Ще се стигне ли до ескалиране на напрежението между Русия и Украйна… Каква е ролята на САЩ и НАТО в този конфликт… Какво трябва да направи България… По темата пред ФАКТИ говори проф. Нако Стефанов, преподавател в Софийския университет и изследовател на Източна Азия.
- Проф. Стефанов, как гледате на това, което се случва в Украйна?
- Някои го наричат военна операция, други война. За мен това е военен конфликт, който доскоро бе ограничен, но явно нещата се ожесточават и този конфликт ще навлезе в още по остра фаза. Като цяло това, което се случва там, е многоизмерно явление. Можем да кажем, че по своята същност това е една гражданска война на територията на бившия СССР. Просто в тази територия продължават да гърмят мините, заложени от разпада на СССР. Такава ситуация наблюдаваме между Азербайджан и Армения. На този конфликт - в Украйна, трябва да се гледа и от друг ъгъл, че това е сблъсък на САЩ и Русия.
- Терминът „военна операция“ го използва само от Русия. Целият свят говори и определя случващото се като война?
- За мен това е военен конфликт с ограничен мащаб. Ясно е, че мащабът на конфликта ще се разширява, а така може да се стигне и до пълнокръвна война. Най-вероятно без използването на ядрено оръжие, тоест с използването на конвенционално оръжие. Но, не дай Боже, да се стигне до използването тактическо ядрено оръжие, което по една жестока логика може да предизвика влизането в действие на стратегическото ядрено оръжие… Това ще е краят на света, според мен.
- Какъв прочит правите на действията на Путин? Русия търпи огромни финансови загуби заради това, което се случва…
- Пак ще кажа, че това е гигантски геополитически сблъсък между Запада и Русия. Това е една цивилизационна война, по своята същност. Тя е предопределена, ако щете, от историята, та даже от факта на т.н. схизма - на християнството, католицизма и православието. Водят се постоянни сблъсъци и православната цивилизация, в лицето на Русия, се изправя срещу обединения Запад. Принципиално погледнато след „Великите географски открития“ Западът тръгна да колонизира света. Близо 84% от света е превърнат в колонии или полуколонии на Западната цивилизация, включително такива могъщи цивилизации като Китайската и Индийската, Ислямския свят и т.н. Единствено Славяно-православната Кирилска цивилизация в лицето на „Руския свят“ остава непокорна и относително независима. Това до голяма степен определя положението, когато „русофобията“ като вид етнофобия, каквито съществуват неизброимо множество, се превръща в идеология и съществена част от философията на „западноцентризма“ като ключова социо-културна и идеологическа платформа на концепцията за превъзходството на Запада над другите цивилизации, страни и народи. Така е било и по времето на Наполеон, когато в неговите редици е имало хора от 12 народа, срещу Русия. След това на страната на хитлеристка Германия участва реално цяла Европа. Например, да вземем Франция, която е смятана за една от страните-победителки над хитлеристка Германия. Но на Източния фронт има повече французи, отколкото в редиците на съпротивлението във Франция. Последните, които защитават Берлин, в частност леговището на Хитлер, са от френската СС дивизия „Шарлеман“. И този момент го има сега в Украйна – битка на цивилизации. Аз не очаквам този конфликт да спре скоро. Дори и войната да спре, конфликтът няма да спре. Той ще продължи в различни форми и формати. Говоря за геополитически форми, финансова война, ресурсна война, хибридна война. Дано само и жертвите да не бъдат съответстващи на величината на конфликта. Чувам вече анализатори да говорят, че това ще бъде първата глобална война. Тя все още не е такава. Най-важното е да не се стигне до използването на ядрено оръжие.
- Как гледате на обявената от Путин частична мобилизация в Русия. Това дали е нова стъпка в конфликта, или засилване на конфронтацията?
- Това е адекватен отговор на НАТО. В този конфликт не воюва само Украйна. Има 3-4 бригади, разбирайте военни формирования, които са там. „Академи“ - най-голямата частна военна компания в света… (б.р.- „Academy“ - тази американска частна армия е създадена през 1997 г. с името Blackwater от бившия морски пехотинец Ерик Принс). „Академи“ има своя бригада. Участват най-малко 2-3 полски бригади, участват англичани, американци и т.н. Американците и британците участват със спътниково разузнаване в полза на Украйна. Така че мобилизацията действително е адекватен отговор на това включване на Запада.
