27 Декември, 2020 11:25 53 067 100

Знаете ли защо двигателите на новите коли са покрити с пластмасови капаци?

  • двигател-
  • моторен отсек-
  • пластмасов капак

Тази част е многофункционална и задължителна за съвременните автомобили

Знаете ли защо двигателите на новите коли са покрити с пластмасови капаци? - 1

Някои шофьори са сигурни, че горният капак на двигателя в моторния отсек не играе никаква роля и е направен изключително с декоративни функции, както и за топло и шумоизолация. Ето защо, още по време на първия ремонт на колата, много собственици на по-нови автомобили премахват пластмасовия корпус и забравят за неговото съществуване. Прави ли са обаче в преценката си?

Много от автомобилистите се оплакват, че капакът на двигателя на съвременните модели затруднява бързата смяна на свещи, например и не позволява визуално да се провери състоянието на двигателя. Също така не позволява навреме да се открият течове на масло и други технически проблеми, видими с просто око. В резултат на това те отстраняват пластмасовите капаци над мотора.

Автомобилните производители обаче не правят нищо просто ей така. Те винаги се стремят да намаляват разходите си и никога не инсталират ненужни части в превозните си средства. Пластмасовият капак предпазва мотора от мръсотия и влага, които влизат в отделението на двигателя през радиаторната решетка. Голям брой сензори и електронни устройства изискват чистота и именно те са скрити под този капак.

В допълнение, капакът предпазва ел. системата от изтичане на вода от каналите за източване, когато те се запушат. Той предпазва проводниците с високо напрежение, бобините за запалване и други електрически устройства от възможна влага и риск от късо съединение.

Знаете ли защо двигателите на новите коли са покрити с пластмасови капаци?

Но основната функция на капака е да предпазва от неоторизиран достъп. Производителите са на мнение, че модерната кола не трябва да се ремонтира от собственика, както беше в края на миналия век. Ето защо производителите на автомобили се опитват нарочно да затруднят достъпа на неквалифицирани майстори до силовия агрегат. Те смятат, че с неумели действия лаиците могат да навредят и на себе си, и на колата.

По същата причина, по време на гаранционното обслужване, на собственика не е разрешен достъп до механизмите на автомобила. Високоволтовите проводници дават силен ток по време на работа на двигателя и ако бъдат докоснати от любопитен младеж, който току-що е седнал зад волана, резултатът може да бъде изключително неприятен за него.

Освен това капакът покрива механизма за синхронизация и ремъците. Трудно е да ги достигнеш под прикритието. Капакът предотвратява навлизането на чужди предмети в механизма (има случаи, когато парцали, отвертки и други предмети, оставени в двигателното отделение от водачите, попадат в него).

Знаете ли защо двигателите на новите коли са покрити с пластмасови капаци?

Понастоящем в Съединените щати и Европа такава защита е абсолютно задължителна. Законът е такъв, защото в миналото имаше и редица съдебни дела от жертви, искащи обезщетение от производителите на автомобили за вреди, причинени от откритите части на двигателя.

По този начин пластмасовият капак на двигателното отделение предпазва човек от токови удари от кабелите с високо напрежение, когато двигателят работи, от изгаряния от горещите изпускателни тръби, а също така затваря турбината, която се загрява до няколкостотин градуса по време на работа. Като цяло всички опасни части на машината са покрити с термозащитни капаци.

Всяко сваляне на капака от самия водач се счита за неразрешена намеса на автомобилиста в конструкцията на превозното средство и може, в случай на последващи повреди, да доведе до лишаване от гаранционно обслужване на превозното средство. Поради тази причина въпросните пластмасови капаци се пломбират в сервизите, докато колата е гаранционна.

При обслужване на модерен автомобил собствениците имат право да извършват само три действия в двигателното отделение. Това е проверка на нивото на маслото с помощта на измервателната пръчка, добавяне на масло, както и пълнене на резервоара за миене на ветроупорното стъкло с течност за чистачки. Позволено е и да се сменят изгорели крушки на фаровете.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 87 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 AA1

    140 9 Отговор
    И шумоизолация.
  • 2 Процесор Вучков

    122 39 Отговор
    За да не виждаме грозните части.

    Коментиран от #39, #40

  • 3 Хихихи

    454 21 Отговор
    Да, знаем, за да не се вижда, че си си купил Мерцедес, а под пластмасите dci на Рено!

