Tesla Semi ще може да изминава по-голямо разстояние без презареждане, отколкото бе обявено първоначално, обеща лично Илон Мъск. Според него благодарение на новите технологии на компанията в областта на акумулаторните батерии автономният пробег на електрическия влекач ще достига 621 мили (1 000 км).
Целта на Tesla явно е Semi да не отстъпва по обсег на представения през септември Mercedes-Benz GenH2 с горивни клетки. Водородният влекач на немците трябва да влезе в серийно производство в средата на десетилетието.
По време на премиерата на Tesla Semi през 2017 г. Мъск обяви доста по-скромни параметри. Тогава базовата версия на серийния влекач Standard за $150 000 щеше да изминава 300 мили (483 км) без презареждане, а топ модификацията Long Range за $180 000 - 500 мили (805 км).
По последни данни серийният Semi ще разполага с четири електромотора и автопилот. Влекачът на Tesla ще може да ускорява от 0 до 97 км/ч за 5 секунди, а с 40-тонно ремарке - за 20. Производството трябваше да започне миналата година, но стартът на продажбите бе отложен за 2020 г., а след това - за 2021 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алфа Вълкът
Коментиран от #6
11:40 25.11.2020
2 Браво на руската машина
Къде сте Русофилчета да видим какво ще излъжите сега
11:40 25.11.2020
3 Хахаха Путин
И той си призна вече че нищо руско не става
11:43 25.11.2020
4 Стара новина
При старите батерии зареждането до 80% траеше 30 минути. Напълно вероятно е новите да се зареждат още по-бързо. Предвид задължителните почивки и ограничението от 90 километра в час за тировете, при наличие на зарядна инфраструктура, този камион може да се използва и за международни превози без никакви проблеми. Така или иначе тировете рядко въртят повече от 15 хиляди километра месечно. Сега в кризата се радват и на 10 000км.
11:45 25.11.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Това е реален камион
До коментар #1 от "Алфа Вълкът":
Камионът е представен още през 2017 година и оттогава прототипите са навъртяли милиони километри. Данните не са пресметнати, а са измервани в реалността стотици пъти. Постоянно ги снимат по пътищата.Това да не са анимациите на останалите конкуренти и водородния камион на Никола, който пуснаха по инерция от баира за да снимат рекламен клип, понеже все още няма задвижване?
12:02 25.11.2020
7 Мъск съм
При производството на батерии се отделят отровни вещества и фини прахови частици, както и тонове въглероден двуокис. А когато им свърши животът на всички тези милиони и милиони батерии, те трябва да бъдат адекватно съхранявани или рециклирани, иначе се превръщат в специален отпадък.
Коментиран от #11, #15
12:04 25.11.2020
8 статистика
Коментиран от #12
12:07 25.11.2020
9 Дрън-дрън
До коментар #5 от "DrivingPleasure":
Живота на батериите не се измерва в километри, ама ти откъде да знаеш. Измерва се в брой цикли. Още първите батерии от 2012 година, които са най скапани, при бързо зареждане изкарваха 1000 цикъла и 300 хиляди километра.Както виждаш дори с най-скапаните батерии, камиона ще измине поне един милион километра.
Ако си спомняш статията, новите батерии които ще се слагат в камиона имаха 10 000 цикъла по 800 километра за камиона, може само да сметнеш колко хиляди километра са това. 300 хиляди или повече?
12:10 25.11.2020
10 DrivingPleasure
Простата сметка която бях направил показва че това е безумен трошляк за сектанти - модератора да няма случайно акции от тоя боклук та трие всяко мнение подлагащо величието на Друсания индивид под съмнение?!!!
Коментиран от #23
12:12 25.11.2020
11 Хайде стига простотии
До коментар #7 от "Мъск съм":
Батериите съдържат само два процента литий, а новите батерии са без кобалт. Стига повтаряйте опорни точки от преди десетилетия. Времената се менятКоментиран от #33
12:12 25.11.2020
12 Не е статистика
До коментар #8 от "статистика":
Това което си написал не е статистика, а старо проучване. Съвременните батерии изискват много по-малко от 80 хиляди километра, за да изчистят въглеродния си отпечатък. А какво ще кажеш за останалите гадости, които излизат от ауспуха на автомобилите в градовете?Въглеродният двуокис, за който сравняваш Tesla с Mercedes, не замърсява въздуха.
