 30.10.2021
77 Госあ
До коментар #75 от "Ваксиниран1403":
С това ме подсещаш за другият риск от мРНК ваксините, няма абсолютно никаква гаранция колко и къде ще попаднат. Иначе, преди да се секретира този протеин минава през ендоплазматичния ретикулум и именно от там се генерира стреса. Нарича се ЕПРстрес, а пък има няколко фактора, които активират впоследствие апоптоза следствие на ЕПР стрес.Коментиран от #84
21:03 30.10.2021
78 Кумчо Вълчо
21:07 30.10.2021
79 Госあ
До коментар #75 от "Ваксиниран1403":
Ефективността на мРНК препаратите е реклама и е много далеч от действителността. Бруталните разлики между това което беше съобщено и реалните стойности го показаха недвусмислено. Кьорфишек.21:07 30.10.2021
80 Госあ
21:15 30.10.2021
81 Ваксиниран1403
До коментар #68 от "Госあ":
Протеинова ваксина за по-малко 6 месеца не може да се адаптира Това е технологически необходимото време минимум. После следват изпитанията и отиваме на 9-12 месеца оптимален вариант. Не случайно тези типове ваксини се появяват последни едва сега. Колкото защо няма адаптирана ваксина ами защото не е необходима все още. Към делта варианта в рамките на 6 месеца след ваксинацията ефективността се оказва предостатъчна и статистическите данни от целия свят потвърждават това. Израел за по-малко от месец с ударна кампания за реваксинация на всички пречупиха делта вълната си и от 10 хиляди нови случая на ден сега вече са под хиляда. От това по-добро доказателство за ефективност не е необходимо и това, че те изобщо не минаха 62% ваксинирани изобщо.Коментиран от #82
21:18 30.10.2021
82 Госあ
До коментар #81 от "Ваксиниран1403":
Значи протеиновите ваксини трябва да се изпитват, но РНКовите - не 😂 Промяната на секвенцията е абсолютно същият процес. Единствената разлика е, че пептидите биват експресирани в насекоми или растения най често и пречиствани, а тарикатите използват нервната ни система вместо тях 🤣🤣🤣 Иначе, да, процеса определено е по скъп.Коментиран от #94
21:32 30.10.2021
83 Глупости на кг
21:47 30.10.2021
84 Ваксиниран1403
До коментар #77 от "Госあ":
Има гаранция защото в една липидна частица се съдържа точно определено количество рнк. Една клетка да поеме всичките частици е статистически, а и чисто физически даже невъзможно Разбира се, че те ще се разпространят с определена концентрация навсякъде, но въпроса е в концентрацията. Тя няма нищо общо с тази пи която се правят изводите в от публикациите. При положение че ваксината се инжектира в мускула на ръката, а не в мозъка не знам какво толкова за си притеснил за нервните ти клетки. На най-големите концентрации и за най-дълго време са изложени мускулните клетки около мястото на инжектирани, но дори и при тях натоварването което се получава е напълно безобидно. Да публикациите доказват , че може да се убие клетка, чрез принуждаването и да произвежда почети изцяло само несвойствени протеини, но по никакъв начин не доказват че при ваксинация може да се стигне до това, защото говорим за несравними въздействия. Всеки знае, че предозирането с почети всяко лекарство може да има негативни последици и затова то се приема в определена доза.Между другото точно с тези ваксини имаще не малко случаи на предозиране заради много дозовите флакони и грешка на медицинския персонал извършващ ваксинацията и тези хора бяха следени с огромен интерес от всички. При тях нямаше абсолютно никакви проблеми а говорим за 5 и 10 пъти превишения на дозата. Да сигурно ако на някои му сложат 1000 и или 10 000 дози може и да по загуби някоя клетка, но това не доказва нищо.Коментиран от #85
21:47 30.10.2021
85 Госあ
До коментар #84 от "Ваксиниран1403":
Този коментар е в стил зелеКоментиран от #91
21:57 30.10.2021
86 Илиана
Коментиран от #89
22:03 30.10.2021
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Госあ
До коментар #86 от "Илиана":
