ФАКТИ.БГ

Шофьорите считат поведението на другите на пътя за основен рисков фактор

Това показва проучване сред европейците, направено от Nokian Tyres

Публикувана: 13 Август, 2020 12:31
9 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2230
Шофьорите считат поведението на другите на пътя за основен рисков фактор
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.

Повече от половината европейски шофьори считат, че основният риск свързан с управлението на автомобил през лятото е свързан с поведението на другите шофьори на пътя. Това е резултатът, който показва последното проучване на Nokian Tyres за летни гуми, и който напомня, че човешкият фактор продължава да играе ключова роля в осигуряването на безопасна и правилна експлоатация на превозното средство. Същото е валидно и за отговорността да се използват подходящи гуми за съответния сезон.

Според проучването на Nokian Tyres , най-висок риск на пътя през лятото има вследствие на неразумно и опасно поведение на други шофьори, превишена скорост, и употреба на мобилен телефон по време на шофиране. Чехите, поляците и италианците са показали най-малко доверие в другите шофьори.

Опасността породена от прекалено бързата и несъобразена скорост е подчертана особено силно от поляци и чехи. Употребата на мобилен телефон, или други технологични джаджи при шофиране, се счита за най-опасният фактор от италианците. Интересно е да отбележим, че рисковете свързани с пътуване с автомобил представляват най-голямо притеснение за участниците в анкетата, които са на възраст над 51 години. В тази възрастова група шофьори, повечето хора демонстрират по-високо ниво на внимание за поведението на другите участници в движението, както и за състоянието на пътя. Това може да се дължи на осъзнаването от страна на по-възрастните шофьори, че в дадени ситуации имат нужда от повече време, за да реагират, а също така и поради факта, че техните автомобили често са по-стари.

Състоянието на гумите е от значение

Повече от една трета от шофьорите проверяват дълбочината на протектора на гумите си два пъти годишно, 24% го правят на всеки два до три месеца, докато 13% извършват тази проверка веднъж годишно. Въпреки това, 10% от запитаните не си спомнят кога точно са проверявали състоянието на гумите си за последно, или дали изобщо някога са го правили. Сред хората, които са най-загрижени за състоянието на гумите си, тоест респондентите, които проверяват дълбочината на протектора на всеки два до три месеца, са били предимно италианци, хора, които шофират от 30,000 до 40,000 километра или повече годишно, мъже, и шофьори на възраст над 66 години.

Шофьорите считат поведението на другите на пътя за основен рисков фактор

“Нашето проучване показва, че само малък процент от хората обръщат внимание на износването на гумите. Те обаче са единствената зона на контакт на колата с пътната настилка, и тяхното състояние е от огромно значение за сигурността. Например за износени гуми с дълбочина на протектора от 2 мм, спирачният път може да бъде до 12 метра по-дълъг, при движение с 80 км/ч на мокра настилка, в сравнение със спирачния път, който имат нови гуми (тази информация е базирана на тест на автомобилното списание Tekniikan Maailma 16/2016). В същото време е интересно да отбележим, че участниците в анкетата от всички държави, в които е проведена, наблягат на такива характеристики за безопасност като сцепление на гумите на мокра и суха настилка, стабилност, и безопасност в екстремни условия – всички те се възприемат като основни характеристики, на които хората обръщат особено внимание когато си купуват нови гуми.”, казва Мартин Дражик, продуктов мениджър за Европа в Nokian Tyres.

Безопасността на първо място

Наслаждавайки се на хубавото лятно време, е лесно да забравим опасностите от шофирането при дъжд. Неочакваните, силни валежи повишават опасността от аквапланинг, особено когато големи количества вода се събират на пътя и в коловозите. Затова когато избирате летни гуми, трябва да обърнете внимание на онези модели, които са разработени за безопасно шофиране на мокра настилка, като гумата Nokian Wetproof. Добре е също да запомните, че безопасните за употреба летни гуми имат дълбочина на протектора повече от 4 мм, а експлоатационният им живот не надвишава 6 години. 

Шофьорите считат поведението на другите на пътя за основен рисков фактор

 

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 4 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ГРАД КОЗЛОДУЙ
1 Отговор
Всичко е строго индивидуално.

Оценка:
-7 +4

дърт шофьор
2 Отговор
Който не вярва, да се качи и да покара час-два по улиците на някой град, може и извън града, да спазва всички правила и сам ще се убеди.

Оценка:
-0 +11

сектант
3 Отговор
водачите с Хуавей най-много катастрофи правят

Оценка:
-6 +5

МНОГО
4 Отговор
дълга и безполезна реклама на гуми. И златни да сложите....Зад кормилното устройство като не става???Кво праЙм????

Оценка:
-1 +12

Даааа
5 Отговор
Точно италианците мерят дълбочината на грайфера на гумата!!! 😂😂😂
Те горките не гледат дали има наслов двигателя, та за гумите ли ще се сетят?!?!

Оценка:
-2 +10

Гост
6 Отговор
Но за другият, ти си другият.

Оценка:
-0 +3

С.С
7 Отговор
А в България нашите шофьори се стягат от други български шофьори-пияни,надрусани,неопитни или такива,които вярват,че са безсмъртни или копия на Доминик Торето. И не на последно място-от жени шофьори. Защо ли....танцьорката от Пловдив,оная с бе ен ве-то на магистралата,пак от Пловдив,дето й била къса отсечката,или на оная другата,дето Етап-Адрес й препречваше пътя. :)

Оценка:
-0 +4

СКОРПИОН
8 Отговор
вярно

Оценка:
-0 +2

Готин
9 Отговор
Лятно време само със сликове. Слик (на английски: slick – гладка) е гума за сухо време с гладка повърхност (без шарка). Дава максимално сцепление и висока скорост в завой на болидите. Сликове те са гаранция за безсмъртие. Така да знаете от мен. ( Колко е лесно да се пишат глупости. Нали!)

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Ангела Меркел и Франсоа Оланд
Лидерите на Германия и Франция в обръщения към Европейския парламент:
Дебатът е да има, или да няма Европа"

Още бисери
ТОП 5