Американското сп. The National Interest публикува класация на най-лошите изтребители в историята на бойната авиация. Позорният списък е съставен от военни журналисти и експерти, които наричат избраните машини "летящи гробове" и "по-опасни за пилотите, отколкото за врага". В антикласацията са включени само самолети, участвали в реални бойни действия, а не проекти, които са прекратени след неуспешни изпитания.
Първо място печели двуплощникът Royal B.E.2 от Първата световна война. Този самолет се произвежда между 1912 и 1918 г. и олицетворява "всички недостатъци, от които може да страда един изтребител": лоша видимост, ненадеждност, ниска скорост и сложно управление. От The National Interest все пак уточняват, че Royal B.E.2 е един от първите европейски бойни самолети.
От американските изтребители в антикласацията попадат Brewster F2А Buffalo от Втората световна война и самолетите от серията Century, произвеждана през 50-те години на миналия век. Buffalo търпи критики заради прекалено високото си тегло и отчайващата маневреност, от които се възползват японските пилоти в боевете в Югоизточна Азия.
Според експертите серията Century (F-101 (807), F-102 (1000), F-104 (2578), F-105 (833)) е "низ от неудачни експерименти и безплодни опити да се обединят в един самолет качествата на бомбардировач и изтребител.
Място в антикласацията намират и съветски самолети. МиГ-23 попада сред "летящите гробове" заради катастрофалната си надеждност и постоянната необходимост от ремонти. Особено проблемни са двигателите, заради които според The National Interest моделът неслучайно е изведен от експлоатация по-рано от предшественика си МиГ-21.
Изтребителят ЛаГГ-3 на конструкторското бюро "Лавочкин-Горбунов-Гудков", който се оказва толкова безпомощен пред немските и финландски Messerschmitt Bf 109, че самите руснаци го кръщават "Лакированный Гарантированный Гроб", завършва "селекцията".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 НКВД
19:23 30.10.2018
2 СссереМ
Коментиран от #6, #7
19:23 30.10.2018
3 НКВД
Коментиран от #4, #48
19:24 30.10.2018
4 ganio
До коментар #3 от "НКВД":
В САЩ има частни компании, които притежават МИГ-23.Коментиран от #34
19:54 30.10.2018
5 висок
Коментиран от #12, #16, #69
19:55 30.10.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Щайнер
До коментар #2 от "СссереМ":
Повечето технологии са именно на германците не само при самолетите , и американци и руснаци започват точно с откраднатото от Германия , АК-47 даже си е чисто МР-44 и нямам представа защо някои се правят на ударени и отричатКоментиран от #10, #31, #32, #62
20:00 30.10.2018
8 КОМУНИСТА
20:01 30.10.2018
9 НАТОВЕЦ
20:03 30.10.2018
10 НКВД
До коментар #7 от "Щайнер":
А картечницата Максим е руска! И Месершмит всъщносте МиГ 4!!Коментиран от #11, #18, #22, #33
20:09 30.10.2018
11 Щайнер
До коментар #10 от "НКВД":
Там нали знаеш по време на пакта Хитлер изпраща на Сталин скиците с месершмита и ония стоят с отворени уста не се знае колко време , Ае повече нема нужда да ми дрънкашКоментиран от #17, #24, #28, #71
20:21 30.10.2018
12 Генерала
До коментар #5 от "висок":
Щото е летял най-много и курсанти втори курс са започвали да летят на него. По летателни часове 21-то е на порядък пред който и да е друг.20:33 30.10.2018
13 Марко
Коментиран от #15, #58
20:33 30.10.2018
14 А де
20:36 30.10.2018
15 Генерала
До коментар #13 от "Марко":
Да бе,аз го забравих тоз летящ факел старфайтъра. Особено в Западна Германия бая пилоти си изпатиха от него.20:38 30.10.2018
16 Фланкер
До коментар #5 от "висок":
Защото е на въоръжение в много страни повече от 55години в относително големи бройки над 5000 произведени.Нормално е да има повече аварийност както Боинг 737 като най разпространен самолет.Като сметнат годините служба и авариите се получава друго.МиГ 21 е по труден за управление на пределно ниска височина с пределно ниска скорост -при кацане ако е съчетано със сложни метереологични условия.20:41 30.10.2018
17 НКВД
До коментар #11 от "Щайнер":
Да да,кога това? след войната ли? А обувките валенки са от Краваристан20:42 30.10.2018
18 Историк
До коментар #10 от "НКВД":
Излиза, че немците са копирали МиГ4 от руснаците за да направи Вили Месершмит Ме-109 ли?:))Ти пишеш история, човече.
