4 Май, 2020 14:21 10 984 10

Как правилно се използва командният регулатор на фаровете?

  • командeн регулатор на фарове-
  • съвети-
  • автомобили
Как правилно се използва командният регулатор на фаровете? - 1

В тъмното шофьорите често използват краткосрочно превключване от къси и дълги светлини, когато им се струва, че фаровете на колата срещу тях светят прекалено ярко. Ако обаче разберете, че шофирате на къси светлини и не са правени промени в дизайна на фаровете, възниква въпросът: какъв вид неизправност може да доведе до ефекта на „заслепяване“?

Как правилно се използва командният регулатор на фаровете?

Това може да се случи, ако късите светлини не се регулират. Когато колата е натоварена, фаровете се вдигат заедно с тялото и започват да бият в очите на водачите от насрещно движещите се автомобили. В същото време, когато шофирате сами, светлината им не притеснява никого. За да не се случи това, трябва да използвате т.нар. команден регулатор на фаровете - ключ с числа от 0 до 3, намиращ се обикновено на предния панел на арматурното табло, вляво от кормилната колона.

Ето как, по предписание, трябва да използвате този команден регулатор на фаровете, който има общо четири позиции?


0 - съответства на минималното натоварване, когато има само един водач и един пътник на предната седалка в салона.

1 - това положение на фаровете ще трябва да бъде настроено, когато двама души с относително тежък багаж пътуват в колата.

2 - съответства на средното натоварване на колата, което се наблюдава, ако в салона има петима души, а багажникът е наполовина пълен.

3 - съответства на максималното натоварване на колата в рамките на стандартните 500 кг. 5 души седят в салона, а багажникът е изцяло пълен. В допълнение, това положение на коректора се задава при шофиране с ремарке.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 20 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Novus Ordo Seclorum

    9 10 Отговор
    Имам автомобил с две врати и две седалки и изключително малък багажник. Опция за фаровете има, но пак е с 0123. На седана ми стана ясно как да регулирам , но на купето? Там влезе ли друг освен мен и ако си сложи чадъра в багажното и тя е на макс ?
  • 2 Ситроенчев С5

    25 7 Отговор
    Ужас нямам такава екстра в тъпия ситроен регулира ги автоматично и не ми дава да заслепявам колегите....

    Коментиран от #3

  • 3 Jeep

    7 5 Отговор

    До коментар #2 от "Ситроенчев С5":

    Cлaгaш 4щaйги c кaртофи в бaгaжникa и зaдължително 2 кори c яйцa нa зaдния прозорец...тя тaя cиcтемa не регулирa до безкрaй.

    Коментиран от #4, #6

  • 4 Гост шофер

    22 4 Отговор

    До коментар #3 от "Jeep":

    Тъпия ситроен е с хидравлично окачване.Колкото и да го товариш клиренса не се променя.

    Коментиран от #10

  • 5 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    9 0 Отговор
    пък ас на мусквичу с отверката, кат воза цимент и става
  • 6 Ситроенчев С5

    14 5 Отговор

    До коментар #3 от "Jeep":

    колега един път съм я товарил С5 с 22 туби по 11л с вода и трима възрастни и едно дете и отвън като погледнеш все едно няма никакъв багаж...хидроактивното окачване не позволява колата да клекне отзад...

    Коментиран от #8

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 8558

    10 1 Отговор
    По-забавно е като отидеш на борсата за цимент и пясък- сваляш седалките на Ц5 комби, товариш 400+ кила и колата пада до земята разбира се... Затваряш вратите, затваряш багажника и колата сама се вдига до стандартно положение, а м*нгалите дето товариха гледат невярващо ;)
  • 10 Hellish

    15 2 Отговор

    До коментар #4 от "Гост шофер":

    Остави ги колегите, който не е карал хидравличен ситроен не знае за какво иде реч. Най-добрите коли. Имах Ксантия. Бащата караше Пасат, изнасяхме багажи от къщата на село, аз тваря той твари в един момент погледна вика спри твоята е легнала на земята. Викам му, не се притеснявай твари си пасата. В един момент ибпасата клекна натварихме се. Запалих Ситроена хоооп горе и пръчка. Пасата се сурка по корем като имаше неравности. За возия няма да говорим, сега съм с БМВ 5-ца, ми съжалявам господа сектанти ама до Ситроена е като каруца