Асоциацията J.D. Power публикува ежегодното си изследване, определящо качеството на новите автомобили. Американските експерти събират информацията си, проучвайки всички възможни проблеми, с които се сблъскват притежателите на нови автомобили през първите три месеца от експлоатацията им. На база на тези данни се съставя рейтинг за качество на отделните марки.
Класацията се прави от доста години все по един и същи методи, но интересното тази година е, че има странни размествания. Така например, марката Land Rover, която доскоро се позиционираше в дъното на таблицата сега се изкачва доста по-нагоре, като дори изпреварва Volkswagen. Jaguar също попада в топ 10 на най-безпроблемните и качествени автомобили.
Друга изненада е свързана с японските марки Mazda, Subaru, Nissan, Mitsubishi и Scion, които тази година демонстрират доста по-скромно качество. Най-голямата изненада според специалистите обаче е, че корейските марки Kia и Hyundai изпреварват по качество немските премиум марки Mercedes, Audi и BMW. Ето и как изглежда пълният рейтинг на J.D. Power.
Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 12 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
Коментиран от #3
10:30 21.06.2013
2 Vanko Angelov
Коментиран от #4, #149
10:40 21.06.2013
3 Радослав Кръстев
До коментар #1 от "skier":
колега само да не те чуе симеончо тасев че пак то бмв тва онова те наи великиКоментиран от #83
10:41 21.06.2013
4 Радослав Кръстев
До коментар #2 от "Vanko Angelov":
а лексус или инфинити да не би да нямат екстри10:45 21.06.2013
5 Shmeker
Ся остава Хюндай да бият БМВ, а Сенг-йонг или Деу да бият Ауди
Коментиран от #6
10:55 21.06.2013
6 skier
До коментар #5 от "Shmeker":
ми виж класацията - бият гиКоментиран от #7
11:05 21.06.2013
7 Shmeker
До коментар #6 от "skier":
BMW трябва да бъдат бити на пистата. Не на диаграма.А Audi трябва да бият в снега. Не на диаграма.
Коментиран от #10, #11
11:28 21.06.2013
8 Stoil Dobrenov
добро за марката.....
То,всъщност,ще го НАПИШЕ КАКТО СИ УМЕЕ и ние трябва да
влагаме "творчество"в РАЗГАДАВАНЕ НА СМИСЪЛА,ама-
какво да прави,горкият-толкова си го може..........
11:41 21.06.2013
9 Ecstor Company
Коментиран от #12, #19
12:14 21.06.2013
10 iiiiiii!!!!!!!!
До коментар #7 от "Shmeker":
Ауди на сняг са най-умрялата марка.Коментиран от #24, #56, #57
12:28 21.06.2013
11 Радослав Кръстев
До коментар #7 от "Shmeker":
на писта нисан гтр бие бмв субару бие ауди на сняг,така че а и лексус е по добре от мерц.Коментиран от #13, #14
12:33 21.06.2013
12 skier
До коментар #9 от "Ecstor Company":
Тук става дума за нови автомобили и проблемите им през първите 3 месеца слуд закупуването им. Кой на Запад ти кара кола след 200 000 км и по-стъръ от 5 години бе. Ти съвсем си превъртял. Да не мислиш, че ако си купиш нов Мерцедес след 200 000 км няма да имаш същите проблеми - ще имаш, това да не ти е W124, ако ме разбирашКоментиран от #18
13:03 21.06.2013
13 Shmeker
До коментар #11 от "Радослав Кръстев":
Абе реално БМВ на снежна писта бие субарута и аудита и т.н., но все пак quattro си има своите предимства.Коментиран от #23, #28
13:07 21.06.2013
14 Shmeker
До коментар #11 от "Радослав Кръстев":
http://www.youtube.com/watch?v=l_xGLOA3bj0 айде малко да се пообучиш, има и още подобни и винаги quattro бие13:08 21.06.2013
15 Ts@r
Коментиран от #30
13:23 21.06.2013
16 alex xela
13:24 21.06.2013
17 alex xela
13:25 21.06.2013
18 Ecstor Company
До коментар #12 от "skier":
Тя неграмотността обикновенно ходи с ниските доходи и голямата уста!Коментиран от #21, #148
13:53 21.06.2013
19 аноним
До коментар #9 от "Ecstor Company":
кво ти пука.......Балъците които се връзват на подобни пързалки да му мислят15:26 21.06.2013
20 Mercedes-Benz
"Американските експерти събират информацията си, проучвайки всички ВЪЗМОЖНИ проблеми, с които се сблъскват притежателите на нови автомобили през първите три месеца от експлоатацията им."
Тва кво ще рече,че хвърлят боб и гледат на кафе кво може да стане? Имам доста познати отвъд океана и там дори американец трудно ще се съгласи,че кенефа GMC е по-надежден от някоя вносна марка (без значение европейска или азиатска),да не говорим за Chevrolet,само шовинист реднек би ги карал!
Коментиран от #32
15:31 21.06.2013
21 Антонио Стойков
До коментар #18 от "Ecstor Company":
Обикновено, колега, не обикновенно* :)))15:40 21.06.2013
22 асдфгххх
16:16 21.06.2013
23 ярослав станчев
До коментар #13 от "Shmeker":
И на коя снежна писта е станало туй,че нещо не мога да те разбера?16:58 21.06.2013
24 ярослав станчев
До коментар #10 от "iiiiiii!!!!!!!!":
Мнооооого голям бисер си съчинил,благодаря ти,отдавна не бях се смял така.17:04 21.06.2013
25 Евгени Батев
17:15 21.06.2013
26 galaxy
17:53 21.06.2013
27 galaxy
17:55 21.06.2013
28 Станимир Христов
До коментар #13 от "Shmeker":
...ами няма какво да кажа освен че не съм чувал по-малоумен коментар от същество което може да нарече себе си човек , ти си велик бе приятелю...18:54 21.06.2013
29 мария спасова
18:58 21.06.2013
30 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
До коментар #15 от "Ts@r":
Къде тръгна да сравняваш Captiva-та ,с твоя +10 годишен Mercedes ! Такива като тебе ги знаем,купи ли си стара,стара кола,ама Mercedes,разбираш ли ?!?! Яката работа,вадиш го в събота за едно бързо кръгче из квартала,за да погледаме лошо и на заплата до бензиностанцията да сипеш газчица за 15 лева ! Айде,вервай си !Коментиран от #38
19:02 21.06.2013
31 петър петров
Коментиран от #39
19:42 21.06.2013
32 galaxy
До коментар #20 от "Mercedes-Benz":
Абсолютно си прав. Повечето американци са наясно, че най-добрите автомобили са германските, но те са и съответно по-скъпи и затова се налага да си купуват американски и корейски боклуци. Преди 8 години държех две бензиностанции с автосервизи в САЩ. Правехме и годишни технически прегледи, което включваше и каране на автомобилите. Корейските бяха много дървени, като лагерни колички и не особено популярни, а американските непрекъснато се разваляха. Удивен съм как някои форумци без да имат представа от автомобили изказват компетентно мнение. Аз твърдо карам само германски/фашистки/ машини, а корейските са за таксиметраджий.Коментиран от #35, #37
20:04 21.06.2013
33 Troll
20:05 21.06.2013
34 Ивайло Карчев
20:34 21.06.2013
35 мария спасова
До коментар #32 от "galaxy":
Така е колега няма по добро от немското .Камо ли от Мерцедес.Това е марка доказала се във времето и се чудя кой е този съмняващ се вкачеаството на МЕРЦЕДЕС пък бил той и 10годишен ха ха ха ха?20:35 21.06.2013
36 бати батев
20:35 21.06.2013
37 Симеон Тасев
До коментар #32 от "galaxy":
немците сасе отвърдили в тази облат качеството е на първо миясто20:36 21.06.2013
38 Пламен Пепелов
До коментар #30 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":
30, ако тъпата каптива е качество аз съм трамвай N5 , познвам човек който си взе тая тъпотия нова и в сравнение с тераното, което купи пак ново преди 10г., е пълна талигаКоментиран от #40
20:40 21.06.2013
39 Mercedes-Benz
До коментар #31 от "петър петров":
до 31 коментар от петър петровРадостно е че все още има мислещи хора като теб приятелю в тази държава! Не предавай арийските ценности,защото те ни различават и издигат от останалите племена по планетата!
galaxy преди време гледах една класация където оная корейска талига Santa Fe след 5 год. употреба не може да мине год. преглед. Тия бараки са ширпотреба за стадото,дето му трябва нещо да ходи от т.А до т.Б (в което няма лошо),но тъжното е че се намират и такива,които всъщност си вярват,че карат истински автомобил. Най-добре е да ги игнорираш,с болни хора да се спори няма смисъл,загуба на време и нерви.Остави го да си счупи главата,кажи му че като по-тъп ще си караш германската "барака" и така. Но бъди сигурен,че вътре в него се крие едно комплексарче,което знае че си прав!
Колкото до оня "Смърт на ДПС" ти как разбра човека какъв Мерцедес има,че и колко годишен е,талона ли ти показа или? Ааа чакай,сетих се,караш оня корейския леген Деу КОПРИВА с емблема на шевролет и се засегна ли?