Първо, НЯМА четна номерация на МиГ приета на въоръжение. Но да речем, че пропускам нещо и се опитвам да те излъжа.
Преди да иде на Източния фронт, Ме-109 е суперизтребител, използван няколко години в Европа. Руснаците започват войната с изтребители като И-16 Ишачок и И-152 Чайка.
Отчайващо остарели.
Коментиран от #49, #72
21:02 30.10.2018
19 Миг 23 беше як
21:11 30.10.2018
20 All
Коментиран от #21, #26
21:16 30.10.2018
21 Генерала
До коментар #20 от "All":
Коментар а ла Пената.21:34 30.10.2018
22 Порно
До коментар #10 от "НКВД":
Картечницата Максим е създадена от американеца Хайрем Максим, а самолет МИГ - 4 не е съществувал никога. По лиценз на Максим са направени повечето картечници в края на 19 и началото на 20 век. Един руснак просто конструира станок с щит на колелца , за да стане картечницата Максим Соколов.Коментиран от #23
21:45 30.10.2018
23 Генерала
До коментар #22 от "Порно":
Покрай станока с колелцата сменил и целия подавателен механизъм за да замени платнената оригинална лента със звенева.21:55 30.10.2018
24 Дивуй
До коментар #11 от "Щайнер":
И ти беше там и видя скиците?Коментиран от #27
22:18 30.10.2018
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Зделано
До коментар #20 от "All":
АК 47 не е немска карабина.Отвори и виж карабина Токарев от 1939 на какво прилича и сравни трите оръжия и тогава коментирай. Преди това АВС36 Имат различна конструкцияКоментиран от #39
23:09 30.10.2018
27 Информация
До коментар #24 от "Дивуй":
Това което казва Щайгера е исторически факт , Хитлер наистина е изпратил такива скици уж заради дружбата и приятелството им от подписания пакт за ненападение но всъщност си е било демонстрация на мускули . ако някой мисли че не е вярно да се поразрови с гугъла няма начин да не намери нещо по въпроса23:09 30.10.2018
28 Фон Бок
До коментар #11 от "Щайнер":
Не им праща скици ,а купуват отделни образци Ме -109 танкове Т3и Т4и друга техника, която съпоставят с техните нови самолети и танкове и те имат към момента1939 по добри характеристики по повечето показатели.Проблемите на съветските конструктори е че конструира за това което имат като двигатели испано сюиза и Райт Циклон лицензни и липса на алуминии.Все пак ясно е кой печели войната.Тези с повече оръжие като количествоКоментиран от #43
23:20 30.10.2018
29 Щайнер
Коментиран от #35, #51
00:05 31.10.2018
30 Усмивката
Коментиран от #36, #38
03:10 31.10.2018
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Минаващ от тук
До коментар #10 от "НКВД":
Понеже Максим ти се струва руско име и според теб картечницата е руска. Чети, младежо, чети: Първата истинска самозареждаща се картечница е изобретена през 1885 година от Хайръм Стивънс Максим. Хайръм Максим е роден на 5 февруари 1840 г. в американския град Сенгервил (щата Мейн). През 1881 г. емигрира в Англия и започва да разработва огнестрелни оръжия. През 1884 г. създава първият прототип на своята знаменита картечница „Максим“. и т.н.05:57 31.10.2018
34 глупости
До коментар #4 от "ganio":
пишеш глупости никакви американски частни компаний нямат миг 23 защото е боен а имат 2-3 бройки на който се учеха за тяхната маневроност та като не разбираш не пиши простотийКоментиран от #57
06:11 31.10.2018
35 Хрис
До коментар #29 от "Щайнер":
Пич, Историята няма "ако" -баба ти не може да бъде мъжка!Коментиран от #42
06:41 31.10.2018
36 Хрис
До коментар #30 от "Усмивката":
