2 Октомври, 2020 13:02 8 925 36

Електромобилите на Polestar започват да се развалят веднага след покупката

  • електромобили-
  • polestar-
  • повреда

Около 30 собственици се оплакаха от проблеми с новите си автомобили

Електромобилите на Polestar започват да се развалят веднага след покупката - 1

Европейците, закупили нов електрически автомобил Polestar 2, се сблъскаха с неочакван проблем: автомобилите започнаха да се развалят веднага след покупката. Около 30 купувачи от Швеция, Норвегия, Франция и Холандия се оплакаха, че след няколкостотин километра (а понякога и на втория ден след покупката) системата уведомява за повреда, след което престава да отговаря на команди.

Случаят приключва с доставката на автомобила с пътна помощ до най-близкия сервизен център. Според CarUp, Polestar 2 има неизправност в задвижващата система, но компанията все още не е разбрала защо. Според една от версиите проблемът може да е свързан и с батерията на борда - такова предположение са направили служителите на сервизния център, които са изследвали едно от авариралите електрически превозни средства.

Електромобилите на Polestar започват да се развалят веднага след покупката

Polestar вече коментира жалбите на клиенти. Автомобилният производител заяви, че е в процес на намиране на основната причина за проблема и след като бъде идентифициран, собствениците ще бъдат предупредени за по-нататъшни действия. Възможно е компанията да трябва да обяви изтеглянето на Polestar 2 в Европа.

Електрическият фастбек Polestar 2 дебютира в началото на 2019 г. В Европа моделът попада в същия ценови диапазон като Tesla Model 3 - цените на шведския електрически автомобил започват от 39 900 евро най-наточената версия Launch Edition се оценява на 59 900 евро.

Polestar 2 е базиран на платформата CMA и се захранва от двумоторен силов тракт с мощност от 408 конски сили (300 киловата) и 660 Нм въртящ момент. От място до 100 км/ч електрически автомобил ускорява за по-малко от пет секунди, а зареждането на батерията с капацитет от 78 киловатчаса е достатъчно за 500 километра по цикъла WLTP.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВМОРО

    37 11 Отговор
    Китайски боклук

    Коментиран от #18

  • 2 Ресми

    78 19 Отговор
    Тепърва ще има проблеми с всички фритюрници, само будалите си фантазират, че като не обслужваш двигател и ск кутия си гарантираш безпроблемност! Софтуер и ел системи са много по-проблемни от всичко механично.
  • 3 чичо Пешо

    40 17 Отговор
    "има неизправност в задвижващата система, но компанията все още не е разбрала защо" - още ли има крякащи ел. фенове, че това било бъдещето. Моля да започнат да защитават псевдо-екологичното си бъдеще... ...сега! :-) 100К да дам, да си го вземат веднага в сервиза и да кажат "Шъ видиме..." - ами не, мириси казвам аз на таквъзи една "кола".

    Коментиран от #14

  • 4 DrivingPleasure

    42 11 Отговор
    Та кой казваше, че вибраторите не се трошали? И щял си да си ги ремонтираш с упдейт... аха.

    Коментиран от #6, #7

  • 5 Хехе

    46 36 Отговор
    А бре чичо Пешо, разбира се, че това е бъдещето. Масови електрически автомобили се правят от 15-на години и като всяко ново нещо, тепърва ще се доработва и развива. Преди 150 години също са мислили, че ДВГ няма бъдеще и е твърде скъпо о ненадеждно. Тъй, че споко не е за теб това, ти бъдеще нямаш и няма да доживееш да ги видиш. Тъй, че сипи си една ракия, напсувай това дето не можеш да си позволиш и никога няма да имаш и си живей живота. :)

    Коментиран от #19

  • 6 Айде айде

    17 9 Отговор

    До коментар #4 от "DrivingPleasure":