    Коментиран от #4, #7, #8, #15, #22, #43

  • 4 БАЙ Х@Й

    154 16 Отговор

    До коментар #3 от "Хихихи":

    ТОЧНО В ДЕСЕТКАТА ‼
  • 5 БрЯх Бе

    245 8 Отговор
    Да, ама НЕ ! Производителите загрижени за своето "чедо" !? За това ли ремонтопригодността е в пъти по-малка от това на по старите модели и всичко е планирано за планово скапване и подмяна само в сервиз, където труда е САМО 85 лв за час. Разсмивате ме. Производителите ги интересува колко повече могат да смъкнат от теб и накрая пак да купиш нова кола. :))
  • 6 Пластмасови

    108 4 Отговор
    ...легени,не и - коли!!!
  • 7 Димов

    125 7 Отговор

    До коментар #3 от "Хихихи":

    Адмирации за точния коментар.
  • 8 Йосип Броз Тито

    44 128 Отговор

    До коментар #3 от "Хихихи":

    Никой не те кара да купуваш Мерцедес с двигател на Рено, плати 2-но и ще имаш Мерцедес с Мерцедесов двигател, няма как да платиш малко, а да получиш много.

    Коментиран от #10, #11, #55

  • 9 един от многото

    74 35 Отговор
    Пластмасовите капаци , са и против разбирачи , глупаци! Да не се ровят и пипат където не им е работата.

    Коментиран от #78

  • 10 моряка

    115 10 Отговор

    До коментар #8 от "Йосип Броз Тито":

    Месцедесите ги правят по цял свят и най малко в Германия.
  • 11 Гост

    100 6 Отговор

    До коментар #8 от "Йосип Броз Тито":

    но има как да прикриеш евтиното зад скъпа емблема, за да вземеш парите на хората.
  • 12 Драгой

    55 11 Отговор
    Аз не си ровя по двигателя, но съм махнал кората, защото трополи и ме дразни.
  • 13 Пацо

    71 6 Отговор
    Ще си смениш крушка на колата ?! Това не е много сигурно изобщо. Пишете глупости и за тези пластмаси.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Пурко

    35 54 Отговор

    До коментар #3 от "Хихихи":

    Новата S 400 d и тя ли е с dci на Рено?!? За един приятел питам който си я купи преди седмица!

    Коментиран от #21, #66

  • 16 Реалист

    38 6 Отговор
    Автор щети да не отварят капака в сервиз със секретен ключ:) за шумоизолация само е капака бе куй:)
  • 17 Тръгнали

    65 12 Отговор
    На бай Ганьо да обесняват . Аве мушмоли ние разбираме от всичко ама не можем нищо!

    Коментиран от #97

  • 18 no name no face no number

    99 9 Отговор
    Колкото по нова-по голям боклук

    Коментиран от #58

  • 19 авто

    58 2 Отговор

    До коментар #14 от "един от стадото":

    Гледката на красиво изглеждащия двигател е половината от удоволствието да караш хубава кола,двигателя е "сърцето" на колата,но за съжаление не всички се интересуват от това което е под капака.
  • 20 Хлъц

    133 4 Отговор
    Два метра словесно упражнение.И единственото истинско нещо: Да предотврати НЕОТОРИЗИРАН ДОСТЪП! РРазбирай- само в сервиз.Оособено за дисципинираните до извратеност западняци.Кихне двигателя- бегом в сервиза.Или фирмен,или оторизиранСкубане здраво.И тук се върви по този път.Същото е и при всички видове домакинска техника.Няма кабел,при който щепсела да не е фабрично пресован( запечатан) .Даде на късо,или в контакт,или в самия щепсел,и хайде в сервиз.Преди за 50купуваш нов щепсел,и за 10 минути го свързваш самичък.Сега за мнозина е проблем- как да открие фаза,нула и заземяване.А в сервиза,предпочита директно подмяна на кабел.Носи повече кинти.Целта е производство, производство на производство.Да е лъскаво,но с кратък период на ползване.
    ф

    Коментиран от #32

  • 21 БАЙ Х@Й

    29 4 Отговор

    До коментар #15 от "Пурко":

    Става дума основно за модели "А" клас и някой от "В" ‼

    Коментиран от #34

  • 22 БАЙ Х@Й

    31 3 Отговор

    До коментар #3 от "Хихихи":

    Коментар "4" е мой . Не разбирам защо го изтриха ‼ Може би думи като БравоТочноВДесетката са нецензурни или неудобни някому‼
  • 23 ТМВ

    75 4 Отговор
    Аз карам две коли от една и съща марка, старата е със алуминиев капак и почти всичко е достъпно и се вижда по двигателя!
    На новата нахлупили една голяма пластмасова тава и при ниски обороти въпреки че е стегната с три болта трополи....
    А за шумоизолацията е пълна измишльотина!!
    По скоро тези капаци са повече за парлама!

    Коментиран от #24, #25

  • 24 Морето

    25 6 Отговор

    До коментар #23 от "ТМВ":

    Поне напиши коя година е колата ти, и какъв модел е, за да ти се обясни дали е "парлама" и защо трополи. Има лесно-махаш кората над двигателя и няма да ти трополи.
  • 25 Причина

    35 15 Отговор

    До коментар #23 от "ТМВ":

    Почти всички нови двигатели са "високотемпературни" турбо двигатели. Една от основните функции на корите, е да пази предният капак от "прегаряне"
    Ефектът на люпещ се лак и боя на предният капак почти липсва при новите автомобили.
  • 26 Преди години

    37 13 Отговор
    един съсед който не преставаше да рови под капака на Москвича си загуби няколко пръста след като вентилатора зад радиатора му ги ''ампутира'' за миг.Тогава разбра,че авто-механик не е работа за всеки но по трудния начин.
  • 27 Дедо Клец

    67 3 Отговор
    Колкото и капаци да слагат "нас не догонят"!! Купувам си един Бенц 2005 година три годишен,на 150х. според километража и вносителя. Около стотина хиляди вървя без съществени аварии/като изключа предница и ръжди,па и скъпи носачи комплект/....И тъкмо реших,че съм се преборил с него..ГНП..по точно помпа високо налягане...Проблем у наше село никой не правил такава гад! Звъним У големо село С-я. ония викат свали я и я донеси...450лв. без частите??? Свалих я гумичките комплект с клапанчетата 35лв.!!! След половин ден работа и юнашко споменаване,на майката таргата потегли....Е малко поназнайвам,и съм що годе тех.грамотен,но до тогава такава помпа не бях пипал....
  • 28 А знаеш ли?

    30 3 Отговор
    Автора на статията знаеш ли защо имаме косми?
  • 29 карчи

    64 1 Отговор
    Да не се виждат надписите Made in China по чарколяците !
  • 30 оня с коня

    31 10 Отговор
    Капаци мнооого,ама на БМВ-то е най-красив

    Коментиран от #31, #60, #65

  • 31 На дизеляка

    26 4 Отговор

    До коментар #30 от "оня с коня":

    И най скъп
  • 32 Тъй де!

    22 0 Отговор

    До коментар #20 от "Хлъц":

    Ремонт на ремонта!!!
  • 33 1122

    57 1 Отговор
    Единствената цел е за всичко да се ходи в сервизите създадени само и единствено докато колата е собственост на някого производителите да могат да печелят от нея докато тя още е в движение.Дори за едно масло трябва да отидеш в ,,оторизирания сервиз на марката ".Иначе няма печалба за производителя,а така за да върви колата трябва и за най дребното нещо да ходиш в сервиз .....и да плащаш яко!

    Коментиран от #86

  • 34 Пурко

    8 6 Отговор

    До коментар #21 от "БАЙ Х@Й":

    Аз знам но просто попитах лаиците и маргиналите тъдява! Все пак знаят всьо и вся!

    Коментиран от #37

  • 35 Сър

    63 9 Отговор
    Като инженер, който се занимава точно с нещата в двигателния отсек ще ви кажа - всичко е направено да търпи на влага, водоструйка, киселини, различване на киселина от акумулатор и т.н. Единствените причини за този капак са - да не пипат някои где не трябва и да държи хубаво и топло на всичките компоненти под него, че да могат да се счупят. Да, правилно чухте - най-добре е да я набримчите на 150 по магистралата с климатика на макс Август на 38 гр. и към Пловдив да спрете да починете и веднага да загасите мотора. После и аз така съм доволен като се натроши и има продажби на части хе-хе. Под капака държи топло на всичко, охлаждане йок, а маслото в турбото направо се изпарява.