- А провеждащият се референдум, който е организиран от Русия, трябва ли да бъде признат?
- Референдумът е най-прякото демократично изразяване на волята на гражданите. Аз смятам, че трябва да бъдат признати резултатите от това допитване до хората. Ако хората са се изказали „за“ или „против“, това трябва да се уважава.
- И къде е България в тази цялата ситуация…
- Нашата позиция е отчайваща. С този наш „политически елит“, който е готов в своята евроатлантическа лоялност да ни включи във войната, нищо добро не ни чака. Българският политически елит постоянно се оказва неадекватен. В резултат на тази неадекватност, ако изключим Балканската война, във всички останали военни конфигурации и конфликти, в които участваме в ХХ век, все сме на страната на губещите. През Втората световна война ни спасява Съветският съюз от поредната национална катастрофа, но после пак се заблудихме. Ние, не само в последните години, сме в тежка национална катастрофа. Каква е тя? Демографската катастрофа. По-страшно от изчезваща нация няма. Ако сега ни включат в този конфликт, България може да престане да съществува като страна.
- Но ние сме в ЕС и НАТО?
- И това също е притеснително, че сме в ЕС и НАТО. Не съм сигурен в лоялността на нашите „съюзници“ в НАТО. Не изключвам възможност, при която, ако се наложи - не дай си Боже, да ни се помага, у нас да дойде турска армия, защото е близо. И какво ще остане след това от България? Ако НАТО разположи тактическо ядрено оръжие у нас, не е изключено Русия да нанесе удар по хранилищата на разположение на такова оръжие. И затова предлагам България да стане „Зона на мира“. Трябва новото Народно събрание да гласува България да се обяви за „Зона на мира“. Без чужди бази, без чуждо въоръжение и без участие на българската армия в чужди конфликти. Да поискаме от страните постоянни членки на Съвета за сигурност на ООН да признаят България за „Зона на мира“ и същото да направят нашите съседи. Ако не го направят нашите съседи, те ще признаят, че ни мислят лошото.
Сигурно хората веднага ще кажат, че ние сме член на НАТО... Добре. И какво пише в устава на НАТО. В член 1 пише, говоря по памет, „… че НАТО е създадено съгласно устава на ООН и при възникването на проблеми, те ще се решават с мирни средства“. Ние сме пред сериозен проблем за съществуването си в момента. В член 2 пише, че „… винаги ще се стремим към мир“. Ето, и повод да станем „Зона на мира“ . Позовавайки се на член 1 и 2 България ще се стреми към мир. В член 6 пък се казва „… дали ще участва една страна съгласно член 5 в защита от нападението на друга страна, всяка страна решава сама за себе си“. Ето защо ние имаме абсолютното право да се обявим за „Зона на мира“. Ние, България.
- Енергийната криза, която е в целия свят, как ще се развие според вас?
- Ако станем „Зона на мира“, няма да имаме проблеми да си доставяме каквито и да е ресурси, които ни трябват. Тогава на България няма да се гледа като на вражеска страна, а като неутрална страна. И така ще имаме достъп до енергийни ресурси на ниска цена и с ясна дългосрочна доставка. Скоро имахме сбирка, на която издигаме лозунг „България -Брод за мир“, „Европа - Зона на мира“, „София - Столица на мира“. Искаме да се разгърне едно масово общоевропейско движение, за да не се участва в никакви военни действия.
- Ние снабдяваме ли Украйна с оръжие?
- Абсолютно. То е обществена тайна. Единственият начин да няма война е да има мир. Ние сме в ЕС и НАТО, но от друга страна сме в основата на Славяно-православната Кирилска цивилизация. Коя друга страна може да бъде по-добър мост за воденето на преговори за постигането на мир? Не имаме най-голямото право да бъдем мост за мир.
30 Септември, 2022 09:48 13 114 181
Проф. Нако Стефанов пред ФАКТИ: Ако в Украйна се използва тактическо ядрено оръжие, това ще е краят на света
България трябва да стане „Зона на мира“, казва преподавателят в СУ
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.
Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 118 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Яшар
Коментиран от #4
09:55 30.09.2022
3 Лош материал
09:55 30.09.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 пропаганда 6 копейки моля
като пишете тия глупости поне малко по-добре го правете ,че се издавате лесно ...още не сме станали овце
Коментиран от #75
09:57 30.09.2022
6 Какъв проферсор бе ?
