Испанецът Хосе Мануел Ермо, който от години смайва феновете на техниката с удивителните си миниатюрни мотори, отново е успял да надскочи себе си. Този път Патело, както е по-известен по света, е създал невъобразим 32-цилиндров W-образен двигател с работен обем 47.5 кубически сантиметра.
Направата на шедьовъра е отнела 2 250 часа. Диаметърът на цилиндъра е 13.75 мм, а ходът на буталото - 10 мм. Двигателчето е съставено от общо 850 отделни части, които Патело е изработил съвсем сам. Както и за останалите си проекти, пенсионираният военен механик е купил от магазин само 632-та винтчета, необходими за сглобката.
Макар да е вече на 75 години, ръцете на Хосе Мануел Ермо явно не трепват. 32-цилиндровата миниатюра работи толкова плавно и прецизно, че върху нея могат да стоят изправени на ръбовете си четири монети.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 gost
Коментиран от #2, #3, #11, #15
11:46 12.02.2015
2 Присмехулко
До коментар #1 от "gost":
Човека поне нещо е направил, а ти в твоя живот какво си постигнал - МАЙ НИЩО, че даже и правописа не си успял да го усвоиш!11:54 12.02.2015
3 Никой
До коментар #1 от "gost":
Айде ти направи кат много знаеш. Това сме българите - само знаем да нареждаме, макар нищо особено да не сме направили. Евала му прая на човека, много яко го е направил.Коментиран от #7
11:55 12.02.2015
4 инженер
Браво на Хосе Мануел Ермо.
Коментиран от #25, #26
12:08 12.02.2015
5 Петър
12:50 12.02.2015
6 nqkoi
Коментиран от #16
13:59 12.02.2015
7 Стоян Стоянов
До коментар #3 от "Никой":
абсолютно те подкрепям - супер зле си българите, затова и затъваме с всеки изминал ден. Само плюем по всичко и търсим кусури - няма оправия.А иначе РЕСПЕКТ към човека !
Коментиран от #8
14:02 12.02.2015
8 Стоян Стоянов
До коментар #7 от "Стоян Стоянов":
*сме14:03 12.02.2015
9 Гост
Коментиран от #10
14:20 12.02.2015
10 агент08
До коментар #9 от "Гост":
Брой цилиндрите и не говори наизуст . 32!!!15:06 12.02.2015
11 Autohouse Randm
До коментар #1 от "gost":
a ti kakvo si sazdal prez jivotat si?17:15 12.02.2015
12 Хари
17:43 12.02.2015
13 Владислав Димитров
18:44 12.02.2015
14 енцо
19:28 12.02.2015
15 anti gost
До коментар #1 от "gost":
Този ''всезнайко'' не е виновен, че е неграмотен - толкова му е капацитета!19:50 12.02.2015
16 comment
До коментар #6 от "nqkoi":
Трудно ще стане при реален двигател. При модела няма нито мазилна система, нито охлаждаща, нито гориво захранваща, нито отвеждаща. Обаче е невероятно изпълнение. Рядко сръчен човек!20:44 12.02.2015
17 Борис Георгиев
20:48 12.02.2015
18 гошо прупрунков
21:10 12.02.2015
19 кеч
07:39 13.02.2015
20 без значение
08:08 13.02.2015
21 vlado
09:08 13.02.2015
22 Цецко
11:25 13.02.2015
23 krufx
19:51 13.02.2015
24 Shmeker
07:39 14.02.2015
25 Shmeker
До коментар #4 от "инженер":
Минимална.07:40 14.02.2015
26 Shmeker
До коментар #4 от "инженер":
Реално такива двигатели не се правят защото стават с големи размери - съответно дълги пътища на маслото, дълъг колянов вал, който може да се скъса...07:42 14.02.2015