    Кой казваше-като излезе конкуренцията Тесла умре? Ааааа ти ли беше? Проблема не е в електрическите коли, а в Полестар? Нисан Лийф се води за една от най-надеждните коли от всички! Ел. ГОЛФА също е доста слабо дефектна.
  • 7 Разбира се че не се трошат

    12 15 Отговор

    До коментар #4 от "DrivingPleasure":

    Тесла модел 3 е най безпроблемния седан на китайския пазар. Има 0,7 оплаквания на 10 000 продажби, при средно за страната около 30 оплаквания. В тази класация са включени и автомобилите на европейските производители. Проблемите на Тесла били от естетическо естество -несъвпадане на фуги и проблеми с боята.

    Сега разбирате ли защо Тесла е най-продавания електромобил на китайския пазар въпреки "конкуренцията" на останалите производители, които в Китай са най-многобройни, а цените им много по-ниски от на Тесла?
  • 8 Българин

    21 9 Отговор
    Какво се оплаквате бре? Нали искате "еко" и да се возите без пари! Нагли па искате и да върви е на ток Не се получава!

    Коментиран от #9

  • 9 Ти само чакай

    16 10 Отговор

    До коментар #8 от "Българин":

    Съвсем скоро ще има такава статия и за Volkswagen ID3, който няколко месеца се мъчеха да подкарат да върви без да дава грешки. После не се чудете защо най-продавания електромобил е Тесла. Дали бихте избрали проблема на полестар и Volkswagen id3 или проблемът с фугите на Тесла при избора на електромобил.

    Коментиран от #10

  • 10 Българин

    34 10 Отговор

    До коментар #9 от "Ти само чакай":

    Не бих се качил на това нещо набедено за автомобил. Въпрос на личен избор. Всеки може да е луд колкото си иска стига да не пречи на останалите!....Свикнал съм от много години да врътна ключа и да чуя звука на ДВГ,не шума от кухненския робот....А и не държа телевизора да е на таблото..предпочитам V8 под капака...

    Коментиран от #12, #20, #21

  • 11 Ъ не ь

    6 15 Отговор
    Един като измисли асансьора, после всеки може да натиска копчето.
    Затова Тесла и айфона са №1.
    Поне за мен.

    Коментиран от #33

  • 12 Прав си

    8 12 Отговор

    До коментар #10 от "Българин":

    Така е, прав си! Не се качвай, че след това няма да искаш да слезеш! Много хора, така като теб, докато не се качиха и след това купиха!

    Коментиран от #16

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Каруцар

    17 6 Отговор

    До коментар #3 от "чичо Пешо":

    Същото са казвали файтонфжийте преди повече от век за автомобилите с вътрешено горене.
  • 15 Julio

    6 5 Отговор
    Това са лъжи и бензинова пропаганда. Изкуственият "интелект" не дава на собствениците да ги подкарат за да са още по-щадящи за природата. Зеленото бъдеще дойде, грета иска плаче, остана без кауза...

    Коментиран от #17

  • 16 НОЩНА СМЯНА

    14 6 Отговор

    До коментар #12 от "Прав си":

    Ами прав е колегата българин и ти сам го каза. А аз просто го разбирам в такъв смисъл,че когато поевтинеят прехвалените електромобили след 30-40-50години/ специално за България/ и цените им се изравнят с тези на ДВГ и станат достъпни за всеки гражданин със средни доходи и може да си ги позволи всеки тогава да,съгласен съм много хора ще предпочетат електрото. Между другото същите още са в изпитателен процес,та още не са се ДОКАЗАЛИ пред ДВГ. Друг е въпроса,че в 21-ви век технологиите напредват с математическа прогресия и като чета всеки ден статийки за автомобили и чета коментарите на разни "професори"значи да в известен смисъл са прави че бъдещето е елколите,АМА ДАЛЕЧНОТО...Сега в момента си купуват електрички хора с някакви психични отклонения.

    Коментиран от #22, #28

  • 17 Как мислиш...

