30 Август, 2024 22:12 829 0

Световният шампион Макс Верстапен най-бърз в първата свободна тренировка на "Монца"

  • макс верстапен-
  • гран при-
  • италия-
  • монца-
  • формула1-
  • най-бърз-
  • тренировка

Новият асфалт на “Монца” се оказа сериозно изпитание за работата на гумите

Световният шампион Макс Верстапен най-бърз в първата свободна тренировка на "Монца" - 1
Снимка: БГНЕС/EПA

Световният шампион Макс Верстапен с Ред Бул беше най-бърз в първата свободна тренировка за Гран При на Италия на “Монца”, но всичко случило се в сесията се оказа засенчено от катастрофата на дебютанта на Мерцедес Андреа Кими Антонели, който се удари на легендарния завой “Параболика”.

Новият асфалт на “Монца” се оказа сериозно изпитание за работата на гумите и баланса на колите, като Верстапен първо записа два неуспешни опити да спре за първия шикан, а едва при третия си опит за обиколка с летящ старт той успя да мине през завоя, но с качване на бордюрите и сериозно контриран с волана, за да запази посоката на движение. Заради новия асфалт, който все още не осигурява оптимално сцепление, тъй като е много прашен спирането за първия шикан и минаването на “Параболика” създаде сериозни проблеми на много пилоти, пише sportal.bg.

Най-високата цена при тези грешки плати дебютантът Антонели, който се завъртя и се удари в предпазните стени на последния завой. В същия завой подобни проблеми имаха Карлос Сайнц с Ферари и Нико Хюлкенберг с Хаас, но и двамата успяха да се измъкнат от ситуацията. В края на сесията другият новак - Франко Колапинто с Уилямс също излетя на “Параболика”, но успя да овладее колата в зоната за сигурност и се върна на пистата.

Верстапен записа най-доброто си време - 1.21,676 минути за обиколка 6 минути преди края на сесията, когато всички други пилоти вече бяха минали към обиколки със средно твърдите и меките, но с повече гориво. Програмата на Макс се забави заради неточностите на първия шикан, а най-близо до неговото време се оказаха Шарл Леклер с Ферари на 0,2 секунди и Ландо Норис - на почти две десети и половина.

С оглед на прогреса в сцеплението, което дава пистата, в хода на тренировката на върха на класирането се редуваха пилоти както с меки, така и със средно твърди гуми, а лидер беше и Валтери Ботас със Заубер. Финландецът на два пъти оглавява класирането, основно заради аеродинамичната конфигурация на колата му с по-слабо притискане, но в края остана пети, на 0,451 секунди, само на една хилядна от четвъртия - Карлос Сайнц с другата кола на Ферари.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА