14 Август, 2018 13:28, обновена 11 Юни, 2022 16:47 54 912 76

За новите поколения АГУ

  • агу-
  • автомобили
За новите поколения АГУ - 1

За автомобилите с инжекционни системи, каквито всъщност вече са почти всички у нас, е необходима по-сложна и респективно по-скъпа газова уредба. Новите газови уредби са три основни вида и се разделят на четвърто, пето и шесто поколение. При АГУ-тата от четвърта генерация има електронен блок за управление, газови инжектори и газов изпарител. Тяхната цена надхвърля 1 000 лв., като в зависимост от марката може да достигне и 1 500 лв. Доста по-скъпи обаче са системите, които вкарват газта в двигателя в течно състояние. Те достигат до 5 000 лв. и се определят като пето и шесто поколение.

АГУ-тата от 4+ поколение се характеризират с работа, която е пряко свързана с електронния блок за управление на двигателя. Тези системи са предназначени само за двигатели с непосредствено впръскване на горивото. Бензиновите дюзи обаче се нуждаят от подаване на бензин от време на време, за да могат да се охлаждат, а и да не се запушват от остатъчната "смола".

За новите поколения АГУ
Най-разпространени у нас са уредбите от четвърто поколение

Газовите системи от пето поколение се отличават по това, че газта влиза в мотора в течна фаза. Това позволява по-прецизно дозиране на горивото, което се отразява на икономичността. За разлика от АГУ-тата от четвърто поколение, системата е слабо чувствителна на резки температурни промени. Газта се подава от помпа с постоянно високо налягане, която е разположена вътре в бутилката, като има и втора, монтирана в двигателния отсек.

Най-съвременните системи, тези от шесто поколение също впръскват горивото в течно състояние, но не чрез отдели, а чрез стандартните дюзи. Стартирането на двигателя е възможно и не се отразява негативно на работата му дори и при много студено време. Освен това са и най-икономични. При тях няма разлика в разхода на бензин или на газ. Проблемът е, че са много скъпи, а повечето хора, които си монтират АГУ в автомобила го правят с цел икономия.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 TDI

    82 334 Отговор
    Мани ги тия бомби - майката му е икономичен турбодизел !!!

    Коментиран от #5, #10, #64

  • 2 лора

    54 340 Отговор
    Стига с тези газови-мазови уредби.Карайте някое тди или 3.0д на бенве и си свиркайте,бегат много,арчат малко.Само бомби и простотии по колите,стига вече, като неможете да си позволите на бензни, изопщо не си и купувайте кола,,,,дееева и мишките деева.

    Коментиран от #6, #17, #22, #35, #73, #76

  • 3 ба ги другарко

    80 18 Отговор
    бензинец+пропан бутанец+водичка=тънкана :)

    Коментиран от #61

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Пошло

    53 18 Отговор

    До коментар #1 от "TDI":

    Не съществува такъв!!!
  • 6 ба ги другарко

    42 68 Отговор

    До коментар #2 от "лора":

    лорче мамина убавице, кой ти купи бенвету ма рожбо :) ти саминка ли? :) да ше пробутваш дизелаци, то вместо tdi, аз ще пробутам hdi :) немцузините се учиха от французините :) hdi в пъти по-добро от tdi :) tdi за немскоговорящите от бмв, вагинките, ауди и някои италианци :)
    умните карат hdi :) някой ся да не ми пробутва други букви пред di :)
    и някой да не се изложи да ми дава японски дизелаци, че мно' смях ше пада :) японецот прави хубави безгини, но дизели още не се е научил :) дизели могат само франсетата! ремембер дат!