ПреАтельо, като си отвориш устата и казваш а, кажи и б. Гагарин загина, пилотирайки МиГ-15. През 1969г. загина първият чернокож астронавт Роберт Л., пилотирайки F-104 "Старфайтер". Това е първият в света сериен самолет превишил 2М (М- скорост на звука) и достигнал височина над 30 000 м. ( 31,5 км), но и тру- ден за експлоатация. В Германия от закупените над 900 самолета F-104, катастрофират (безвъзвратно загубени) 292 и 116 загинали пилоти, а в Канада катастрофиралите този тип самолети са 46% от всички закупени F-104. Но аварийността зависи и от метеролгичните условия на провеждне на полетите. В Испания от закупените около 30 F-104, нито един не е катастрофирал зашото полетите са били провеждани предимно денем при прости метеролгични условия.07:29 31.10.2018
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 АаааааааАз
До коментар #30 от "Усмивката":
Много хора катастрофират със супер нови,мощни и перфектни немски,американски,японски,френски и други водещи марки коли-това дава ли ти повод да мислиш,че колите не ги бива?Мисли,Макфлай,мисли.....чуч,чук,чук....има ли някой....08:01 31.10.2018
39 Спиро
До коментар #26 от "Зделано":
Истината е че руснаците не са прекопирали щурмграверите на Хуго Шмайзер, а след края на ВСВ въдворяват германеца заедно с целия му екип оръжейници в Русия като военнопленници за да създадат АК. А горкия Калашников е изтъпанен отпред като създател за да служи като пропаганден инструмент. Даже съветските оръжейници от онова време не са го харесвали защото е бил неграмотен. Неграмотен но галеник на съдбата по партийна линия.Коментиран от #41
08:24 31.10.2018
40 Коментатор
08:30 31.10.2018
41 das reich
До коментар #39 от "Спиро":
Руснаците крадат Щурмгевера, всичко, машини, документация, обаче не могат да го произведат, да го вкарат в масово производство, защото е бил прекалено високотехнологичен за тях, направо извънземна технология, няма ли са и обучени кадри. За това хващат Хуго със семейството му и го карат да преработи Щурмгевера, така, че да могат да го произвеждат в голямо количество. Хуго го опростява максимално, вкарва големи допуски и в крайна сметка прави едно изключително надежно и лесно за производство оръжие, както и много евтино.Все още "калашникът" е едно от най-евтините и надежни оръжия в света, за това е любимо оръжие на черните маймуни в Африка, които го препочитат за трепане.
Коментиран от #45
09:11 31.10.2018
42 Щайнер
До коментар #35 от "Хрис":
Не ти ли прави впечатление че говоря в сегашно време , историята е за отминали времена , това е показателно че дълбоко в себе си го знаете но от яд го отричате . Руснаците и американците крадат всичко инженери,технологии ,пари ,изкуство и т.н. стиснете зъби и приемете истината10:31 31.10.2018
43 Щайнер
До коментар #28 от "Фон Бок":
Напротив това , което казвам е точно това ,което имам впредвид буквално , не говоря за закупените а за чертежи на тогавашния новоразработен шампион10:37 31.10.2018
44 Щайнер
10:47 31.10.2018
45 Бай хой
До коментар #41 от "das reich":
А ся кажи и как хамериканците откраднаха бозата и я произвеждат като кока кола. Ааааа. Кока колата не е хамериканска.10:51 31.10.2018
46 Бай хой
В сраженията участват и ударните МиГ-23БН, които съвместно със Су-22М унищожават около 80 танка и два пехотни батальона, като са загубени 14 машини.
През 1983 г. Сирия получава и МиГ-23МЛД с ракети Р-24Р/Р-24Т, с които по съветски данни са свалени три F-15 и един F-4E без загуби, но към тези данни трябва да се подхожда с резерви. Е щом със сирийски пилоти са равностойни на ф16 и ф15 какво да кажем.
