11 Септември, 2017 11:40 18 115 32

Tesla увеличава пробега заради Ирма

  • tesla-
  • model s-
  • model x-
  • пробег-
  • електромобил-
  • ирма-
  • ураган

Tesla Motor разпрати на клиентите си в районите, засегнати от урагана Ирма, ъпгрейд на управляващия софтуер, който увеличава капацитета на батериите и удължава пробега с едно зареждане, съобщава Electrek.

Обновление са получили притежателите на Model S и Model X във версиите 60 и 60D с 60-киловатчасови акумулатори. Новият софтуер увеличава капацитета им до 75 кВтч, а собственици, които са се възползвали от офертата, споделят, че електромобилите им изминават по 64 км повече.

Tesla предлага тази опция на цена между $4 500 и $9 000, но известно време ще бъде безплатна за клиентите в зоните, пострадали от Ирма. След изтичането на "благотворителния" период софтуерът ще бъде деактивиран.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Жиесемко

    68 14 Отговор
    Тесла са същите дерачи като Епъл...
    За клиенти с промити кратуни.

    Коментиран от #22

  • 2 doe

    20 18 Отговор
    Бе много евтини тия тесли бря.За допълнителни екстри на модел плащаш хилки отгоре,за ъпгрейд на батерията още хилки и то за мижавите 64 км.Иначе всичко ти е безплатно и много евтино.А и един въпрос като отмине урагана и като се деактивира софтуера Мъск ще върне ли парите на хората?

    Коментиран от #3, #20

  • 3 аз от Юръпа

    26 4 Отговор

    До коментар #2 от "doe":

    Не си прочел. За тези от Ирма е безплатно. За тези, които живеят извън територията на Ирма е с пари. Логика, ама карай. Аз за това не си купувам Тесла, а карам стария си дръгел с олио от фритюрници. Може да мирише на риба след мен, но софтуер не ми трЕбва, а и с олиото на един фритюрник минавам 150 км. Да-ааа. И съм Евро 7 вече.
  • 4 Мартин

    30 6 Отговор
    9K $ за ъпгрейд на фърмуера на батерията е малко прекалено. Ако се налагаше подмяна на батерията със 75 KWh-ова (старата да си я приберат), 9К добре, ама за няколко реда допълнителен код толкова пари - нямам думи. Вземат 4,5-9К, защото могат. Точно заради подобни некоректни практики Тесла е и ще си остане нишов автопроизводител. С продукти за хора с повече пари, отколкото акъл.

    Коментиран от #5

  • 5 гост

    20 11 Отговор

    До коментар #4 от "Мартин":

    Не знам как може да се нарича нишов със заявки от 500х. само за един модел. Явно нещо не ги разбираш пазарите, при все че големи производители като хюндай например се радват на 30х. заявки за нов модел. Изчакай 2г. да разработи капацитет и тогава да видим дали някой ще може да се пери въобще с тях.
    За батерията: от 1г. Тесла продава най-евтината си версия, която преди беше с 60кв, с вече монтирана 75кв. батерия, но "дефорсирана" на 60кв софтуърно. Цената се запазва като на 60кв, а доплащането е един вид изравняване на цените от 60 до нивото на 75кв. Пазарна политика и печалба от мащабирането на батериите. Със сигурност след средносрочен период (3-5г) Тесла ще отключи безплатно капацитета.
    Вместо да кажете " ей, браво, помили са за затруднените си клиенти, които може да не могат да намерят лесно ток в бедствието" всички ги плюят. Все едно да кажеш, защо ФВ не напомпи двигателя на нормален голф от 200 на 250кс щом същия двигател го има и в двете разновидности, но разликата е 10х. евро? И кога ФВ ще ти го даде това като опция за без пари? Много мразите, а не мислите.

    Коментиран от #7, #21

  • 6 Браво

    11 7 Отговор
    Реална батерията си е 75 киловатчаса, но софтуерно е ограничена до 60, за да се предложи по-ниска цена. Това е стар модел и вече не се предлагат такива малки батерии.

    След като подобриха технологията, капацитетът на батериите стана по-голям на същата цена, затова беше много по-неизгодно да се произвежда по-малка батерия, на отделен конвейер.

    Реално всяка от батериите има по-голям капацитет от обявеният, за да може капацитетът да се запази с остаряването на батериите или повредата на една или няколко отделни батерийни клетки.