    Коментиран от #7, #8, #12, #36

  • 7 Mpower

    37 23 Отговор

    До коментар #6 от "ба ги другарко":

    Много си бавен Сашеее. С това умряло франце
  • 8 9806

    28 8 Отговор

    До коментар #6 от "ба ги другарко":

    Я дай да се посмеем малко за японските дизелаци че хондовия или д4д на тойотикс не стават щото служебния авенсис 330к само масло доливат след гаранцията като изтече горкия ,а на акорда личен ...няя да го фаля да не мъ уручаса някой
  • 9 гост

    77 8 Отговор
    Пропан-бутан уредба си струва ако колата се използва повече градско и изминава много километри. Самата цена на добавената система се нулира от ниската цена на пропана след 30х.км. понеже разход на пропан е по-висок от разход на бензин. Та ако изминавате по 5х.км на година то са ви необходими 5-6г., за да нулирате инвестицията и да започнете да карате с малко пари. Вашият съсед може да ги измине и за година, но въпросът е вие колко изминавате и дали си струва във вашият случай?

    Коментиран от #13

  • 10 Алфа Ромео

    96 17 Отговор

    До коментар #1 от "TDI":

    Необразованите хора така се изказват, бомбата ти е във главата само, газовата бутилка е най-здравото нещо във целия автомобил, пожар може да стане при теч но не и да се взриви бутилката. Пожар може да стане и при бензинов и при дизелов автомобил, както е ставало много пъти.

    Коментиран от #11

  • 11 TDI

    17 40 Отговор

    До коментар #10 от "Алфа Ромео":

    Аре бе ти ще кажеш - яя провери в чичо ти гугле колко взривени бомбаджий има ....дори последния случай беше наскоро във Варна ..

    Коментиран от #16, #46

  • 12 Алфа Ромео

    39 5 Отговор

    До коментар #6 от "ба ги другарко":

    Не се превъзнасяй толкова, забравяш все пак че комън-рейл е италианско изобретение, купено по-късно от Бош.

    Коментиран от #14

  • 13 гост

    98 7 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    нещо бъркаш в сметките. Примерче - купих бензинката май месец, до тук 3000 км.- 1, 2 моренца, напред-назад да й се покефя...та на бенз разход 10/100 - т.е 300 литра по 2.3 - 690.00 левчета. На газ 11/100 330 л. - 350 лв. С една дума наполовина. Ти сметни след колко време ще си избия уредбата, за която дадох 1200 лв...по мои сметки след около 10 х.км. - аз не карам много и ги правя за година. Така че сметките ти хич не излизат, газта си е супер, стига да се примириш с малкия багажник, 100-те кила дето ги влачиш навсякъде, допълнителните разходи за поддръжка (въпреки, че това ми е 5-ти автомобил на газ и за 300 х.км. освен 1-2 филтъра нищо друго не съм сменял) и "срама, че зареждаш премиум автомобил с газ, всичко друго е ОК. Е...ако те пере снобарщината няма да караш на газ много ясно.

    Коментиран от #72

  • 14 стига се фука

    9 19 Отговор

    До коментар #12 от "Алфа Ромео":

    ''Комън рейл'' не е изобретение, а е патент. Италянците го направиха масово след 1997 година за дизел (1600 атмосфери първо поколение). А '' Комън рейл'' има голф2 1,3 бензин-пълна инжекция 1991г. например. Там налягането в пластмасата е 2-3 атмосфери.
  • 15 Прост

    18 44 Отговор
    Газчицата е евтина, но може и да ви излезе скъпо!
    Последствия:
    - гумички на клапани (почва да гори масло)
    - катализатори
    - изпускателна система
    - прогорени клапани
    и тн...

    В комбинация с къдърните ни майстори, може да ви излезе доста солено особено на нова кола която не е предвидена за газ!

    За стари дрънгели по не е проблем, евтини части, много по-здрави от новите, но и там е голямо кръстене :)

    Коментиран от #54

  • 16 Алфа Ромео

    44 7 Отговор

    До коментар #11 от "TDI":

    Авто-газовата бутилка има нивомер и не се напълва никога догоре за да има място за температурно разширение, на мен на 20 литрова бутилка са ми зареждали 23-24 литра но това се получава щото газта се връща във пистолета преди да изключи. При теч има клапан които спира газта да изтича от бутилката, при пожар и нагряване има клапан който изпуска по малко газ на порции в случай на прекалено повишаване на налягането. Айде чети в гуглето и гледай клипове че не ми се пише повече и със здраве!
  • 17 Хахото

    30 5 Отговор

    До коментар #2 от "лора":

    Ех Лора ще взема да ти го отпора

    Коментиран от #24

  • 18 Смърт за дизеловите боклуци

    33 11 Отговор
    Тия дизелджии като им гледам изказа са доста неграмотни нека да си карат на скъпата нафта,а пък аз ще си спестявам от газта и ще си свиркам.