11:07 31.10.2018
47 Бай хой
11:11 31.10.2018
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 M. A. G. A.
До коментар #18 от "Историк":
Тоя си е дървен философ който се вживява в ролята на съветски комисар. От авиация съвсем нищо не разбира, дори от съветските самолети. Иначе щеше да знае че там четните номера са за бонбардировачи, а нечетните за изстребители.12:27 31.10.2018
50 M. A. G. A.
12:29 31.10.2018
51 АК47
До коментар #29 от "Щайнер":
Ами да произвеждат кой ги е спрял12:45 31.10.2018
52 Nnn
14:37 31.10.2018
53 Пешо
Коментиран от #70
15:09 31.10.2018
54 степан
15:18 31.10.2018
55 Варшавски пакт
Коментиран от #56
18:12 31.10.2018
56 Mудис
До коментар #55 от "Варшавски пакт":
Плащат като Арабски шейхове краварите18:14 31.10.2018
57 ganio
До коментар #34 от "глупости":
Ти пишеш глупости. Но дори и да са само 2 или три КАКТО ТИ СИ НАПИСАЛ, значи че все пак имат MIG-23, ясно?Oпитай да се научиш как се пишат думите компания и простотия в множествено число.
18:58 31.10.2018
58 Гост
До коментар #13 от "Марко":
Я пак прочети статията - " серията Century (F-101 (807), F-102 (1000), F-104 (2578), F-105 (833)) е "низ от неудачни експерименти"20:13 31.10.2018
59 Еnj
21:38 31.10.2018
60 Еnj
21:38 31.10.2018
61 Еnj
Коментиран от #63
21:40 31.10.2018
62 Пешо
До коментар #7 от "Щайнер":
Колко пъти ти обясняваха, ама то неграмотния едно и също лаеш.21:42 31.10.2018
63 Спокойно
До коментар #61 от "Еnj":
Няма смисъл да се палиш това са група шизовиртуални бойци едните са русофили а другите русофоби и така се закачат помежду си с разнии завоалирани подхвърляния00:24 01.11.2018
64 Ото Кариус
06:50 01.11.2018
65 Ото Кариус
06:52 01.11.2018
66 Гост
11:46 01.11.2018
67 цистит
12:05 01.11.2018
68 АЛФ
14:41 01.11.2018
69 Симо
До коментар #5 от "висок":
Що пишете тъпотии като нямата понятие от това. Най тъпия самолет убил най много полоти е американския летящ кофчег Ф-15 Стар Файтер. Самолет замислян като "управляема ракета (къси криле и висока хоризонтална скорост) но в многобройни дефекти и не доумици в него. Например за разлика от сегашните самолети е този пилота не се катапултира на горе, а на долу, при ниска височина катапулта реално го размазва на земята.Това убива 168 пилоти.Най много в Германия.Самолетат е налаган от американците като общо западен (точно като сега Ф-35)16:16 01.11.2018
70 Реплика
До коментар #53 от "Пешо":
Пешо Пешо ах колко ми е лошо?че този пешо е от п......ееееКоментиран от #74
17:39 01.11.2018
71 Мммм
До коментар #11 от "Щайнер":
Говориш така сякаш си присъствал. Е хайде нема нужда.17:51 01.11.2018
72 Мммм
До коментар #18 от "Историк":
Не не си в грешка и МиГ наистина нямат четни номера,а войната от МиГ са ползвани МиГ 1 и МиГ 3, като последния се води изтребител прехващач,но е с много сложно управление и за това не се изявява добре във военните действия въпреки приличната скорост и таван. Но след войната серията самолети на МиГ от 15 до 35 са на световно ниво.17:57 01.11.2018
73 Някой
18:51 03.11.2018
74 Пешо
До коментар #70 от "Реплика":
Кажи нещо за самолетите.Това е тема.А на теб пожелавам
да пътуваш на руски път.самолети,голяма са работа.
З.....ц.
08:36 06.11.2018
75 До Симо 69
02:26 15.03.2020