    Евала на Тесла, че с риск от рекламации в последствие, са освободили целият наличен капацитет на батерията за нуждаещите се, които изпитват проблеми със зареждането на електромобилите поради липсата на ток заради Урагана.
  • 7 Да и Не

    9 5 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Няма да кажа браво защото това си е една рекламна стратегия, бива ги в това(в рекламата) всички го видяхме.

    От друга страна отдавна се продават климатици 9000 и 12000 BTU като разликата е само софтуерна а цената е различна така че нищо ново под слънцето.

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    12 2 Отговор

    До коментар #7 от "Да и Не":

    Да, но като стане жега производителя не ти праща код да си отключиш потенциала на 9ката и да ти охлажда като 12ка, или пък да ти топли при студени зими. Факт, че компанията ти дава нещо повече, от това, което си купил първоначално. На това трябва да се наблегне. Кой производител ти дава повече, отколкото си платил, било то и да е временно, но точно когато може да имаш нужда от това? След този ураган на много места са останали без ток и ще бъдат дълго време с непостоянно ел. захранване. Все едно ГМ да раздадат няколко цистерни безплатно гориво, за да подпомогнат хората в беда. И това не заслужава едно браво според повечето коментари. Хм.

    Коментиран от #9

  • 9 Да и Не

    3 5 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    OK браво че го правят макар и с користна цел.
    Все едно дилърът на X марка кола да му кажа браво понеже ми дава тест драйв безплатно.

    Освен това да дава ти нещо повече, но целта не си ти а другите хора които ще видят това, ти в случаят си щастливият печеливш( не много щастлив де след като те е връхлетял ураган).
  • 10 Колев

    10 3 Отговор
    Самия факт, че се презапасяват и налагат излишно софтуерно ограничение показва корпоративната алчност на компанията.

    Даже са вложили труд програмистите им, за да ограничат батериите...

    Затова най-великите автомобили без значение ДВГ или електро, ще си останат градските шосейни колички които са най-опростените като устройство, с минимален софтуер и електроника.

    А не разни "супер" коли като Тесла и тем подобни.

    1000 пъти предпочитам Нисан Лийф пред Тесла.

    А и нещо повече - новите Тесли са постоянно свързани с компютрите в централата.

    Ако хобито ти е автотехника и решиш да си направиш сам дори елементарни ремонт/подобрение/настройки и т.н., могат да ти блокират дистанционно колата, защото ремонта не е в техен сервиз!

    Коментиран от #11

  • 11 Да и Не

    3 2 Отговор

    До коментар #10 от "Колев":

    Без да защитавам никого още от времето на соца имаше москвичи форсирани и дефорсирани а и сега с един чип могат да станат чудеса, това си е стратегия на менаджърите.

    Коментиран от #12

  • 12 Колев

    7 2 Отговор

    До коментар #11 от "Да и Не":

    Точно това казвам. Тъпите мениджъри се чудят как да си напълнят гушките с пари.

    Идеята е, че когато технологията е механична/хидравлична/пневматична/електрическа, те са длъжни да се стараят да ти дадат максимума, защото нямат терен за грешки. При такава технология трябва да посетиш сервиз, за да се коригира или промени нещо.

    Софтуерът в днешно време позволява уникален садизъм -
    дистанционно да си те разиграват както си искат, и да те карат да плащаш луди пари за нищо.

    Коментиран от #16

  • 13 гост

    0 9 Отговор
    Просто правят реклама на това колко лесно и незначително е да си ъпдейтват колите. Ако трябва да се ъпдейтва софтуера на КОЙТО И ДА Е друг автомобил, той трябва да се закара до дилъра и да се закачи с кабел.
  • 14 Браво

    14 2 Отговор
    За тези които не знаят, живота на литиево-йонните батерии зависи от броя цикли заряд разряд. Животът им е около 1000 цикъла от напълно разредена до напълно заредена батерия. В същото време, Живота е около 5000 цикъла, ако я зареждаш само до 80% и не я разреждаш напълно. Именно такова ограничение са поставили на батериите. Все пак дават гаранция от 8 години без ограничения в пробега. Скоро бяха пуснали статия В която за две години бяха навъртяли половин милион километра на една Тесла. Възнамерявали да ги закръглят на два милиона докато изтече гаранцията. За две години и половина милиона километра капацитетът беше паднал само със 7%. Следователно има полза от ограниченията.