    Коментиран от #21

  • 19 Петър

    74 7 Отговор
    газта е перфектното гориво. Живеем в манипулирана информационна среда. Тези, които ни управляваха, управляват и ще ни управляват, няма да ни кажат истината за газта. Те карат 2-3 тонни немски дизел кенефи. Нямат сметка да кажат, че най - смотаната малолитражка на газ е по-чиста от неговия кенеф, за който е броил 200 - 300 хил. лева. И ка тогава ще дигнем данъците на старите коли? Нали постоянно тръбим това. Че те са виновни за мръсния въздух. Но тези, които са с добри газови уредби и не харчат масло са по-чисти и от новите бензинови коли. Кво прайм сега? Да. Има проблем за пожароопасността, но може да се реши и се решава. Да има проблем с меките клапани и легла, но и тук има измислено нещо. Факт е че има заводски коли за пропан-бутан. Даже такива, които само на това гориво работят. Директен шприц на течна фаза. Бе най-добре е да си живуркаме с лъжата за добрия дизел. Свикнали сме. Повярвяли сме.

    Коментиран от #26

  • 20 RTHYJUKL;

    16 28 Отговор
    ЗА НОВ АВТОМОБИЛ В ГАРАНЦИЯ ЗА СРОКА НА ГАРАНЦИЯТА МОЖЕ ВСЯКЪКВО ДА Е ГОРИВОТО И ДА НЕ ТИ ПУКА.
    ЗА ВТОРА УПОТРЕБА ИСТИНАТА Е ЧЕ ДИЗЕЛИТЕ ИДВАТ НАД 300 000 КМ И ПОЧЕСТО НА 400 000 И КАТО СЕ НАГЪЛТАТ С РОДНА НАФТА СТАВАШ СЛУГА И ХРАНИЛКА НА СЕРВИЗИТЕ.
    НАЙ ДОБРЕ ДА Е НА БЕНЗИН КОГАТО Я КУПИШ НО НИКОГА ДА НЕ Е КАРАНА НА ГАЗ ДО ТОЗИ МОМЕНТ.ТИ ДА СИ И ПЪРВИЯ И ДА И СЛОЖИШ НОВА ГАЗОВА СИСТЕМА.ТОГАВА 100 000 КАРАШ БЕЗ ПРОБЛЕМИ И Я МАХАШ ЗАЩОТО СЛЕД 100000 НА ГАЗ УМИРА.
  • 21 РЖД

    6 4 Отговор

    До коментар #18 от "Смърт за дизеловите боклуци":

    Мене и ТИР.о ми е на нафта,много е икономичен на запад от Калотина,все ми остава по некое килце за 2.0 D4D.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 До някои коментиращи тук

    9 39 Отговор
    Дали си направихте друга сметка - колко пари отделно сте похарчили за бензин, освен за газ? Пример (макар и малко странен) - Skoda Superb, пътуваща от София до Бургас и обратно, изхарчи около 1/4 резервоар бензин, тъй като на определени цикли се впръсква бензин, докато автомобилът се движи на газ, изключвайки работата на студения мотор на бензин, докато не превключи автоматично на газ при достигане на определена температура. Голяма "икономия"! Относно по-бързата амортизация на двигателя и окачването на автомобила при наличие на газова уредба - факт!