Коментиран от #41, #42, #43
20:49 21.06.2013
40 galaxy
До коментар #38 от "Пламен Пепелов":
Един път съм се возил за малко в Каптива и повече няма да повторя. Дори служебната Шкода Октавия е като суперлуксозен автомобил в сравнение с Каптивата. Имам чувството, че американците са се допитвали до радио Ереван как да я направят.20:54 21.06.2013
41 galaxy
До коментар #39 от "Mercedes-Benz":
Според мен само хора които не са карали германски автомобили могат да се изказват неподготвени във форума. Разликата е огромна. Германските коли са най-високо технологичните на световния пазар. Вложено е много ъкъл, интелект, преценена е всяка част и елемент. Дори опит за сравнение на германски с корейски автомобил е абсурден, дори автора на статията трябва задължително да се обади на личния си лекар за да му даде спешно направление за психиатър. Аз карам нови автомобили, но дори и 10-годишен мерцедес е по-добър вариянт от корейски или американски автомобили и като цена и като возия и сигурност.21:23 21.06.2013
42 galaxy
До коментар #39 от "Mercedes-Benz":
21:31 21.06.2013
43 Zari
До коментар #39 от "Mercedes-Benz":
Какъв ариец си ти бе? Тъмен балкански субект. Какво бълнуваш? На какви хапчета си? Леле тук е пълно с откачалки.Коментиран от #44, #46
21:35 21.06.2013
44 Mercedes-Benz
До коментар #43 от "Zari":
"Арийци е самоназванието на древните индо-ирански народи и се приема за синоним на индо-европейци. Думата произхожда от термина "айрия" на санскрит, със значение „благороден“."Да те обидя ли? Или ти си знаеш какъв си? А може би си комуне русофилче мислещо се за "славянин", термин родил се 17 век?
А знаеш ли кои са Болг-Арийте? Не знаеш понеже си безродник
21:54 21.06.2013
45 Easy ryder
За пореден път Лексъс и Инфинити са в челната десятка заедно с Хонда и Акура.Мерцедес който преди години предприе политика за възстановяване имиджа на марката доста потъмнен след 2000 година успява да се представи също добре.
Напомням на критиците че класацията не е за кожени салони и екстри а за качество.И да се говорят глупости че германците били с най високи технологии в автомобилостроенето само защото така си мислите е смешно.
И да сравняваш КИА за 25000 лева с БМВ за 100 000 и да казваш че едното не било технологично е комично.
Напомням още на някои "арийци" че въпреки вложения акъл,интелект и какво ли още не,още няма германска кола с технологията на Nissan GTR която за 80 000 евро да прави това което японеца може.Напомням ви още че Тойота имаше масова хибридна технология в производство още в края на 90-те.Хонда вече 5 години произвежда автомобили с водородни горивни клетки.Ето това са технологии,а не новия кожен салон на някой германски супер скъп автомобил.
Просто като сравнявае не сравнявайте ябълки с круши и уточнете какво точно мислите за по високо техологично при германците с което уж превзхождат всички.
21:57 21.06.2013
46 galaxy
До коментар #43 от "Zari":
Ти още маалко ще обвиниш Mercedes-Benz и за холокоста. Това, че хора, като него обичат перфекционизма за теб явно е лошо и решаваш, че е тъмен балкански субект. Аз пък ще ти кажа, че ако такива хора, като него бяха в управлението на България, нямаше да сме най-мизерната държава в Европа.22:16 21.06.2013
47 Кобрата
22:33 21.06.2013
48 batmusurat .
03:53 22.06.2013
49 мария спасова
Коментиран от #52
07:45 22.06.2013
50 ОЛД БЕН
09:24 22.06.2013
51 galaxy
Коментиран от #53
10:01 22.06.2013
52 Easy ryder
До коментар #49 от "мария спасова":
Моля те обоснови се технически грамотно защо мислиш че Мерцедес е най добрия за нашите условия.Да хвърляш някакви твърдения в пространството че този или онзи е "новоизлюпен" е несериозно.Нека ти припомня защото явно си забравила че Мерцедес тотално се провали на "теста на лоса" с новата тогава А класа.
Най смешното беше че "Трабант" го мина.
Така че да се обобщава само заради едно име кое е добро и коя класация е вярна не е много уместно.
Ти колко други коли освен Мерцедес си карала и какво точно им се повреди за да твърдиш ,че класацията не е вярна?
И още нещо нека да говорим конкретно.Имаш 30 000 лева отиваш в магазина и ми казваш какъв точно Мерцедес ще си купиш който е с повече екстри и по качествен от разните "новоизлюпени" шкоди и хюндаи.
Само ще ти кажа че при германските марки плащаш "данък име".
Само заради емблемата без колата да има реално вложено нещо повече даваш пари.
Това в икономиката се нарича "гив ън" стока.
Коментиран от #58
10:24 22.06.2013
53 Easy ryder
До коментар #51 от "galaxy":
Тук вече се оля.Вече сме в 21 век.Къде намеси Месершмит.И за твое сведение "Мустанг" P51 и "Хърикейн" удрят здрав шамар на "луфтвафе" спечелвайки много битки срещу месерите.Да не говорим за летящите крепости които много допринасят за укротяването на откачените арийски амбиции за световно господство.
Естествено руснаците също имат своя принос в победата създавайки машини които са много по издържливи в студа и калта от немските.Но това няма нищо общо с темата на статията и дискусията.
Само ще ти кажа че Хитлер е давал 2 седмици отпуск на войник пленил Willis.
Тази машина е била по добра от скапаните фолксвгени които са ползвали германците тогава.Камионите на американците също са били по добри от немските и не случайно дълги години след войната още се ползват и произвеждат в СССР при най тежки условия.
Коментиран от #60
10:36 22.06.2013
54 hienata
11:56 22.06.2013
55 Ida Gunchev
11:56 22.06.2013
56 Ali Sefie
До коментар #10 от "iiiiiii!!!!!!!!":
ti da ne si padnal ot lunata be :D:D:D12:02 22.06.2013
57 Ali Sefie
До коментар #10 от "iiiiiii!!!!!!!!":
nemskite marki sa nai-qkite i po exterior i po interior az s1m fen na AUDI,ostavete avtomobilite na vsi4ko sa nomer edno vsi4ki stoki sa ss dokazano ka4estvo daje i nai-evtinoto e ka4estveno !!!12:05 22.06.2013
58 мария спасова
До коментар #52 от "Easy ryder":
Ми ще ти кажа защо за мен Мерцедес е най яката кола.Защото вече поне 8 Мерцедеса са минали през мен и досега проблем или ремонт по такава кола не ми се е случвал ако се изключат масла,филтри и гуми.Изключително здраво окачване имат което е предимство за нашите пътища.А за лукса който предлага марката изобщо не искам да говоря.ще споделя само ,че седна ли в друг автомобил се чувствам некомфортно.За разните му там екзотични марки и дума да не става защото не предлагат нито комфорт нито качество.Е за какво тогава да си купя Шевролет или Киа или Хюндай дано ги произнасям правилно?От това по грамотно не мога.Ако и опита ми с немските машини не те удовлетворява то тогава не знам как да те убедя,но повярвай ми доста марки са минали през ръцете ми защото такъв ми е бизнеса и за мен Мерцедес си остава върховната машина.Коментиран от #61
12:23 22.06.2013
59 Steve
13:07 22.06.2013
60 galaxy
До коментар #53 от "Easy ryder":
Казвам ти, че откак свят светува винаги германската техника е била на най-високо ниво, а това че са загубили войната е друго нещо. Еврейте са активизирали целия световен капитал, ресурси, държави да се бият срещу германците. Ако говорим за световните пари , то те и сега са в еврейте, като САЩ са основният им военен инструмент. Но в интерес на истината, еврейте са умни и последователни, зли гении, но все пак гении.Коментиран от #62
13:07 22.06.2013
61 Easy ryder
До коментар #58 от "мария спасова":
От това което ми написа мога да съдя че нямаш никакъв опит с други марки.А тези 8 мерцедеса си ги притежавала средно за не повече от 3 години.Няма да коментирам и колко километра си изминала за да твърдиш кое е здраво и кое не.Щом твърдиш че си имала много други коли цитирай ми марки и какво точно се е разваляло много повече от Мерцедес за да твърдиш че тази класация не е реална.
Аз само ще ти кажа че Рено Лагуна от 2007-ма година служебно на 250 000 километра вече по български пътища не е дало нито един проблем все още.Трябва ли аз да твърдя че Рено са най-здравите коли?
Хайде да не си излизаме с такива примери защото ако отидеш да питаш таксиджиите с Хюндай и Киа може да разбереш че Мерцедес не е много по-здрава кола от тях за твое учудване.
Пак повтарям че тази класация не е за ниво на лукс и обзавеждане а за проблемите,които са създали на собствениците си.
Не можеш да сравняваш кола примерно за 50 000 евро с такава за 15000 и да твърдиш че евината не ставала защото не била германска.Просто групата клиенти към които е насочена е различна.
Само погледнете Лексъс и Инфинити къде са сравнени с първия Мерцедес да не говорим за БМВ и Фолксваген които са много зле под средното ниво за качесво в индустрията.
Лексъс и Инфинити са напълно сравними с германците като екстри но ги бият по качество много здраво.Това отдавна е факт и не учудва никого по странното е че дори корейците до скоро изоставащи почнаха да правят коли с по добро качество от немските.
