Европейците, закупили нов електрически автомобил Polestar 2, се сблъскаха с неочакван проблем: автомобилите започнаха да се развалят веднага след покупката. Около 30 купувачи от Швеция, Норвегия, Франция и Холандия се оплакаха, че след няколкостотин километра (а понякога и на втория ден след покупката) системата уведомява за повреда, след което престава да отговаря на команди.
Случаят приключва с доставката на автомобила с пътна помощ до най-близкия сервизен център. Според CarUp, Polestar 2 има неизправност в задвижващата система, но компанията все още не е разбрала защо. Според една от версиите проблемът може да е свързан и с батерията на борда - такова предположение са направили служителите на сервизния център, които са изследвали едно от авариралите електрически превозни средства.
Polestar вече коментира жалбите на клиенти. Автомобилният производител заяви, че е в процес на намиране на основната причина за проблема и след като бъде идентифициран, собствениците ще бъдат предупредени за по-нататъшни действия. Възможно е компанията да трябва да обяви изтеглянето на Polestar 2 в Европа.
Електрическият фастбек Polestar 2 дебютира в началото на 2019 г. В Европа моделът попада в същия ценови диапазон като Tesla Model 3 - цените на шведския електрически автомобил започват от 39 900 евро най-наточената версия Launch Edition се оценява на 59 900 евро.
Polestar 2 е базиран на платформата CMA и се захранва от двумоторен силов тракт с мощност от 408 конски сили (300 киловата) и 660 Нм въртящ момент. От място до 100 км/ч електрически автомобил ускорява за по-малко от пет секунди, а зареждането на батерията с капацитет от 78 киловатчаса е достатъчно за 500 километра по цикъла WLTP.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ВМОРО
Коментиран от #18
13:16 02.10.2020
2 Ресми
13:21 02.10.2020
3 чичо Пешо
Коментиран от #14
13:29 02.10.2020
4 DrivingPleasure
Коментиран от #6, #7
13:37 02.10.2020
5 Хехе
Коментиран от #19
13:41 02.10.2020
6 Айде айде
До коментар #4 от "DrivingPleasure":
Кой казваше-като излезе конкуренцията Тесла умре? Ааааа ти ли беше? Проблема не е в електрическите коли, а в Полестар? Нисан Лийф се води за една от най-надеждните коли от всички! Ел. ГОЛФА също е доста слабо дефектна.13:48 02.10.2020
7 Разбира се че не се трошат
До коментар #4 от "DrivingPleasure":
Тесла модел 3 е най безпроблемния седан на китайския пазар. Има 0,7 оплаквания на 10 000 продажби, при средно за страната около 30 оплаквания. В тази класация са включени и автомобилите на европейските производители. Проблемите на Тесла били от естетическо естество -несъвпадане на фуги и проблеми с боята.Сега разбирате ли защо Тесла е най-продавания електромобил на китайския пазар въпреки "конкуренцията" на останалите производители, които в Китай са най-многобройни, а цените им много по-ниски от на Тесла?
14:05 02.10.2020
8 Българин
Коментиран от #9
15:36 02.10.2020
9 Ти само чакай
До коментар #8 от "Българин":
Съвсем скоро ще има такава статия и за Volkswagen ID3, който няколко месеца се мъчеха да подкарат да върви без да дава грешки. После не се чудете защо най-продавания електромобил е Тесла. Дали бихте избрали проблема на полестар и Volkswagen id3 или проблемът с фугите на Тесла при избора на електромобил.Коментиран от #10
15:41 02.10.2020
10 Българин
До коментар #9 от "Ти само чакай":
Не бих се качил на това нещо набедено за автомобил. Въпрос на личен избор. Всеки може да е луд колкото си иска стига да не пречи на останалите!....Свикнал съм от много години да врътна ключа и да чуя звука на ДВГ,не шума от кухненския робот....А и не държа телевизора да е на таблото..предпочитам V8 под капака...Коментиран от #12, #20, #21
15:59 02.10.2020
11 Ъ не ь
Затова Тесла и айфона са №1.
Поне за мен.
