Last news in Fakti

12 Юни, 2020 16:55 45 961 56

Двигателят е прегрял на пътя. Какво да правя?

  • автомобил-
  • прегряване-
  • охладителна течност-
  • съвети

Полезни съвети и "първа помощ" в случай, че стрелката на температурата на арматурното табло започне да достига критични стойности

Двигателят е прегрял на пътя. Какво да правя? - 1

Наистина горещо лято у нас все още няма, но такова предстои, а отпускането на ограниченията поради пандемията от коронавирус отново връща задръстванията в големите градове. И всичко това може да доведе до прегряване на двигателя.

На арматурното табло на почти всеки автомобил има или скала за температурата на охладителната течност, или предупредителна лампа, която показва прегряване, но най-често тази неприятност изненадва и се случва в най-горещото време и, като правило, в огромни задръствания, когато радиатора и моторният отсек не се обдухват от входящ поток въздух. Какво да направите, ако забележите как стрелката коварно достига до критичната точка?

1. На първо място, трябва да сте подготвени за непланирано спиране - тоест, опитайте се да се престроите възможно най-близо до дясната страна на пътя, защото в противен случай ще бъде трудно с бутане да преместите дефектиралата кола през всички ленти на пътното платно. А да я оставим на пътя и да пречи на другите участници в движението, определено не е решение.

2. Намалете натоварването на двигателя - изключете климатика, включете парното на макс. Да, трябва да отворите прозорците и да се потите, но това може да помогне. И внимавайте за скоростта на коляновия вал - по-добре е да карате на по-ниски обороти.

3. Ако това не помогне, тогава единственият възможен вариант е да спрете отстрани на пътя, да отворите капака и да изчакате двигателят да изстине. В същото време можете да проверите нивото на охлаждащата течност. Внимание - в никакъв случай не отваряйте капачката на разширителния резервоар, докато антифризът е много горещ!

4. Вижте дали наблизо има бензиностанция или магазин за автомобилни части. Там винаги има антифриз или дестилирана вода. Ако нивото на охлаждащата течност е ниско, добавете го в системата. Не е необходимо в критичен случай да избирате антифриза по цвят - можете да добавите почти всеки (G11, G12 +, G12 ++ и G13 са съвместими).

Двигателят е прегрял на пътя. Какво да правя?
Не бъдете мързеливи. Проверявайте по-често нивото на антифриза. На топъл двигател то не трябва да отива под минимума.

5. Ако става въпрос само за липса на охлаждаща течност, тогава проблемът трябва да изчезне след добавянето му. Въпреки това, може да има много повече причини за прегряване. Между другото, по време на аварийното спиране няма да е излишно да погледнете под колата, за да видите дали антифризът не се излива върху асфалта.

Какво друго може да е причина за прегряване:

1. Изтичане на охладителна течност. Както беше описано по-горе, ако забележите, че антифризът се тече върху асфалта, тогава някъде има теч - или от връзките на маркучите, или някой от тях е скъсан. Най-вероятно проблемът ще бъде отстранен само в сервиз. Ако течът е малък, тогава можете да стигнете до автосервиза, като добавите антифриз и карате следейки температурата да не се повишава. Ако течът е по-сериозен, тогава няма какво да мислите - трябва или да намерите някого с въже за теглене, или да изчакате пътна помощ.

2. Неизправност на термостата. В този случай трябва да проверите дали се отваря т.нар. голям кръг на охлаждащата система. Ако част от маркучите са студени, то най-вероятно термостата е причина за повишаване  на температурата. Но обикновено при такава неизправност покачването става доста плавно, което ще ви позволи да стигнете до сервиз.

3. Неработещ вентилатор. Лесно е да се провери, перката трябва да се включи, когато се достигне определена температура. Можете също така да свържете директно кабелите му към акумулатора, за да разберете веднага дали това е причината, но не препоръчваме тази операция без съответните знания и опит. Както при неизправност на термостата, без вентилатор е напълно възможно да стигнете до сервиз, като следите непрекъснато показателя за температура на таблото.

