Японската компания Eco Marine планира да пусне нов вид контейнеровози, които ще представляват кораби, използващи енергията от слънцето и вятъра. За целта се работи върху обединяване на ветрогенератори със слънчеви колектори, като новата технология ще се монтира на различни по вид товарни кораби.
Целта е да се намали драстично разхода на гориво и от там изхвърлянето на CO2 в атмосферата. В момента от компанията изчисляват финансовата целесъобразност на проекта. Освен това фирмата разработва и собствени плавателни съдове, които ще се оборудват с новата технология и ще служат за превоз на насипни товари като руда, зърно и др.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Колич
Коментиран от #5
13:41 13.02.2018
2 Random
14:07 13.02.2018
3 гост
Коментиран от #4
15:04 13.02.2018
4 333
До коментар #3 от "гост":
Като се научиш как се пише резервор, може и да разбереш, че LNG танкерите си се движат на метан от резервоарите, в които го превозват. Резервоарите изпаряват някакво количество от втечнения газ, и вместо да се чудят какво да го правят, движи кораба.22:04 13.02.2018
5 гост
До коментар #1 от "Колич":
Май си пропуснал частта с НАМАЛЯВАНЕТО на разходите !!!!! За твое сведение персонала струва повече от горивото за един кораб , а при пълна автоматизация един диспечер на другия край на света може да следи 100 кораба , както са в момента авиодиспечерите !!! За това са измислени сателитите , а не за украса !Коментиран от #6
07:15 14.02.2018
6 До коментар #5
До коментар #5 от "гост":
По-вярно е обратното твърдение, че "персоналът струва по-малко отколкото е разхода за гориво"!Един голям кораб харчи от 40+ тона гориво на ден, сметни колко е разхода гориво/заплати !? Вземи се качи на кораб да се образоваш, вместо да плаваш с на баба си легена!
Коментиран от #7
09:38 14.02.2018
7 гост
До коментар #6 от "До коментар #5":
Има някой дето трябва да се образова , ама тръгнал да учи другите !!! 40 тона корабно гориво по безмитни цени на едро от няма и 200 долара са 8 000 долара на ден ! А само капитаните на тия кораби дето горят по толкова взимат по има няма 2-3 000 на ден , за другия екипаж да не говорим !! Ако си правиш сметки по "комшията ми каза " , няма как да стане !! Няма кой да кара 100 000 контейнера за 2-3 милиарда и да му плащат по "български" цени !14:24 14.02.2018
8 незнайко
17:58 20.04.2022