09:58 30.09.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Мунчо
09:59 30.09.2022
9 Павел пенев
Коментиран от #19, #58, #62, #82
09:59 30.09.2022
10 Фанфан
10:00 30.09.2022
11 Човека КоZа
💤
10:00 30.09.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Студопор
Коментиран от #147
10:02 30.09.2022
15 Бандера
10:02 30.09.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 УСА боклук
Това е истината професоре. Не повтаряйте като папагали лъжи и внушения!
Кажи кой е заплашвал първи?
10:05 30.09.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Северозапад
До коментар #9 от "Павел пенев":
В Югославия САЩ използваха снаряди и бомби с обеднен уран. Което не е ядрено оръжие, по-скоро - радиационно. Не че оправдавам действията на краварите, напротив! Но на теб определено не са ти ясни тия неща, а?Коментиран от #46
10:07 30.09.2022
20 Боже мой
10:07 30.09.2022
21 Българин
10:08 30.09.2022
22 Ало
10:09 30.09.2022
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Диамантената ръка
Коментиран от #27
10:15 30.09.2022
25 Само минавам
Коментиран от #37
10:15 30.09.2022
26 Някой
Коментиран от #96
10:16 30.09.2022
27 Софиянец в повече
До коментар #24 от "Диамантената ръка":
А ти прочети нещичко за референдума на Фолклендските острови през 1982 - проведен буквално за под дулата на на британските оръдия!Коментиран от #51, #64
10:18 30.09.2022
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Анализатор
Та това са догми и схезми!
Какво общо има православното християнство с международната политика, ЕС, НАТО?
Изперкал старец и путински трол!
Проблема е, че се раздават професорски титли, срещу заплащане.
Този е професор по простология. Простолог путинофил.
Ужас!
Ядрената война може да се избегне, ако света се освободи от престъпници като Путин и престъпни държави като Русия!
Коментиран от #39, #45, #137
10:22 30.09.2022
30 ГРАД КОЗЛОДУЙ
10:22 30.09.2022
31 доко
10:23 30.09.2022
32 1212
10:25 30.09.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 зоната на здрача
10:29 30.09.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Нов
10:30 30.09.2022
37 Нов
До коментар #25 от "Само минавам":
Не се успокоявай така елементарно. Западът има тотален превес във всяко отношение и много лостове за преодоляване на проблема.10:33 30.09.2022
38 Фффффф
10:34 30.09.2022
39 Нов
До коментар #29 от "Анализатор":
Браво!!!10:35 30.09.2022
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 111
Медиите в България имат нужда от голяма намеса от СЕМ или просто от съд. Психясаха населението. Война, вирус, инфлация, студ. Колко да е студ и енергийна криза...те бабите ни все с парно и климатик си отгледаха децата.
Коментиран от #55, #59
10:39 30.09.2022
42 Софиянец
Коментиран от #152
10:39 30.09.2022
43 Моряка
10:45 30.09.2022
44 МНЕНИЕ
Коментиращи, пиша така за да не ме хване машинката да ме изтрие
10:48 30.09.2022
45 Бивш канадец
До коментар #29 от "Анализатор":
Т.е. не можеш да приемеш, че някой може да има гледна точка, различна от твоята? Не знаеш ли, че отказът/забрана от/на плурализъм първата стъпка към диктатурата - която уж не ви харесва?Коментиран от #54
10:51 30.09.2022
46 БРАВО
До коментар #19 от "Северозапад":
Много точно си написал10:52 30.09.2022
47 Най после
10:54 30.09.2022
48 Пророкът без научна титла
Коментиран от #70
10:57 30.09.2022
49 Мъф Потър
10:58 30.09.2022
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Диамантената ръка
До коментар #27 от "Софиянец в повече":
И това според теб е аргумент...? Да съм твърдял нещо за референдума там? Щом твърдиш че е незаконен там и правиш аналогия, значи и този в Украйна е такъв. Мисли преди да пишеш. Ако можеш10:58 30.09.2022
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Всичко,което
Коментиран от #57, #67
11:03 30.09.2022
54 Нов
До коментар #45 от "Бивш канадец":
Различни гледни точки да! Фашистка гледна точка не!11:04 30.09.2022
55 ААА, НЕ...