Със сигурност Синофарм са най добри, но и тези са нещо ! Валнева няма да излезе скоро, нито Санофи. Има картелни споразумения. За Синофарм или руска, абсурд ! Първо трябва да напуснем съюза22:07 30.10.2021
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 провинциалист от провинция Тракия
До коментар #85 от "Госあ":
Този? Те всичките му са.22:13 30.10.2021
92 Госあ
Коментиран от #100
22:17 30.10.2021
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Ваксиниран1403
До коментар #82 от "Госあ":
И едните и другите се изпитват при еднакви и равни условия става въпрос за времето докато има какво да се изпитва. При РНК това врене е 2 седмици, а при протеиновите 6 месеца миниум заради технологичния процес. При векторните е по-малко, но пак е месец два. Въпрос на самия технологичен процес. Цената е пряко свързана със сложността, а тя с необходимото време за промяна.При рнк ваксините първоначалната инвестиция, е огромна но после себестойността наистина не е голяма. В случая с тази епидемия се оказа златна мина за производителите на тези ваксини защото си организираха производството с чужди пари, а сега ще поудължават да подават на бесни цени поне докато не се появят аналогични продукти на конкурентни цени. В тази връзка дано наистина китайците направят хубав продукт и да го предложат на достатъчно ниска цена за да не им е вечно толкова голямо щастието. Но това е живота никои не прави нищо без да има полза от него.Коментиран от #98
22:19 30.10.2021
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Калмук
До коментар #76 от "Ваксиниран1403":
Хайде сега ми обясни, онези първите ваксинирани с АЗ, като са се подписвали, че са наясно с "... очакваните нежелани лекарствени реакции" ЗНАЕХА ли за тромбозите ??? И след като периодично се появяват официално признати странични ефекти, срещу какво точно се подписваш ???????? Досега не съм чул отговор ДОКОГА трябва да чакаме, докато всички потенциални странични ефекти не се проявят ??????Коментиран от #111
22:24 30.10.2021
97 винкел
До коментар #6 от "Когато фактите говорят":
И много чесън!22:25 30.10.2021
98 Госあ
До коментар #94 от "Ваксиниран1403":
Китайците казаха че ще направят РНК ваксина, заради другите и приложения за геномно редактиране и срещу тумори. Изобщо не им цел за масова и сезонна употреба, защото е рискова, особено за случая. За бустер може да ползват и назалната еднодозова векторна ваксина. А и да направят, никога няма да има достъп до нея в Европа. Дори и да има, мнението ми няма да се промени.Коментиран от #105
22:27 30.10.2021
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Ваксиниран1403
До коментар #92 от "Госあ":
Точно скандинавските страни и японците използват масово точно тези ваксини. Много от скандинавските страни напълно се отказаха от векторните ваксини защото страничните реакции са при тях и макар и много рядко няколко случая на милион ваксинирани тези странични реакции и доста сериозни. Да съхранението при утра ниски температури не е много практично, но е приемлив компромис заради ефективността която е напълно релна и доказана на практика чрез статистическите данни за развитието на епидемията в различните страни. Опитите за стабилизиране на ваксините от този тип при по-високи температури обикновено водят до повече проблеми заради другите помощни вещества и по-голямата тяхна алергенност. Продукта на модерна е добър пример за това. Така, че лично аз предпочитам да си има продукти в които не са правени такива опити, а да се съхраняват при утра ниските температури ясно е че те няма да са предназначени за развиващите се страни от Африка например, за останалия свят фазерите не са особен проблемКоментиран от #114, #153
22:36 30.10.2021
101 Така ли мислишЧадо.?
До коментар #76 от "Ваксиниран1403":
Ако се погледнеш по добре в огледалото , а и всеки ваксиниран, сигурен съм, чена челото ви пише666Ако сте чели понякква случайност БиблияТа...