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Julio":

    Дали има по-глуповат коментар от твоя?
  • 18 Нафърфорий

    1 4 Отговор

    До коментар #1 от "ВМОРО":

    Само един Върл Отявлен Мародер Резбойник и Обирджия може да е толкова тъп
  • 19 Хи хи хи

    5 2 Отговор

    До коментар #5 от "Хехе":

    Не е баш тъй ама щом казваш....сигур имаш супер пупер дупер боклук от "визионера"...той плямпа, че водородните клетки нямат бъдеще щот изтърва влака и повече няма да стане номерът "частна" компания с държавни пари да навакса....та Илончо и такива кат теб с инстримент за копане и вадене на пирони че дуате яко тараторчето
  • 20 Какво караш

    1 11 Отговор

    До коментар #10 от "Българин":

    Какво караш? От доста време ключовете не се врътват🤣

    Коментиран от #35

  • 21 Какво караш

    0 7 Отговор

    До коментар #10 от "Българин":

    Какво караш? От доста време ключовете не се врътват🤣
  • 22 Дневна смяна

    3 11 Отговор

    До коментар #16 от "НОЩНА СМЯНА":

    Далечно бъдеще? Хехе! Вече има държави които продават повече електрически от колкото ДВГ и нещата им вървят добре. За какво далечно бъдеще говориш? Българина и сега няма пари за нова кола, електричните поевтиняват. Виждаш в Китай, цената на Модел 3 е 31 хиляди евро! Толкова е на един Голф с екстри и по-голямата мотор!

    Коментиран от #23

  • 23 Алф

    9 2 Отговор

    До коментар #22 от "Дневна смяна":

    Кои са тези държави? Професоре? Сигурно още не си разбрал ама плямпаш.Прочети ХУБАВО какво е написал човека от коментар 16 и е прав. Просто няма как специално в България за 10-20 години да бъде изградена електрическа мрежа със зарядни станции. Вярно за развитите държави да,даже вече им отпускат и субсидии за изграждане на зарядни станции,но пак повтарям ( за малоумните) засега само в РАЗВИТИТЕ ДЪРЖАВИ!!! За съжаление тук при нас нещата са много сложни. Колкото до това,че електрички те ще изместят ДВГ "близкото бъдеще" и тук не си прав. Между другото има прогноза,че електричките още 40-50 години няма да мръднат от темпа на развитието си от 30-те години на 20-ти век,а и вече е доказано,че не могат да се конкурират с ДВГ. Като си толкова компетентен "разбирач" айде кажи ти кога в България ще навлязат електричките щом станат масови? Те са като стигнат до България вече ще са остарели,да не говорим ние 35-40 годишните колко ще сме остарели. Още мнооого има да си търкаляне дъртите пушилници и сега веднага някой ще ми каже ми като не можеш да си позволиш електричка,не ги плювай. Та пак питам и ОТГОВОР ИСКАМ: коя година според теб елколите ще станат масови в България?! Има една поговорка като фактите говорят и боговете мълчат,само дървените философи плямпате......

    Коментиран от #24, #25

  • 24 Дневна смяна

    14 3 Отговор

    До коментар #23 от "Алф":

    В България, няма да се мине скоро на ел. коли, защото системата е такава, че е изгодно да се карат стари коли, а не нови и още повече Ел. Така, че се радвай. Дълго ще си караш, печката! Все пак западните държави трябва да си хвърлят някъде печките2, като си купуват електрически.