До коментар #41 от "111":
Ама много точно си го написал.Аман от псевдоразбирачи по ТВ, разни експерти хора служащи само за да ни заблудят, както преди времеНОЩза Ковида. Карай да върви, да сме заблудени е по-лесно11:04 30.09.2022
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Нов
До коментар #53 от "Всичко,което":
Явно или не "възр..." на кк е откровено фашистка парития.11:05 30.09.2022
58 въпрос
До коментар #9 от "Павел пенев":
Защо си толкова много пр@ст бе?11:06 30.09.2022
59 Нов
До коментар #41 от "111":
създаването на психоза е опора на хибридната война. Прави се обикновено от слабата страна.11:08 30.09.2022
60 Васил Петров
11:08 30.09.2022
61 СРААМ
По-добра хигиена, както се казва.... Четох му интервюта от 2021 година....толкова глупави анализи, как САЩ щели да нападнат Русия, как б Украйна имало джихадисти , които щели да превземат Донецк и Луганск, а всички знаем на чия страна се бият ислямистите на кадиров, и кой кого нападна.....
11:09 30.09.2022
62 Баууууу
До коментар #9 от "Павел пенев":
Гербав, всички знаят ,изискването от вашия вожд, за да си член или симпатизант на ГЕРБ! Трябва да си прост, за да има разбирателство !11:11 30.09.2022
63 оля
Коментиран от #115
11:11 30.09.2022
64 Нов
До коментар #27 от "Софиянец в повече":
Не се хаби! Който не може, никога няма да може да разбере.11:11 30.09.2022
65 Пфу
11:12 30.09.2022
66 Ния
Коментиран от #80
11:13 30.09.2022
67 Нов
До коментар #53 от "Всичко,което":
Типичен "активен борец срещу цивилизацията"!11:14 30.09.2022
68 Абе кво само мешате цивилизации
Русия има ресурси, им аи оръжие да ги защитава.
А едни други искат да ги вземт, за без пари.
Коментиран от #73, #74
11:15 30.09.2022
69 НАДЯ
Коментиран от #72
11:16 30.09.2022
70 Точно
До коментар #48 от "Пророкът без научна титла":
Това ще е краят на Света, който познаваме. И това казва професорът, а не край на Земята. Каква ще бъде след това планетата и светът, кой ще оцелее, как ще оцелява и т.н. са неща, които трудно може да предвидим.11:21 30.09.2022
71 академик наку прустакуф
11:22 30.09.2022
72 Нов
До коментар #69 от "НАДЯ":
Понятието "чуждопоклонник" не ти е ясно, въпреки, че идеално отговаряш на него.11:23 30.09.2022
73 Нов
До коментар #68 от "Абе кво само мешате цивилизации":
Ще видиш, че няма!11:25 30.09.2022
74 Нов
До коментар #68 от "Абе кво само мешате цивилизации":
Типичен пример: Крадецът, търси крадеца!11:27 30.09.2022
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Самата истина!
Коментиран от #146
11:35 30.09.2022
77 Този е болен
11:38 30.09.2022
78 Реалист
Коментиран от #89
11:41 30.09.2022
79 Ами не...
11:43 30.09.2022
80 Моряка
До коментар #66 от "Ния":
А измислената от,Ленин и САЩ Украйна,чия тиритория е,бе скъпа?Не е ли чисто руската Новорусия и Донбас?Като ти откраднат нещо,не трябва ли да си го върнеш?Коментиран от #104, #151
11:44 30.09.2022
81 Виктор Фекалев
11:47 30.09.2022
82 Анна
До коментар #9 от "Павел пенев":
Когато американците използваха тактическо ядрено оръжие дойде "краят на света" за много хора от северозападна България. 30% увеличение на раковите заболявания в района. Масово помятане на бременни жени, също и на животинките. Така че не се изказвай неподготвен. И да не забравите, тия оръжия не паднаха точно до нас. А сега ще падат в Черно море! И ние ще ядеме рибата му, а вятъра ще довява радиацията. Всеки в семейството си ще има поне 1 болен от рак! Как ти се струва? Защото за мене това си е като краят на света.Коментиран от #148
11:47 30.09.2022
83 Божеее
Коментиран от #114
11:47 30.09.2022
84 Ал Бунди
11:49 30.09.2022
85 Марина
11:49 30.09.2022
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Санчо
11:51 30.09.2022
88 Конска Паци
11:56 30.09.2022
89 Ал Бунди
До коментар #78 от "Реалист":
Какъв специалист е тоя бесен селянин бе? Едни казват че бил китаист,други- че бил японист.Да, ама не.Да научиш 8хл китайски йероглифа едва ти стига половин живот, а прибави и една камара японски..абе все такива са ни специалистите-от всичко разбират, а накрая викат ел. техник да им смени изгорялата лампа.Коментиран от #91, #107
11:57 30.09.2022
90 В.В.П.