Коментиран от #166
22:38 30.10.2021
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Който е ваксиниран да нечете
Освен резюмето в подкаста ми, в пълния разговор на английски се засяга темата, че ученият е проучвал и други, по-стари „ваксини“. Според него, експерименталната технология е започнала да се тества с противогрипните ваксини от 2016 г. насам. Той е категоричен, че такива експерименти се провеждат в Русия и Китай, което потвърждава данните в статиите ми от 2020 година, че няма никакво значение къде и от кого ще бъдат произвеждани „ковид ваксините“, тъй като с малки и незначителни вариации всички те са базирани на технологията, отдавна бленувана от Бил Гейтс и спонсорирана чрез прокситата му в различни държави и глобалистки центрове
22:43 30.10.2021
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Ваксиниран1403
До коментар #98 от "Госあ":
Китайците правят рнк ваксина, защото много добре разбраха, че това е бъдещето. Разбира се,че ще обявяват че друга е причината защото инак биха подкопали много и без това изключително слабия интерес към ваксините които произвеждат сега. Няма нищо рисково рнк ваксините, те са сред най-безопасните и със абсолютна сигурност най-ефективните които са създавани някога. Това е нова епоха в разработването на ваксините. Китайците се стремят да не бъдат изхвърлени от производството на ваксини и точно за това инвестираха толкова много при това техни, а не чужди пари в тази технология. Просто бързо осъзнаха, че не го ли направят сега след няколко години трябва да нямат изобщо производство на противовирусни ваксини.Коментиран от #110
22:49 30.10.2021
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 Госあ
До коментар #105 от "Ваксиниран1403":
Китай се занимават със съвсем други неща и позициите им са непоклатими.Коментиран от #113
23:00 30.10.2021
111 Ваксиниран1403
До коментар #96 от "Калмук":
При милиарди поставени дози всичко отдавна се появило. А за всичко което не описано в листовката на която и да е ваксина или лекарствен продукт всеки може да предяви съдебни претенции за обезщетение от производителя който не го е информирал за потенциален риск при използването на неговия продукт. Точно затова дори и при най-малкото съмнение за страничен ефект дори и той да не изрично доказан производителите бързат да го впишат в характеристиката на продукта си. Това е причината в листовката на лекарства дори и аспирина да пише неща които биха отказали човек да го пие изобщо. Това е тяхната застраховка ако се съмняват за нещо то винаги е в листовката. Така сте предупредени и те са чисти информирали са ви .Коментиран от #112
23:01 30.10.2021
112 Госあ
До коментар #111 от "Ваксиниран1403":
Обърнах ти внимание да не слагаш ваксините с експерименталните рнк препарати под общ знаменателКоментиран от #115
23:04 30.10.2021
113 Ваксиниран1403
До коментар #110 от "Госあ":
Ако догодина успеят да я изкарат ще видиш на къде ще се развият нещата те изобщо не са прости и си защитават интересите при това доста успешно. Дано не се по лакомият за цената и да окажат хубав натиск върху тези, че с цените направо се уляха то бива бива ама чак толкова е прекалено, че и продължават да ги вдигат защото държат монопола.23:11 30.10.2021
114 Госあ
До коментар #100 от "Ваксиниран1403":
Японците ги връщат най вече 😂 И забраниха използването им при лица под 20г Подобно на скандинавците.Коментиран от #117
23:15 30.10.2021
115 Ваксиниран1403
До коментар #112 от "Госあ":
В Северна и Америка Европа РНК ваксините преобладават. Да в Китай милиард са със тяхната ваксина. В Индия и Русия са векторни ваксините, но в останалите развити страни където ваксинираните са над 60%, а някъде и над 70% преобладават РНК ваксините. Фйзер са първенци по пазарен дял.Коментиран от #118, #121
23:19 30.10.2021
116 Доктор