Коментиран от #13
12:16 25.11.2020
13 DrivingPleasure
До коментар #12 от "Не е статистика":
Глупости - няма и месец откакто Полстар обявиха, че производството на е-кола всъщност е мръсно - над 10 тона беше разликата, не много по-различно от старите проучвания за 17те тона на за 100 кВч батерия.А и никой не смята електричеството за задвижването колко емисии отделя и е за всеки кВч в батерията трябва да произведеш реално 1.6-1.7
Коментиран от #16, #18
12:29 25.11.2020
14 33702
12:31 25.11.2020
15 Рециклиране
До коментар #7 от "Мъск съм":
И тази опорка отпадна отдавна. Батериите се рециклират и най-важните материали се използват отново и отново, без нужда да се копаят нови всеки път.12:35 25.11.2020
16 Не било по-различно
До коментар #13 от "DrivingPleasure":
Е щом 70% повече от сегашното проучване ти се струва нищо, няма за какво да спорим.Само че недей да говориш за 8-те години от предишното проучване, а ги намали на 4,7 години, за да може Tesla модел s с най-голямата батерия да си изчисти въглеродния отпечатък.
Ако говорим за Тесла модел 3 с най-голямата батерия от 80 киловатчаса, тя ще изчисти въглеродния си отпечатък след 3,7 години.
И това с въглеродния отпечатък на батериите от тази година. Както виждаш само преди две години въглеродния отпечатък беше 70% повече. Колко ли ще е след още две години, а след още десет когато се оптимизира процеса и затворят всички въглищни централи?
Коментиран от #17
12:41 25.11.2020
17 DrivingPleasure
До коментар #16 от "Не било по-различно":
Старото проучване е за 100 киловатова батерия новото за 75 - айде сега смятай пак!И отново ти казвам не смяташ електроенергията която за тия километри ще се зареди - тоест произведе и отдели емисии, нито смяташ колко емисии се отделят при рециклирането на батериите
Коментиран от #19
12:47 25.11.2020
18 ти имаш ли представа
До коментар #13 от "DrivingPleasure":
за изработването на всяка една пружинка, лагер, зъбно колело, клапан, дюза, блок, глава, колянов, разпределителен вал, маховик, водни, горивни помпи, алтернатори, турбини, маслени помпи, свещи, радиатори, кардани, диференциали, скоростни кутии, масла филтри, ремъци, вериги, ролки, съединители, колко електрическа енергия се използва. А колко се използва за производството на горива, масла, присадки. И то постоянно. А колко енергия е използвана за производството и поддържането на цеховете и фабриките произвеждащи всичко това, а това, че това са консумативи и след максимум 500000 километра, за която и да е част-отпадък, и допълнително мощности за рециклиране. А катализаторите, дпф ите и блу системите. Там колко редки и ценни метали се използват-не е истина. Карай си бензинката/дизелака, като искаш, но не пречи на прогреса. А ако сизаинтересован финансово, заради сервизчето ти, бензиностанцийката или автоморгата ти, мога да ти дам съвет, полека-лека да се преориентираш. Връщане назад няма и няма да има.Коментиран от #20
12:48 25.11.2020
19 Дрън-дрън
До коментар #17 от "DrivingPleasure":
Не ми цитирай стари проучвания. Прочети новото проучване от 2019 година на същите тези, които писаха за 17 тона и после пак ще говорим.Зареждането на електромобили може да стане със 100% зелена енергия, а рециклирането има по-малък въглероден отпечатък от първоначалния добив и обработка на суровините за батериите, така че този отпечатък ще е включен в производството на следващите батерии и не се смята сега.
Ако сметнеш и рециклирането към сегашните, ще означава че следващите батерии нямат въглероден отпечатък. Ако си изгледал клипа, половината от енергията за рециклиране идва от разреждането на самите батерии, преди да ги рециклират, а въглеродния отпечатък е основно от енергията за рециклиране, която също може да бъде 100% зелена.
Всяка следваща батерия ще е все по-чиста и по-чиста. Защото и транспорта и добива на материалите ще стане по-чист, защото ще е електрически.
Въглеродният отпечатък на електромобил след 10 години ще е много по-малък, отколкото на е класа произвеждана днес.
12:57 25.11.2020
20 DrivingPleasure
До коментар #18 от "ти имаш ли представа":
с производството на всичко това и разликата е 10 тона - данните на на шведите сравняваха директно две конкурентни коли с батерия и двг по спомен ДВГ за цялостно производство с всички части 14 тона и килорами за ЕВ 24 тона с малко повечко килограми близо 25 тона.Към тази разлика от 10 тона добави около 10 тона за всеки 100 хил километра от ток и още 10 за рециклиране
Сметни за 250 000 км - 230 и нещо км беше средния пробег на автомобил в европа и ще видиш че сте доста по-мръсни електричарите!