11:58 30.09.2022
91 Про митак
До коментар #89 от "Ал Бунди":
е много ясно, ти диваннико знаеш по-добре от него пхахахахахахааааКоментиран от #92
11:58 30.09.2022
92 Ал Бунди
До коментар #91 от "Про митак":
Може и да знам..тебе ко та брига, а? Беги си зЕми повечко тампони и дамски превръзки, и хОди да каляваш стОманата...Коментиран от #93
12:00 30.09.2022
93 Про митак
До коментар #92 от "Ал Бунди":
знаеш да, затова ке сиш тука и бълваш профанизми, за лу хар :)))))))))))))))))))))Коментиран от #99
12:01 30.09.2022
94 Да бе краят!?
А то това и трябва... да седнат и да се разберат и да си разделят баницата!!! Свърши вече баница само за Янкия!!!
12:01 30.09.2022
95 Ха ха ха
12:02 30.09.2022
96 Ех ,нещастник!
До коментар #26 от "Някой":
Че кога СССР е станал християнска страна!Нали бяха безбожници и рушаха църкви и избиваха свещеници!Нали забраняваха религиите, нали бяха атеисти!?!А сега в Украйна хвърлиха мюсюлмани да избиват православните украинци!Аман от зомбирани неграмотници!Коментиран от #138
12:03 30.09.2022
97 Нищо ново
12:03 30.09.2022
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Ал Бунди
До коментар #93 от "Про митак":
Беги бе...беги да ореш разораната целина. Ша кесим дето си искам...надвил съм си на масрафа и кесим. А такива падащи звезди като тебе колко съм ги виждал..мухахахах...глупендерите крепите света. И колкото повече сте, толкова по-добре...капиш?Коментиран от #102
12:04 30.09.2022
100 Надам се
12:04 30.09.2022
101 Пиздe_вceгдa_18 🇷🇺🇹🇷👍
12:04 30.09.2022
102 Про митак
До коментар #99 от "Ал Бунди":
нали осъзнаваш, че с всеки отговор подкрепяш тезата ми, че си обикновен комплексиран про стак?Коментиран от #105
12:05 30.09.2022
103 Иван
Коментиран от #106
12:05 30.09.2022
104 Някой
До коментар #80 от "Моряка":
Фашизмът посяга на Ленин!Коментиран от #113
12:06 30.09.2022
105 Ал Бунди
До коментар #102 от "Про митак":
Нали съзнаваш, че не ми дреме за твоята теза, а...?Коментиран от #108
12:06 30.09.2022
106 Кицо Беге
До коментар #103 от "Иван":
Паси, ти ли се бе, пак ли ще забраняваш православието? Гледай теб да не ти забранят главата12:06 30.09.2022
107 Реалист
До коментар #89 от "Ал Бунди":
Това да четеш йероглифи не те прави специалист по изтока. Но да разбираш мисленето им, определено те прави. Повече от 200 дни виждаме как запада демонстрира че не разбира нито как мисли Русия, нито какво ще направи. 8 пакета санкции наложени от същият запад, докараха наказващите до просешка тояга. И точно разумните хора, казваха, че тези санкции са като бумеранг, който ще унищожи запада, а Русия само ще я направи още по-мощтна. Не знам какво още ти трябва за да разбереш, че сляпата вяра в пишман политици като Урсула, Шолц и нашите недоразумения Кирчо, Ицаката и разни други слепци на нато, единствено ни водят към самоунищожение! Това, което е написал професора е абсолютно точно. А и той не иска излизане от НАТО и ЕС, иска да кажем това, което ни бе казано за да влезем в тях, а именно, че ще сме Зона на мира! Аз съм за!Коментиран от #117
12:07 30.09.2022
108 Про митак
До коментар #105 от "Ал Бунди":
е да, про стаците сте така - смятате се за най-умните бахахахахахааааа12:07 30.09.2022
109 Болен си
12:07 30.09.2022
110 СУ не подбира ли?
Имам съмнения за личностни отклонения, психотравми в детството, фобии и фиксация върху плешиви, ниски възрастни мъже с търда ръка....
