ФАКТИ.БГ

Чували ли сте за трактор Porsche-Diesel?

Публикувана: 19 Януари, 2021 09:39
26 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6795
Чували ли сте за трактор Porsche-Diesel?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.6 от 20 гласа.

Една обява за рядко Porsche от 1961 г. привлече вниманието ни. Превозното средство е със значителен пробег от почти 100 000 км, а цената му е 8 500 долара. Това обаче не е спортна кола, а трактор Porsche-Diesel.

Да, през периода 1956 - 1963 година германската компания разработва и предлага на пазарите и селскостопанска техника. Въпросните трактори се правят от заводите Allgaier в Германия и Hofherr Schrantz в Австрия.

По онова време Porsche предлага избор от около дузина модели с различни размери. Всички те са оборудвани са с дизелови двигатели с въздушно охлаждане, като мощността им варира от 11 до 50 конски сили.

Максималната скорост на тракторите с марка Porsche е 25 км/ч. Между другото, въпреки че днес малко хора си спомнят за тези селскостопански машини, те все още се ползват на много места по света.

Тракторите с марка Porsche са високо ценени заради тяхната надеждност и високо качество на изработка. А днес тракторите Porsche, особено онези, намиращи се в добро състояние са високо ценени и от колекционерите.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.6 от 20 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ДА КАЖА
1 Отговор
ТИЯ ОЩЕ 1961 СА МОЖЕЛИ САМИ ДА СИ НАПРАВЯТ ТРАКТОР, НИЕ 2021 ГОДИНА ОЩЕ НЕ МОЖЕМ САМИ ДА СИ НАПРАВИМ ТРАКТОР, ЗАЩОТО ЗААОДИТЕ В КАРЛОВО ГИ ФАЛИРАХА

ВИЖДА СЕ КОЛКО СМЕ НАЗАД

А НЯКОГА НИЕ СИ ПРАВИХМЕ САМИ САМОЛЕТИТЕ, САМО НАЗАД ВЪРВИМ

Коментиран от #4, #6


Оценка:
-7 +45

Ламбо
2 Отговор
Айде на Поршетоооо !

Ламборгини си е произвеждал тракторите. Обаче Ферари му се е надул, че не може една кола да направи, и тогава Ламборгини се амбицирал и му казал: "мога да направя кола по-добра от твоята". Как мислите, дали е успял?

Коментиран от #5, #26


Оценка:
-4 +26

Гост
3 Отговор
Интересна статия, но само да вметна: Тези машини не се оценяват по пробег, а по моточасове работа. Едва ли на таблото има монтиран километраж, т.к. такъв не е нужен.

Коментиран от #19


Оценка:
-3 +36

4
Този коментар е премахнат от модератор.
куку руку ку
5 Отговор

До коментар #2 от "Ламбо":


Ламборджини все още си произвеждат трактори...

Коментиран от #8, #24


Оценка:
-0 +19

Ламбо
6 Отговор

До коментар #1 от "ДА КАЖА":


Правили сме автобуси ("Чавдар") и сме ги изнасяли, освен вътрешната употреба.

Коментиран от #9, #14, #20


Оценка:
-2 +27

аграр
7 Отговор
Не само сме ги чували, ами сме ги и виждали дизеловите Кайени по улиците :-)

Оценка:
-2 +18

Ламбо
8 Отговор

До коментар #5 от "куку руку ку":


Знам. Не съм писал обратното.

Оценка:
-0 +2

Тея чавдари беха пълна скръб
9 Отговор

До коментар #6 от "Ламбо":


С компоненти от чехия

Коментиран от #16, #18


Оценка:
-12 +4

Турбо
10 Отговор
Тука повече от Лада не са чували.

Оценка:
-4 +2

3277
11 Отговор
Да, чува ли сме! Наричат се Cayenne. Много има от тях!

Оценка:
-2 +9

Горският
12 Отговор
Трактор и километри ... Мото час Мото час

Оценка:
-2 +16

Онзи
13 Отговор
Ваг никога не са спирали да правят трактори,сега са номер едно !!!Даже руснаците им дишат прахта.

Оценка:
-4 +4

тъпанар
14 Отговор

До коментар #6 от "Ламбо":


"Чавдар" и "Мадара" които се произвеждат до 1990г. са с компоненти и двигатели от бившата Чехословакия. На тамошните заводи "SKODA' и "LIAZ". Имаше и автобуси "Чавдар" оборудвани с двигатели на "RABA-MAN".

Коментиран от #17


Оценка:
-1 +13

Пежо
15 Отговор
С това Порше,ако се появиш пред пернишка дискотека,всички мацки ще забравят за голфаджиите...

Коментиран от #21, #25


Оценка:
-0 +13

а сегашните
16 Отговор

До коментар #9 от "Тея чавдари беха пълна скръб":


Чавдари как са, по-добри ли са от тогавашните

Оценка:
-0 +9

така е
17 Отговор

До коментар #14 от "тъпанар":


но сега и това не можем да сглобим, максимума ни е чушкопек да правим

Оценка:
-2 +4

Механик
18 Отговор

До коментар #9 от "Тея чавдари беха пълна скръб":


Да, тия чавдари не бяха много луксозни. Но компонентите не идваха от Чехия. Да си чувалл за "КТА Мадара" в Шумен?
Не си, нали? Кефи те да плюеш просто.
п.п.
Я кажи какво произвеждаме сега след 30 години демокрация?
Ко викаш? Имало банани ли?
Аха, ок.

Коментиран от #22


Оценка:
-2 +23

Вярно е
19 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


Абсолютно си прав за моточасовете. Има и километраж, но той отчита само моментна скорост, но не и пробег. А моточасовете са важно нещо. По тях се мери и времето до обслужване на двигателя и разхода на гориво. Тук обаче великия "автор" си пише глупости - трактор на 100000 км ?! Некомпетентността е удивителна, а накрая за капак се трият и постове които отразяват грешките. :))

Оценка:
-0 +7

Дядо Митко
20 Отговор

До коментар #6 от "Ламбо":


От съединителя на тези курници произведени в Ботевград още ме мъчи дисковата херния !Това беше най-допотопната техника в цяла Европа !

Оценка:
-5 +7

Но се
21 Отговор

До коментар #15 от "Пежо":


появяваш с ремарке, да има място за всички

Оценка:
-0 +2

Р.Овч.
22 Отговор

До коментар #18 от "Механик":


КТА "Мадара' произвеждаше скрап.

Оценка:
-8 +2

Вълко Червенков
23 Отговор
А ние какви електрокари правехме по времето на соца.Илон Мъск щеше да ни завижда.

Оценка:
-2 +9

Куруруку
24 Отговор

До коментар #5 от "куку руку ку":


Не се ли ли научихте че се казва Ламборгини, ЛамборГини, с “г”?

Оценка:
-3 +3

Буха ха
25 Отговор

До коментар #15 от "Пежо":


Не е лошо да имаш и винкел под седалката, защото е сигурно че ще стане бой.

Оценка:
-1 +2

НАТО ВЕЦ
26 Отговор

До коментар #2 от "Ламбо":


Така е. Преди девети дядо ми е имал такъв. Още му стои наръчника за обслужване.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Волен Сидеров
Лидерът на Атака коментира в парламента номинирането на Меглена Кунева за министър на образованието:
Тя е стар кадър на ЦК на БКП. Ако я попитате ще има готовност и за генсек на ООН, и за ЮНЕСКО, и за асамблея „Знаме на мира”, и за Главното мюфтийство."

Още бисери