Ферари излезе със становище след дисквалификациите на болидите им в Китай

24 Март, 2025 08:04 2 244 2

  • шарл леклер-
  • люис хамилтън-
  • ферари-
  • дисквалификациите-
  • гран при-
  • китай-
  • формула 1

Шарл Леклер и Люис Хамилтън бяха извадени от крайното класиране

Ферари излезе със становище след дисквалификациите на болидите им в Китай - 1
Снимка: БГНЕС/EПA

Отборът на Ферари направи своя първи коментар след дисквалификациите на Шарл Леклер и Люис Хамилтън от надпреварата за Гран При на Китай.

Двамата финишираха пети и шести в Шанхай, но при техническите проверки бе установени, че техните коли не отговарят на правилата. Болидът на Леклер бе с един килограм по-лек от разрешеното, а при Хамилтън проблемът бе свързан с износването на планката на пода в задния ѝ край, пише sportal.bg.

Напълно очаквано тези нарушения доведоха до дисквалифициране на двамата от състезанието. Същата съдба споходи и завършилия 11-ти Пиер Гасли, чийто автомобил също беше с един килограм по-лек от разрешеното.

В свое становище от Ферари заяви, че при Леклер проблемът е дошъл от много дългия втори стинт, който е довел до по-високо износване на гумите и съответно теглото на колата е спаднало. При Хамилтън пък от тима са допуснали грешка в изчисленията за износването на планката.

„След техническите проверки на ФИА след финала на състезанието беше установено, че и двете ни коли не отговарят на правилата поради различни причини. Кола №16 беше по-лека с един килограм, а при кола №44 износването на планката беше с 0.5 милиметра по-голямо от разрешеното.

„Шарл беше със стратегия с един стоп днес, което означаваше, че износването на гумите беше много голямо и това направи колата по-лека. Колкото до износването на планката на Люис, ние не преценихме правилно консумацията.

„Нямаше никакъв умисъл за печелене на предимство. Ние ще се поучим от случилото се днес, за да сме сигурни, че това нямаше да се повтаря. Определено това не е начинът, по който ние искахме да завършим нашия уикенд за Гран При на Китай, нито за нас, нито за феновете, чиято подкрепа е непоклатима“, написаха от Скудерията.

Случилото се с Леклер много напомня на това, което стана с Джордж Ръсел в Белгия през миналото лято. Тогава британецът също направи непредвидено дълъг втори стинт, който му донесе победата на „Спа“, но впоследствие той я загуби, тъй като колата му се оказа с 1.5 килограма по-лека от разрешеното.


Поставете оценка:
Оценка 1.8 от 10 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тсун Кай Го

    7 2 Отговор
    И винетки нямат сигурно.
  • 2 Жалка

    11 2 Отговор
    история.Компютърна игра с много сложни правила.Безинтересно за някогашните фенове.Всичко там е изкуствено.Нямаго майсторството при шофиране и изпреварване.Който е по добър в натискането на бутоните ,той е по добър.Този спорт лека полека отмира.