4 Август, 2020 10:19 4 073 7

BMW модифицира радикално конвенционалния волан

  • волан-
  • bmw-
  • джойстик-
  • автономно управление

Иновацията може да бъде "избутана назад", когато управлението се прехвърля на автопилота

BMW модифицира радикално конвенционалния волан - 1

В документа, подаден от баварците в патентното ведомство, се посочва, че воланът, който наподобява джойстик, ще се използва за "частично автономни превозни средства". Патентът описва устройството като "ръкохватка" на волана, която може да бъде премахната за удобство, когато автопилотът е включен.

Съдейки по изображението, джойстиците са два и ще се използват за управление на селектора на предавките, а подобни превключватели са огледални и на двете дръжки. Ще припомним, че през март BMW патентова друг различен волан, също проектиран за автомобили със самостоятелно управление. Волан, който променя формата си при преминаване от автономно към ръчно управление.

Компанията вярва, че трансформацията на волана ще може да привлече вниманието на водача по-бързо при спешни случаи, отколкото чрез визуални предупреждения. Какви автомобили ще получат иновацията, все още не се знае. Днес повечето нови BMW-та имат автономност от ниво 1 по международната скала на SAE. Тя предполага наличието на няколко асистенти на водача - например системи за избягване на сблъскване и разпознаване на пешеходци.

В баварския град Ландсхут започна производството на компоненти за електрическия кросоувър BMW iNEXT, който ще получи автопилот от трето ниво. Колата ще може да се движи независимо по магистралите, но водачът трябва да е готов да се намеси по всяко време. Премиерата на серийния iNEXT е насрочена за 2021 година и би могло новият волан да дебютира именно в тази кола.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 555555

    4 17 Отговор
    НАЙ-ДОБРИТЕ!!!
  • 2 ФауВе

    7 2 Отговор
    Това нещо не може да прави оборот на завиване. Ще трябва предавателното отношение да е в пъти по-малко, което значително ще увеличи чувствителността. Леко трепване и си в храсталака. Опел Омега имаха една система, която променяше твърдостта на волана в зависимост от скоростта на движение на автомобила. Сигурно и тук има подобно решение.
  • 3 хаха

    10 3 Отговор
    Имаше един СААБ, управляван с джойстик. Странно защо ама някак си идеята не получи широко разпространение. И под това имам впредвид, че замина в кръглата папка със скоростта изтребител Draken с включен форсаж, подгонен от СУ-27.
    Е, от време на време е добре да се появят ентусиасти, дето да пробват автомобилния еквивалент на качването в трамвая със ски, за да се разбере защо кормилото има място в колата, а джойстиците и подобните им - в самолета.
  • 4 Българин

    7 4 Отговор
    Нищо не е що не направите за джендърята направо един четвъртит на седалката да усещат по добре автомобила и да го командват даже и без гласче???
  • 5 Тото

    3 1 Отговор
    До сега крадяха аербега а сега ще крадат целия волан.
  • 6 Pokoloko

    3 0 Отговор
    това го има във филма I Robot с Will Smith в AUDI отпреди 20 години

    Коментиран от #7

  • 7 патента

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Pokoloko":

    Купи си го като го има

    Ше купиш дръжки