    Коментиран от #17

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 гост

    7 3 Отговор

    До коментар #12 от "Колев":

    Не е точно така. При подобен тип продукти, технологията а не физическата част от изработката на продукта определя по-голямата част от цената.
    Да произведат физически колата може да струва и 1/10 от цената на която я продават, но за да се стигне до там, примерно са дали стотици милиони за разработка на колата и всичко свързано с производството. Тези разходи трябва да се избиват за 200-те хиляди коли, които се очаква да се продадат примерно.
    В конкретния случай, разликата в цената на двата физически едни и същи продукта означава, че тези които ползват пълният потенциал на технологията, плащат по-голямата част от нея. Какво нередно има в това?

    Коментиран от #31

  • 17 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #14 от "Браво":

    Ето ти по-добра статия , не от предположения , а чиста статистика от над 900 бр. Тесла по цял свят . Според нея при 850 000 км пробег , намалението на капацитета е под 20% ,тоест при годишен пробег 25-30 000 км ще изкара 30-35 години , повече от живота на колата . А за това , че не трябва да се зарежда до 100% , във всички Тесла обявения капацитет е този който може да се използва , а не целия . Там са предвидени предварително тези неща и зареждането се следи и контролира от компютъра всяка секунда , а не просто да се "налива" някакъв ток и квото стане .
    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2196-kolko-izdurja-bateriqta-na-tesla-mode-s-x
  • 18 Ощърбий

    1 3 Отговор
    Ке им видим номерата, га повечето серьозни производители пуснат електрички, Тогаз ще има метани до зимята да праят некой да им купи теслите и чуковете.
  • 19 некойси

    5 4 Отговор
    Няма как да се увеличи капацитет на батерия с ъпдейт на фирмуера.
    Единственото, което могат да направят е да овърчарджнат или да позволят дисчардж на клетките до по-нисък волтаж. И двете неща са вредни за LiPo клетката и съкръщават живота и.
  • 20 Наблюдаващ

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "doe":

    От Тесла не взели и стотинка за ъпдейта , това се прави с цел помощ за населението което е с режим на ток. Тъй като ураганът Ирма ще ги застигне до няколко часа.
  • 21 Мартин

    3 5 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Казах нишов автомобил, да. И заставам зад думите си. Нишов, защото само полуидиот би дал 35-40К $ за кола с магистрален пробег еквивалентен на кола среден клас с 15 литров резервоар за дизел. За Модел S и X нещата са още по-катастрофални, защото там се сипват по едни 100-120+ К $, а насреща не се получава осезачемо по-голям пробег. Тесла са смешка, която дето дори не е смешна. Не ги гледай ти тези предварителни поръчки на Модел 3. Пък и немалко хора вече се отказаха от тях.

    Коментиран от #24, #28

  • 22 Shmeker

    4 4 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Жиесемко":

    Май ще трябва да се съглася с теб.
    Ето сега се видя, че таа кола не е сериозна машина - като ти трябва пробег го нямаш.
    Друго си е да нафиркаш ТДИ-то до горе и да имаш едно 1200-1400 км без да заредиш.

    Коментиран от #23, #29

  • 23 На Теслата дръжката

    3 4 Отговор

    До коментар #22 от "Shmeker":

    Как да не е сериозна,цели 64км повече ти дават хората без пари,че да избягаш от урагана?!?!А пък ,ако все пак немаш батерия,ще спрат софтуерно урагана,да си заредиш теслата.
  • 24 Прогрес,какво туй значи?

    4 2 Отговор

    До коментар #21 от "Мартин":

    Ти си елементарен,честно. индивид отричащ прогреса и не виждаш по далеч от носът си. Същите като теб са отричали и интернет ама на виж мога да те нацепя без да си от наше село. Дано усетиш иронията.