    Коментиран от #25

  • 24 ооооооо

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Хахото":

    и аз, и аз -:)
  • 25 гост

    26 4 Отговор

    До коментар #23 от "До някои коментиращи тук":

    отговарям ти веднага - когато купих колата сложих за 50 лв. бензин и до момента, вече близо 3 месеца по-късно, не е изхарчила и половината. Вярно, че сега е топло и преминава на газ много бързо, но и зимата очаквам не повече от 20-25 лв. на месец при моето каране. Давам пример от предишния ми автомобил - Субару Легаси за 6 години и 70 х.км. по газовата уредба - едно прочистване на дюзи за 50 лв., един филър и смяна на напукани маркучи, общо 40 лв. и тва е. По окачването нищо. Бензина само 98 или 100 октана и модификатор в двигателя - трябваше да го чуеш като продавах колата - на близо 400 х.км (последните на 100 х.км. на газ), мърка като коте и работеше перфектно.
  • 26 Иван

    8 38 Отговор

    До коментар #19 от "Петър":

    Петьо живуркаш ти с малолитражка бензинова и обърната на газ, която на баира за да тръгне и трябват 3-4000 оборота и поне 2-3 секунди.
    Но като не си пробвал съвременен дизел няма откъде знаеш, че е в пъти по-приятно и по-икономично от малолитражка на газ.

    Коментиран от #30, #32, #45

  • 27 Гост

    49 4 Отговор
    Най доброто гориво е газ за момента, евтина и екологично чиста, какво ви трябва повече!!!
  • 28 tarikat

    9 18 Отговор
    Нямаш пари за бензин или дизел- с градския транспорт...толкова.
  • 29 Педераска работа)

    24 4 Отговор
    За последните 25г съм сменил над 15 марки всякакви автомобили и джипове. Стари/нови, дизел/бензин, монтирал съм поне 5 чисто нови ГИ на BRC. Aко караш малко /ПОД 10 000км на година - БЕНЗИН, НАД 10 000км - качествен ГИ. Дизел само на ЕКО или РОМПЕТРОЛ!
  • 30 Тракалник

    23 8 Отговор

    До коментар #26 от "Иван":

    Я кажи дизела как звучи след 4000 оборота. Аааа той не звучи а направо умира.

    Коментиран от #38

  • 31 Истината

    49 2 Отговор
    Не е проблем да се кара на газ.

    Проблемите са:

    Некадърен монтаж и настройка
    Двигател дето не е за газ - оня с шкодата по-горе
    Нежелание да се поддържа системата.

    Я покарайте заводски монтиран газов инжекцион на двигател проектиран за LPG и после се обяснявайте дали мирише, дали придърпва, дали има загуба на мощност или проблеми с паленето.

    LPG е гориво като всяко друго. С правилен двигател и инжекцион всичко е О.К.
  • 32 По-икономично?!?

    29 4 Отговор

    До коментар #26 от "Иван":

    Я пак - 7 местен ван с 150 кс бензин харчи с 90 под девет газ. Същия с дизелов мотор харчи 5.

    В пари 8,10 срещу 11 в полза на газта. За година аз лично спестявам 750 лева и не отделям твърди частици.
  • 33 BIFUEL

    18 1 Отговор
    При фабричната газ на моята кола ми показва нивото на газта в бутилката на таблото. Точно като на бензина. Показва и разход и всичко останало на газ, както и на бензин. Разликата в между двете няма. Разход в сравнение с дизел на същата кола е с 20% по-нисък. Обаче и подръжката е по-евтина от дизела, каквато ми беше предишната.Но и двата вариянта ми харесват. Дизел е добре, когато се кара често извън града, защото при новите дизели знаеме как е. Другата ми кола, която е дизел се кара основно на дълъг път и за това си е още нова.
  • 34 Селяндур

    15 2 Отговор
    Не мога да разбера - всеки си гледа неговата паничк, а паничките на повечето са на по 15-20г,в най-добрия случай 10-15г...,Ако е чисто нов автомобила и е със системи от последно поколение,тогава да - няма голямо значение бензин/дизел... Дори и за разхода... И да - ако се кара годишно над 10к километра има смисъл от газ, дори ако искате и на дизеловите, но при условие, че се кара на минимум 20км на посока градско или извънградско...
    От личен опит - колите на газ които съм карал са били до 2000 кубика и нито една не е харчила под 10/100 градско... Само ГИ са уредбите... на месец за бензин 20-30лв лятото и 50-80лв зимата при годишен пробег 15-18к километра... Можете да смятате... Реално не ми е излязло по-евтино за гориво от дизел, който харчи 8/100 в града, но не съм сменял турбини, дюзи, ГНП и т. н.