4. Мръсен радиатор. По нашите пътища радиаторите на охладителната система работят в трудни условия - те се набиват с камъчета и с всевъзможна мръсотия, клетките пък дефектират от химикали и реагенти, а тополовият пух се затлачва в т.нар. радиаторна пита. Затова на всеки няколко години радиаторът трябва да се промие, но от специалист. Не вярвайте на обещанията в автомивките - не ги чистете с апарати под високо налягане. Ако все пак решите да си почистите радиатора сами, то трябва да го направите внимателно и ръчно. Разбира се, след това ще трябва да смените и антифриза.

5. Спукан разширителен съд. Това също се случва, особено пластмасовите резервоари обичат да се цепят по шева. Ако течът е незначителен, тогава допълването ще помогне.

6. Проблем с водната помпа. Това е едно от най-неприятните събития, защото в този случай охлаждащата течност спира да циркулира, така че по-нататъшното движение на автомобила е възможно само за кратко време - докато температурата започне да се повишава критично. В този случай е по-добре да не рискувате и да се обадите на пътна помощ, защото неработещата водна помпа може да доведе до много сериозни повреди.

Двигателят е прегрял на пътя. Какво да правя?
Нормалното положение на стрелката на индикатора за температура е приблизително средата на скалата. Ако е градуиран, тогава ще има стойност от 90 градуса (всъщност температурата винаги "танцува" в диапазона от 80-100 градуса, но за спокойствието на водачите тези колебания не се отразяват върху стрелката)

След съветите за диагностициране и оказване на "първа помощ" е препоръчително да не предизвиквате съдбата и веднага да отидете на автосервиз, за ​​да определите точното причината за прегряване, защото това може да доведе до сериозни повреди на двигателя.

На първо място страда алуминиевата цилиндрова глава, която може лесно да се деформира от прегряване. Освен това при прегряване страдат и всички неметални съединения и най-вече уплътненията. В много критични случаи могат да се появят дори пукнатини в блока.

Според съвременната авто мода, много автомобили са лишени от обичайната скала на температурата на охлаждащата течност, а разполагат само със светлинен индикатор на таблото. Следователно може да не разберете за проблема предварително. Ето защо, ако все още не знаете къде имате предупредителна лампа, която показва прегряване, по-добре е да прочетете инструкциите на автомобила. 


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 54 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Религиоузен

    27 45 Отговор
    Прегрее ли двигателя ръгам на втора и буксувам на място и директно у кофата, взимам 300 лв от вторични и си свирукам.

    Коментиран от #3

  • 2 Мислещ

    17 15 Отговор
    "Публикувано във факти.бг: можете да добавите почти всеки (G11, G12 +, G12 ++ и G13 са съвместими)."

    Хм, ако сте с някой москвич, може и да може, обаче смесването на 11-ка с друг е крайно лоша идея.
  • 3 Атеист

    41 16 Отговор

    До коментар #1 от "Религиоузен":

    Умник. Ела да "побоксуваш" и на друго място и да "свирукаш" може.
  • 4 Ххх

    22 24 Отговор
    Двигателят прегрявал в задръстванията, защото нямало обдухване на радиатора. Колко умно ! Ами вентилаторите пред радиатора за какво са ? Нали се включват автоматично над определена температура ? Пишат, че нямало проблем да се смесват антифризите. Аз пък съм чул точно обратното. Че син и червен не бива да се смесват, защото се получавало някакво пресичане. А от личен опит съм се убедил, че с червения антифриз трябва да се внимава. Бях дал на майстора ми такъв да зареди колата. И след няколко месеца системата протече. А майстора ми каза, че червения антифриз е по агресивен и разяжда гумените съединения, поради което не следва да се сипва в по - стари автомобили.

    Коментиран от #7, #10

  • 5 Марио

    46 15 Отговор
    Професионално написана и много полезна статия. Поздравления.
  • 6 Гост

    56 3 Отговор
    Пропуснахте издухана гарнитура на главата...

    Коментиран от #9, #29

  • 7 Караиванов

    43 2 Отговор

    До коментар #4 от "Ххх":

    Статията е мтого добра - пише - в критичен случай!!! Ако нямат от твоя цвят ще спиш там ли? Това се има предвид, че ще стигнеш до сервиза, а то щом прегрява така или иначе ще се стигне най-вероятно до смяна на целия антифриз.