12:08 30.09.2022
111 Комуняга-
Коментиран от #165
12:09 30.09.2022
112 пореден галфон-рушняк
12:09 30.09.2022
113 Ал Бунди
До коментар #104 от "Някой":
Май не си наясно..фашизмът и комунизмът( в частност- социализмът ) са в симбиоза. Това са двете страни на една и съща монета..въпросът е кога и къде как ще се падне- ези или тура.Коментиран от #116
12:09 30.09.2022
114 Я.....
До коментар #83 от "Божеее":
Ама ти НЕ СИ УМЕН, знаеш си... нали!!!Коментиран от #123
12:09 30.09.2022
115 Абе,
До коментар #63 от "оля":
Поне се научи да използваш препинателни знаци!а "умозаключенията ти"ще се въздържа!12:10 30.09.2022
116 Ани Лингус
До коментар #113 от "Ал Бунди":
Хит лер не би се съгласил с теб, като фашист, унищожен от комунисти. Поредна спукана теза12:12 30.09.2022
117 Ал Бунди
До коментар #107 от "Реалист":
Това е твое право, твоето мнение си е твое. Аз пък не съм съгласен с тезите на Нако, защото някои от тях са много погрешни. Мое мнение. Като например тезата , че Русия била опора на православието..видяхме колко е опора. Или пък за славянството...Хеле това пък каква смешка е. Тоя е хептен изплискал легена. Достатъчно е да прочетеш ,,Авантюрите на царска Русия;....,, и нещата стават диаметрално противоположни. А там са само документи и ФАКТИ ...Но,както казах имаш право на мнение..както пък и аз ... Лошото е, че повечето тук са без мнение, и за това виреят такива , като Нако...12:16 30.09.2022
118 Пиздe_вceгдa_18 🇷🇺🇹🇷👍
12:19 30.09.2022
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Пиздe_вceгдa_18 🇷🇺🇹🇷👍
Коментиран от #127, #128
12:21 30.09.2022
121 Коко
Отдавна на власт и почит е егоизма и разделянето на хората по религии, касти, раса, етнос и разбира се, ПАРИ...
12:24 30.09.2022
122 Мито
Само трябваше да обещае 40 девици, на оня свят.........
12:25 30.09.2022
123 Божеее
До коментар #114 от "Я.....":
Не си заслужава да те коментирам, ама все пак да ти кажа!Това,че слагаш етикет на някого,на когото явно не си в категорията,не те прави УМЕН!Знаеш си,нали?!12:26 30.09.2022
124 Ученият котка
Коментиран от #126
12:35 30.09.2022
125 Браво
12:50 30.09.2022
126 значи ще бъдеш
До коментар #124 от "Ученият котка":
печена котка12:54 30.09.2022
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Наблюдател
12:57 30.09.2022
130 Тоз луд
Коментиран от #149
12:58 30.09.2022
131 Олга
Нищо друго Путин не е казал. Здраво и логично поведение - не вади меча ще получиш отговор. Отговорът е на шантаж, тъй като на Запад започнали често обсъждат и дори допускат употреба на ядрено оръжие и предполагаемия брой на загиналите според тях е приемлив като допустима загуба и вообще не било толкова катастрофално.
Спомнили дори Хирошима и Нагасаки, че времето изгладило (според тях) спомените за трагедия и отношенията с Япония са добри. Впрочем, САЩ така и не се извинили за направените страдания.
А използване на Украйна тактическо оръжие няма никакъв смисъл. Без него целта ще бъде достигната.
13:00 30.09.2022
132 ахкйакай
13:01 30.09.2022
133 Българин
13:12 30.09.2022
134 Ученият котка
13:12 30.09.2022
135 Селянин
13:14 30.09.2022
136 Тоя бо”лук
13:15 30.09.2022
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 Щастливец
До коментар #96 от "Ех ,нещастник!":
Явно не знаеш кой е Гундяев, не разбираш шегата!13:17 30.09.2022
139 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
Коментиран от #140
13:23 30.09.2022
140 Ученият котка
До коментар #139 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Решителността на американците не оставя никакво съмнение.13:27 30.09.2022
141 Тонката
13:28 30.09.2022
142 Тъпо соросоидче
Коментиран от #144
13:32 30.09.2022
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 Шорош
До коментар #142 от "Тъпо соросоидче":
ела да те почеша 😆13:39 30.09.2022
145 Доктор Фройдашки
13:45 30.09.2022
146 Поклон
До коментар #76 от "Самата истина!":
Пред платеният червеноплощадски професор и геополитически анаЛИЗАТОР. Зона на мира вика. Ох, колко неразумен народ ще му се върже на тоя индивид.13:47 30.09.2022
147 следващата
До коментар #14 от "Студопор":
САМО ТОВА ЛИ РАЗБРА ОТ ЦЯЛАГА СТАТИЯ ?13:47 30.09.2022
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Мноо смях,а!