    Коментиран от #51

  • 35 Русев

    2 8 Отговор

    До коментар #2 от "лора":

    Ай д..ай сополивия,ку.во!Ти ли ще кажеш какво да карам и как да го карам?
  • 36 Русев

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "ба ги другарко":

    Не се хаби!То да е туй да му го набиеш.Ама не е.Акъл е и няма как.
  • 37 Марто

    27 1 Отговор
    Турбо дизел било хубаво,а?Я пробвай турбо бензин па да видиш кое е несравнимо!
  • 38 Марто

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "Тракалник":

    А турбо бензина тогава почва да върви :)
  • 39 Некой

    17 3 Отговор
    Чета коментари и се наслаждавам :)
    За всички любители на газта (нищо против тях!) питайте някой газаджия дали знае:
    - Има ли разлика в температурата на горене спрямо бензина, колко и как се отразява на ДВГ?
    - Има ли разлика в скоростта на горене на газта и до какво води?
    - Трябва ли да се променя ъгъла на запалване и с колко?

    Коментиран от #53

  • 40 Я па я

    15 13 Отговор
    Не съм чак толкова изпаднал да монтирам газова уредба.Ама като направят гражданската 500 лв. може и да изпадна.На ръба съм.
  • 41 Пенсионер

    8 18 Отговор
    Газ само на стара Лада или Москвич. Ако съсипе двигателя, нямаш грижа.По лесно ще се отървеш , че е срамота.
  • 42 йьйь

    24 13 Отговор
    Икономията е майка на мизерията.
    Не намалявайте разходите - увеличавайте приходите
  • 43 гост

    20 5 Отговор
    АГУ тата били "бомби" - ами като не минават през технически преглед - нормално !
    Имам две коли - и двете са на газ, и двете минават по около 25-30 хил км годишно (по някой път и повече) и това е причината за АГУ.
    Само дето не знам от къде идва мита че при газ, разхода е по - висок. И при двете ми коли, разхода си е абсолютно идентичен с този на бензина ! Сега ако не можете да шофирате, това си е друг въпрос ! Най - важното е АГУ да се сложи наистина при специалист - ако това стане, никакви проблеми. През зимата съм палел при -30 от първия път, и двете машини са си вървели по като по часовник.

    Коментиран от #44

  • 44 селянин

    9 7 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Тоз гост от карлуково много лъже..Зима и Студ в Б-Я,минус -30,къде е тва то и на 2000 метра нема такъв студ,абе ти да не си от Кнежа,там преди 66 месеца беше -22,ама за три часа..от 2 до 5 нощта,и он тогава с манивелата е палил АГУ то от раз,ама оно 1 април мина..
  • 45 Петър

    8 4 Отговор

    До коментар #26 от "Иван":

    Иване, карам и немски дизелов ВАГ кенеф служебен 170 кс. Карам и 210 кс газов турбобензин. Има огромна разлика, макар единия е 2.0, другия 1.6. Тук говорим за други неща. За екология и ниски разходи при еднотипни автомобили.
  • 46 Антон 1

    26 3 Отговор

    До коментар #11 от "TDI":

    Във Варна не беше взрив ! Не говори наизуст !
    Глупака монтирал сам уредбата , втора употреба от Холандия . Освен това я модифицирал за зареждамето ! Освен това изпускала газ при зареждане ,ама не се концетрация токова много в купето , защото я зареждаш често и нямало време за натрупване ! В този ден обаче се наложило по-дълго зареждане ! Глупака не само игнорирал мирозмата /теча / , ами и пушел в колата ! Колата в която сам монтирал втора употреба техника , модифицирана -неуспешно /изпускала при зареждане / , а и запалили цигари с жена си ! Добре ,че децата ги е нямало ! Глупаците щяха да ги изгорят живи !
    Та така ! Половин Европа /Холандия , Белгия , Италия / е на газ !