    Коментиран от #26

  • 25 Г.З

    3 0 Отговор
    Да ти ъпдейтнат колата без твое знание е като да поканиш Асен Блатечки да ти бръкне в хладилника.
  • 26 Мартин

    6 1 Отговор

    До коментар #24 от "Прогрес,какво туй значи?":

    Има прогрес, а има и фалшиви месии в индустрията като Стив Джобс и Илън Мъск. Това, че харесваш техните продукти не те прави умен. Даже обратното. Горе съм го написал, научи се да четеш. Най-голямата батерия в на Теслите дръжките има капацитет за съхранение на енергия с еквивалент на малко повече от 20 литра дизел. А същата тази батерия тежи 1 тон. За да се увериш какъв ограничен кон с капаци си и как продължаваш да вярваш във вълшебни приказки, вземи гледай това видео:

    https://www.youtube.com/watch?v=Z2rwlmqYrhQ&t=425s

    Като ти гледам приказките, най-вероятно не знаеш нито 1 чужд език, затова ще ти направя кратко резюме. Tesla X 100D vs XC 90 Diesel -дистанция от 485 километра (от бензиностанция около Щутгарт до пистата Заксенринг). Теслата струва 115К евро базово, Волвото по-малко от половината. Бюджет на пътуването - 30 евро. Теслата е заредена на 100% за горепосочените 30 евро, на Волвото са сипани 27,8L. Дизелчето си стигна първо. Даже имаше още няколко литра в резервоара. Теслата и тя се довлачи половин час по-късно на 0% батерия пъплейки с 30 км/ч. И това като се има предвид, че аеродинамиката на Теслата е много по-добра (cW 0.24 срещу 0,33 за XC90) Нали се сещаш, че на ДВГ спокойно можеш да му сложиш 100L резервоар, а на Теслата 5 тона еквивалентна батерия друг път ще и сложиш. След като видиш това, ако ми кажеш, че Теслата е прогрес, познай до 3 това колко умен те прави. Тесла - прогрес чрез регрес! Това трябва да им бъде слоугъна. 120 години

    Коментиран от #27

  • 27 Мартин

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "Мартин":

    --> след създавенето си, електрическата кола продължава да бъде посмешище в сравнение с ДВГ.
  • 28 Браво

    2 3 Отговор

    До коментар #21 от "Мартин":

    "защото само полуидиот би дал 35-40К $ за кола с магистрален пробег еквивалентен на кола среден клас с 15 литров резервоар за дизел. За Модел S и X нещата са още по-катастрофални, защото там се сипват по едни 100-120+ К $, а насреща не се получава осезачемо по-голям пробег. Тесла са смешка, която дето дори не е смешна"

    Едни такива полуидиоти, са си купили model S 85 с пробег 400 км и за две години изминаха половин милион километра. За останалите 6 години от осем годишната гаранция на батериите, смятат да изминат общо 2 милиона километра с безплатно зареждане.
    Ти колко километра измина последните две години с твоя автомобил с дълъг пробег?
  • 29 Жмуц

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Shmeker":

    Работата е там, че почти няма хора дето биха карали 1400км без да спрат поне 3 пъти за по 20мин. Не са много и хората дето биха изминали такова разстояние изобщо с колата си вместо със самолет. Има и хора на които изобщо не им се е и налагало да пътуват на такива разстояния от града си.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Колев

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Тези които ползват по-пълния потенциал на технологията, плащат по-голяма част от нея, при един и същ физически продукт.

    Това означава разхищение на материали за тези, които имат също толкова мощен продукт, но не го използват на пълния му потенциал.

    Разхищение, защото на всичкото отгоре плащат по-малко, и получават някакво тегло в автомобила си, което е там, просто за да си стои без да се използва.

    Софтуерът обаче не работи точно така.
    Както казах, той позволява да си харчиш парите за всякакви глупости дълго след като си платил за продукта си пълната му цена на продажба.

    И това без да получаваш нищо физически!
    Освен в случая, когато имаш физически запас (разхищение на материал), което да "отключи", за да спре да бъде разхищение на материал.

    Все мениджърски глупости. Но така ще е, докато се дават големи заплати и бонуси на мениджърите, вместо на инженерите.
  • 32 незнайко

    0 0 Отговор
    Никого няма да си купя кола, която може да се манипулира !!! По този начин могат да "намалят" капацитета на батерията когато поискат. Просто казано, променят зарядното време и показанието на приборите. ДУСТАНЦИОННО НЕ МОЖЕ ДА СЕ ПРОМЕНЯ КАПАЦИТЕТ НА БАТЕРИЯ !!!