До коментар #130 от "Тоз луд":
Според Нако колонизаторски държави били там ония,а Русиа не била колонизаторска държава,тръгнала с същото време да колонизира на изток.Нако,Накооо щом и ти си професор,кво остана един ром от Коньовица да стане космонавт.13:52 30.09.2022
150 Сух
Коментиран от #166
13:55 30.09.2022
151 Моряк
До коментар #80 от "Моряка":
Опорките ти не струват. Това с Новорусия е измислено от Екатерина (Катето) Велика. Та Катето един ден решила да създава нови губернии, да променя имена. Ако Украйна е фалшива няма как Новорусия и днр, лнр, мнр, фкр, и все възможни завършващи с др да имат правото да съществуват. Защото и те нямат исторически корени назад въс времето. Обичате да ми цитирате историята обаче някак удобно порпускате емският едикт с който Александър втори забранява използването на украйнски език и парира културните прояви на този народ. Та въпросът е след като няма такъв народ и такава държава защо издава такъв закон? Нека не забравяме какъв е прякорът на царска Русия- тюрм на народите, сиреч затвор на народите. Случайно са го измислили това нали. Л@пането на кремълски п@тки води до амнезия и безродничество. Русофилията е първия стадий, а путинофилията втори и последен.Коментиран от #175
14:05 30.09.2022
152 Да бе,
До коментар #42 от "Софиянец":
наместо на Сточна гара да си вади хляба кат хамалин,тоя се монтирал/го монтирали в университета,че и професор!!!Нако,Накооо -колко си смотан и утрепан,само ти не знаеш!Хахаха14:13 30.09.2022
153 Този коментар е премахнат от модератор.
154 Не само в тази държава
16:15 30.09.2022
155 Овен
16:46 30.09.2022
156 Стойка
17:13 30.09.2022
157 Историк
Това, за какво се бият например балканските страни и какво би се дало на тези страни, като териториални придобивки е само стръвта закачена на кукичката.
Истината е, че Германия е виждала възможност да се отклоняват сериозни ресурси на Антантата, за да могат те да напредват във Франция, докато отдавна България е знаела за предстоящата офанзива на т.н Съглашенски войски.Коварно на България не са дадени нужната военно-техническа помощ, а 3 оставена почти сама да воюва на два фронта на север на Добруджанския фронт и на юг с цели 600км боен фронт, където става пробива при Добро поле при огромно противн8ково предимство...
Сега, 100години по-късно на целия геополитически район Източна Европа се гледа на зона, която потенциално да буферира фронт, който да раздроби силите на на някои от двете враждуващи фракции
И точно така, България нищо няма да спечели, на която и страна да застане, задачата и ще бъде да държи фронтовете на засега геополитическо противопоставяне далече от т.н Централна и Западна част на Европа.
Факт, е че в нищо не сме равни със страни, като Германия, Франция- нито субсидии, нито цени на храни, които са по-евтини там..Коюпютърна техника е 20 % по-евтина в Германия... ит.н визи Шенгени, това не е случайно
Коментиран от #161
17:36 30.09.2022
158 Тарикат
17:39 30.09.2022
159 Този коментар е премахнат от модератор.
160 Гошо
Човека / ,Путин/ ясно по каза:
Острова Англия и източното крайбрежие на Северна Америка ще бъдат измити! А по центровете в Германия ,само малко конвенционално оръжие!
Професоре - не в Украйна а срещу реалният враг ,- НАТО!!!
АНАДЪМ!?