    Ама хората не са толкова самонадеяни , недисциплинирани и глупави ,като нас !
    Не е виновна системата ,умнико !:)

    Коментиран от #49

  • 47 Ghost

    27 1 Отговор
    Автопроизводителите вместо да си губят времето с разработка на електромобили,ако се съсредоточат да усъвършенствaт уредбите за пропан-бутан и метан ще е много по-добре за човечеството
  • 48 Gasolina

    8 12 Отговор
    Само щуротии с тази газ (LPG). Метанът (CNG) е за предпочитане. Карал съм и с двата типа екологично гориво. Истината е само една чист бензин.
    Алтернативата е "Браунов газ".
  • 49 Алфа Ромео

    5 0 Отговор

    До коментар #46 от "Антон 1":

    Тоя тъпан най-вероятно не е изкарал дюзата за зареждане извън купето, някои ги оставят във багажника до бутилката и понякога сачмата заяжда и се изпуска определено количество след зареждане.

    Коментиран от #50

  • 50 Антон 1

    5 0 Отговор

    До коментар #49 от "Алфа Ромео":

    Аз не съм технически толкова грамотен ! Знам само ,че колата беше Чероки и се зареждаше в багажника . Знам също ,че е изпускала от мястото на зареждане , защото уредбата е била с друг стандарт накарайник за зареждане . Той го модифицирал , но неуспешно ! Тоест , изпускал е при зареждане ! И това от много време . Според мен , това е притъпило вниманието му . Доколкото го е имал !:)
    То не е за смях де !
  • 51 A стига бе

    8 5 Отговор

    До коментар #34 от "Селяндур":

    Аз съм с ГИ самоадаптивен. Правя 25 на година и за бензин давам 20 лева зимата на месец. Лятото 20 за цялото лято. Ти май имаш проблем с бензина
  • 52 ГАЗ ТЕЧНА ФАЗА НА ДИЗЕЛ Е ИСТИНАТА!!!

    9 2 Отговор
    1.9 тди е двигателя с 120км в час ми даде 2.6л нафта + няма и 2л газ и колата е по мощна и пъргава и не ПУШИ ЕКОЛОГИЧЕН ДИЗЕЛ СТАВА
  • 53 До теб същия

    8 0 Отговор

    До коментар #39 от "Некой":

    Ами затова сме с OBD връзка за да измести и момента на запалване. Това да не е някаква тайна че да не го знаем. Нали затова на газ колата е по-еластична в ниски до средни обороти, а на бензин е по пъргава във високите.

    Коментиран от #57

  • 54 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "Прост":

    Ти карал ли си някога на газ?Щото се изказваш "компетентно"

    Коментиран от #56

  • 55 spy

    4 7 Отговор
    тия печки купува ли ги някой още на 2к горят по литър масло и под 7 дагори може да се постигне само с бутане дизел е набутване отвсякаде

    Коментиран от #67

  • 56 Прост

    4 0 Отговор

    До коментар #54 от "Гост":

    Ооо ДА, 15 години! Почти никакви проблеми. Но на сегашната ми кола не бих рискувал, въпреки че не се знае знае ли се :)
  • 57 Некой

    7 2 Отговор

    До коментар #53 от "До теб същия":

    Това с ОБД-то е за нулиране на грешките!
    Повечето некадърни газови и газаджии разчитат на това!
  • 58 666

    2 10 Отговор
    Аз мога да си позволя да си сипвам бензин колкото е необходимо. Искам да се вдигнат данаци, застраховки и контрол на ГТПто за да си карам спокойно и безаварийно

    Коментиран от #59

  • 59 Зорлем

    16 1 Отговор

    До коментар #58 от "666":

    Ми, купи си самолет или хеликоптер тогава като си толкова "напред с материала" и няма да има нужда да се ръгаш с простолюдието с някакви си автомобили.
  • 60 Бай Тошо

    7 2 Отговор
    Това с горивата е малко пресилено( с кое ще е по евтино) минал съм близо 1 милион км на газ ( не съм такси) и не виждам да съм спестил или забогатял от това
  • 61 гощо

    0 3 Отговор

    До коментар #3 от "ба ги другарко":