    Коментиран от #53, #79

  • 36 ААА8

    45 3 Отговор
    Капаците на двигателите се поставят за това , да могат да прегряват и изгарят по-лесно бубините на запалителните свещи , съответно пари за диагностика , майстор , сервиз .
  • 37 Брат

    5 0 Отговор

    До коментар #34 от "Пурко":

    Ми да ти кажа - на VM-Motori е този двигател

    Коментиран от #81

  • 38 terzo

    9 1 Отговор
    Скандинавеца го е измислилоще в края на 90-те,само ,че със стоманен капак на петака на Волвото
  • 39 222шшшшшшш

    5 34 Отговор

    До коментар #2 от "Процесор Вучков":

    Сигурно ако карате някоя ръждясала газова бънгия може,НО сегашните автомобили както от вън така и при двигателя са направени да са красиви функционални и издръжливи частите са изпипани до последния детайл имат форма , линия въобще изкуство изглеждат прекрасно.
  • 40 3333ГГГГГ

    15 11 Отговор

    До коментар #2 от "Процесор Вучков":

    Ако си си купил най евтиния базов Мерцедес НО ако е 500,560 и AMG там има табелка кой го е сглобявал ,така че ако не сте виждали сигурно няма и да видите от близо да не говорим че няма да го имат в гараж не говорете за нещо от което не разбирате
  • 41 Пенсионер

    10 20 Отговор
    Тези капаци са анахронизъм за руснаците.След 50г. може и те да ги слагат.

    Коментиран от #44

  • 42 дано

    39 3 Отговор
    За да скрият боклука под капака и да ти покажат колко хубав е капакът и какъв дизаин има този капак и колко струва само дизайнът му, та белким не задаваш въпроси за халуминиевата сплав под него
  • 43 Порно

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "Хихихи":

    То това би трябвало да ти е ясно преди да извадиш парите
  • 44 Руснак

    15 3 Отговор

    До коментар #41 от "Пенсионер":

    Сложи си и ти един капак на физиономията,за да си в крак с джендър модата!

    Коментиран от #50

  • 45 Бла бла

    30 1 Отговор
    Бла-бла-бла. Тра-ла-ла. Целта на упражнението е и за нй-дребния ревонт да ти дерат кожата в сервиз. Лицемери.
  • 46 незнайко

    13 3 Отговор
    Да бе, да ! Три дейстквия за тези които са взели книжка и не знаят къде е двигателя !!! Затова има случаи на наливане на спирачна течност в казанчето за хидравликата и обратно !!! Нали затова измислиха електромобилите където даже нямаш право да ПИПАШ когато са в гаранция !!! И те имат хидравлика и охлаждане, но е забранено пипането в тези възли !!! Просто датчиците следят всичко и ако има проблем КАЗВАТ КАКЪВ Е И КЪДЕ Е !!! Следва сервиз и отстраняване на проблема .
  • 47 барета

    10 4 Отговор
    страшно тъпа статия ,абсолютно нищо вярно!
  • 48 Стефан Петров

    41 5 Отговор
    Мой приятел ,собственик на автосервиз и доста богат, наскоро ми каза, че има пари да си купи пет коли от магазина, но няма да го направи, защото се произвеждат боклуци. Кара коли по на 15-20г.ПРЕДИ СЕ ПРОИЗВЕЖДАХА КОЛИ, КОИТО ДА ПОСЛУЖАТ НА КУПУВАЧА ИМ, А ДНЕС СЕ ПРОИЗВЕЖДАТ ПАЗАРНИ ПРОДУКТИ, СЛУЖЕЩИ ЕДИНСТВЕНО ЗА ПОВИШАВАНЕ ПЕЧАЛБИТЕ НА ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ. щО СЕ ОТНАСЯ ДО ВЪЗМОЖНОСТТА СОБСТВЕника на колата да си смени сам крушка на фар при новите коли и това е невъзможно.

    Коментиран от #51

  • 49 Коча

    28 1 Отговор
    Аз да питам: що новата Хонда акорд например няма капак? Сигурно не разбират японците

    Коментиран от #57

  • 50 асдфасдф

    3 3 Отговор

    До коментар #44 от "Руснак":

    хаха, вече има
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Баро

    11 15 Отговор
    Нямате кинти шушляци капаците ви пречат
  • 53 Лада петица

    2 13 Отговор

    До коментар #35 от "Сър":

    И кво ше стане кат я загася веднага? Сигурно ще гръмне ли, кво?