    Коментиран от #26

  • 25 До Алф

    10 3 Отговор

    До коментар #23 от "Алф":

    Въпреки относително малкия си мащаб Норвегия е смятана от експертите за първия развит електрически пазар в света. Септември постави нов рекорд в това отношение - на електромобилите (BEV) се падат цели 61.5% от продажбите, а други 20.1% са за зареждащите се хибриди (PHEV). Още 7% е делът на незареждащите се хибриди от типа на Toyota Prius. Автомобилите с бензинов двигател са само 6% от пазара, а с дизелов - 5%.
  • 26 Алф

    7 1 Отговор

    До коментар #24 от "Дневна смяна":

    Да точно това имах впредвид и аз. Ето това е разумен и изчерпателан отговор,да....Нещо като когато си карахме безподобните съветски кочини през 90-те,та чак до към 2000-та година и същевременно прииждаха старите трошки от запад и в днено време вече почти не можеш да видиш руска бракма / имам предвид лада,жигула,москвич/,та почти неусетихме как от руските трошки преминахме на западни. Та такъв някакъв ще ни е и прехода от ДВГ към електрички предполагам...

    Коментиран от #27

  • 27 Близко бъдеще

    3 5 Отговор

    До коментар #26 от "Алф":

    Когато говорим за бъдещето на автомобилната индустрия, обикновено не слагаме в същото изречение българския пазар.

    Защо реши, че бъдещето на електромобилите е заложено на карта, заради мнението и възможностите на някой българин, живееш в панелка на осмия етаж, коментираш тук как щял да хвърли разклонител от балкона и колко години ще събира за нов електромобил за над 100 бона, при положение че най-новия автомобил на който се е качвал е поне на 15 години нов внос.

    Коментиран от #29

  • 28 Т-рекс

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "НОЩНА СМЯНА":

    Не знам защо имаш минус?
  • 29 Бъди разумен

    11 0 Отговор

    До коментар #27 от "Близко бъдеще":

    Просто всичко опира до природните ресурси колега. Има според някои експерти една научна прогноза,че в "близкото бъдеще"нефтът и петролът ще започнат да се изчерпват и за това ги мислят тези електричките. Да не мислиш,че някои си са много загрижени за климата и за околната среда. Е ако мислиш така като повечето коментиращи тук,нещо си се объркал. Както вече казах всичко опира до природните ресурси и до ПАРИ. Не че имам нещо против електричките/ и да въпрос на време е да поевтинеят/,но да не мислиш,че този кобалт,никел,литий и т.н.т за елбатерийте от недрата на земята и от мините ще са вечни ли!? Просто някои се опитват нещо да замажат и да определят бъдещето,но така като гледам петролът и петролната ера ще вървят и през целия 21-ви век петрол ще си има.Друг е въпроса,че след примерно 20-25 години няма да е толкова решаващ.

    Коментиран от #31

  • 30 незнайко

    8 1 Отговор
    Ръчна кутия с шест скорости, 3 литров двигател, да речем със 272 к.с. и задвижване на четирите колела - ЩО Е ТО ??? По добрия автомобил от този Polestar .
  • 31 Има разлика

    5 5 Отговор

    До коментар #29 от "Бъди разумен":

    За разлика от нефта, материалите в батериите могат да се рециклират и да се използват многократно.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Niki13

    7 0 Отговор

    До коментар #11 от "Ъ не ь":

    Даже и Лада са имали електромобил през 70-те години със 110 км пробег
    тесла са измислили само дръжките , и чакам някой да ми обясни, как постоянно нарастват акциите на тесла, вече е май над 1 трл. долара, след като продава едва 400'000 коли на година, и всяко тримисечие е най-малко 600 млн на загуба, без едно където продаде въглеродни емисии та излезе на печалба
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 шофйор

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Какво караш":

    А кво се правят обясни на незнаещият
  • 36 101

    1 0 Отговор
    Аз им казах да не слагат електромотори от косачка а от блендер. При електромотора на блендера имаше 98,9% синхронизация на моментната импулсна скорост и предавателното число. Дори четирите степени на разбъркване съвпадаха идеално с 1,2,3 скорост. За задна скорост е използвана нова технология -просто задните светлини се превръщат във фарове а на мястото на предните изкачат стопове и ето вече карате назад, докато карате напред.В момента на превключване на задна скорост седалката на шофьора се извърта на 90 градуса за да не вижда нищо от това което ще се случи след малко.