12 Февруари, 2015 11:17, обновена 12 Февруари, 2015 11:18 30 118 26

Направи си сам 32-цилиндров двигател

  • w32-
  • двигател-
  • миниатюра-
  • патело

Испанецът Хосе Мануел Ермо, който от години смайва феновете на техниката с удивителните си миниатюрни мотори, отново е успял да надскочи себе си. Този път Патело, както е по-известен по света, е създал невъобразим 32-цилиндров W-образен двигател с работен обем 47.5 кубически сантиметра.

Направата на шедьовъра е отнела 2 250 часа. Диаметърът на цилиндъра е 13.75 мм, а ходът на буталото - 10 мм. Двигателчето е съставено от общо 850 отделни части, които Патело е изработил съвсем сам. Както и за останалите си проекти, пенсионираният военен механик е купил от магазин само 632-та винтчета, необходими за сглобката.

Макар да е вече на 75 години, ръцете на Хосе Мануел Ермо явно не трепват. 32-цилиндровата миниатюра работи толкова плавно и прецизно, че върху нея могат да стоят изправени на ръбовете си четири монети.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Най-малкият V12 в света
    Най-малкият V12 в света
    Филмче с продължителност по-малко от девет минути и половина компресира 1 220 часа работа от проектирането до сглобяването на може би най-малкия дв ...
    28.11.2011
    22 794
    8

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 gost

    0 14 Отговор
    kvisa te mini bokluci naprai neshto golqmi

    Коментиран от #2, #3, #11, #15

  • 2 Присмехулко

    11 0 Отговор

    До коментар #1 от "gost":

    Човека поне нещо е направил, а ти в твоя живот какво си постигнал - МАЙ НИЩО, че даже и правописа не си успял да го усвоиш!
  • 3 Никой

    11 0 Отговор

    До коментар #1 от "gost":

    Айде ти направи кат много знаеш. Това сме българите - само знаем да нареждаме, макар нищо особено да не сме направили. Евала му прая на човека, много яко го е направил.

    Коментиран от #7

  • 4 инженер

    7 0 Отговор
    Страхотно инженерно постижение. Много съм любопитен да разбера каква производителност би имал двигател с такава конструкция в реален размер (подходящ за вграждане в автомобил).
    Браво на Хосе Мануел Ермо.

    Коментиран от #25, #26


  • 5 Петър

    7 0 Отговор
    този е "изрод" в най-положителния смисъл на думата :)
  • 6 nqkoi

    1 1 Отговор
    stana mi interesno, na4ina na sglobka ako se priloji pri realen dvigatel, kolko po lesno, burzo i evtino shte mogat da se izvurshvat nqkoi remonti

    Коментиран от #16

  • 7 Стоян Стоянов

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "Никой":

    абсолютно те подкрепям - супер зле си българите, затова и затъваме с всеки изминал ден. Само плюем по всичко и търсим кусури - няма оправия.
    А иначе РЕСПЕКТ към човека !

    Коментиран от #8

  • 8 Стоян Стоянов

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Стоян Стоянов":

    *сме
  • 9 Гост

    0 3 Отговор
    това не е ли W-образен 12 цилиндров мотор ?

    Коментиран от #10

  • 10 агент08

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Брой цилиндрите и не говори наизуст . 32!!!
  • 11 Autohouse Randm

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "gost":

    a ti kakvo si sazdal prez jivotat si?
  • 12 Хари

    0 0 Отговор
    Този двигател е към 2100 конски сили. Сега остава някой автоконцерн да създаде двигателя в реални размери и да направи подходящо шаси за него.
  • 13 Владислав Димитров

    0 0 Отговор
    Браво, бачка като швейцарски часовник !
  • 14 енцо

    0 0 Отговор
    youtube.com/watch?v=cFDkxuhHFBs ето какво още прави човека :)

  • 15 anti gost

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "gost":

    Този ''всезнайко'' не е виновен, че е неграмотен - толкова му е капацитета!
  • 16 comment

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "nqkoi":

    Трудно ще стане при реален двигател. При модела няма нито мазилна система, нито охлаждаща, нито гориво захранваща, нито отвеждаща. Обаче е невероятно изпълнение. Рядко сръчен човек!
  • 17 Борис Георгиев

    0 0 Отговор
    Не стана ясно с какво гориво работи двигателя ?
  • 18 гошо прупрунков

    0 1 Отговор
    задвижва се с въздух под налягане , и не работи като ДВГ за това е само макет на двигател лошото е че ако се направи действащ прототип то той би бил с много по малко КПД от 4 цилиндровите защото ще има 32 гърла на същата площ
  • 19 кеч

    1 0 Отговор
    Гошко не пиши глупости.Колкото са повече цилиндрите толкова двигателя работи по добре и пълноценно, просто технологичните предизвикателства стават много и е неоправдано за една евтина серийна кола .Ако беше прав болидите от Формула 1 щяха да са с 3 цилиндрови двигатели.
  • 20 без значение

    0 0 Отговор
    Човекът е велик!
  • 21 vlado

    0 0 Отговор
    Браво на човека
  • 22 Цецко

    0 0 Отговор
    Dvigatelq e dizelov i raboti s eter
  • 23 krufx

    0 0 Отговор
  • 24 Shmeker

    0 0 Отговор
    Има само един основен проблем - няма мазане. Трябва да се смазва след всеки 15-20 мин. работа на ръка

  • 25 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "инженер":

    Минимална.
  • 26 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "инженер":

    Реално такива двигатели не се правят защото стават с големи размери - съответно дълги пътища на маслото, дълъг колянов вал, който може да се скъса...