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Леле колко баби има тук. ..."Една баба казала на пазара"... Мъчите се да се самооправдаете за страхливостта и невежеството си. Продължавайте да се самозалъгвате взаимно. Може пък и да сте на съседни легла в интензивното. Там, ако имате време, може да продължите да се залъгвате. Успех.23:20 30.10.2021
117 Ваксиниран1403
До коментар #114 от "Госあ":
Скандинавците забраниха векторните, а японците конкретно само на модерна за тази възрастова група.В Япония последните месеци много бързо настигнаха останалите развити страни и то точно използваха рнк ваксините. Точно по този начин те успяха да пречупят много бързо тяхната делта вълна която беше надигнала повече от страшно. Още едно практическо доказателство за реалната ефективност на рнк ваксините.Коментиран от #119, #120
23:25 30.10.2021
118 Госあ
До коментар #115 от "Ваксиниран1403":
Не знам какво означава това нещо пазарен дял. Знам обаче със сигурност кои ваксини са поставени най много от всички, моето момче. и така на ангро пак давате процентчета и цифрички23:42 30.10.2021
119 Госあ
До коментар #117 от "Ваксиниран1403":
Абсолютно нищо не са пречупвали. Смъртността им е абсолютно непроменена. Там умряха повече хора от ваксината, отколкото от вируса, последния месец. Пък не знам за кви алфи и кви делти ми говориш.23:45 30.10.2021
120 Госあ
До коментар #117 от "Ваксиниран1403":
Я провери добре каква е ситуацията в Дания, Норвегия, Швеция, Финландия за модерна. И това между другото е по читавата РНК ваксина.Коментиран от #123
23:47 30.10.2021
121 Госあ
До коментар #115 от "Ваксиниран1403":
Великобритания в Европа ли е ? А развита ли е ?Коментиран от #125
23:49 30.10.2021
122 Шопо
Коментиран от #129
00:01 31.10.2021
123 Ваксиниран1403
До коментар #120 от "Госあ":
При нея поблелите са повече и като алергични реакции и като то много редки сериозни странични реакции. Така или иначе говорим за по-няколко случаи на милион. При файзер са на половина по-малко, но дали са 10 или 5 на милион не е най-важното. Да са повече при модерна главно причината е опита за стабилизиране на ваксината за съхранение при по-високи температури. Хората избират най-доброто защото могат да избират.Инак модерна с малко по-големия интервал между дозите осигурява малко по-бавно спадане на антителата спрямо файзер което се появява след четвъртия месец от ваксинацията00:04 31.10.2021
124 Северозапад
00:08 31.10.2021
125 Ваксиниран1403
До коментар #121 от "Госあ":
Да в Европа е и наистина там се използва преобладаващо астарата и това се личи и от статистическите за развитието на епидемията при тях. Така или иначе населението на Великобритания е само 66 милиона, на фона на цялото на всички останали страни не са много и в Европа твърдо като цяло преобладава използването на рнк ваксини и то основно на файзер.Коментиран от #127
00:11 31.10.2021
126 Бивш канадец
Коментиран от #128
00:15 31.10.2021
127 Госあ
До коментар #125 от "Ваксиниран1403":
Истината е, че поставените Астра зенека по целия свят надвишават многократно мРНК ваксините взети заедно. Но някои удобно ги слагат в кюпа с останалите.Коментиран от #131
00:23 31.10.2021
128 Ваксиниран1403
До коментар #126 от "Бивш канадец":
Попукаш фактора колко от тези 85% са ваксинирани или реваксинирани преди по малко от 6 месеца. И всички да са ваксинирани, ако е преди повече от 6 месеца и няма масово реваксиниране вълната ще е факт. И в Израел беше така, но след масово поставяне на трета доза вълната беше пречупена за по-малко от 30 дни.Коментиран от #152
00:23 31.10.2021
129 Госあ
До коментар #122 от "Шопо":