    Мизерия!
  • 62 Бочко

    11 1 Отговор
    Някои си коментират газовите уредби все едно още живеят в 80те години и представа си нямат, че сме 2018 г. и какви газови уредби има(за което е направена и статията), типично по български чули Пешо и Гошо от кварталната кръчма какво коментирали и го разнасят навсякъде... Не случайно доста автомобилни производители от години предлагат коли с фабрични системи на газ или метан, които при правилна експлоатация и поддръжка си работят перфектно... Лично нямам нищо против дизеловите системи и тяхната по-добра динамика, но в България да караш на дизел градско е малко нерентабилно с оглед на цената на литър, брутално лошото качество на горивото, както и постоянните занимавки с дюзи, турбини и немалкия харч на масло(дори при най-новите модели с които се занимавам ежедневно)... Пробирайте си хубаво от къде зареждате всякакво гориво и не се стискайте за регулярните поддръжки...
  • 63 Кольо Дапа

    7 0 Отговор
    Газта е екологична и икономична. Проблемът е че на TSI и FSI е много скъпо да се сложи газ и малцина в България могат да го направят наистина да работи. Чух че в Търново имало някой дето ги слага както трябва. Затова е добре да се купуват заводски хибриди от новите поколения двигатели.
  • 64 Читател

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "TDI":

    Прав си, има бомба. Вакуумна, между ушите ти :)
  • 65 GEORGI VIDIN

    0 9 Отговор
    Karam na gaz ot 1986 g. Zakupena ot italia vnesena s motor vtora v Vidin to have benzinostantci imashe damp v Sofia na petrol I v Karlovo . Montiraxa mi y Karlovo zash toto tragva bytilkota ha bag zamerena I to v voenia zavot I da mi se gage razreshitelno da a isnolzvam I to samp tam v Vidin zarejgame ot butility 1 butilka struva sh 1.20 lv . S prisposoblenie zavivame butilkata s karta I oblivame s tools Vodafone I za 0 vreme a panixme I ot tojavado gnes karam damp na gaz karal sam 2 br. Moscvich Reno 19 Reno 21 zabravix Fiat 125 polski Parvata injiksion v Vidin e bilateral oak moa pasta vena v Sofia v ilientzi slet 2000 g. Na alfa 155 v momenta karam Alfa 156 kupil sam nova v momenta kilonetrajmi pocazva 202000 x km. Kato oshte v garntsinen srok sam Montirvai gaz. Intalaczia obshto sam izminal Nat 1000000m. Kilometre za tova Iskam da view kazakh ako egna kola na bez in izminal primer no 200000 na gaz shye izminal 400000

    Коментиран от #66

  • 66 АБВ

    16 0 Отговор

    До коментар #65 от "GEORGI VIDIN":

    Гошо, това че си от Видин не ти извинява писането на шльокавица!

    Коментиран от #70

  • 67 Муха

    2 5 Отговор

    До коментар #55 от "spy":

    Мда... Само дето моята и за 10к не се вижда разлика на щеката. Отделно отидох на море и се върнах със среден по борд 6.3/100 като на магистралата под 130 не съм падал, с климатик и пълна кола! На отиване дори вдигнах 200, а 150&160-180 на няколко пъти като някой ме натисне отзад да освобождавам лявата лента. Направи ми впечатление, че 2/3 от колите които ме изпредварваха бяха?! - дизел! Тук таме някое амг, едно ново камаро... Нещо газовите?! Хаха...ах! А да - 150 са ми 2500об на 6-та и като стъпя от дясно веднага тръгва! Газ, гъз...смех! Кажете си, че ви липсват кинти, кво си кривите душите!