Коментиран от #21, #22
12:57 25.11.2020
21 Хайде спри да лъжеш
До коментар #20 от "DrivingPleasure":
Сметнал си въглеродния отпечатък за Полша където енергията се произвежда предимно от въглищни централи. Защо не сметнеш британския или френския микс, където почти няма въглищни централи? Пак забрави факта, че след 2030 година почти няма да има работеща въглищна централа, защото повечето отдавна ще са фалирали. Електромобилите са много по-чисти в дългосрочен план, а не сега. Не и вчера или преди 10 години.Ако искаме да намалим емисиите след 10 години, ще трябва да отделим едни емисии днес, които ще изчистят както производството на електроенергия така и транспорта. Това ще осигурява абсолютно чисто производство и транспорт на следващото поколение батерии и фотоволтаици.
Коментиран от #25
13:22 25.11.2020
22 давай мойто момче,
До коментар #20 от "DrivingPleasure":
Продължавай да се пениш на устата. Цифрите показват в последните 4 години екпоненциална прогресия на чисто електрическите автомобили, абсолютно навсякъде по света. Най-интересното е, че даже са повече в страни (Русия и Америка) добиващи нефт. Назад, както казах, никой няма да тръгне. Фолксваген инвестират 5 милиарда в ел. модели. Лотус, Бентли, БМВ,Мерцедес, Опел,Ягуар,Форд Всичките инвестират страшно много, за да настигнат Тесла и китайците(които са страшно напред в електричките, но са им затворени външните пазари-засега). Дали ти или другите по тея форумчета знаете повече откъде духа вятъра, или хората с големите пари, възможности и знания, които наливат в момента страшно много пари за да направят прехода, възможно най-бързо.Отделно само в европа са одобрени над 70 проекта за нови АЕЦ. Отделно се наливат стотици милиарди за разработки на термоядрени реактори. Дори и в Русия. Достатъчно разтегнаха във времето агонията на петролната и ДВГ индустрията и който се забави с прехода ще фалира и няма да може да настигне другите.
Ако и тези факти не са ти достатъчни, незнам. Просто няма смисъл да се спори с теб. Твоята работа е :"Аз ти казвам,че не е коза, а коч, а ти викаш "НЕ, ти я дръж, аз ще я доя" " накрая ще направиш на коча ч.к.я.
Коментиран от #26
13:34 25.11.2020
23 Кучетата си лаят
До коментар #10 от "DrivingPleasure":
Тесла си върви. И да лаеш, само вдигаш излишен шум.14:14 25.11.2020
24 Вълко Червенков
Коментиран от #44
14:15 25.11.2020
25 Бесен
До коментар #21 от "Хайде спри да лъжеш":
Като няма въглишни централи та кво? даже и ВЕИ има СО2 отпечатък над 50% от електроенергията идва от газови тец, което отново е фосилно гориво. Разликата спрямо въглищата не е малка около 40%, но на фона на увеличаващите се мощности деюре нямаш намаление на общите количества.А това че в европа нямало да има въглищни централи е абсолютно безсмислен довод. Китай строи ТЕЦ на умиране, а средния китаец ползва около половината до 2/3 от енергията на един европеец и в следващите години ще догонва с още централи, а в Индия потреблението е около 1/6 или 1/7 и отново догонването означва огромен скок на ТЕЦ, които са икономически най-изгодните за кВч произведена енергия!
А транспорта - частния транспорт е една нищожна част от емисиите, че да влагаме усилия и средства точно там. Няма нито икономическа логика нито ефект върху състоянието на природата!
На теб ако ти харесва да караш елекро-тошка - карай! Ама не ми излизай с абсурните твърдения, че това е щото си много еко и че и аз трябвало да съм така!
Коментиран от #29, #30, #32
14:24 25.11.2020
26 DrivingPleasure
До коментар #22 от "давай мойто момче,":
Тоя ръст е следствие на политически решения - не на пазарни! В европа ръста е само заради субсидиите. Ако утре Германия спре да дава по 10 000 евро германеца ще се качи пак на дизела и ще се чуди що въобще си е правил труда да се заниимава с тия простотии.Всички тия инвестиции от изброените компании са заради заплахата на регулаторните органи - нямат друга възможност! В европа много от производителите спряха модели заради еко-простотията налегнала брюкселските зелки не от липса на интерес!
Коментиран от #28, #31, #35
14:29 25.11.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Идеално значи.