Да речем, че аналитичната техника и мониторинг отпреди 20 години се е подобрила и предполага малко по бързи резултати и моделиране, а също и ситуацията го налага. Въпросът е, че модели могат да се правят от предходни събития с някаква налична информация и има достатъчно проучени и прогонени технологии като деактивираните ваксини, протеиновите ваксини и дори векторните ваксини ползвани поне веднъж масово срещу хепатит. Най нелепото и нагло нещо беше, че ви пробутват най непроучените и с теоретично най големи потенциални, а се оказва и наблюдавани , странични ефекти ваксини ! Ето това е престъплението. Като ви пробутват некви кьорфишек ефективности в некви процентчета, които нямат нищо общо с реалността. В момента по същия начин се опитват да събират ябълки с круши ! Чудесен пример ! Вижте колко ваксини са поставени, ама по голямата част са конвенционални и векторни (между другото вече има и доста протеинови на Новавакс, Синофарм и Вектор) затова и наште са окей ! 😂Коментиран от #130
00:32 31.10.2021
130 Госあ
До коментар #129 от "Госあ":
Другото, казват, РНК технологията е с невероятна производителност, а се оказва че в Китай са произведени в пъти повече ваксини 😂 Освен това РНК е най нестабилната макромолекула, обаче нема проблем да се удължава срока и да се замразяват и размразяват многократно виалките 😂Коментиран от #134
00:38 31.10.2021
131 Ваксиниран1403
До коментар #127 от "Госあ":
Дари не са колкото тях, а не да са повече. Това е масовата ваксина в Индия там са повечето като количество, но поставените дози в рнк ваксини в Северна Америка и Европа и някои от развиете азиатски страни е доста по голям. Астрата по принцип няма производствения капацитет на другите ако Индия не си я произвеждаше сама по техен лиценз изобщо нямаше да е значим дела на използваните техни ваксини.Индия в момента обаче износ от това производство не извършва всичко е за нейните нужди. За недоверието към ваксините по принцип опепелено приноса на астрата е повече от основен. Най-добре изобщо да нея бяха одобрявали.Коментиран от #132, #138
00:38 31.10.2021
132 Госあ
До коментар #131 от "Ваксиниран1403":
В Япония също я произвеждат и не са се отказали. Отказаха се от модерна и я замениха с Новавакс. Договора е сключен. Повярвай, Япония е развита страна. А Индия вече одобри и собствена деактивирана ваксина.Коментиран от #136
00:43 31.10.2021
133 Защо?
Защо тези аутопсии са забранени след като няма странични ефекти? Това е риторичен въпрос към ДЗ.
00:52 31.10.2021
134 Ваксиниран1403
До коментар #130 от "Госあ":
Колкото и да не и харесва рнк технологията е бъдещото за всички противовирусни ваксини. Всички други технологии вече са минало и скоро освен историческо значение друго няма да имат. Да не устойчива е молекулата, но всички други предимства са много по-важните. Никой не е казал че могат да се замразяват многократно, а напротив изрично е казано че това е недопустимо. Срока се удължава не току така, а след като е изминало това време и опитно е поверено дали ваксината е запазила качествата си при определените условия за съхранение. Когато производителите кандидатстваха за първоначално одобрение нямаше как това да стане без изричен срок на годност. При положени, че това не са били минали повече от 6 месеца съхранение няма как да бъде защитен по-дълъг срок и е бил защитен този.01:00 31.10.2021
135 Мис ли
До коментар #70 от "Ваксиниран1403":
Не са завършили нормативно изискуемите етапи на клинични изпитвания, с други думи това все още не са безспорно доказано безопасни ваксини, а са експериментални продукти, разрешени по спешност заради "смъртоносната болест". Е по официални данни вероятността да се разболее някой е 3%/97% или 0,0309% а абсолютната вероятност от смърт е (2%/98%)0,0309% = 0,0006%.Коментиран от #137, #141
01:05 31.10.2021
136 Ваксиниран1403
До коментар #132 от "Госあ":
Не съм казал, че Япония не е развита стана, а че основно използваните ваксини там са РНК. Само като погледне човек как се движат графиките за поставена парва доза и нъплно ваксинирани в дадена страна по отместването на двете линии веднага се разбира коя ваксина се използва масово в тази страна.При РНК ваксините отместването е три или четири седни, а при другите видове много по-голямо.Коментиран от #139