    Коментиран от #17

  • 8 Обикновено

    33 14 Отговор
    такива "приключения" се случват на хора пестящи от поддръжката на колата така,че по удачно би било да се дадат съвети какво е важно да се направи за да не се стига до аварии.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Вярно е

    21 20 Отговор

    До коментар #4 от "Ххх":

    ,че в задръстване някои коли като вехти БМВ-та и Мерцедеси прегряват защото охладителната система е на много допотопен принцип.Вентилатора се задвижва от обслужващия ремък и когато мотора работи на празен ход въздушния поток към радиатора е недостатъчен и прегряването е почти гарантирано.

    Коментиран от #13

  • 11 доказано от опит

    8 38 Отговор
    Веднага се полива мотора с кофа студена вода.
  • 12 Criminal

    36 7 Отговор
    Само за едно не съм съгласен много.......ниския оборот.......знаете къде се намира и как е вързана водната помпа........при ниски обороти намаля дебита на течността и съответно по малко количество минава през радиатора и по бавно циркулира, което значи, че температурата няма да се понижи, а даже ще се повиши.............

    Коментиран от #14

  • 13 Criminal

    13 5 Отговор

    До коментар #10 от "Вярно е":

    Явно не си запознат с виското........ако ти е интересно виж модел м20в20........

    Коментиран от #16

  • 14 Вероятно

    28 4 Отговор

    До коментар #12 от "Criminal":

    се счита,че при ниски обороти в двигателя изгаря по малко количество гориво и отделената температура е по ниска.
  • 15 fuck T

    25 2 Отговор
    при прегаряне пускаш парното на топло до дупка, а при скъсан ремък слагаш чорапогащник от Валентина

    Коментиран от #52

  • 16 Запознат съм

    18 3 Отговор

    До коментар #13 от "Criminal":

    защото преди години имах BMW E34 520i и дадох около 400 лева за "оригинален" от Дару Кар но въпреки това станеше ли навън 30+ градуса,след 15-20 минути в задръстване започваше да загрява.

    Коментиран от #31

  • 17 Ххх

    54 3 Отговор

    До коментар #7 от "Караиванов":

    А защо да не сипеш вода, вместо да смесваш антифризите, ако от това става проблем ? А все ми се струва, че вода ще намериш по - лесно и на пътя, и където и да е.
  • 18 дърт шофьор

    18 6 Отговор
    Няма ли го онзи, дето навсякъде възхвалява Дачията? Да каже как Дачията никога няма да прегрее.
  • 19 споделен фен

    12 8 Отговор
    На електричката не прегрява.

    Коментиран от #21

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Прав си

    28 1 Отговор

    До коментар #19 от "споделен фен":

    те направо се палят.
  • 22 прррц

    14 1 Отговор
    има и таратайки, които нямат датчик който шофьора да гледа
  • 23 Ндааа

    22 8 Отговор
    Тоя дал 400, оня гъзар само във фирмения си я поддържал, трети само внооосни чати купувал, каквото и да значи това.
    Ейй, продължавайте все така.
    Да Ви е идвало на умът да напрвите както правихме с Москвичите навремето за да не прегрее - поставяш допълнителна перка, с прекъсвач, ако искаш механичен (ти да си я включваш от купето), или автоматична.
    Има и друг начин, като ви спре фешън колата, последен модел разбира се. Защото някво бушонче от оригиналните китайски е изгоряло, и някоя ПЛАТКА на колите ви е отишла вместо да викате пътна помощ, те са евтини както знаете.
    Излизате на пътя и спирате АЗЛК, ъой ще Ви прибере с ТАРАЛЯСНИКА.
    А ващо ново BMW ще пренощува на платното.
  • 24 КЪСМЕТ

    32 6 Отговор
    Добри съвети но разбъркани.Първо-спри .но негаси двигателя- отвори капака и огледай за течове.2- НЕОТВАРЯЙ КАПАЧКАТА НА РАДИАТОРА -АКО НЕИСКАШ ДА СЕ ОЗОВЕШ В КЛИНИКАТА ПО ИЗГАРЯНИЯ . АКО НЯМА течове и си включил парното .то двигателля ще се охлади до работна температура .може да му помогнете ако имате вода -на тънка струя поливате горната част на радиатора .След като се охлади до нормални градуси -изгаси ДВИГАТЕЛЯ И се заслушайте дали има бълбукания.ако има работата е зле.След 10 -15 минути проверете нивото на антифриза -КО НЯМА ДОЛЕЙТЕ МАКАР И ВОДА .ПОСЕТЕТЕ СЕРВИЗ .
  • 25 Colt