Това не
Коментиран от #63
14:53 22.06.2013
62 Easy ryder
До коментар #60 от "galaxy":
Какво ми казваш?Хайде кажи с какво Месершмит е по добър от Мустанг или Спитфайър?"През 1937 година е произведен и изпитан в бойна обстановка в Испания Bf 109 В, въоръжен с три картечници и максимална скорост 450 km/h. Работата по подобряване въоръжението и полетните характеристики продължава, като се увеличава мощността на двигателя, но въпреки това остават детските болести на този изтребител- лош обзор от кабината на пилота, малка далечина на полета, което ограничава от тактическа гледна точка използването на изтребителя, чести аварийни кацания поради малка ширина между колелата на колесника.
През 1940 година Луфтвафе разполага с 1350 изтребителя Ме 109. 775 от тях са свалени по време на водената въздушна война с Кралските ВВС на Великобритания в т.н. Битка за Британия през 1940 година"
Не ми говори за ресурси защото през 1940 Хитлер не се е биел нито с руснаците нито с американците.
Луфтвафе не успява да победи във въздуха британците това е истината.
Така че твърдението ти че винаги германската техника била по добра не е вярно.
И никой не е карал откачения Хитлер да напада целия свят,ама то с тези арийски теории за превъзходство над другите какво да очакваш.
Че като гледам още сте облъчени и им вярвате.
Коментиран от #67, #69, #70
15:05 22.06.2013
63 hienata
До коментар #61 от "Easy ryder":
Колега,прав си и не си прав. Преди малко гледах обява на Hyundai Coupe 1.6i FX намери я и виж шюфьорската седалка (без коментар).Виждал съм изтрита боя на вътрешната дръжка на вратата (прозира бяла пластмаса), на Субару мод.2011г . Отиди (има време) на изложението и влез в КИА-та с белите ленти и побутни средната конзола със скоростите (клати се). Дребни работи,но такива в Мерцедес и особенно в АУДИ няма да срешнеш те просто са перфектни. Проблема има още една страна,ако аз или някой като мен (не мога да си купя S-клас дори 7-8годишна) си купи нова КИА и видя ,че се клати барчето ще се наведа и ще го стегна , докато за такава или друга дреболия някой купил си скъпа кола ще отиде в сервиза и статистиката ще го отчете. Тук не става въпрос за сериозни проблеми с окачването или мотора (3 месечни коли) а за това собствениците на кои марки коли са склонн да отстранят дребен проблем сами или ще отидат в сервиза.Коментиран от #64
16:19 22.06.2013
64 Easy ryder
До коментар #63 от "hienata":
Никъде не съм твърдял че КИА ползва същите материали като Ауди и Мерцедес.Не бъркайте нещата.Тази класация не е за качество на материалите.Относно това което пишеш за самостоятелните ремонти.
Да разбирам ли че мислиш че собственик на Лексъс,Акура или Инфинити сам си стяга барчето и за това са по напред в класацията от БМВ,Ауди и Фолксваген?
Ако искаш да говорим за сериозни проблеми преди време имаше класация за проблеми с двигателите.
Най здрави бяха двигателите на Хонда следвани от Тойота и Мерцедес.
На другия полюс бяха БМВ и Ауди.
Казах и преди Мерцедес след големите издънки на моделите след 2000 година предприе масова кампания и както се вижда има резултати.Много по бездефектен е от останалите германски марки.
Така трябва да се работи а не да се измислят оправдания и да се лежи на стари лаври.Все пак парите които се дават за такива коли са в пъти повече от обикновения среден клас автомобил и насреща се очаква нещо повече.
Коментиран от #65
16:59 22.06.2013
65 hienata
До коментар #64 от "Easy ryder":
Съгласен , не оспорвам качествата на Лексъс,Акура или Инфинити, а на КИА, Хюндай, Хонда, Сузуки (Фиат) защото те имат някои качества,но като цяло не са нощо особено. Например Хонда, имат добър двигател, но произведените в Англия (всички без Акорд) са много зле . Боя и покрития се лющят на поразия, дефекти в електрониката(където японците са сила), наскоро имаше сервизна акция заради дефекти в GPS и имобилайзер и куп други дреболии които дразнят,а Хонда са скъпи коли (JAZZ започват от 33000 лв ако не се лъжа). Колата която не блести с нито едно качество,но има от всичко добро по малко и заради това се купува много (всъшност са две) са Голф и Корола.Коментиран от #66
17:27 22.06.2013
66 Easy ryder
До коментар #65 от "hienata":
По начало всички марки произвеждащи в Европа имат проблеми да накарат мързеливите и незаинтересовани работници от континента да работят качествено.Jazz е най евтиния модел на Хонда и почва от около 24000 лева и за тези пари чудеса от нея едва ли може да се очакват.
Що се отнася до Акорд там нещата са много по сериозни.След 2002 година японците го произвеждат само в Япония защото видяха какво правят англичаните.Ако някой е карал Акорд след 2003-та може да забележи че като удобство за шофьора превъзхожда C клас,А4 и тройката на баварците.Материалите по нищо не отстъпват на германските аналози а колата е изключително здрава.Сравнена с Авенсис стои много по добре.Но Авенсис започваше от 35 000 лева някъде а Акорд от 42000.Това е цената да произвеждаш качествено в Япония и да изнасяш.
За това не приемам обобщения от сорта германците винаги са били номер едно.
Да имало е време когато други нации са били доста изостанали но днес нещата са много различни.
Хонда прави първата си кола през 1965-та а днес е един от най големите производители и лидер в нови технологии не само при автомобилите но и в роботиката и авиацията.
В заключение просто ще кажа преди да оплювате някои до вчера начинаещи марки покарайте и тогава отсъждайте.И не сравнявайте S класа с КИА Рио,или i20 просто това са различни коли за различни клиенти и на много различни цени.
18:09 22.06.2013
67 galaxy
До коментар #62 от "Easy ryder":
Supermarine Spitfire Mk.IX (L.F.)Размах - 11,23м.
Дължина - 9,95м.
Широчина 3,85м.
Тегло празен - 2993кг.
Тегло стартова - 3885кг.
Максимална скорост -720км/ч.
Таван -13563м.
Далечина на полета- 1367км
-----------------------------------------
Supermarine Spitfire Mk VB
Размах - 11,23м.
Дължина - 9,11м.
Широчина 3,63м.
Тегло празен - 2297кг.
Тегло стартова - 3016кг.
Максимална скорост- 601км/ч.
Таван -11277м.
Далечина на полета- 1826км
-----------------------------------
Messerschmit Me-163 Komet
Me-163B-1
Размах - 9,30 м.
Носеща площ - 17,52 кв.м.
Тегло празен - 1.980 kg
Тегло стартова - 4.315 kg
Максимална скорост - 950 km/h
Далечина на полет - 80-100 km
Таван - 15.200 m
Messerschmit Bf 109
Размах - 9,97 м.
Максимален товар 3600кг.
Максимална скорост - 727 km/h
Далечина наполета - 590км.
Таван - 6000 m
И двата вида имат както плюсове така и минуси.
Немският двигател Walther, който използва Messerschmit е по-мощен от английският Griffon и това го прави по бърз. Но британските машини имат много по голяма далечина на полета, което ги прави доста добри за далечен бой и така всеки самолет си има нещо което да превъзхожда другия, но и да няма нещо което да има другия
Ако става бой на близко разстояния Messerschmit и особено Me-163 Komet със скороста си от 950 km/h тотално превъзхожда
Още снимки за Me-163 Komet
http://www.militariu...to/komet_02.jpg
http://www.militariu...to/komet_04.jpg
http://www.militariu...to/komet_03.jpg
http://www.m
18:14 22.06.2013
68 Luboslav Kostov
18:28 22.06.2013
69 galaxy
До коментар #62 от "Easy ryder":
1. Me-109G6 - Vmax.: 630 km/h2. Me-109G10 - Vmax.: 685 km/h
3. Me-109K6 - Vmax.: 700 km/h
4. Me-109H* - Vmax.: 750 km/h
5. Me-109Z**- Vmax.: 710 km/h
*този модел е опит за направата на височинен изтребител. Разработван през 1943г. и пуснат в малка серия през 1944г. Основната разлика с базовия модел е, че има удължени крила с по-голяма носеща площ.
**два Месершмита сдвоени в един. Това се постига като се премахват съответно на единия дясното полукрило, а на другия лявото. Свалени са и съответние хоризонтални кормила при опашките. Двете тела са свързани помежду си посредством 2,20m дълго междинно крило. както и ново общо хоризонтално кормило между двата самолета. Предвиждало се е този вариант да се използува като щурмовик и скоростен бомбардировач. Освен опитни образци не е пускан в серия.
1. Fw-190A8 - Vmax.: 647 km/h
2. Fw-190A9 - Vmax.: 670 km/h
3. Fw-190D9 - Vmax.: 703 km/h
4. Ta-152H - Vmax.: 750 km/h
5. Ta-152С - Vmax.: 736 km/h
Налага се да поясня две неща:
1-во: Всички скорости са да дени при максимални обороти на двигателите (при форсаж на двигателя).
2-ро: максималните скорости са постигнати на различни височини, там където двигателите са дали най-добри характеристики.