01:10 31.10.2021
137 Ваксиниран1403
До коментар #135 от "Мис ли":
Зa тeзи вaкcини никoи нe e прoмeнил прoцeдуритe зa тecтвaнe и изпитвaнe. Тe ca cи минaли прoцeдурaтa кoятo минaвaт и вcички други. Aкo трябвa дa cмe кoрeктни eдинcтвeнo руcнaцитe и китaйцитe пoчнaхa дa прилaгaт cвoитe вaкcини мaлкo прeди дa ca зaвършeли изпитaниятa пo прaвилaтa, нo зa другитe вaкcини тaкивa нaрушeния нa прaвилaтa нe ca прaвeни. Изпoлзвaнeтo пoд уcлoвиe oбaчe нe oзнaчa eкcпeримeнтaлeн прoдукт.Eкcпeримeнтaлeн e прeпaрaт кoитo ce изпитвa във фaзa 1,2 или 3 нa клиничнитe cи изпитaния. Oдoбрeнoтo e пoд уcлoвиe, зaщoтo нe e зaвършeнo мaркeтингoвoтo прoучвaнe, кoeтo e зaдължитeлнo зa пълнoтo oдoбрeниe и кoeтo никoгa нe ce извършвa върху кoнтрoлни групи, a ce cъбирa инфoрмaция oт рeaлнoтo изпoлзвaнe нa прoдуктa нa пaзaрa. Eдинcтвeнo рaзличнo ceгa e чe вaкcинитe зa кoвид ce изпoлзвaт мнoгo пo-мacoвo oткoлкoтo би ce изпoлзвa eднa другa вaкcинa пуcнaтa нa пaзaрa пoд уcлoвиe зa cъбирaнe нa дaннитe зa мaркeтингoвoтo и прoучвaнe.01:18 31.10.2021
138 Госあ
До коментар #131 от "Ваксиниран1403":
РНК технологията не е нито толкова иновативна, нито има някакви предимства пред протеините. Единственото, което ги различава са по големите рискове от невродегенеративни заболявания и други и по голямата печалба за производителите. Относно респираторни РНКови мултиепитопните ваксини като протеиновите или деактивираните предоставящи целия антигенен комплекс са несравнимо по функционални. Тези деведесет и не знам колко процента ефективности на РНКовите ваксини са абсолютна лъжа и тя лъсна с пълния и блясък. Това е една абсолютно безполезна и високо рискова технология, която няма никакво бъдеще в един разумен свят. Смятам, че дори за геномна редакция няма никаква нужда от нея, а по скоро трябва да се използват рибонуклеопротеини. Ако можем да говорим за някакви истински иновации, то това е универсален и консервативен епитоп срещу корона семейството, а не строго специфични и вариабилни такива. Такъв би могло да бъде вкаран дори в генома на човек насочено в определени клетки (със сигурност не и нервните!) и да бъде ваксиниран за постоянно и срещу всички корони.Коментиран от #142
01:31 31.10.2021
139 Госあ
До коментар #136 от "Ваксиниран1403":
Повярвай ми, съвсем скоро в Япония рнк ваксини няма да се използват изобщо, предвид прекратените договори с модерна след смъртните случаи от техните ваксини и съмнителните компоненти в тях. Вече са сключени договори с Новавакс, които произвеждат протеинови ваксини, а също така са във последни фази на изпитване на техни такива. Същото ще се случи и в Скандинавските страни и Франция. Китай ще продължат да ползват техните деактивирани и протеинови ваксини. Никоя нормална държава с грижа за населението си, няма да използва тази рискова и безполезна технология за да печели за сметка на здравето на хората.Коментиран от #140
01:41 31.10.2021
140 Ваксиниран1403
До коментар #139 от "Госあ":
Греши жестоко технологията нито то е рискова нито е безполезна, а е нова епоха. РНК ваксините са най-безопасните с най-малко странични реакции и дори и леките тривиални и очаквани странични реакции при тях са най-малко, а имат и ефективност която никои друг тип ваксина няма и не може да има. Печалбата си е печалба въпроса в качествата това, че някои правят щури пари е ясно. Страните които се грижат за населението си изобщо не одобриха ваксини които не са РНК. А някои страни одобриха само тези на файзер и то с пълни основания. Евреите не са прости и не им липсва достоверна информация.02:05 31.10.2021
141 Мис ли
До коментар #135 от "Мис ли":
Нито коефициентът ти на интлигентност нито функционалната ти грамотност достигат това на 3то класник.02:22 31.10.2021
142 Ваксиниран1403