Коментиран от #33
18:19 02.10.2020
12 Прав си
До коментар #10 от "Българин":
Така е, прав си! Не се качвай, че след това няма да искаш да слезеш! Много хора, така като теб, докато не се качиха и след това купиха!Коментиран от #16
18:31 02.10.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Каруцар
До коментар #3 от "чичо Пешо":
Същото са казвали файтонфжийте преди повече от век за автомобилите с вътрешено горене.19:39 02.10.2020
15 Julio
Коментиран от #17
22:46 02.10.2020
16 НОЩНА СМЯНА
До коментар #12 от "Прав си":
Ами прав е колегата българин и ти сам го каза. А аз просто го разбирам в такъв смисъл,че когато поевтинеят прехвалените електромобили след 30-40-50години/ специално за България/ и цените им се изравнят с тези на ДВГ и станат достъпни за всеки гражданин със средни доходи и може да си ги позволи всеки тогава да,съгласен съм много хора ще предпочетат електрото. Между другото същите още са в изпитателен процес,та още не са се ДОКАЗАЛИ пред ДВГ. Друг е въпроса,че в 21-ви век технологиите напредват с математическа прогресия и като чета всеки ден статийки за автомобили и чета коментарите на разни "професори"значи да в известен смисъл са прави че бъдещето е елколите,АМА ДАЛЕЧНОТО...Сега в момента си купуват електрички хора с някакви психични отклонения.Коментиран от #22, #28
05:01 03.10.2020
17 Как мислиш...
До коментар #15 от "Julio":
Дали има по-глуповат коментар от твоя?06:09 03.10.2020
18 Нафърфорий
До коментар #1 от "ВМОРО":
Само един Върл Отявлен Мародер Резбойник и Обирджия може да е толкова тъп08:18 03.10.2020
19 Хи хи хи
До коментар #5 от "Хехе":
Не е баш тъй ама щом казваш....сигур имаш супер пупер дупер боклук от "визионера"...той плямпа, че водородните клетки нямат бъдеще щот изтърва влака и повече няма да стане номерът "частна" компания с държавни пари да навакса....та Илончо и такива кат теб с инстримент за копане и вадене на пирони че дуате яко тараторчето08:22 03.10.2020
20 Какво караш
До коментар #10 от "Българин":
Какво караш? От доста време ключовете не се врътват🤣Коментиран от #35
08:43 03.10.2020
21 Какво караш
До коментар #10 от "Българин":
Какво караш? От доста време ключовете не се врътват🤣08:43 03.10.2020
22 Дневна смяна
До коментар #16 от "НОЩНА СМЯНА":
Далечно бъдеще? Хехе! Вече има държави които продават повече електрически от колкото ДВГ и нещата им вървят добре. За какво далечно бъдеще говориш? Българина и сега няма пари за нова кола, електричните поевтиняват. Виждаш в Китай, цената на Модел 3 е 31 хиляди евро! Толкова е на един Голф с екстри и по-голямата мотор!Коментиран от #23
08:46 03.10.2020
23 Алф
До коментар #22 от "Дневна смяна":
Кои са тези държави? Професоре? Сигурно още не си разбрал ама плямпаш.Прочети ХУБАВО какво е написал човека от коментар 16 и е прав. Просто няма как специално в България за 10-20 години да бъде изградена електрическа мрежа със зарядни станции. Вярно за развитите държави да,даже вече им отпускат и субсидии за изграждане на зарядни станции,но пак повтарям ( за малоумните) засега само в РАЗВИТИТЕ ДЪРЖАВИ!!! За съжаление тук при нас нещата са много сложни. Колкото до това,че електрички те ще изместят ДВГ "близкото бъдеще" и тук не си прав. Между другото има прогноза,че електричките още 40-50 години няма да мръднат от темпа на развитието си от 30-те години на 20-ти век,а и вече е доказано,че не могат да се конкурират с ДВГ. Като си толкова компетентен "разбирач" айде кажи ти кога в България ще навлязат електричките щом станат масови? Те са като стигнат до България вече ще са остарели,да не говорим ние 35-40 годишните колко ще сме остарели. Още мнооого има да си търкаляне дъртите пушилници и сега веднага някой ще ми каже ми като не можеш да си позволиш електричка,не ги плювай. Та пак питам и ОТГОВОР ИСКАМ: коя година според теб елколите ще станат масови в България?! Има една поговорка като фактите говорят и боговете мълчат,само дървените философи плямпате......Коментиран от #24, #25