До коментар #26 от "DrivingPleasure":
Аз лятото не мога да дишам от газовете на колите.Децата се тровят. И аз съм в кюпа, с мойта шестцилиндровата. А че са с махнати катализатори и дпф-и и ремапнати, да хвърлят повече гориво повечето, да не говори. Няма начин в града да караш на отворен прозорец. Ужасно стана.14:39 25.11.2020
29 На газ било вредно
До коментар #25 от "Бесен":
Ти виждал ли си газова печка? Към какъв комин се вързва? Няма комин, нали? Хайде опитай да запалиш печка на въглища или дори на дърва, които от пишман еколозите се водят екологично гориво, да видим колко секунди ще издържиш в стаята. Замяната на въглищатс с газ е огромна крачка за изчистването на въздуха, което няма много отношение с глобалното затопляне и въглеродния отпечатък, но също е екология. Екология обърната към хората, а не само към планетата.14:43 25.11.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Ами така е
До коментар #26 от "DrivingPleasure":
Всички които говорим за екология, както аз така и ти, никога няма да си купим по-екологичен автомобил, а ще изберем най-доброто което се предлага за бюджета ни. Политиците много добре го знаят и затова засега помагат на електромобилите да станат по-евтини.Само след пет години заради повишеното производство и развитието на технологиите, електромобилите ще са по-евтини дори без субсидии и тогава по напълно естествени пазарни причини, ще бъдат предпочитани и връщане назад няма да има. След 20 години нов автомобил с ДВГ ще е само спомен. Добър спомен за едни и лош спомен за други. И ти тогава ще караш електромобил и ще говориш колко добри са били автомобилите с ДВГ, но няма да ги караш дори да са ти в гаража. Точно както сега обясняваш колко хубав автомобил е бил москвича, ама не го караш и няма да го караш дори някой да ти го подари.
14:51 25.11.2020
32 Частен транспорт?
До коментар #25 от "Бесен":
Ти чуваш ли се какви ги приказваш? 40 тонния електрически камион бил частен транспорт? Не знам откъде ви намират такива. Поне говорете нещо реалистично, на което някой да повярва.Между другото Тесла освен камиони произвеждат и леки автомобили, ако не си запознат, че като гледам какви ги приказваш.
14:54 25.11.2020
33 Простотии ли
До коментар #11 от "Хайде стига простотии":
Ами два процента за една батерия 🔋 е малко, а за милиони колко е, а😡😡😡Коментиран от #34
16:32 25.11.2020
34 Амммм
До коментар #33 от "Простотии ли":
Пак е 2 процента!16:43 25.11.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Петър
20:17 25.11.2020
38 безпартиен
Коментиран от #42
22:44 25.11.2020
39 Визионер
Ислямо-арабския джихадизъм се финансира с какво?
Петродоларииии....
Няма пАри, няма мохамедизация!
Коментиран от #41
00:18 26.11.2020
40 Гост
10:41 26.11.2020
41 Гост
До коментар #39 от "Визионер":
Мечтай си. Арабите и мохамеданите имат доста слънчеви дни и площи и ще продават и веи ток на света.10:42 26.11.2020
42 Гост
До коментар #38 от "безпартиен":
При петролен разлив изсипват в морето абсорбент и голяма част от петното се изчиства. Ако един кораб пълен с 2000 Тесли или с 20 000 батерии за коли потъне, какво става с потъналите батерии? Ще тровят водите и водния свят цяло хилядолетие.10:44 26.11.2020
43 мужик и половина
15:04 26.11.2020
44 Europa
До коментар #24 от "Вълко Червенков":
Да, Илон променя света, мислиш ли, че Американското правителство не налива пари в тази фирма по всяка вероятност направлявана от някоя тяхна трибуквена агенция CIA, FBI... знае ли някой.Но едно е сигурно. Америка и Илон спират прогреса, ЗАЩОТО, ако сизабелязал преди една година един французин прелетя Ламанша със AirBoard, познай чий е лиценза.. да на Франция. но и на Европа!
Нарочно са се забили в тези електромобили, за да не се развие тази технология, а сега си представи, че можеш по въздуха да се предвижиш до Берлин, Париж.... но Илън, трябва да плаща за лиценз на Европа и е сигурно, че французите изкарат ли тази технология със сигурност Илон ще спука балона! Дано Европа се осъзнае и ни изведе в бъдещето! Аз, не искам електрокола замърсяваща много повече от петролните коли природата, искам AirCar!!! Това трябва да се развива!
Коментиран от #45
19:10 26.11.2020
45 Гост
До коментар #44 от "Europa":
Разбирам те брат. Звучиш много хубаво, но ако този еър кар се повреди във въздуха, къде ще отбиеш?09:19 27.11.2020
46 кд вк в
Коментиран от #47
13:14 27.11.2020
47 Ами защото
До коментар #46 от "кд вк в":
Като го натовариш до достигане на максималното общо тегло 40 тона, вече ускорява доста по-бавно - за 20 секунди до 100. Дори най-мощните дизелови камиони се справят със същото упражнение за минута и правят задръствания при включване в движението.18:02 27.11.2020
48 гост
20:09 28.11.2020
49 Тойота
18:35 29.11.2020