    Коментиран от #82

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Fr fr

    12 5 Отговор

    До коментар #8 от "Йосип Броз Тито":

    То па и Мерцедес правят едни двигатели ( не казвай на никой)
  • 56 БХОРТЕИ

    16 1 Отговор
    Ами новите коли са за 5 години не за 30.
  • 57 бай Ставри

    13 2 Отговор

    До коментар #49 от "Коча":

    Диларските механици са го изхвърляли преди да ти я продадат
  • 58 W124,W201-190

    6 1 Отговор

    До коментар #18 от "no name no face no number":

    АЗ ЗА ТОВА СИ КАРАМ Е ТИЯ ДВАМАТА , АБЕ СТАРИЧКИ ,АМА ЗДРАВИЧКИ , САМО НЕЗНАМ ЗАЩО ЧОЧОНКО ИМА ЛАСТ МАСОВ КАПАК , ТОА ЗА ГЪЗЕРИИКА ЛИЕ НЯКАКВА , ИЛИ ОСКЪПЯВАНЕ НА МОДЕЛА ? , ЩОТО АКО НЕ Е ТОЗИ ПЛАСТМАСОВ КАПАК ,БЕЗ НЕГО НЯМА ДА ВЪРВИ.
  • 59 Боже Божеееееее

    3 0 Отговор
    колко глупости са изписани в тази статия.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 *"*"*"*"*

    6 1 Отговор
    А ти радославчо пиле шарено..знеш е ли защо двигателите на "новите коли" Още от 1996 са покрити с пластмасови капаци?
    А знеше ли и Защо колите нямаха кори под двигателя фабрично?
    Аре наблягайки на ракията и три шията, че за другото си ясен...
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 W124,W201-190

    8 5 Отговор
    МОЙТЕ КОЛИ УБАВИ КАПАЦИ НЕМАТ , НО ЗА СМЕТКА НА ТОВА ,ЖЕЛЕЗНИ КОЛЕКТОРИ ,ФИЛТЪР ВЪЗДЪШЕН И УБАВИ ЧАСТИ , И НАЙ ВАЖНОТО МОГА САМ ДА СИ ГИ ОБЛУЖАМ , А ТВОИТЕ КАПАЦИ НЕКА СА ТИ КРАСИВИ ,ИНАЧЕ ОЩЕ ПО Е ГРОЗНА КОЛАТА БЕЗ ТЯХ!!!
  • 65 W124,W201-190

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "оня с коня":

    РАЗБРА ЛИ МЕ БЕ КОНЬ?ТОВА ЗА ТЕБЕ СЕ ОТНАСЯ ШЕ!!!!! ДА СЕ ЗНАЕ.
  • 66 шофьор

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Пурко":

    Не те затова китайците и руснаците ги палят пред представителствата
  • 67 porek

    7 0 Отговор
    Радислав Славчев: Обаче упорито продължаваш да използваш думата "ЛАИК" в "статиите си" !
    Оценявам статията с 1 звезда
  • 68 Само Берое

    12 3 Отговор
    На Ганювците на които всичко им пречи и естествено от всичко разбират им предлагам да си направят сами автомобил. Но тогава не съм сигурен дали въобще ще върви този автомобил. До много от всезнайковците които са писали ще ви кажа само едно - автопроизводителите нямат файда от издържливи автомобили. Живеем във времена в които счетоводителите ръководят компаниите и целта е колата да изкара горе-долу до изтичане на фабричната гаранция. От там нататък всеки да се оправя кой както може и да пише по форумите коментари.
  • 69 Barbosa

    11 1 Отговор
    Taзи статия е абсолютно БЕЗМИСЛЕНА за България.
  • 70 Алфа Ромео

    6 0 Отговор
    Дали не пречи до известна степен на охлаждането в жегите, или може би не, моята кола има капак и не съм го отстранявал, обаче пък отдолу я няма кората.
  • 71 раТко суперкара

    6 0 Отговор
    Браво РаТко, цял роман си написал за пласмасовия капак на колите!
    А следващата статия ще е сигурно за дръжките на хиперкарите нали!
  • 72 Фаро