Ако сравним двата най-масово произвеждани модела на двете фирми се получава следното: Me-109G6 - Vmax.: 630 km/h срещу Fw-190A8 - Vmax.: 647 km/h, но максималната линейна скорост е само един от многото фактори обуславящи характеристиката на един изтребител (като: маневреност; въоръж
18:35 22.06.2013
70 galaxy
До коментар #62 от "Easy ryder":
като: маневреност; въоръженост; живучест - способноста да поема много удари от противникови самолети и да продължава да лети и др.).Me-109 е бил използван повече като чист изтребител, докато Fw-190 е имал версии и като изтребител-бомбардировач и като щурмовик. На Fw-190 са се изпробвали всевъзможни видове авиационни оръжия, като оръдия; бомби; ракети и торпеда - бил е своеобразен стенд за изпитания.
Всички германски асове с над 100 въздушни победи, са ги постигнали или изключително на или предимно на Ме-109 и са дали предимство (като чист изтребител) на този самолет.
Като цяло германците съумели да използват предимствата и на двата самолета, свеждайки до минимум техните недостатъци, като са ги използвали във смесени авиогрупи. Ето и един пример за това: на прехват на големите бомбардировачни формации на американците са отивали смесени групи от Ме-109 и Fw-190, като първите които са били по-маневрени са поемали изтребителния ескорт на противника, а вторите които са били много тежко въоръжени (стандартното въоръжение на Fw-190A8 включва: 4-и 20мм оръдия MG-151 плюс 2-е тежки картечници MG-131 калибър 13,2мм) за борба с бомбардировачите.
FxxF
18:37 22.06.2013
71 Easy ryder
Цитирам твоя коментар.
Я кажи сега колко Ме163 има в българските ВВС.
Първото прихващане на вражески самолети е през юли 1944, когато ескадрила от Ме 163 напада два американски B-17, без да успее да ги свали. До 1945 това подразделение успява да потвърди 9 свалени вражески самолета, губейки 15 от своите (9 заради технически проблеми, едва 6 от вражески огън). Голяма част от стотиците произведени Ме 163В остават на земята заради липсата на гориво - ракетният двигател консумира същата смес, която се използва и за ракетите Фау-2. До края на войната с Ме 163 са свалени едва 16 вражески самолета, и заради технически неизправности загиват много и опитни германски пилоти. Подразделенията с Ме 163 са разформировани през май 1945 и пилотите им са изпратени да управляват Ме 262.
Ей това са ти великите германски открития.
Не напразно ти казах за битката над Британия.
General characteristics
Crew: One
Length: 8.95 m (29 ft 7 in)
Wingspan: 9.925 m (32 ft 6 in)
Height: 2.60 m (8 ft 2 in)
Wing area: 16.05 m² (173.3 ft²)
Empty weight: 2,247 kg (5,893 lb)
Loaded weight: 3,148 kg (6,940 lb)
Powerplant: 1 × Daimler-Benz DB 605A-1 liquid-cooled inverted V12, 1,475 PS (1,455 hp, 1,085 kW)
Performance
Maximum speed: 640 km/h (398 mph) at 6,300 m (
19:07 22.06.2013
72 Easy ryder
Цитирам твоя коментар.
Я кажи сега колко Ме163 има в българските ВВС.
Първото прихващане на вражески самолети е през юли 1944, когато ескадрила от Ме 163 напада два американски B-17, без да успее да ги свали. До 1945 това подразделение успява да потвърди 9 свалени вражески самолета, губейки 15 от своите (9 заради технически проблеми, едва 6 от вражески огън). Голяма част от стотиците произведени Ме 163В остават на земята заради липсата на гориво - ракетният двигател консумира същата смес, която се използва и за ракетите Фау-2. До края на войната с Ме 163 са свалени едва 16 вражески самолета, и заради технически неизправности загиват много и опитни германски пилоти. Подразделенията с Ме 163 са разформировани през май 1945 и пилотите им са изпратени да управляват Ме 262.
Ей това са ти великите германски открития.
Не напразно ти казах за битката над Британия.
General characteristics
Crew: One
Length: 8.95 m (29 ft 7 in)
Wingspan: 9.925 m (32 ft 6 in)
Height: 2.60 m (8 ft 2 in)
Wing area: 16.05 m² (173.3 ft²)
Empty weight: 2,247 kg (5,893 lb)
Loaded weight: 3,148 kg (6,940 lb)
Powerplant: 1 × Daimler-Benz DB 605A-1 liquid-cooled inverted V12, 1,475 PS (1,455 hp, 1,085 kW)
Performance
Maximum speed: 640 km/h (398 mph) at 6,300 m (
19:09 22.06.2013
73 Easy ryder
General characteristics
Crew: One
Length: 8.95 m (29 ft 7 in)
Wingspan: 9.925 m (32 ft 6 in)
Height: 2.60 m (8 ft 2 in)
Wing area: 16.05 m² (173.3 ft²)
Empty weight: 2,247 kg (5,893 lb)
Loaded weight: 3,148 kg (6,940 lb)
Powerplant: 1 × Daimler-Benz DB 605A-1 liquid-cooled inverted V12, 1,475 PS (1,455 hp, 1,085 kW)
Performance
Maximum speed: 640 km/h (398 mph) at 6,300 m (20,669 ft)
Cruise speed: 590 km/h (365 mph) at 6,000 m (19,680 ft)
Range: 850 km (528 mi) 1,000 km (621 mi) with droptank
Service ceiling: 12,000 m (39,370 ft)
Rate of climb: 17.0 m/s (3,345 ft/min)
Wing loading: 196 kg/m² (40 lb/ft²)
Power/mass: 344 W/kg (0.21 hp/lb)
ето ти данните на масовия ме 109 използващ Мерцедес двигател.
Спитфайър използват Ролс Ройс Мерлин.
Не знам за какви 100 километра говориш бил по бърз след като сам си дал еднакви максимални скорости.
19:10 22.06.2013
74 Easy ryder
Length: 32 ft 3 in (9.83 m)
Wingspan: 37 ft 0 in (11.28 m)
Height: 13 ft 4½ in (4.08 m:tail wheel on ground, vertical propeller blade.)
Wing area: 235 sq ft (21.83 m²)
Empty weight: 7,635 lb (3,465 kg)
Loaded weight: 9,200 lb (4,175 kg)
Max. takeoff weight: 12,100 lb (5,490 kg)
Powerplant: 1 × Packard V-1650-7 liquid-cooled supercharged V-12, 1,490 hp (1,111 kW) at 3,000 rpm;[88] 1,720 hp (1,282 kW) at WEP
Zero-lift drag coefficient: 0.0163
Drag area: 3.80 sqft (0.35 m²)
Aspect ratio: 5.83
Performance
Maximum speed: 437 mph (703 km/h) at 25,000 ft (7,600 m)
Cruise speed: 362 mph (580 km/h)
Stall speed: 100 mph (160 km/h)
Range: 1,650 mi (2,755 km) with external tanks
Service ceiling: 41,900 ft (12,800 m)
Rate of climb: 3,200 ft/min (16.3 m/s)
Wing loading: 39 lb/sqft (192 kg/m²)
Power/mass: 0.18 hp/lb (300 W/kg)
Lift-to-drag ratio: 14.6
Recommended Mach limit 0.8
Ето това е за Мустанг.Както се вижда Ме109 с нищо не го превъзхожда.след като американците променят тактиката само да пазят крепостите и започват да атакуват наред всики месер който видят за кратко време се разправят с фашагите които в отчаянието си даже се опитват да пуснат реактивни самолети но както и летящата ракета ме163 ме262 се проваля тотално.
Толкова за това безумие наречено арийско превъзходство.
Коментиран от #75, #77
19:40 22.06.2013
75 мария спасова
До коментар #74 от "Easy ryder":
Хайде стига си се правил на велик бе! Напълни форума с глупавите си сентенции.Едно нещо или го казваш с две думи или ако не можеш по добре не си отваряй устата.Ти направо се на.ра.Коментиран от #76
20:17 22.06.2013
76 Easy ryder
До коментар #75 от "мария спасова":
Който може говори,който не може две изречения като теб да върже си мълчи.Не съм виновен,че си толкова ограничена и не схващаш от две думи.
Бъди доволна,че някой поне си прави труда да обясни нещо на неуки натури като теб.