    11 3 Отговор
    Важно е когато прегрее двигателят да не изключваме колата а да пуснем парното на макс и да се отворят прозорците за да може адекватно да се охлади
  • 26 Коко

    4 13 Отговор
    Боже толкова глупост на едно място не бях чел скоро.
  • 27 А ся де

    9 4 Отговор
    Защо просто не сипеш вода? 😀 Чувал съм хора който са нямали и в такъв случай са си сипвали колата за да има просто няква течност
  • 28 А ся де

    1 3 Отговор
    Подчертавам cocacola😀
  • 29 Герой

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Или спукана глава. От личен опит
  • 30 Иван

    5 1 Отговор
    Спокойно хора защо се шашкате срещу скромната сума от 900лв. Всичко е ок и колата ви ще мърка като коте
  • 31 Джуган

    8 1 Отговор

    До коментар #16 от "Запознат съм":

    Спомням си навремето имах Е30 и то понякога загряваше въпреки че и радиатор, и водна помпа, и термостат, и ниво, и виско, и ремък, всичко беше наред и умирах от шубе защото двигателя М42B18 aко го изпуснеш да го прегрееш отива на кино, докато един пич жичкаджия не ме светна че е от датчика на таблото, разглоби го, направи някакви нови спойки и реши проблема,
  • 32 Име

    8 4 Отговор
    Ако следвате тези съвети , скъпия ремонт ви е сигурен
  • 33 Пако

    7 3 Отговор
    Напротив,трябва да се мине на по ниска предавка и по високи обороти на коляновия вал ,така постигаме по бърза циркулация на охладителната течност през радиатора и задължително парното на макс.
  • 34 Йо Несбьо

    7 5 Отговор
    Описаните проблеми могат да се случат на хора, които не обръщат внимание какво се случва под капака. Не може да не видиш, че температурата на двигателя се повишава критично, не може да не видиш, че охладителната течност някъде изчезва или, че вентилаторът не се върти. Все някога ще погледнеш на загрял двигател какво реално се случва. Мога да се съглася за нов автомобил в гаранция, че няма да погледнеш, защото за всичко това се грижат в сервиза и почти не е възможно да имаш проблем. И както някой каза преди мен - всичко видимо работи, но охладителната течност постоянно изчезва нанякъде, а димът от ауспуха сутрин е светло сив или бял - вероятно ще е гарнитурата под главата.
  • 35 Само Локо

    21 2 Отговор
    Една майка така силно викнала на детето си: Остави тоя боклук! ,че минаващия наблизо шофьор на BMW слязъл и продължил пеша :)
  • 36 Кочо

    13 2 Отговор
    Ако няма наблизо G11; G12; G19; G35; G1044, бистра водица от реката може ли да сипна мъничко в системата за охлаждане?
  • 37 наблюдаващотдалеч

    5 2 Отговор
    Това е най верният и написан по -най достъпен стил материал, който срещам в рубриката!
  • 38 ААА

    7 1 Отговор
    Не следва да се спазват тези мерки едно към едно , защото проблемите може да са от съвсем различно естество. Ако двигателя е изхвърлил охладителната течност , как ще му помогнеш форсирайки го и държащ го в обороти , с идеята да се охлади , следва крива глава , крив блок , помилане на сегменти , задиране на лагери , маслото кипва , не се подкачва , не маже , особено ментаците масла , следва блокаж , или мотор тотал щета, ако първо издуха нацяло гарнитура и изгасне сам има някакъв шанс . Ако охлаждащата течност е там , може да не се гаси , най добре е да се пусне по надолнище ,ако има такова , парното да работи , и обороти 1500-2000 да върти помпата . Няма автомобил който да загрява без да има проблем . Загряването е сигнал за нещо случващо се , и колкото по бързо се отстрани толкова по добре .
  • 39 ААА

