В Стокхолм има обща забрана за целия трафик на тежкотоварни превозни средства между 22:00 и 6:00 сутринта, за да не се безпокоят жителите през нощта. В проект, който е частично финансиран от ЕС, Стокхолм, заедно с партньорите по веригата за доставки: HAVI, McDonald’s, Scania и Кралския технологичен институт, се стремят да демонстрират ефектите от доставките през нощта с нулеви емисии в града.
Градът предостави специално разрешение за тестване на ефектите от доставките през нощта или „извън пиковите моменти“. Доставките до шест ресторанта на Макдоналдс в центъра на града бяха извършени от HAVI, използвайки хибриден plug-in автомобил на Scania.
От януари до края на август 2019 г. HAVI извършва три седмични маршрута за доставка от своя склад, който се намира на 22 километра от Стокхолм. По пътя от склада камионът използва биогориво, хидротретирано растително масло (HVO). Когато влезе в града, GPS системата на камиона автоматично го подканя да премине в електрически режим. Съществува възможност камионът да зарежда батериите си, докато извършва доставки до един от ресторантите.
Операциите през този осеммесечен период вече са оценени от Lots Group, която сравнява производителността на plug-in хибридните камиони със съответните доставки от четири камиона Scania Euro 5 и Euro 6 за доставка. Оценката показва, че средно доставките извън пиковите моменти са били с 38 % по-бързи от дневните доставки, направени през по-тесния часови диапазон от 7 до 12 часа на обяд. Доставките извън натоварените часове с всички видове камиони като цяло допринасят за по-ниски емисии поради по-лесния процес на паркиране в пунктовете за доставка, по-малко опашки, по-висока скорост и по-чести възможности за зелени вълни на кръстовищата.
Референтните камиони Euro 5 и Euro 6 в тестовия период са захранвани от възобновяеми HVO, което вече намалява въглеродните емисии с 90 % в сравнение с конвенционалното дизелово гориво. И все пак въглеродните емисии при извънредни доставки с хибридния камион Scania са били средно с 44 на сто по-ниски от референтните превозни средства, главно заради електродвигателя.
Смекчаващите ефекти върху други емисии са също толкова обнадеждаващи. Резултатите показват, че нощнитe доставки с хибридния модул намаляват емисиите от твърди частици (PM10) с 28 % и намаляват емисиите на азотен оксид с повече от 80 на сто. Тези големи намаления се дължат основно на по-малкото време, прекарано в шофиране и стоене в опашки през нощта и по-добрата наличност на паркинг места, но отчасти се дължат и на включването на камион Euro 5 като референтен автомобил.
Като част от оценката, тестовият водач на HAVI, който управлява плъг-ин хибрид, беше помолен да коментира предимствата на доставките през нощта.
„Много по-лесно е да шофирате, тъй като има по-малко трафик и е по-лесно за маневриране“, каза той. „Освен това има повече място за паркиране и служителите на ресторанта посрещат доставките през нощта, тъй като има по-малко клиенти, което им дава време да получават стоки, без стрес.“
Оценката е ясна за предимствата на разпределението през нощта.
„Това показва потенциала за забележителна ефективност на транспорта и социалните ползи от използването на извънредни доставки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рошко
Коментиран от #3, #11, #19
22:36 22.12.2019
2 Софиянец
Коментиран от #7
22:40 22.12.2019
3 Не бе
До коментар #1 от "Рошко":
Те никога няма да ни настигнат ;)22:41 22.12.2019
4 Последния софиянец
Коментиран от #12, #16
22:42 22.12.2019
5 Анонимен
22:42 22.12.2019
6 Що така
Коментиран от #20
22:48 22.12.2019
7 Гост
До коментар #2 от "Софиянец":
Селения е масло и не знаех, че има център23:31 22.12.2019
8 JPower
– Не работиш рационално, вземи две коси и ще косиш едновременно от двете страни!
Идва началникът на следващия ден , работникът коси с двете коси от двете страни.
Приближава се началникът към работника и казва:
– Не работиш рационално, закачи на з@дника си гребло и така ще обираш след себе си сеното!
На следващия ден идва комисия. Работникът коси. Греблото на з@дника му, събира сеното. Началникът отива при него, а този хуква да бяга… Охраната го връща при началника. Той го пита:
– Ти защо бягаш, аз исках орден да ти връча, премия да ти дам!
Работникът отговаря:
– А аз си помислих, че ще ме накарате да си закача на х*я фенер и да работя и нощна смяна!
Коментиран от #9
23:34 22.12.2019
9 007
До коментар #8 от "JPower":
Брато, къртиш😂🤣⛓️🏗️23:41 22.12.2019
10 българина
00:04 23.12.2019
11 Pompev, raboti v Shveciq
До коментар #1 от "Рошко":
Може и да ги стигнем,знаиш що,сега последно време се напълни с не-шведи,дето не излъчват никво качество.Скоро ше минат 50 %.Само че и B BG не стои taka00:04 23.12.2019
12 Borislav Popov
До коментар #4 от "Последния софиянец":
Приемчиците ще работят нощна смяна! А ти си недосетлив, затова ще си общак и ще зареждаш щандовете през деня02:55 23.12.2019
13 гост
07:56 23.12.2019
14 Вече Белите шведи са само Половината
08:10 23.12.2019
15 Нощно време
Ние обаче си мечтаем за по-широк и булеварди и повече паркоместа, за да може всички да се движим в 8-часов отрязък при налични 24 часа.
Някои фирми дори изместват 8-часовия работен ден да започва в 6 или в 10 часа, за да могат служителите да избягват трафика. В общи линии всичко им е гъвкаво.
09:14 23.12.2019
16 Гост
До коментар #4 от "Последния софиянец":
има да чакаш тогава клиенти.....13:32 23.12.2019
17 Брах ви лайката гербаджийска
14:08 23.12.2019
18 type-R
17:06 23.12.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Щот’така
До коментар #6 от "Що така":
Разбира се,че е за джендъри,я се погледни в огледалото,жив пример,горд собственик на миксер.Я пробвай тази ел.Скания за далечни доставки,ще спре на втория завой!Важното обаче е да си “зелен”18:35 24.12.2019
21 инженер технолог по хранене
09:32 31.12.2019