Безопасността на движението по пътищата е важна тема, която се обсъжда всекидневно. Какви са причините да ставаме свидетели на всекидневни катастрофи и какви мерки трябва да бъдат предприети за намаляването им коментира пред "Визия 0" Борислав Цаков, който е дългогодишен специалист и журналист в сферата на автомобилите и безопасността на движение, както председател на Пресавто клуб-България, който ежегодно организира и конкурса "Автомобил на годината“.
Той определя безопасността на движението по нашите пътища като "абсолютен кошмар".
"Всичко изглежда невероятно страшно, просто сякаш човек излиза на арена сутрин,а ако се прибере вечер жив и здрав, непострадал в катастрофа би трябвало така да се чувства щастлив и доволен", добавя той.
Споделя, че причините за всекидневни катастрофи са много, като в тях включва и застарелия автопарк на България. "Средната възраст на автомобилите в България е мъничко над 20 години, което е истинска трагедия. Хората, които правят тези катастрофи обикновено са по-млади хора, за които се твърди, че те не са обучени както трябва, че някой не си е свършил работата, което за мен са пълни глупости. Няма човек, който да не знае че трябва да се кара с 50, друг е въпросът защо той не кара с 50. Тук вече опираме до култура, образование, ниво на мисловна дейност и осъзнаване на собствените възможности, изобщо куп неща, които трябва да се учат още вкъщи, в училище и така нататък".
Друга причина, която изтъква е маркировката по пътя и това, че трябва да бъде обновявана по-често. "Маркировка, пътни знаци, преценка дали там някъде да има ляв завой, дали да няма ляв завой, изобщо това всичко е свързано с организацията на движението. Знаците се поставят от инженери, които уж би трябвало да са квалифицирани, но всъщност без намесата на пътната полиция. Аз не го вярвам много, тоест сигурен съм, че има някакви консултации, но просто никой не се интересува от това да е удобно и безопасно за гражданите", коментира Цаков.
За да се намалят жертвите по пътищата трябва да се направят няколко основни промени.
"По-добрите коли, по-сигурните автомобили, малко по-добрите пътища оказват страшно голямо влияние и другото е съзнанието на хората и тяхното обучение", заяви Цаков.
13 Август, 2024 13:00 1 477 24
Борислав Цаков: Безопасността на движението по нашите пътища е "абсолютен кошмар"
Друга причина, която изтъква е маркировката по пътя и това, че трябва да бъде обновявана по-често
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.
Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 10 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пенчо
Коментиран от #8
13:09 13.08.2024
2 Суха съчка
13:15 13.08.2024
3 замислен
13:17 13.08.2024
4 застарелия автопарк
13:18 13.08.2024
5 не знаех
13:25 13.08.2024
6 чекисть..
13:29 13.08.2024
7 Не си бил в
Тук просто трябва да се затегне контролът на авто инструкторите щот книжките се купуват вече по лесно и от билет за морето
и да почнат да се уволняват и съдят корумпирани катаджии щот там е пандемия
само 2 неща са
13:34 13.08.2024
8 дедо..
До коментар #1 от "Пенчо":
Сега пък маркировката виновна,а бе някога нямаше толкоз бели линии по пътя,рапам на 30-годишнио хайлукс жълто-късите и по-лекичко в мъглата..и се прибираш домой.13:38 13.08.2024
9 брей
Коментиран от #10, #16
13:44 13.08.2024
10 Човек с очи
До коментар #9 от "брей":
В западна Европа като няма трабанти и жигули, защо има ограничение 50, 40 или 30 км/ч. ?Възрастта на колите явно не е най-големия проблем.
Поддържана кола с подходящи гуми и внимаващ шофьор няма да направи беля никога.
Просто решение: гледа се къде има най-малко катастрофи, взема се пример от там по отношение на количеството и качеството на знаците и пътната маркировка, а също и за глобите.
Коментиран от #11
14:14 13.08.2024
11 брей
До коментар #10 от "Човек с очи":
На Запад никой не ти държи сметка каква кола караш, стига да е минала държавен технически преглед. Никой не може да ти казва на какво да се возиш. Но на Запад, пътя пази водачите да не се самоубият. В България, за да управляваш автомобил, трябва да си най-малкото с две висши и едното задължително да е "Оцеляване в градска среда". Да не говорим за подвеждащите знаци и в някои случаи дори противоречащи на хоризонталната маркировка. А за информационни табели, само можем да си мечтаем.14:23 13.08.2024
12 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
14:32 13.08.2024
13 така е
14:59 13.08.2024
14 Васил
15:06 13.08.2024
15 Толуп@ -банкята
16:14 13.08.2024
16 Скоро си взел книжка
До коментар #9 от "брей":
Преди за таланти и жигули ограниченията бяха 60, 80, 120Коментиран от #18
18:09 13.08.2024
17 За напреднали
Коментиран от #19
18:11 13.08.2024
18 Трабанти
До коментар #16 от "Скоро си взел книжка":
Коректора на телефона измисли таланти... ама верно талант си беше да караш трабантче...18:12 13.08.2024
19 дедо..
До коментар #17 от "За напреднали":
Ами при новите..що са с повече пластмаса,у них даже шарнирите са найлонови..18:20 13.08.2024
20 Лумпен
Липса на свястна маркировка!
Полицаи в храстите ненаяли се !
И след сто години пак ще са същите милиционери ...!
И лъжливи тестове за наркотици!
Защо нито един депутат не си направи тест публично?
Само питам !
05:04 14.08.2024
21 00001
05:55 14.08.2024
22 граф Монте Кристо
21:38 14.08.2024
23 граф Монте Кристо
21:44 14.08.2024
24 Не можете
17:39 16.09.2024