    7 2 Отговор
    За да разберете дали охлаждащата течност е там и върти в системата , показва работата на парното, ако духа горещо , значи нищо още не е загубено , всяка аномалия се отразява първо на парното , или на газовият изпарител , не се загряват , или слабо се загряват , в системата има въздушни възглавници антифриза не върти правилно . Може да трябва само обезвъздушаване е,но може и да е тръгнала гарнитура на главата, може датчика на радиатора да не включва перката , може да са много много работи , обикновено системата се проверява за изгорели газове, от там се решава какво да се прави.
  • 40 ААА

    3 2 Отговор
    За да разберете дали охлаждащата течност е там и върти в системата , показва работата на парното, ако духа горещо , значи нищо още не е загубено , всяка аномалия се отразява първо на парното , или на газовият изпарител , не се загряват , или слабо се загряват , в системата има въздушни възглавници антифриза не върти правилно . Може да трябва само обезвъздушаване е,но може и да е тръгнала гарнитура на главата, може датчика на радиатора да не включва перката , може да са много много работи , обикновено системата се проверява за изгорели газове, от там се решава какво да се прави.
  • 41 стар

    1 0 Отговор
    като минавати стара планина, пускате парноното,отваряте джамата и не грей! на върхата спирате и глей БГ!!!
  • 42 Истината:

    7 0 Отговор
    И причина №7 - Двигателя е на повече от 5ОО ООО км. Износен, гори масло и прегрява при всяко по-малко натоварване. Проблема се решава с нова кола...(:
  • 43 ттт

    3 0 Отговор
    С астра Г ми се спука един У образен маркуч в Римини. Прибрах се от там (1800 км) с редовно доливане на вода. След това със същата кола изминах още 30000 км преди да я продам. ПО-добре не смесвайте антиризите. Лошо, ако се пресекат, за дълъг път - скъпо! А като веднъж в Словения за спукана гума в неделя от пътна помощ ми казаха, че ще ми струва 90 евро за ремонт в чужбина не мисля. Аз първоначално щях да ги дам тези 90 евро, но в последния момент осъзнах, е те не са за лепене на гумата а за смяна на редовната с резервната. Аз си я смених, но доста страх брах докато в понеделник намеря работеща гумаджийница.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Голям Слон

    5 3 Отговор
    Прегрее ли двигателят, означава, че сте голям мърляч и технически неграмотен водач. И е по-добре да не карате свой автомобил. Най-много служебен, и то, ако има адекватна подръжка във фирмата :-) Антифриз се сменя на всеки две години. С него е желателно да се смени и водната помпа. Радиатор се почиства с обезмаслител, пара и после чиста вода в края на всяко лято (средата на октомври). Радиатор се сменя при първи признаци на теч от него. Ако това нещо го правите, четенето на тази статия е напълно излишно.
  • 46 сем

    3 2 Отговор
    За другите коли не знам, но за Мерседеса точна така въпреки,че управлявам кола от много години и по навик винаги следя конт.табло но на Мерседеса няма тези уреди други според мен даже някои маловажни; времето,датата,общо изминатите километри ,моментния разход,външната температур и горивото в резервоара това е за масло и вода въобще няма нищо може би трябва да светне крушката но не е светнал . Но глупавия Ханс мислил за ненужно и остаряло на таблота да има уред което да показва температурата на водата така и налягането на маслото( при Ситроен С5 даже зареждането на аклуматора показва въпреки че лек автомобил ) .Така, че двигателят ми прегрял (тъй като имаше голямо задръствания в Париж) нищо не светна и извведнъж под капака някъкъв трясък и изтрака и започна да пуши пара пара навсякъде .Трагедия на никой не пожалавам.На Ханса ни майка ни баща оставих ако имаше някъкъв уред щях да мина в дясно да отворя капака извесно време да изчакам при включано парно и ако трябва да почакам а свъши или намали трафика ) за 750 Евро докарах колата в България аз си знам колко проблемно е било само като си помисля.... . няма да псуваш ли! ( ремонтът в Франция е твърде скъп за нас за нашия стандарт защото определено не можаха да ми кажат цената тъй като трябвало да проверят ако трябва и двигателя ще свалят.) Добре, че съм го докарал направих основен ремон и ми излезе 3.400.Евро кода на двигателя е 646. от 2009 година. Така,че лично мое мнение статията е добро пол
  • 47 баба италиянака

    1 2 Отговор
    7. Кочина внесена от Северна Италия, с превъртян с 200-300 хиляди километраж, прегрявал двигател и издухана гарнитура. Хвърли я у автоморгата да не се мъчиш с нея!
  • 48 ААА