18:04 30.09.2022
161 бай Даньо
До коментар #157 от "Историк":
Абсолютно съм съгласен. Дори Германия да беше спечелила ВСВ България нищо нямаше да спечели за себе си ( освен Македония) . Германците са ни ползвали да забърсваме резила на италианците който не стават за нищо , напънали да вземат Албания и западна гърция но са подгънали и положението трябва да оправят българите с цената на подхвърлени трохи ... Германците са искали за себе си Солун!? И когато се от отворила възможност за българската армия да настъпи на юг са ни забранили ... Териториите в източна сърбия ( инак изконни български земи - Поморавието ) са ни дадени само за администриране... После минаваме от другата страна. За мен лично е чудно защо СССР не иска за България Дедеагач и останалото беломорие ( оставено за адмириране след войната на Франция и Англия за решаване по късно ... ) за България като съюзник и единствената причина е че се страхуват от силна България ( с излаз на средиземно море единствен път между Азия и Европа) която ще излезе някой ден от орбитата им и заставяме на руския път към Константинопол .... и време беше да поумнеем но не би18:37 30.09.2022
162 Защо джендърските центове
АКО НЯКОЙ ЕДИНСТВЕН в СВЕТА е пускал АТОМНИ БОМБИ, това е САЩ - 1945 г. и унищожени два града със стотици хиляди население.
Представяте ли си, ако в историята това беше направила Русия????? И днес щеше да бъде заклеймена. Но не е тя, а САЩ!!! Но американофилите премълчават, сякаш не знаят за този факт и продължават да обвиняват РУСИЯ, че ще го направи, при това след като НЕПРЕКЪСНАТО я ПРЕДИЗВИКВАТ!!!! ЩО ЗА МОРАЛ имат такива "демократи"????
19:18 30.09.2022
163 мими христова
Коментиран от #177
19:21 30.09.2022
164 Роджър Уотърс казва:
Коментар: На това му се вика двоен стандарт, но поне знае за какво става дума. Няма нужда от организация като НАТО в света. Иначе наивните хора са свикнали с хулигана САЩ, като учителка с лошия ученик в класа, с който не може и не иска да се разправя.
Коментиран от #168
19:22 30.09.2022
165 джендър
До коментар #111 от "Комуняга-":
Центов. Аре, като ти харесва, давай по маршрута автобус-Запад-парцал-тоалетна-фургон. Слугите правят това и по правило нямат никакви познания, за да могат да дращят диктуваните им постове.19:24 30.09.2022
166 Този коментар е премахнат от модератор.
167 Този коментар е премахнат от модератор.
168 Да си спомним
До коментар #164 от "Роджър Уотърс казва:":
Бисмарк е казал: "Сключвайте договори с когото искате, разгръщайте каквито желаете войни, но никога не закачайте руснаците." " Знам 1000 начина как да изкарам руската мечка от бърлогата, но не знам нито един как да я върна обратно "Коментиран от #171
19:33 30.09.2022
169 Знаете ли че
Определени хора ВЪОБЩЕ не се замислят или НЕ МОГАТ да мислят върху аргументите на другите.
Плащат им в центове.
19:46 30.09.2022
170 Профан а не Професор
19:48 30.09.2022
171 свърши се
До коментар #168 от "Да си спомним":
с руската мечка, споко. Траперът ще я гръмне скоро.19:50 30.09.2022
172 Джефри Сакс:
Джефри Сакс:
Светът е на ръба на ядрена катастрофа до голяма степен поради неуспеха на западните политически лидери да бъдат откровени за причините за ескалиращите глобални конфликти. Безмилостният западен разказ, че Западът е благороден, докато Русия и Китай са зли, е глуповат и изключително опасен. Това е опит да се манипулира общественото мнение, а не да се занимава със съвсем истинска и належаща дипломация.
Европа трябва да се замисли над факта, че неразширяването на НАТО и изпълнението на споразуменията от Минск II биха предотвратили тази ужасна война в Украйна.
19:52 30.09.2022
173 Маринов
20:11 30.09.2022
174 Рико
20:47 30.09.2022
175 Моряка
До коментар #151 от "Моряк":
Колега,не претендирам да съм историк и оттук нататък е късно да стана.Нещата там са многослойни,преплетени и доста субективни.Но езикът,който последните 30 години се налагаше силово за официален,е езика на Галиция и Волина.Тяхна форма на Възродителен процес.Докато нямаше силово налагане,всичко си вървеше мирно и кратко.И нямаше да има никакви войни.23:22 30.09.2022
176 Лондон
23:44 30.09.2022
177 Мимчеее
До коментар #163 от "мими христова":
Я кажи Ирак и Либия анексирани ли са? Реферемдуми имаше ли там?04:00 01.10.2022
178 Нако, нако...
06:03 01.10.2022
179 питам джендърите
07:32 01.10.2022
180 разпад
19:58 01.10.2022
181 Казуар
23:21 01.10.2022