    13 1 Отговор
    Не предпазва от нищо а задържа боклуците.Пречи да видите евентуални бъдещи проблеми,като теч на масло и др.Тези капаци за капани и напълно излишни макар и да създават излюзията за по-голяма компактност и дизайн
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Ироничен

    3 0 Отговор
    Да ме затрудни капакът? На моята кола просто се повдига.
  • 75 Майстора

    2 7 Отговор
    Крушка трудно се сменя защото няма място зад фара а маслото не е нужно да го гледаш защото на таблото показва колко е.
  • 76 Венци

    9 0 Отговор
    Как беше до сега!? Карат ги по 20 г що може да се ремонтурат лесно а какво печели от това производителя? За това ги правят с капаци за да не се ремонтират и да си копуват по често нови
  • 77 Аххаха

    5 1 Отговор
    Горния капак в казана. Немеца не е по-имен от мене.
  • 78 Холщайн

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "един от многото":

    Ти си шефа на глупаците щом им казваш къде да пипат.
  • 79 Пурко

    2 3 Отговор

    До коментар #35 от "Сър":

    И ти си един инженер мани бегай .... По-големи глупотевини не бях чел скоро и то от индивид с претенции за диплома и ценз!!!
  • 80 9s8s8

    6 0 Отговор
    Поредната БЕЗМИСЛЕНА статия на напушеното Слави, който има книжка и за това си мисли, че разбира от автомобили.
  • 81 Пурко

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Брат":

    Колко сигурен си в това че да му обясня на моя приятел с S 400d какво пише във факти?
  • 82 9д9д9дфс9

    10 1 Отговор

    До коментар #53 от "Лада петица":

    Ми той ти го е написал човека какво ще стане, ама ти нали си умен, защо ти е да четеш.
    Поне обърни внимание на това, което ти казва за турбото. Ще си спестиш пари, ако не изключваш двигателя мигновенно.
    При интензивно натоварване, горещата част на турбото в почти червена. Ще рече ,че наближава 500 градуса. Маслото което смазва вала на турбинката се подава от маслената помпа. Освен да маже, това масло и охлажда това място. Като загасиш ДВГ притокът на масло се прекъсва и мъничкото масалце ковто остава в хлабината се изпържва, защото маслото се овъглява на около 300 градуса.

    Коментиран от #84

  • 83 Голям Слон

    6 3 Отговор
    По-голям проблем е кората под двигателя. Един теч и да не го видиш отгоре, не е проблем. По-лошо е, когато не го видиш на пода на гаража, защото има кора, като строително платно, която скрива капките... Горните капаци ги държа. Поддвигателните кори ги махах преди. Сега веднъж месечно ходя на сервиз, за да проверявам дали нещо тече.
  • 84 Пурко

    7 5 Отговор

    До коментар #82 от "9д9д9дфс9":

    Това е така но .... моля само да ми припомниш колко турбини има лада петица?!? А и охлаждането на двигателя от вентилатора след спиране каква функция изпълнява?!? Може би да разгони насекомите?!?

    Коментиран от #85, #90

  • 85 Голям Слон

    9 0 Отговор

    До коментар #84 от "Пурко":

    При някогашното Пони от 92ра, вентът продължаваше да се върти и след спиране на двигателя. Ако има нужда, разбира се.
  • 86 Стига глупости

    2 3 Отговор

    До коментар #33 от "1122":

    Престанете с тея оторизирани, фирмени и тем подобни сервизи. Закупих си Ситроен от официалния представител на марката. Никой не ме е задължавал да поддържам колата там докато е гаранционна. Просто го нямаше като условие. А ремонтите като части и цени на услугите са смешни. С оригинални части, с фактури и с гаранция. Което означава че не е вярно това клише за скъпотията в сервизите на марки коли. Естествено че когато караш бенц или ауди за по 150000 не е толкова евтино, но всички знаем че всеки обича да люби дявола, хем да му е качествено хем евтино..... За това го има Пешо в гаража или Ицо механика които са завършили механо или са самоуки. Те ще оправят новите коли, че и евтино!
  • 87 Дрон

    12 0 Отговор
    Абе, пичове от "Факти", чупите тъпомера с такива статии и все повечеве запрличвате на Пик и Блиц. Толкова ли сте го закъсали, не мога да разбера?
  • 88 Blackthorn

    2 2 Отговор
    Благодаря за обстойното обяснение. Беше ми полесно, но защо изтипосахте снимки баш на ти немски кошове?!?!?!
  • 89 марони

