Last news in Fakti

3 Октомври, 2019 10:16 5 722 26

Контролиран взрив в електромобила при катастрофа

  • взрив-
  • електромобил-
  • катастрофа-
  • безопасност-
  • bosch
Контролиран взрив в електромобила при катастрофа - 1

Това предлагат специалистите от Bosch, за да бъде минимизиран риска от поражения от електрическия ток при евентуална катастрофа. Иновацията се налага, защото при силен удар, разкъсаните кабели могат да останат под напрежение, което е допълнителна опасност за водача и пасажерите и може да предизвика пожар в колата.

Контролиран взрив в електромобила при катастрофа

Новата разработка на Bosch се явява нещо като пиротехнически ключ маса. Специален чип с малко количество взривно вещество в случай на авария прекъсва електрическата верига посредством микроексплозия. Взривът има достатъчно мощност, за да отдели батерията от останалата част на колата, както и надеждно да изолира електропроводите.

Контролиран взрив в електромобила при катастрофа

За активиране на чипа се използват малки полупроводници, които сработват буквално за част от секундата. Полупроводниците на Bosch са част от т.нар. пирофузионна система и активират взрива в същото време, в което се отварят въздушните възглавници. Тази система ще предпази от токов удар не само намиращите се в колата, а и тези, които се притичат на помощ.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 АУДИттрс420

    12 8 Отговор
    Не разбирам за какво става дума, но се съгласявам с бош.
  • 2 И ти като останалите

    11 20 Отговор
    Щом е немско, еле пък на bosch, значи е супер. Щом е tesla, скачаме на амбразурите да браним немското .

    Както винаги немците са изостанали технологично с няколко години и копират от Тесла, като твърдят че те са открили топлата вода.

    Коментиран от #11, #23

  • 3 Ttt

    23 5 Отговор
    Най-накрая. Проблема беше, Че при катастрофа батериите правят пожар и не може да се загаси, защото клетките са затворени и горят една по една. Иможеш за станеш на пържола, ако не излезеш от колата. Евала на немците.

    Коментиран от #6, #14

  • 4 Ttt

    15 1 Отговор
    Ето защо е добро:
    При гасене на запалени електромобили, единственият начин за това е потапянето на колата в контейнер с вода.
  • 5 Гост

    21 2 Отговор
    ха, много яко, ама докато излизам от кварталната улица, т'ва чудо на техниката да не помисли че ме помита самосвал и да се саморазпадне?
    не че ни е лош пътя, там където го има, изглежда все едно за газ е копано.

    Коментиран от #21, #22

  • 6 Те и сега се изключват

    6 6 Отговор

    До коментар #3 от "Ttt":

    И сега при катастрофа се изключва батерията, това не е ново. Не е с взрив, но се изключват.

    Коментиран от #9

  • 7 Terp

    10 6 Отговор
    Всичко произведненонот бош е боклук и дава дефекти. На моят мерцедес всичко що е бош в него се сменя заради декефти
  • 8 Улуври Ушите

    22 5 Отговор
    Значи ако оцелееш при катастрофа,колата ще се взриви за да те довърши.

    Коментиран от #12

  • 9 Чукча писател а не читател

    8 13 Отговор

    До коментар #6 от "Те и сега се изключват":

    Вече писах, че Тесла от години ползва такива изключватели на батерията които работят с контролиран взрив. От bosch сега се правят на умни, че открили топлата вода. Смешна платена статиика за зомбита с квадратни чела.

    Коментиран от #13

  • 10 гост

    17 0 Отговор
    Тесла са си направили капаче с отвор под кората на чистачките и там се прекъсват кабелите, измислено е. Начинът на прекъсване е без значение когато самата батерия е увредена, което е най-опасното при тези коли. Да измислят батерия, която не се пали при увреждане, а не да мислят гърмящи прекъсвачи. Досега имаше доста катастрофи с електрички и няма оповестен нито един токов удар, за разлика от това има много изгоряли коли поради повреждане на цялостта на батерията. Работете в ефективната насока, която ще даде реално отражение на сигурността, а не на потенциалната сигурност.
  • 11 Зомби на амбразурата

    14 5 Отговор

    До коментар #2 от "И ти като останалите":

    Tesla открила взрива :)).И огънят и светлината всичко е открил Мъск а най вече метод за зомбиране на хора.
  • 12 Катапулт

    7 2 Отговор

    До коментар #8 от "Улуври Ушите":

    Статията е непълна, ще има и катапулт като при изтребителите. Тепърва предстои да бъде одобрена за използване за терористични цели.
  • 13 Зомби с квадратно чело

    5 2 Отговор

    До коментар #9 от "Чукча писател а не читател":

    Хаиде бе гост пак ли ти, и твоята "мъдрост". Сигурно го има и на патент който номер ще ни осведомиш. Или поне статия от някой многоуважавано списание(не жълтини като твоята библия тесларати и електрeк)????