До коментар #138 от "Госあ":
Да самата не е нова и точно затова е достатъчни изпитана сигурна и безопасна. Тя е вазвивана повече от 20 години и се доказала. Има огромно предимство пред протеиновите ваксини и това ефективността. Дали ще инжектираш готови протеини които са свободни или ще принудиш клетки да си ги произведат сами има разлика, защото произведените от клетките протеини се закачат за клетъчните мембрани на клетките и имат много по-дълго време в което може да стимулират имунната ситемна и да предизвикат много по-силен имунитет. Това няма как да се случи чрез протеинова ваксина дори протеина да е напълно същия които е кодиран в РНК ваксината. Отделно от това РНК ваксините предизвикват имунитет на ниво клетка като и векторните ваксини. При протеиновите този ефект го няма. Това което би било много по-перспективно е някои да успее да разработи РНК ваксина на базата на инхалация. Тогава ще има и много силно изразен локален имунитет в лигавиците и входната врата за вируса ще бъде още по-ефективно напълно затворена. Китайците имаха опити с инхалации не знам докъде са я докарали, но използваха май някои от техните стандартни ваксини които прилагат инжекционно.Коментиран от #145
02:27 31.10.2021
143 мисля че
До коментар #54 от "Арни":
Даже не е и след една година,а по-рано.06:14 31.10.2021
144 ами да
До коментар #69 от "Верно ли":
Значи ваксините работят.Те нали затова са създадени.06:19 31.10.2021
145 Госあ
До коментар #142 от "Ваксиниран1403":
И във факти го писаха, интраназалната китайска ваксина вече се прилага в Китай. Седмата тяхна и единствена векторна - с локално приложение, еднодозова ;)08:37 31.10.2021
146 един от стадото
Коментиран от #148
09:10 31.10.2021
147 В.В.П.
09:38 31.10.2021
148 Госあ
До коментар #146 от "един от стадото":
Разбира се, че се очакваше същата ефективност и същият модел на ваксините срещ този вирус, както при грипа. Точно затова трябваше да бъдат прилагани най безопасните и най проучените такива.Коментиран от #149
10:06 31.10.2021
149 един от стадото
До коментар #148 от "Госあ":
не съм съгласен с отговора, но вина нямаш ти. Ваксините до колкото знам, поне тия които са минали през хората до сега се поставят един най много два пъти през живота на човек.И при тях ги няма тия така наречени детски болести отдавна, и работят. Може би защото са антибактериални основно. Но срещу вирусните агенти нещо куца медицината. За едните болести имаме и антибиотици, макар и някои изчерпани вече, но така или иначе има още с потенциал, до като за другите ни ефикасно лекарство, ни доказана ваксина с дълъг период на действие. Поправи ме, ако греша. Дори едно огнище на чума или холера може да се потуши сега сравнително лесно/има средства/, защото са бактериални, от колкото този вирус. И така ли ще я караме за напред, лоша работа. Не мислиш ли. Това сега са временни решения, колкото победиха грипа сега и този вирус. А колко още замръзнали вируси ни чакат от топящите се ледници на полюсите, Гренландия, Алпите и Сибир никой не знаеКоментиран от #150
11:52 31.10.2021
150 Госあ
До коментар #149 от "един от стадото":
Хайде не се опитвай да променяш неща от които сам казваш, че не разбираш ! Ако е ваксина е ефективна дори малко над 50% тя е приемлива. Въпросът е в нейната безопасност. Именно това ми е спора с рекламните агенти. Разбира се, че не можеш да очакваш ефективност срещу силно мутиращ вирус, каквато срещу бактерия, но нова не означава да оставиш хората на произвола. Има си съответните мерки срещу такива вируси, по комплексни, и те се виждат отлично там където се прилагат. Достатъчно съм писал за моите възражения срещу чисто търговската, политическа и некадърна реакция на евроатлантиците. Ясно е на всички, че изпуснаха положението, както и че прозират чисто политически и търговски решения.13:18 31.10.2021
151 Този коментар е премахнат от модератор.