    4 0 Отговор
    За декоративна украса,която да скрие "червата" на пластмастника-еднодневка отдолу!
  • 90 8сд87ф8ф

    4 0 Отговор

    До коментар #84 от "Пурко":

    Лада "Петица" няма турбо, да. Но тя няма и пластмсови кори покриващи ДВГ-то. Така, че не виждам връзката между моят и Вашият коментар.
  • 91 мдам

    5 0 Отговор
    Статията е пълна с глупости. Първо, капакът има най-вече визуална роля. От никакви боклуци не пази, защото боклуците идват отдолу, не отгоре, където е капакът. Второ, капакът не пази никакви електронни блокове, защото при съвременните производители електронните блокове са на най-неподходящите места - отдолу /питайте някой монтьор/. Капаците са с естетическа роля и са напълно безмислени, освен това спомагат прегряването на мотора. Аман от неуки и некадърни журналисти.
  • 92 type-R

    6 0 Отговор
    Е как така ще проверявате маслото бе!!! То си е направено да изтрае до смяната на целия двигател! Никакви смени, само замърсявате ЕКО-то! :DDD
  • 93 ела

    10 0 Отговор
    Статията е толкова тъпа пълна с простотии ,защото производителите на " новите " коли вместо да увеличат надежноста на автомобилите правят всичко възможно да не "искара" 200 хил. км да е за основен ремонт. Както казва един от ръководителите на БМВ " Ние печелим не от нови коли а печелим когато двигателят е за основен ремонт след гаранциония срок " . (обикновено 100 хиляди или 2 години) .Пълнят ги с всякъкви сензори,протове,датчици и т.м подобни глупости.Помня като купих нова кола в ръководствте е казано" Ако светне лампичката на водата за чистачките " да отида в сервиза за да проверят и при необходимост да долеят".
  • 94 Парен каша духа

    9 0 Отговор
    Позволено е и да се сменят изгорели крушки на фаровете. Да си дойдем на думата, повечето нови, както и немалко стари коли от 2000 г. насам имат кори и около тази за двигателя - което прави невъзможно смяната на крушката без да свалиш фара или гумата и подкалника и т.н. или да махнеш кората и казанчето за течност на чистачките ако говорим за десен фар. Което е последния ми опит с френски коли Ксара 2001 година да помогна на позната и се вкарах у филма. Първо щипките на кората хвърчаха като пуканки от три една здрава остана, после се оказа че ако не си гинеколог свиканал да работи в тесни пространства, трябва да го караш на въображение. Предишния собственик си личеше че е свалял фара за тази манипулация нямаше няколко болтчета по крепежа на бронята, но аз не исках да разглабям цялата кола за една крушка! Та в този ред на мисли затапете всичко и за смяна на чистачки да се ходи на Оторизиран Сервиз - пломба на гумите сложете. Нова кола никога няма да сгреша да си купя, а и вече гледам и на старите как е под капака да няма МЯУ, когато трябва да сменя една проста крушка!

    Коментиран от #95

  • 95 nklk

    3 1 Отговор

    До коментар #94 от "Парен каша духа":

    Карам кола от 2016г. Фаровете са лед, като изгори целия се сменя. Какви крушки ви гонят?
  • 96 Майстор

    1 0 Отговор
    За да не пипат баш булгар майсторите защото се мислят за големи разбирачи
  • 97 Гого

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Тръгнали":

    Най верния коментар от тази статия! Дръгнали да се присмиват Бай Ганьо с панелката в лилин или младос мерцедес с какъв мотор е ?!
  • 98 Пешо

    1 0 Отговор
    Ветроупотното стъкло.... оле мале!
  • 99 ффф

    2 0 Отговор
    Пълни глупости са написали. Кората е над цилиндровата глава, ремъците са покрити с отделни капаци. Тази кора обикновенно е на щипки и с едно дърпане се маха, не разбирам що за глупост е това, също така не се монтира на бюджетни коли, явно никаква мярка за сигурност не е. Шумоизолация, нищо друго, дори вреди на топлоотдаването.

    Коментиран от #100

  • 100 мъка

    1 0 Отговор

    До коментар #99 от "ффф":

    факти никой от горните коментари не позна защо е кората.А кората е за да се пускат коментари/100/ вече и да се генерира трафик.Аман от заблудени люде.