    Коментиран от #68

  • 68 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #67 от "Муха":

    150 са ми 3700 rpm на 6-та. 185 кс атмосферка с директно. 5-то поколение агу! Баш на въртящият момент са ми. Кат' я згъна лепи за седалката. След 1, 2, 3 съм подминал 200... С този средноразреден мазутник ша ма фанеш за смукача! А ако чукна 5-та... И апропо, при 150 съм с 11-12/100 разход на газ! Ха сметни ги в пари и твоите 8/100 нафта. Да видим де е Киро на кирия!
  • 69 Муха

    1 2 Отговор
    Толко тъпотия си изписал, че щеше да е смешно ако не беше трагично! 3700 са ти на въртящ, ама са ти и на бучащ! 150-200 след 1,2,3 - минути? Нъли? 😂 При 150 разхода по борд ми е 6,7- 6,8 с климатик! Пак си "у лево"! И кой ти говори за "кирия"? Брой си спестените стотинки и си купи шлемофони!
    PS Един гъзиран на около 200км от Бургас ми се пъна, пъна... Па взе, че отби на лука да зарежда. После докато ме стигне, аз съм пристигнал! Хаха...ах!
  • 70 Alfa Rome 156 TI

    3 1 Отговор

    До коментар #66 от "АБВ":

    Този ме застреля, толкова неграмотно пише, че почвам да си мисля, че се бъзика с нас. Даже по едно време ми се видяха някакви думи на английски, ама не успях да дочета коментара му, може и немски да е ползвал надолу.
  • 71 ттков

    4 0 Отговор
    Prius 3 с ГИ внос от Холандия карам вече 2 г и половина и да ви кажа просто няма такава евтиния. Гори ми 6-6,5/100 газ. Навъртях и 45 000 км и освен консумативи и гориво нищо друго не е пипано по автомобила. Взех е на 170 000 км на 6 г. от частно лице за 12 000 евро с история и сервизна книжка. В сервиза на Тойота потвърдиха достоверността на книжката.
    Така, че, ако някой иска да му е евтино да си вземе хибрид с ГИ или да си сложи такъв. В БГ знам че слагат. Има няколко таксита Приус с ГИ.
    По-рано бях фен на дизелите. Минаха няколко през ръцете ми и за дизел изобщо повече не искам и да си помисля, а камо ли да си купувам такъв. Единствената далавера е ако е стар атмосферен дизел и те снабдяват с нафта на черно. Иначе, ако е от по-новите не ви мърдат проблеми с дюзите и ГНП.
  • 72 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Пере, не пере снобарщина, все си решава сам. Но ако тази кола е направена за пропан-бутан, то още от завода ще си излиза с бутилката и ще се продава така. Защото тогава купувачът ще кара с 10лв на 100км, а няма да се "цака" с 20лв на 100км. Замисли се защо не се прави или има само малко модели, малки серии, които са направени фирменно на газ.
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Евтино и чисто

    6 0 Отговор
    Било срам да сложиш газова уредба на по-съвременен или луксозен автомобил - "признак, че си селяндур". А никой ли не се усеща, че газта замърсява много по-малко и въздуха който дишаме ще е по-малко вреден? Оп, чакай! Заговорих за по-чиста околна среда на българи - нашата нация я интересуват само ракията, мачовете, далаверките и да парадираме с лукс, нищо, че народа ни няма 2 стотинки да се снима. Важното е айфона на изплащане, тенекийния ланец на врата, пълним бензин "да не сме селяни", и караме 4 годишен премиум автомобил с 6 годишни гуми. После що живеем скапано...
  • 75 Евтино и чисто

    2 0 Отговор
    Сега горят хиляди кв. км гори, други се изсичат. Белите дробове на планетата изчезват. Българина го боли дедовия, че диша смрад, фини частици, азотни оксиди и какво ли още не, което е продукт на горенето на бензина и дизела. При газта единствените отпадни продукти са СО2 и вода, и е много по-чисто. СО2 може да е парников газ, но поне не е вреден колкото останалите. Само че българина не разбира от приказки за по-чисто близко бъдеще чрез АГУ. За да му запазиш дроба, трябва да го цакаш по джоба (чрез по-скъп бензин или данъци, регулации и т.н.).
  • 76 мишката

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "лора":

    Ти карай 3 литровия дизел и се набутвай.
    Аз карам Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    В дома имам нагнетателна помпа, вързана към газопровода и си пълня бутилката.
    За 2019 година платих € 1170 шарж ( електричество и газ ) и съм навъртял 36000 с колата.