    8 0 Отговор
    Ако можем да сме полезни на по-младите водачи , за да избегнат подобни баталии, тъй като те в голямата си част, те не са разглобявали мотоциклети на 16-17 години, не са поправяли соц. возилата на техните бащи , и не са правили всички нужни основни ремонти , на първите внесени западни автомобили , за да дойдат тези времена , когато с един по -обстоен поглед , и слух да прецениш , че пред теб стой един не лош автомобил , който да те кара поне няколко години, с нормалното обслужване. Едно от нещата които задължително се оглеждат при закупуване , е дали автомобила е СТРАДАЛ на тази тема , или тепърва има да страда , или му предстой да направи новият си собственик страдалец. Това дали ще му изтракат веригите в студено състояние , или след 20 минути автоматика му ще започне да рита автоматика , не е предмет на този разговор , а само охладителната система. Така капака горе и оглеждане като стар криминалист , първо в студено състояние . Разширителното казанче трябва да е много чисто , антифриза бистър , и в нормата , може да се свали капачката и да се погледне , за батаци , остатъци от масло , оцветявания . Участъка около казанчето , трябва да е чист , и без следи, които остава изхвърленият врял антифриз , мястото сменя цвета . Ако е имало скорошно изхвърляне , може дори да се подуши. Големият маркуч трябва при стискане да има усещане за пълнота , и да се вижда как антифриза шава в казанчето. И сега ВАЖНО големият гумен маркуч от главата , трябва да има ус
  • 49 ААА

    15 0 Отговор
    Големият гумен маркуч , трябва да има усещане за твърдост и плътност на материала , не надутост , а плътност. Горещите пари на прегряващият двигател размекват гумата , и тя става по мека като дъвка , това се усеща на пипане с ръка , и визуално.Копче за принудително включване перките на вентилатора , каквото и да ви кажат - БЯГАТЕ ДАЛЕЧ. Всякакви побългарявания , донаждания , снаждания - БЯГАТЕ ДАЛЕЧ. Ако при огледа двигателя е леко прашасал е добър знак. Може да се огледа гарнитурата на главата за течове , и зацапвания , но не е много показателно. Шумоизолационното кече под капака , цяло чисто и в добро състояние , да ухае на пролет. Маслото да има смазочност , консистентност да не е на боза , пресечено , да няма майонеза под капачката на клапаните . Нормалният оглед за разход на масло , и компресия . Може и да съм пропуснал нещо . Следва най важният тест - ПРОВЕРКА НА АВТОМОБИЛА НА ХОД , ако ми остане време може да драсна и там някой ред , че сега ме заболя ръката да пиша.

    Коментиран от #53, #56

  • 50 hmhmhm

    1 2 Отговор
    ми запри са , малко !
  • 51 гост

    1 0 Отговор
    Много разбирачи тук,ама всички искат кола нов внос,а не карана и паддържана тук от разбирачите.
  • 52 puk

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "fuck T":

    Ако е спукан радиаторът, сипваш червен пипер да запълни пукнатината.

    Коментиран от #55

  • 53 Новак

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "ААА":

    Господине, благодаря за вашите коментари. Изчетох всичко и записах. Ако е възможно да драснете някой ред за това как да видим дали има разход на масло и компресия ще съм благодарен

    Коментиран от #54

  • 54 ААА

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Новак":

    Батка , разбирам интереса , но за да извадя есенцията на тази тема, ще ми трябват поне 6-8 пасажа като горните два , а и време много няма , а има и хора , които не спят , и могат да извършат по моторите такива неща които , да заблудят дългогодишен квалифициран кадър , и каквото и да напиша , може да навреди.
  • 55 гладен

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "puk":

    малко олио,сол и става вкусна циганска баница.а колата-за старо целязо
  • 56 ddаааааааааа

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "ААА":

    Най-ги обичам такива като тебе, дето с часове търсят "под вола теле" на технически перфектния ми автомобил, но понеже е токално мърляв и без грижи от козметично естество, все нещо ги съмнява. Но това само аз го знам, а кога го погледна съгледвача....лиже ми конденза в аспуха моля ти се, да не било антифриз. Направо ми е жал!