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Виж
До коментар #100 от "Ваксиниран1403":
Нещо за Белгия да кажеш?08:20 01.11.2021
154 незнайко
16:59 01.11.2021
155 ПЛОНдер
Коментиран от #157
07:58 02.11.2021
156 Денко
Коментиран от #158, #161
09:58 04.11.2021
157 Все пак
До коментар #155 от "ПЛОНдер":
си жив! Бъди благодарен на Господ!23:36 16.11.2021
158 Денко,
До коментар #156 от "Денко":
Нали си жив! Бъди благодарен на Господ!23:37 16.11.2021
159 Биби
До коментар #30 от "луд":
В Дания, САЩ, Великобритания не подписват декларации за информирано съгласие!ЗАЩО ТУК ПОДПИСВАМЕ???
КОЙ МОЖЕ ДА МИ ОБЯСНИ ?!?!
19:29 17.11.2021
160 Олее
До коментар #46 от "Уса":
Ама УСА.....ЛЕЛЕ КОЛКО СИ ПРОСТАААА.....НЯМА ТАКОВА НЕЩО. ЩО ПЛАШИШ ХОРАТА БЕЕЕ .....НЕ ТЕ Е СРАМ!Такива като тебе са за затвор !!!!
19:35 17.11.2021
161 Ами Денкоооо
До коментар #156 от "Денко":
Кво да ти кажа......Явно при теб нещоо не е редно.....мнооооого ваксинирани сме в моята общност....над 30 човека и на никой нищо му няма....Може би не ти е от ваксината проблема....просто и без нея щеше да ти се случи
22:22 17.11.2021
162 Олее
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
А моя позната с инсулт след прекаран ковид почина на 50 год.Ееее.....
Кво ще кажеш ?!?!?
22:36 17.11.2021
163 Олее
До коментар #3 от "Деф":
От къде знаеш.....какви научни статий чете и ги анализира.....какъв си доктор ли, вирусолог ли.....какъв. ?????От къде пък знаеш точно ти .....айде позови се на източници!!!!!!!!!!!!
22:38 17.11.2021
164 Хапаха
До коментар #23 от "ХАХАХАХА":
Ти от къде почерпи тази информация беее...до 10 год. Рак....как го измисли?????
Кои научни статии и списания чете....айде цитирай ги, та и ние да ги прочетем.....???!!!!!!!
Ама мненията вървят преди информираността !!!
23:47 17.11.2021
165 Много си прав !
До коментар #58 от "Ваксиниран1403":
Един обоснован и интелегентен коментар....Останалата плява е необосновано и неинформирано малоумие....
23:51 17.11.2021
166 Този коментар е премахнат от модератор.
167 Филип Ейджи
09:21 18.11.2021
168 Фермер
thebulgariantimes
Също така вижте във фейсбук Пламен Пасков
На Здравния портал ги има починалите с ваксинация гледайте след 10 страница.Доколкото разбрах са изтрили 500 човека от списъка
19:23 19.11.2021