Коментиран от #79
20:27 22.06.2013
77 galaxy
До коментар #74 от "Easy ryder":
Мустанга е копирал английския Спидфайтер, но ако разгледаш цифрите и проучиш по-добре фактите ще видиш превъходството на Месершмида. Не се учудвам ако сравниш и Мерцедес и БМВ с Форд Мустанг и Крайслер. Добре , че има такива като теб, че иначе Дженерал Моторс ще фалират. А в щатите има много хора с промити мозъци и ниски финансови възможности , които щат не щат ще купуват корейското и американското.Коментиран от #87
00:15 23.06.2013
78 Гост
00:28 23.06.2013
79 мария спасова
До коментар #76 от "Easy ryder":
Умните хора с малко думи казват много неща а глупаците не спират да говорят.Коментиран от #88
09:10 23.06.2013
80 Dr. Dick
11:54 23.06.2013
81 Georgios Kousagiannidis
12:15 23.06.2013
82 Georgios Kousagiannidis
12:40 23.06.2013
83 петър петров
До коментар #3 от "Радослав Кръстев":
млъквай ! не плюй по бмв защото не разбираш нито си карал. от бмв се слиза само на друго бмв или на мерцедес, ама това ти не го знаеш защото не си карла нито мерцедес нито бмв. всъщност половината коментиращи даже нямат книжка и 1 минута зад волана, ама много разбирате. Стига сте папагалствали най-здравите коли са немските ФАКТ! най здравите двигатели са НЕМСКИТЕ ФАКТ! Двигател 2.5 5 цилиндъра на мерцедес дизел навърта милиони без да се издухва! Двигател на БМВ М50Б25 бензин с верига не ще да се чупи без радиоатор и вода в прекъсвач 4 часа, тествали сме лично на Е34-ка. МЛЪКВАЙТЕ ЖАЛКИ СТЕ, НЕ РАЗБИРАТЕ!Коментиран от #89, #138
20:07 23.06.2013
84 петър петров
1. Мерцедес 124
2. Голф 2
3. БМВ Е34 или Е30
4. Порше 911
5. Ауди 80
6. Опел ~ Astra/Kadett E
Айде сега коментирайте мойта СТАТИЯ(класация) Имам ЛИЧНИ ПРОУЧВАНИЯ за нея! Никой не може да ме убеди в противното
Коментиран от #111
20:17 23.06.2013
85 петър петров
Коментиран от #90
20:29 23.06.2013
86 Иван Господинов
20:35 23.06.2013
87 Easy ryder
До коментар #77 от "galaxy":
Месершмита няма никакво превъзходство за това ти дадох данните.А глупоста която написа че бил със 100 километра по бърз разбра ли я вече?Битката за Британия е спечелена от Спитфайър и Хърикейн точно срещу уж по добрите месери.Като не си в час с материята за самолетите недей да се навираш там.
И никъде не съм сравнявал БМВ и Мерцедес с Форд.
Класацията е за съвсем други неща и го написах 10 пъти,ако не си разбрал си е твоя работа.
А точно БМВ може да си го видиш на кое място е по дефекти и въобще не го слагай до Мерцедес.Баварския трошляк от години е известен с дефектите си не само в Америка.
Най проблемните двигатели са на БМВ.
Коментиран от #92, #93
21:25 23.06.2013
88 Easy ryder
До коментар #79 от "мария спасова":
Значи ти като не знаеш нищо и не можеш да кажеш нищо си много умна.Добра логика,продължавай да си я повтаряш.
21:27 23.06.2013
89 Easy ryder
До коментар #83 от "петър петров":
http://fakti.bg/avto/57528-kolite-s-nai-nenadejdni-dvigateli?page=2Просто го прочети и не ми говори за архаични коли.Живеем в 2013-та ако още не си разбрал и караш 30 годишни баракуди е друг въпрос.
А на БМВ главите се кривят най бързо без охлаждане.Редовен номер на Е34 е водната помпа да протече и ако шофьора не се усети бързо после сменя гарнитура на глава най малко.
Да не ти говоря как се харчеха запалителните бобини едно заради ниско качество друго заради редовно протичаща гарнитура на капака на клапаните.
Не ми ги хвали баварците винаги са се мъчели да догонят Мерцедес и вечно са изоставали.
21:38 23.06.2013
90 Easy ryder
До коментар #85 от "петър петров":
Не ми излизай с номера колко години караш.Колкото и години да караш не можеш да имаш представителната извадка на стотици хиляди коли от тези статистики.И "някакъв" Петър Петров ще каже че само той знае кое как е това ли искаш да кажеш?
Бай Ганю "специалиста" всеки ден го срещам по нашите ширини.
И все много знае и все на нищо не можеш да го научиш.
Това разни там класации не са за него.
Дай му Голф 2 или БМВ Е36 и му гледай сеира.Това е най добрата кола.Пък разните там американци нека си правят проучванията.
21:49 23.06.2013
91 123456
Коментиран от #94, #95
23:25 23.06.2013
92 galaxy
До коментар #87 от "Easy ryder":
Ти четеш самолетните данни, като дявола евангелието. А не знам защо ли аз карам и преди съм карал БМВ, както и мои приятели и въобще не съм чувал за тези дефекти , които ти изброи. Освен смяна на масло, накладки и да сипваш гориво друго няма. Ако говориш за 30 годишни БМВ, тогава може и да е така. Аз не съм дотолкова компетентен. Вероятно си автомонтьор и лъжеш БМВ клиентите, че имат проблем с водна помпа, гарнитури, глави и т.н., за да изкараш някой лев.Коментиран от #96, #102
23:58 23.06.2013
93 galaxy
До коментар #87 от "Easy ryder":
Като ти дойдат клиенти в автосервиза за смяна на масло, явно сипваш вода в двигателя на БМВ , палиш го и казваш на клиента, че двигателя му меша маслото с вода, а???00:02 24.06.2013
94 Easy ryder
До коментар #91 от "123456":
Ето това за Мустанг P51 го напиши на колегата galaxy.Аз не споря само заради самия спор,а когато някой като него се изцепи с откровени неистини.
Що се отнася до "плюене" всичко ,което съм написал е на базата на статистики.
"Английската застрахователна компания Warranty Direct публикува статистика на моделите с най-ненадеждни двигатели, съставена след анализ на оплаквания от собственици на автомобили от 36 различни марки, съобщава Auto Express. Резултатите сочат за най-чупливи моторите на MG Rover.
Вероятността за повреда на силовия агрегат на коли от бившата британска марка достига 7.88%. Това означава, че собствениците на всеки 13-и Rover са имали проблеми с двигателя на автомобила си.
По-любопитни обаче са показателите за немските автомобили, които до неотдавна се сочеха за еталон за качество и надеждност. На второ място в антикласацията на автомобилите с най-ненадеждни двигатели се подрежда Audi. Вероятността за повреда при тях е 3.71%.
Петицата допълват Mini (2.51%), Saab (2.49%) и Opel/Vauxhall (2.46%). Audi и Opel обаче съвсем не са единствените германци в челото. BMW се подрежда на седмо място (вероятност от повреда 2.2%), а Volkswagen - на девето (1.91%).
Според класацията на Warranty Direct най-малко оплаквания има от двигателите на Honda (едва 0.29% или един случай на 344 коли). На второ място е Toyota (0.58%), а на трето Mercedes-Benz (0.84%). В петицата на отличниците влизат също Volvo (0.90%) и Jaguar (0.98%)."
Както виждаш и в тази ста
00:09 24.06.2013
95 Easy ryder
До коментар #91 от "123456":
Както виждаш и статистиката от настоящата статия показва БМВ като фирма с доста дефекти.Вместо да повтаряте едно и също се замислете малко как така в две различни държави се БМВ се дъни.И понеже не си ми чел предишните коментари там казах че Мерцедес имаше проблеми не само са А но и с Е класа,но взеха сериозни мерки и както виждаш това си личи.
БМВ скоро толкова се издъниха че се наложи да спрат продажби на М6 заради риск от блокиране на двигателя.
Коментиран от #97
00:14 24.06.2013
96 Easy ryder
До коментар #92 от "galaxy":
Как ги чета данните?Къде пише в данните че Ме109 е със 100 километра по бърз от Мустанг и Спитфайър?Нали ти обясняваше как били толква бързи че българските пилоти просто си стреляли по тях и после бягали защото били със 100 километра по бързи?Що се отнася до предположенията ти,че съм автомонтьор не си изкарвам хляба с това.Да,ремонтирал съм много коли в това число и БМВ и знам слабите места на повечето марки.За да се изказваш за автомобилите трябва и да си ги ремонтирал.
За това не се съгласявам с твърдения от сорта "немското винаги е номер1".Ти си седиш вътре и караш и това че точно ти не си имал проблем не значи че 10 други не са имали.За това се правят статистики.