    Коментиран от #20

  • 14 Driving pleasure

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "Ttt":

    Ма те батериите и сега могат да си направят пожар, този контролиран взрив нищо не променя освен че по високоволтовите кабели няма да тече ток, което не значи, че ако нещо се прецака батерията няма да окъси някъде и и пак да те изпържи или, че при удара няма да се запали...

    Коментиран от #15, #16

  • 15 Да де

    8 0 Отговор

    До коментар #14 от "Driving pleasure":

    Това имам предвид, че Бош не са направили нещо което до сега не е било. При катастрофа на всички марки главната батерия се прекъсва.

    Коментиран от #17, #18

  • 16 Зомби с квадратно чело

    6 0 Отговор

    До коментар #14 от "Driving pleasure":

    Бри ДВГ има специален клапан, който прекъсва подаването на гориво при удар. Това е на същият принцип ще разделя основните кабели от батерията което както каза не е гаранция че няма да е окъсила някъде другаде. Обаче при ДВГ ако се задейства фалшиво лесно може да се оправи докато след този взрив няма тръгане.
  • 17 Коментар📝

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "Да де":

    С АГУ ЕДИН КАТО МЕ ИЗЧЕЛАСТИ В БРОНЯТА И ВЕДНАГА ПОЛУЧИХ СВЕТЛИНЕН И ЗВУКОВ СИГНАЛ ОТ КОМПА ЗА ПРЕКЪСВАНЕ НА ГАЗОПОДАВАНЕТО В ИНЖЕКЦИОНАТА В ГАЗОВА С-МА.УМНИТЕ МАШИНКИ ПОНЯКОГА ПОМАГАТ
  • 18 Driving pleasure

    5 2 Отговор

    До коментар #15 от "Да де":

    Нищо не прекъсва, при удара се появяват пукнатини в тялото на батерията, катода и анода са разделени от много тънънък слой полимер и като се омешат ела глей кво става.

    Това, което правят е да изолират кабелите да не тече по тях ток... ама при батерията процесите си текат и ти изпържват глупавия дирник.

    Сори, ама ако съм свидетел на катастрофа на ел бънгия си паля колата и си заминавам щото нямам нмерение да ме треснат няколко стотин волта нито да гледам как някъв глупав тарикат гори жив в тая кретения. Даже трябва да имат знак високо напрежение залепен на купето, за да се знае щото са много по-опасни от една изправна газова!

    Коментиран от #19

  • 19 Не си прав

    1 4 Отговор

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    Ако видиш електричка да гори, спирай и твойта там да гори, че иначе и за старо желязо няма да я вземат. Така поне ще и вземеш застраховката.
  • 20 Директно от патентното ведомство на USA

    9 1 Отговор

    До коментар #13 от "Зомби с квадратно чело":

    Надявам се, че няма да изтрият линковете понеже са директен отговор на твоя въпрос и са пряко свързани със статията http://appft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PG01&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrchnum.html&r=1&f=G&l=50&s1=%2220170229266%22.PGNR.&OS=DN/20170229266&RS=DN/20170229266

    http://appft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PG01&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrchnum.html&r=1&f=G&l=50&s1=%2220170229268%22.PGNR.&OS=DN/20170229268&RS=DN/20170229268

    Както виждаш не един, а 2 патента има даже. Освен това спокойно можеш да потърсиш в google 'Pyrotechnic' Battery Safety Device или tesla pyro fuse
    И да четеш в несвяст стотиците статии по въпроса. Ама ти си зомби и няма да го направиш, защото не е свързано с "правата Вяра" заради която блъскаш чело в земята. И да си заравяш главата в пясъка като щраусите, това няма да омаловажи постигнатото от tesla. Сега остава да нащракате минусите, не защото не съм прав, а защото написаното от мен не ви харесва.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Тисъна

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "И ти като останалите":

    Изберете българското.
  • 24 Добро утро

    0 0 Отговор
    Това го има у сите бъркачки за масло и вода (BMW) на Е60 съм виждал сработил даже от хлабва връзка и греене беше се взривил.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Еврика !

    0 0 Отговор
    Тези пиропатрони на плюсовите клеми ги има още при БМВ Е46, така че не е нещо нояо, има няма поне от 20 г. е. При сигнал от crash сензорите, автоматично се прекъсва захранването.