17:22 03.10.2020
24 Дневна смяна
До коментар #23 от "Алф":
В България, няма да се мине скоро на ел. коли, защото системата е такава, че е изгодно да се карат стари коли, а не нови и още повече Ел. Така, че се радвай. Дълго ще си караш, печката! Все пак западните държави трябва да си хвърлят някъде печките2, като си купуват електрически.Коментиран от #26
19:04 03.10.2020
25 До Алф
До коментар #23 от "Алф":
Въпреки относително малкия си мащаб Норвегия е смятана от експертите за първия развит електрически пазар в света. Септември постави нов рекорд в това отношение - на електромобилите (BEV) се падат цели 61.5% от продажбите, а други 20.1% са за зареждащите се хибриди (PHEV). Още 7% е делът на незареждащите се хибриди от типа на Toyota Prius. Автомобилите с бензинов двигател са само 6% от пазара, а с дизелов - 5%.20:14 03.10.2020
26 Алф
До коментар #24 от "Дневна смяна":
Да точно това имах впредвид и аз. Ето това е разумен и изчерпателан отговор,да....Нещо като когато си карахме безподобните съветски кочини през 90-те,та чак до към 2000-та година и същевременно прииждаха старите трошки от запад и в днено време вече почти не можеш да видиш руска бракма / имам предвид лада,жигула,москвич/,та почти неусетихме как от руските трошки преминахме на западни. Та такъв някакъв ще ни е и прехода от ДВГ към електрички предполагам...Коментиран от #27
21:22 03.10.2020
27 Близко бъдеще
До коментар #26 от "Алф":
Когато говорим за бъдещето на автомобилната индустрия, обикновено не слагаме в същото изречение българския пазар.Защо реши, че бъдещето на електромобилите е заложено на карта, заради мнението и възможностите на някой българин, живееш в панелка на осмия етаж, коментираш тук как щял да хвърли разклонител от балкона и колко години ще събира за нов електромобил за над 100 бона, при положение че най-новия автомобил на който се е качвал е поне на 15 години нов внос.
Коментиран от #29
22:01 03.10.2020
28 Т-рекс
До коментар #16 от "НОЩНА СМЯНА":
Не знам защо имаш минус?23:19 03.10.2020
29 Бъди разумен
До коментар #27 от "Близко бъдеще":
Просто всичко опира до природните ресурси колега. Има според някои експерти една научна прогноза,че в "близкото бъдеще"нефтът и петролът ще започнат да се изчерпват и за това ги мислят тези електричките. Да не мислиш,че някои си са много загрижени за климата и за околната среда. Е ако мислиш така като повечето коментиращи тук,нещо си се объркал. Както вече казах всичко опира до природните ресурси и до ПАРИ. Не че имам нещо против електричките/ и да въпрос на време е да поевтинеят/,но да не мислиш,че този кобалт,никел,литий и т.н.т за елбатерийте от недрата на земята и от мините ще са вечни ли!? Просто някои се опитват нещо да замажат и да определят бъдещето,но така като гледам петролът и петролната ера ще вървят и през целия 21-ви век петрол ще си има.Друг е въпроса,че след примерно 20-25 години няма да е толкова решаващ.Коментиран от #31
23:36 03.10.2020
30 незнайко
01:34 04.10.2020
31 Има разлика
До коментар #29 от "Бъди разумен":
За разлика от нефта, материалите в батериите могат да се рециклират и да се използват многократно.15:11 04.10.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Niki13
До коментар #11 от "Ъ не ь":
Даже и Лада са имали електромобил през 70-те години със 110 км пробегтесла са измислили само дръжките , и чакам някой да ми обясни, как постоянно нарастват акциите на тесла, вече е май над 1 трл. долара, след като продава едва 400'000 коли на година, и всяко тримисечие е най-малко 600 млн на загуба, без едно където продаде въглеродни емисии та излезе на печалба
21:23 04.10.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 шофйор
До коментар #20 от "Какво караш":
А кво се правят обясни на незнаещият00:49 05.10.2020
36 101
12:11 05.10.2020