00:22 24.06.2013
97 galaxy
До коментар #95 от "Easy ryder":
А, аз пък ти давам данни от не от класации, а от практика. В САЩ и въобще по света, всякакви марки, особено от Тойота и Хонда имаха РИКОЛ на милиони коли вече продадени с дефекти опасни за живота на водачите и пътниците , но такива за БМВ няма.00:26 24.06.2013
98 galaxy
Recall ID# 96376 - ENGINE AND ENGINE COOLING
Recall Date: May 07, 2013
Units Affected: 498
2013 Chrysler 200
Recall ID# 93101 - FUEL SYSTEM, GASOLINE
Recall Date: February 06, 2013
Units Affected: 1785
2013 Ram 2500
Recall ID# 96479 - EXTERIOR LIGHTING:TURN SIGNAL
Recall Date: June 04, 2013
Units Affected: 30197
2013 Ram 3500
Recall ID# 96480 - EXTERIOR LIGHTING:TURN SIGNAL
Recall Date: June 04, 2013
Units Affected: 30197
2013 Nissan Altima
Recall ID# 90766 - STEERING
Recall Date: October 10, 2012
Units Affected: 13919
2013 Cadillac ATS
Recall ID# 96437 - ELECTRICAL SYSTEM
Recall Date: May 24, 2013
Units Affected: 1627
2013 Chevrolet Avalanche
Recall ID# 95387 - STEERING:COLUMN LOCKING:ANTI-THEFT DEVIC
Recall Date: January 02, 2013
Units Affected: 54686
2013 Dodge Avenger
Recall ID# 93099 - FUEL SYSTEM, GASOLINE
Recall Date: February 06, 2013
Units Affected: 1785
2013 Volkswagen Beetle
Recall ID# 91260 - AIR BAGS:FRONTAL:SENSOR/CONTROL MODULE
Recall Date: November 15, 2012
Units Affected: 2471
2013 Subaru BRZ
Recall ID# 95807 - EQUIPMENT:OTHER:OWNERS/SERVICE/OTHER MAN
Recall Date: June 05, 2012
Units Affected: 1886
Read more: http://www.automobilemag.com/auto_recalls/04/2013/#ixzz2X4rB9v1q
00:31 24.06.2013
99 galaxy
Recall ID# 90982 - ELECTRICAL SYSTEM:WIRING:FRONT UNDERHOOD
Recall Date: March 21, 2013
Units Affected: 4051
2013 Toyota Corolla
Recall ID# 96206 - AIR BAGS:FRONTAL:SENSOR/CONTROL MODULE
Recall Date: January 16, 2013
Units Affected: 3235
2013 Honda CR-V
Recall ID# 96683 - POWER TRAIN:AUTOMATIC TRANSMISSION
Recall Date: April 15, 2013
Units Affected: 204169
2013 Dodge Dart
Recall ID# 96556 - POWER TRAIN
Recall Date: June 04, 2013
Units Affected: 12907
2013 Aston Martin DB9
Recall ID# 96534 - VEHICLE SPEED CONTROL:ACCELERATOR PEDAL
Recall Date: May 29, 2013
Units Affected: 689
2013 Dodge Durango
Recall ID# 91565 - AIR BAGS
Recall Date: August 08, 2012
Units Affected: 1449
2013 Hyundai Elantra
Recall ID# 90630 - AIR BAGS:SIDE/WINDOW
Recall Date: April 01, 2013
Units Affected: 186250
2013 Buick Encore
Recall ID# 90586 - STEERING:WHEEL AND HANDLE BAR
Recall Date: March 28, 2013
Units Affected: 144
2013 Cadillac Escalade
Recall ID# 95381 - STEERING:COLUMN LOCKING:ANTI-THEFT DEVIC
Recall Date: January 02, 2013
Units Affected: 54686
2013 Cadillac Escalade EXT
Recall ID# 95383 - STEERING:COLUMN LOCKING:ANTI-THEFT DEVIC
Recall Date: January 02, 2013
Units Affected: 54686
Read more: http://www.automobilemag.com/auto_recalls/04/2013/page2.html#ixzz2X4rT9ObO
00:31 24.06.2013
100 galaxy
Recall ID# 91632 - FUEL SYSTEM, GASOLINE:DELIVERY:HOSES, LI
Recall Date: July 18, 2012
Units Affected: 9320
2013 Lotus Evora
Recall ID# 96305 - EQUIPMENT:OTHER:LABELS
Recall Date: May 21, 2013
Units Affected: 28
2013 Ford Explorer
Recall ID# 91044 - FUEL SYSTEM, GASOLINE:STORAGE:TANK ASSEM
Recall Date: March 27, 2013
Units Affected: 3037
2013 Chevrolet Express
Recall ID# 93540 - ELECTRICAL SYSTEM:IGNITION
Recall Date: January 14, 2013
Units Affected: 980
2013 Ford Fiesta
Recall ID# 93202 - AIR BAGS
Recall Date: October 05, 2012
Units Affected: 154471
2013 Honda Fit
Recall ID# 96965 - ELECTRONIC STABILITY CONTROL
Recall Date: April 24, 2013
Units Affected: 43782
2013 Toyota FJ Cruiser
Recall ID# 92049 - SEAT BELTS:FRONT:ANCHORAGE
Recall Date: March 15, 2013
Units Affected: 209000
2013 Ford Flex
Recall ID# 96468 - FUEL SYSTEM, GASOLINE
Recall Date: May 31, 2013
Units Affected: 390783
2013 Ford Focus
Recall ID# 91005 - EQUIPMENT
Recall Date: October 02, 2012
Units Affected: 440
2013 Scion FR-S
Recall ID# 93899 - EQUIPMENT:OTHER:OWNERS/SERVICE/OTHER MAN
Recall Date: June 05, 2012
Units Affected: 1156
Read more: http://www.automobilemag.com/auto_recalls/04/2013/page3.html#ixzz2X4reX0zo
00:32 24.06.2013
101 galaxy
Recall ID# 92102 - ENGINE AND ENGINE COOLING
Recall Date: December 03, 2012
Units Affected: 80057
2013 Toyota Highlander
Recall ID# 96204 - AIR BAGS:FRONTAL:SENSOR/CONTROL MODULE
Recall Date: January 16, 2013
Units Affected: 3235
2013 Acura ILX
Recall ID# 93357 - LATCHES/LOCKS/LINKAGES:DOORS:LATCH
Recall Date: July 19, 2012
Units Affected: 172837
2013 Subaru Impreza
Recall ID# 94047 - ELECTRICAL SYSTEM
Recall Date: February 25, 2013
Units Affected: 47419
2013 Scion iQ
Recall ID# 91034 - AIR BAGS
Recall Date: November 08, 2012
Units Affected: 11153
2013 Infiniti JX35
Recall ID# 95570 - FUEL SYSTEM, GASOLINE:STORAGE:TANK ASSEM
Recall Date: August 14, 2012
Units Affected: 7842
2013 Buick LaCrosse
Recall ID# 92098 - POWER TRAIN:AUTOMATIC TRANSMISSION
Recall Date: March 15, 2013
Units Affected: 26582
2013 Nissan Leaf
Recall ID# 95663 - AIR BAGS
Recall Date: March 01, 2013
Units Affected: 82038
2013 Subaru Legacy
Recall ID# 94045 - ELECTRICAL SYSTEM
Recall Date: February 25, 2013
Units Affected: 47419
Read more: http://www.automobilemag.com/auto_recalls/04/2013/page4.html#ixzz2X4rp13PG
00:33 24.06.2013
102 Easy ryder
До коментар #92 от "galaxy":
Дадох реален пример.Служебно Рено на 250 000 на което са сменяни само накладки и масло.Карали са го всякакви изроди по български пътища.Но аз не твърдя че това е най здравата кола.
Що се отнася до технологии не всичко е измислено и въведено за първи път от немци.Почетете малко история и ще видите.Много плюете американците но си спомнете за конвейра,спомнете си кой е измислил активното окачване,самоносещата каросерия.В по ново време кой е направил първото изцяло алуминиево шаси на серийна кола,електронно контролирани фази на газоразпределение,диференциали с промелива тяга на всяко колело.Мога да ти изброявам много но трябва да си с отворено съзнания а не да отидеш на щанда на БМВ и да слушаш търговеца как ти обяснява че БМВ е измислило всичко.
Най смешнот е че те са фирмата с най малко да не кажа никакви иновации за цялата автомобилна история.
Аз не отричам немския принос в автомобилостроенето,но не приемам сляпото преклонение към германското.А това в България е обичай,българина винаги търси да се кланя на някого.
