Развитите страни в Европа все повече наблягат на електрификация при автомобилите, като наред с това се стремят да измислят съпътстващи системи за по-безпроблемното им използване. Последната такава се разработва в Швеция, където местните власти са взели решение за електрифициране на стандартните пътища.
Технологията е лесна за вграждане в съществуващата пътна врежа, като към момента проблем се явява допълнителното оборудване на автомобилите. Шведите вграждат провеждаща електричество релса в асфалта, като специален контактен лост, който ще е монтиран на превозното средство ще контактува с нея.
При нужда от напускане на лентата с цел изпреварване или смяна на посоката, този лост автоматично ще се изключва от мрежата и превозното средство ще превключи на автономен режим - тоест ще ползва ток от вградените батерии. Самата релса в асфалта е разделена на секции и ще се активира само когато над нея има превозно средство.
Към момента се провеждат изпитания на новата технология, които се провеждат на експериментално 10-километрово шосе. Ако технологията се окаже удачна, то властите са готови с минимални инвестиции да електрифицират голяма част от пътищата в страната. Така, според шведите ще се достигне драстично намаляване на изхвърляните от колите вредни емисии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Суйо
Коментиран от #12
13:40 27.04.2018
2 Еликртричар
Ще бачкали изобщо в лошо време или е само за хубаво време
Коментиран от #3
13:54 27.04.2018
3 гост
До коментар #2 от "Еликртричар":
Еми разбира се , то ти и такива като тебе по ги разбирате дъжда и снега от шведите , нали ??!! Ма как не , разбира се , тия глупаци къде са тръгнали , само сто години правят коли и то за цял свят , какво си мислят ??!!Коментиран от #4, #8
13:59 27.04.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Гост
Коментиран от #7
14:18 27.04.2018
6 are
Лично мнение.
14:40 27.04.2018
7 гост
До коментар #5 от "Гост":
Тия пътища на "пресичани от пешеходци" ли ти приличат или пък си мислиш , че като стъпиш върху "релсат" ще те хване ток ??!! Да не говорим , че хората са ти показали , че ток има само в участъка с камиона , което ще рече 100-200 м максимум !! Винаги е грешка да имаш хората за по-прости от себе си , да си знаеш !!15:59 27.04.2018
8 Еликртричар
До коментар #3 от "гост":
За сега вода и ток са несъвместими неща.На практика водата е проводник. Зимата се хвърля луга, която съдържа сол, а тя прави водата още по добър проводник.
При трамваите и влаковете проблема е решен като единия проводник е горе, другия е релсата. Разделени са достатъчно.
Тук на снимката са не повече от 5-10 см един от друг. Колкото и ниско да е напрежението просто не достатъчно разстоянието при наличието на вода, лед и сняг да ги изолира. На всичкото отгоре остават под терена и водата ще се стича там. По снимките това е релсова контактна система. Изобщо не е нещо ново. Отдавна я използват в халета.
Електротехниката, химията и физиката работят по закони много по-стари от човечеството.
Въпросите ми са базирани на принципи много по-стари от техния опит.
Коментиран от #10
16:12 27.04.2018
9 Гост
16:19 27.04.2018
10 Зорлем
До коментар #8 от "Еликртричар":
Я, го питай тия шведи като толкова ги чуват тези технологии, влаковете им още ли са с пантографи или вече им пускат фазата по едната релса, а нулата по другата?Коментиран от #11
00:01 28.04.2018
11 Еликртричар
До коментар #10 от "Зорлем":
Сигурен ли си в това което пишеш. Поразрових нета и има доста клипове показващи шведски железници. Начина на захранване е с пантограф отгоре.Не бъркай метро със ЖП транспорт. При метрото се използва този начин за който пишеш или със трета релса, но там средата е силно контролирана. Поради факта че няма свободен достъп на хора и животни. Обикновено по млад човек преминава релсов път, като се разкрачва и стъпя на двете релси едновременно. Замисли се сам какви са последствията при описаната схема на захранване от теб.
Стандартното ЖП захранване е много по безопасно.
Дори и да е така. Не сравнявай релсов път с това. Той е много по-висок от терена и водата бяга. Докато това се получава най-ниската точка на пътя и при силен дъжд ще е залято.
Коментиран от #13
08:50 28.04.2018
12 Кое му е лошото
До коментар #1 от "Суйо":
Нямат ли право да печелят (друг е въпроса как но и българите сме същите).12:23 28.04.2018
13 Зорлем
До коментар #11 от "Еликртричар":
О, не се и съмнявам, че си разровил в нета. Все пак там ти е основното местообитание и за съжаление основния източник на информация. Сега можеш да поразровиш пак там, за да научиш какво са ирония, алегория, иносказание и най-вече намек.Иначе естествено, че знам, че влаковете дори и на шведите са с пантограф и затова се занасям с ентусиазма на "гост". Просто той, горкия, трудно може да стопли, че ако беше толкова просто ел. захранването да е на земята никой нямаше да се мъчи да вдига стълбове и да опъва жици между тях. Такава "земна" технология общо взето я няма дори и при метро влаковете, а там околната среда е доста по-подходяща за нея. Ама нали щом е шведско, значи е върховно и най-вече истинско!
13:22 28.04.2018