Коментиран от #106
00:33 24.06.2013
103 galaxy
Recall ID# 92080 - SUSPENSION:REAR
Recall Date: January 23, 2013
Units Affected: 8519
2013 Lincoln MKS
Recall ID# 96465 - FUEL SYSTEM, GASOLINE
Recall Date: May 31, 2013
Units Affected: 390783
2013 Lincoln MKT
Recall ID# 96463 - FUEL SYSTEM, GASOLINE
Recall Date: May 31, 2013
Units Affected: 390783
2013 Lincoln MKZ
Recall ID# 96466 - FUEL SYSTEM, GASOLINE
Recall Date: May 31, 2013
Units Affected: 390783
2013 Ford Mustang
Recall ID# 90593 - POWER TRAIN:AUTOMATIC TRANSMISSION:CONTR
Recall Date: May 03, 2012
Units Affected: 10500
2013 Honda Odyssey
Recall ID# 90787 - AIR BAGS
Recall Date: January 18, 2013
Units Affected: 748481
2013 Subaru Outback
Recall ID# 94043 - ELECTRICAL SYSTEM
Recall Date: February 25, 2013
Units Affected: 47419
2013 Mitsubishi Outlander Sport
Recall ID# 90697 - SERVICE BRAKES, HYDRAULIC:SWITCHES:BRAKE
Recall Date: March 29, 2013
Units Affected: 4539
2013 Nissan Pathfinder
Recall ID# 95660 - AIR BAGS
Recall Date: March 01, 2013
Units Affected: 82038
Read more: http://www.automobilemag.com/auto_recalls/04/2013/page5.html#ixzz2X4rzeov2
00:33 24.06.2013
104 galaxy
Recall ID# 90789 - AIR BAGS
Recall Date: January 18, 2013
Units Affected: 748481
2013 Aston Martin Rapide
Recall ID# 96549 - VEHICLE SPEED CONTROL:ACCELERATOR PEDAL
Recall Date: May 29, 2013
Units Affected: 689
2013 Acura RDX
Recall ID# 96681 - POWER TRAIN:AUTOMATIC TRANSMISSION
Recall Date: April 15, 2013
Units Affected: 204169
2013 Buick Regal
Recall ID# 96324 - ELECTRICAL SYSTEM
Recall Date: May 06, 2013
Units Affected: 42904
2013 Volvo S60
Recall ID# 92835 - EQUIPMENT:OTHER:LABELS
Recall Date: March 05, 2013
Units Affected: 7
2013 Volvo S80
Recall ID# 90833 - TIRES:PRESSURE MONITORING AND REGULATING
Recall Date: August 28, 2012
Units Affected: 286
2013 GMC Savana
Recall ID# 93539 - ELECTRICAL SYSTEM:IGNITION
Recall Date: January 14, 2013
Units Affected: 980
2013 Nissan Sentra
Recall ID# 94947 - FUEL SYSTEM, GASOLINE:STORAGE:TANK ASSEM
Recall Date: March 01, 2013
Units Affected: 392
2013 Toyota Sienna
Recall ID# 96208 - AIR BAGS:FRONTAL:SENSOR/CONTROL MODULE
Recall Date: January 16, 2013
Units Affected: 3235
2013 GMC Sierra
Recall ID# 95389 - STEERING:COLUMN LOCKING:ANTI-THEFT DEVIC
Recall Date: January 02, 2013
Units Affected: 54686
Read more: http://www.automobilemag.com/auto_recalls/04/2013/page6.html#ixzz2X4sChzxw
00:34 24.06.2013
105 galaxy
Recall ID# 95395 - STEERING:COLUMN LOCKING:ANTI-THEFT DEVIC
Recall Date: January 02, 2013
Units Affected: 54686
2013 Hyundai Sonata
Recall ID# 91325 - AIR BAGS:SIDE/WINDOW
Recall Date: July 24, 2012
Units Affected: 29767
2013 Chevrolet Sonic
Recall ID# 95936 - ELECTRICAL SYSTEM
Recall Date: September 17, 2012
Units Affected: 4716
2013 Cadillac SRX
Recall ID# 92095 - POWER TRAIN:AUTOMATIC TRANSMISSION
Recall Date: March 15, 2013
Units Affected: 26582
2013 Chevrolet Suburban
Recall ID# 95397 - STEERING:COLUMN LOCKING:ANTI-THEFT DEVIC
Recall Date: January 02, 2013
Units Affected: 54686
2013 Toyota Tacoma
Recall ID# 97081 - EQUIPMENT:OTHER:LABELS
Recall Date: April 09, 2013
Units Affected: 7525
2013 Chevrolet Tahoe
Recall ID# 95399 - STEERING:COLUMN LOCKING:ANTI-THEFT DEVIC
Recall Date: January 02, 2013
Units Affected: 54686
2013 Ford Taurus
Recall ID# 96467 - FUEL SYSTEM, GASOLINE
Recall Date: May 31, 2013
Units Affected: 390783
2013 Nissan Titan
Recall ID# 92452 - POWER TRAIN:AUTOMATIC TRANSMISSION:LEVER
Recall Date: March 14, 2013
Units Affected: 2180
2013 Toyota Tundra
Recall ID# 96214 - AIR BAGS:FRONTAL:SENSOR/CONTROL MODULE
Recall Date: January 16, 2013
Units Affected: 3235
Read more: http://www.automobilemag.com/auto_recalls/04/2013/page7.html#ixzz2X4sNzJg0
00:35 24.06.2013
106 galaxy
До коментар #102 от "Easy ryder":
Никога на никого не съм се кланял. Това, което го казвам е от личен опит. А по въпроса за френските, както и за италианските автомобили, ще ти кажа, че са правили опити да влезнат на американския пазар, но поради ниското си качество са се изложили и не са могли да се наложат. Сега е по вероятно да видиш бяла лястовица, отколкото френски или италиански овтомобил в САЩ. В САЩ се въртят много мили от всеки автомобил и там се вижда кой колко струва. Така, че на тяхния пазар сега американските най-много се развалят и след тях са японските. Немските автомобили са качествени, неразвалящи се и най-престижни. Теслата е интересен американски автомобил, но още не е масов.Коментиран от #112, #113, #115
00:53 24.06.2013
107 Easy ryder
Research up-to-date BMW recall information from the NHTSA.
Recall: ENGINE AND ENGINE COOLING:ENGINE:OTHER FUEL TYPES:TURBO-CHARGER
2011 BMW 5-Series
Research up-to-date BMW recall information from the NHTSA.
Recall: FUEL SYSTEM, OTHER:STORAGE:FUEL GAUGE SYSTEM
2011 BMW 3-Series
Research up-to-date BMW recall information from the NHTSA.
Recall: ELECTRICAL SYSTEM
2011 BMW X3
Research up-to-date BMW recall information from the NHTSA.
Recall: STEERING:ELECTRIC POWER ASSIST SYSTEM
00:56 24.06.2013
108 Easy ryder
"Due to a manufacturing process error, the tolerance between the engine oil pump's drive shaft and the pump's rotor was not within specification. As a result, the pump's driveshaft could separate from the rotor."
The result of that separation would be a sudden loss of oil pressure, potentially leading to complete engine failure, and thereby increasing the risk of a crash--not to mention a very expensive engine replacement.
The recall affects only vehicles manufactured between July 19 and September 11, 2012. BMW will soon be notifying owners of the issue this month, and will offer free replacement of the oil pump.
00:57 24.06.2013
109 Easy ryder
01:00 24.06.2013
110 Easy ryder
Моделите, които се изтеглят, са от серия 5 и 6, информира BBC. Произведени са между 2003 и 2010 г.
20.02.2013
Германският производител на луксозни коли BMW изтегля близо 750 000 коли по света от редица свои модели заради евентуални проблеми с електрическите кабели, съобщи AFP. Автомобилите са произведени между март 2007 г. и юли 2011 г.
През март 2012 г. компанията изтегли 1,3 милиона коли (Серия 5 и Серия 6) поради проблем с акумулаторите, припомня AFP.
Германската компания BMW ще изтегли над 45 хил. автомобила от седма серия заради проблеми с автоматичната скоростна кутия.
Автомобилите са произведени в периода 2005-2008 г.,
Един от водещите производители на автомобили в Германия - BMW, обяви изтегляне на около 250 000 кросоувъра Xdrive 35D X5 в световен мащаб. Причината за мярката е възможен дефект в сервоусилвателя на волана, предаде Националната администрация за безопасност на пътното движение в САЩ (NHTSA).
Дефектът е открит в моделите, произведени от 1 септември 2008 г. до 15 ноември 2012 г.
01:14 24.06.2013
111 Dr. Dick
До коментар #84 от "петър петров":
Абе, не разбирам кво се занимаваш да обясняваш на дървени философи като Дошо/Easy ryder... Едва ли някой му чете "представителните извадки" и ферманите, в които обяснява истината за живота. Като гледам дължината на постовете, подробния отговор, личното отношение към всеки и желанието да спори постоянно явно разполага с доста свободно време, което означава, че едва ли е трудово зает, от което следва че едва ли е на много години, което говори и за опитът му зад волана и с различни марки коли. А и това, че съди по колите по "представителните извадки" също е достатъчно. Да бяга да чете извадки и да философства пред аверчетата, пък ние ше си караме боклуците всеки ден...Коментиран от #117
01:17 24.06.2013
112 Georgios Kousagiannidis
До коментар #106 от "galaxy":
Има fiat в САЩ даже купиха chryslerКоментиран от #114, #116
01:19 24.06.2013
113 Easy ryder
До коментар #106 от "galaxy":
Да,но това го казваш ти.Моят опит сочи че японските са по здрави от немските.Както виждам статистиките не само в Америка японските са по здрави от немските.
Само погледни къде са Лексус Инфинити и Акура и къде е БМВ и Фолксваген с Ауди.
01:20 24.06.2013
114 galaxy
До коментар #112 от "Georgios Kousagiannidis":
От кога се е появил Фиат в САЩ? То и Дженерал Моторс бяха купили Опел, но Опел в САЩ няма. Опела се казваше Кадилак.01:27 24.06.2013
115 Georgios Kousagiannidis
До коментар #106 от "galaxy":
В САЩ няакои от немските марки се проиэвеждат в мексико.Най вече Lexus и Acura са предпочитани тамКоментиран от #125
01:28 24.06.2013
116 galaxy
До коментар #112 от "Georgios Kousagiannidis":
Фиат беше купен от американците.Коментиран от #119
01:28 24.06.2013
117 Easy ryder
До коментар #111 от "Dr. Dick":
Към всеки който ме обижда без да ме познава имам лично отношение.Ти си поредния чул недочул,който прави това.Опитът ми с колите е по голям от на 90% от тук пишещите без да се обижда никой.Пиша само когато незнайковци като теб казват поредната лъжа.
Коментиран от #118, #146
01:28 24.06.2013
118 Dr. Dick
До коментар #117 от "Easy ryder":
Да, твоя опит го знаем - в мобиле.бг, каталог.ауто.ру и youtube01:35 24.06.2013
119 Georgios Kousagiannidis
До коментар #116 от "galaxy":
В италиа видиах новия chrysler 300 c и пишеше LanciaКоментиран от #123
01:37 24.06.2013
120 Easy ryder
Прекалено си неук и нямам време да ти обяснявам какви са ми източниците и от къде съм натрупал опит.
Ако си мислиш,че знаеш много заповядай кажи нещо да се порадваме на интелекта ти.
Коментиран от #122
01:37 24.06.2013
121 Georgios Kousagiannidis
01:40 24.06.2013
122 Dr. Dick
До коментар #120 от "Easy ryder":
Нищо не знам и нямам време да се занимавам с глупости, камо ли да обяснявам на другите истината за живота и да се опитвам да ги убеждавам в мойта гледна точка. Пък кво остава да чета на всеки поста и да търся за какво да се хвана, за да споря и да го опревергавам и да го убеждавам в моето. Явно разполагаш с много време... и явно имаш толкова много личен опит, че сам можеш да направиш представителна извадка (сигурно си някое гуру в областта на статистиката и не по-малко гуру в областта на автомобилите). Аз съм дотук.Коментиран от #124
01:45 24.06.2013
123 galaxy
До коментар #119 от "Georgios Kousagiannidis":
В САЩ за 10 години един път съм виждал Ланчия и един път Рено или Пежо но с мексикански номера. Може би Easy ryder е по-компетентен по въпроса.Коментиран от #126
01:45 24.06.2013
124 Easy ryder
До коментар #122 от "Dr. Dick":
Благодаря ти за отделеното ценно време.01:48 24.06.2013
125 galaxy
До коментар #115 от "Georgios Kousagiannidis":
И Фолксваген го правят в Мексико. Но в Щатите пък имат завод за БМВ. И понеже качеството в САЩ е по-ниско от Германия, то американците има една приказка: "Произведено в Америка от мексиканци"01:51 24.06.2013
126 Easy ryder
До коментар #123 от "galaxy":
Фиат купи Крайслер през 2009 когато фалираха.Към настоящия момент повечето крайслери се правят на общи платформи с Фиат.Скоро имаше съобщение че Фиат ще закрие Додж.
Като цяло Крайслер не се представя добре и има слухове че Фиат търси нов купувач.Има слухове и за продажба на Алфа Ромео и за закриване на Ланча.
Коментиран от #129
01:52 24.06.2013
127 Georgios Kousagiannidis
01:55 24.06.2013
128 galaxy
01:55 24.06.2013
129 galaxy
До коментар #126 от "Easy ryder":
А сега кажи коя е най добрата кола според теб?Коментиран от #132, #133
01:59 24.06.2013
130 Georgios Kousagiannidis
Коментиран от #131
02:01 24.06.2013
131 galaxy
До коментар #130 от "Georgios Kousagiannidis":
Не знам дали Easy ryder ще се съгласи с теб? Аз знаех, че и Фиат го бяха закъсали, както и Мерцедес преди с покупката на Крайслер и мислех, че те търсеха някой да ги купи, но явно са намерили капитал извън автомобилния бранш. Фиат взеха 20% от Крайслер за достъп до американския пазар. Това е учтива форма на рекет.Коментиран от #134
02:13 24.06.2013
132 Easy ryder
До коментар #129 от "galaxy":
Само ще добавя че има слухове че Фиат търси 10 милиарда за да купи остатъка от Крайслер който е собственост на профсьюз за да стане конкурент на ГМ,Тойота и Фолксваген.Ако това стане ще има тоталня промяна на Крайслер.Явно всичко зависи от това дали ще намерят парите.
За най добрата кола отговор още не е измислен просто защото всеки човек иска от колата различно нещо.
Германците наблягат на имидж и престиж на собственика.Маркетинга им е много добър и успяват да продадат по скъпо продукта си.Ако искаш да си по агресивно представен БМВ е марката ако искаш по тежко и престижно излъчване Мерцедес е избора.
money/value съотношението на японците най вече от Хонда и Тойота е много добро.Корейците ги копира от доста време но има много още да се желае.Лексъс ,Акура и Инфинити са много добре направени коли и по материали и здравина с нищо не отстъпват на най добрите германски образци.
За спортни коли от по нисък ценови клас безспорно Nissan GTR е лидер.Все още никой не може да предложи за 90 000 долара технологиите на тази кола.Тя стои добре дори срещу най бързите поршета и ферарита.Останалите модели на Нисан откакто заработиха с Рено не са кой знае какво.
Ако търсиш хибрид Тойота и Хонда оново са колите за щатите от 5 години Хонда предлага Кларити с водородни клетки.
В Европа естествено немските коли са най продаваеми по ред причини.До скорор японците дори не се опитваха агресивно да влизат на пазара.Хонда все още предлага само 4 цилиндрови мотори в Европа което
02:22 24.06.2013
133 Easy ryder
До коментар #129 от "galaxy":
в Европа което е грешка.С две думи когато човек си избира кола първото нещо е да му хареса като визия и да се чувства добре с нея.
Ако може да си позволи Мерцедес по добре да е след 2006-та защото тогава взеха да си оправят проблемите.За БМВ зависи от конкретния модел.Но с някои трябва да се внимава.
Лексъс става също все по популярен и има защо,оправиха доста визията която куцаше а като качество винаги са били на ниво.
Абе с две думи колите са като жените.Понякога тези които тихаресват най много външно и стях можеш да се изфукаш струват много скъпо и за купуване и за поддръжка после и трябва добре да предцениш какво искаш точно.
02:26 24.06.2013
134 Georgios Kousagiannidis
До коментар #131 от "galaxy":
Тук може да си пишеме до сутринта ама ми е трудно с тиа букви.easy ryder пише много верни нешта02:27 24.06.2013
135 Easy ryder
Пък разговора ще го продължим живот и здраве.
Поздрави от мен и лека нощ.
Коментиран от #136, #137
02:34 24.06.2013
136 мария спасова
До коментар #135 от "Easy ryder":
Лягай си и хич недей да ставаш, че вече ни омръзна да пълниш страниците с глупостите си!Престани да преписваш цели страници с чужди текстове които дори не можеш да осмислиш.Ти някога през живота си влизал ли си под автомобил поне да видиш какво е отдолу?06:22 24.06.2013
137 мария спасова
До коментар #135 от "Easy ryder":
Вероятно си някакъв безработен който денонощно потропва по клавиатурата и ръси мозък.Защо не си потърси някъде работа?Или си някой 10годишен пубер с пъпчиво лице?06:25 24.06.2013
138 Радослав Кръстев
До коментар #83 от "петър петров":
пешко няма какво да ти обяснявам караи си немските кочини от 90 те и обясняваи на келешите пред блока колко са велики10:01 24.06.2013
139 brake point
А ти под кола влизала ли си?Нещо много ербаб го даваш.Гледам всяка година мерцедеси сменяш.......направо си голям експерт.
Момчето си е направило труда да прочете и то не само на български ти и други разбирачи и това не сте направили.
Само повтаряте като папагали колко коли сте сменили.
Не сте само вие сменяли коли и други хора карат и имат впечатления,тези статистики за това се правят.
Изи Райдър аз те поздравявам за търпението и времето,което си отделил за да намериш тези данни,които наистина карат всеки разумен човек да се замисли.
А разбирачи в България като Мария с 8 мерцедеса и прочие винаги ще се намерят да плюят да не ти пука.
Поздрави от мен
Коментиран от #140
12:54 24.06.2013
140 Dr. Dick
До коментар #139 от "brake point":
А така, време беше да си влезеш от другия ник и да се подкрепиш Тва явно се е превърнало в цел на живота ти.Коментиран от #141
15:08 24.06.2013
141 brake point
До коментар #140 от "Dr. Dick":
Прекалено си дребен за да се занимавам с теб.Райдъра е много търпелив аз бих ви теглил по една още на втория тъп коментар.Но пък ми е забавно да гледам как ви го забива всеки път,като почнете да пишете простотии.Направо ще му стана фен.GO Ryder GO!!!!
16:20 24.06.2013
142 петър петров
Коментиран от #143
22:19 25.06.2013
143 Easy ryder
До коментар #142 от "петър петров":
Моите коментари не може да ги разбере човек с ниско ниво като твоето.Те са писани за специалисти в автомобилната област и не само в нея.С дъртите дръгели,които караш съм се занимавал преди повече от 10 години вече не са ми интересни.
За разлика от теб съм бил на много места по света и там като си погледнеш през прозореца не виждаш милата родна картинка с дърти боклуци докарани от Германия.
Но съм спокоен все повече хора почват да разбират за какво става дума.Промитите мозъци като теб от ден на ден стават по малко.А разсъжденията ти какво работя и какво ми е здравословното състояние само показват колко ти е умствения капацитет и въображението.Но за човек,който харесва немски коли си типичния профил.
00:25 27.06.2013
144 Кобрата
22:12 27.06.2013
145 триста итридесети
23:55 27.06.2013
146 Dr. Dick
До коментар #117 от "Easy ryder":
"Опитът ми с колите е по голям от на 90% от тук пишещите без да се обижда никой."Извинявай, със статистическа представителна извадка ли стигна до този извод?
16:27 29.06.2013
147 педалчо
21:04 11.10.2015
148 никси
До коментар #18 от "Ecstor Company":
зна'чи кото има 124ка,190тка,126ца 110тка,140ка ,недеи се заблуждава че имат ниски доходи ,има хора които имат много кинти ,но си карат тези коли ,по скоро на теб ти е голяма устата .14:52 03.05.2019
149 1234
До коментар #2 от "Vanko Angelov":
Кое е по технологичното, освен по голямата турбина и двата цилидъра повече? Безумни технически решения и части с годност до 5 г, ама всички, копечта, платки кутиики уплътнения. Откак хасан и ахмед правят немски коли те вече не са немски а арабско турски. Същите боклуци като италянците. Френските са поне два пъти по надеждни от немските. Всяка немска кола е потенциален голям проблем. При глобализма е така, унищожава всичко стойносттно, като присвоява стойността му09:01 20.06.2019