ФАКТИ.БГ

Mercedes тества електрически камиони в студа

Ще се справят ли камионите на сняг и лед?

Публикувана: 23 Февруари, 2021 14:25
19 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2542
Mercedes тества електрически камиони в студа
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.

Mercedes разширява гамата си от електрически превозни средства, а освен при автомобилите, това се случва и при камионите. Последни тестове за серийните еActros и еЕconic ще бъдат проведени в германските планини.

Mercedes тества електрически камиони в студа

Целта на тестовете е да се пробват възможностите на електрическите камиони на сняг и лед през студения февруари. Главното за което ще се следи е как се справят батериите в студа, как това се отразява на пробега на големите превозни средства, а също така как се отразява това на зареждането.

Mercedes тества електрически камиони в студа

Официалното представяне на двата модела ще се случи по-късно тази година, а за сега знаем, че те ще разполагат с 240 кВч батерия, която трябва да осигурява до около 200 км пробег с едно зареждане. Бързо зареждане ще предлага пълен заряд за около 3 часа, а 12-тонова и 25-тонова версия ще бъдат налични за различните нужди на купувачите.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Румен
1 Отговор
Неми е ясно възглавниците шовьора ли ще ги надува, а спирачките сигурно кат във флиинсоун

Коментиран от #5, #14


Оценка:
-13 +7

1234
2 Отговор
200 км за камион !?! Я не ни занимавайте с глупости. Все едно батерията на часовника да издържа до обяд.....не измислят ли поне 1000 км твърдо.... камионите ще са на водород а колит е на заряд така ги виждам нешата

Коментиран от #6


Оценка:
-7 +24

тарикату
3 Отговор
Тия няма да проумеят,че бъдещето НЕ е в батериите.

Коментиран от #4, #8, #16


Оценка:
-8 +14

Дооооооо
4 Отговор

До коментар #3 от "тарикату":


Много си прав колега. За производството на акумулаторите само на Тесла за 2021 година необходимото количество никел е 150% от световния добив. Останалите ще пращат някой до Луната или Марс с кофи да им носи никел. Та електричките са обречени предварително.

Коментиран от #7


Оценка:
-6 +14

Компресор на ток
5 Отговор

До коментар #1 от "Румен":


Не си ли виждал? Да не би да ти се струва паленето на 500 коня камион и чакането на десетина минути само за да вдигне въздуха за нормално? На електрическия камион се качваш и тръгваш!

Оценка:
-7 +11

Май пропусна дискусията
6 Отговор

До коментар #2 от "1234":


Професионалните шофьори могат да карат максимум 4,5 часа като минималната почивка е поне 45 минути. С други думи, ако 45-минутно зареждане може да ти осигури поне пет-шест часа шофиране, и напълно достатъчно. При максимална скорост 90 км в час, това означава поне 400 км пробег с едно зареждане плюс малко резерв тоест 500 километра. Mercedes като гледам не могат да осигурят дори половината от това.

Коментиран от #9


Оценка:
-2 +10

Не електричките, а стогодишните
7 Отговор

До коментар #4 от "Дооооооо":


Са обречени. Tesla вече закупи мина за добив на никел в Индонезия и ще строи завод за преработката му там в комплект със завод за батериини клетки. Освен това са договорили изкупуване на всичката произведена продукция на голямата част от съществуващите мини и преработвателни предприятия за материали за батерии за следващите 10 години плюс инвестиции в разширяването на производството им. Да му мислят останалите!

Оценка:
-8 +10

Абсолютно си прав колега
8 Отговор

До коментар #3 от "тарикату":


Батериите не са бъдещето. То винаги е принадлежало на водорода и винаги така ще бъде оттук нататък. Винаги ще е бъдещето. Батериите са настоящето и винаги така ще бъде оттук нататък.

Оценка:
-4 +6

гост
9 Отговор

До коментар #6 от "Май пропусна дискусията":


И защо , ако за 45 минути зареждаш за 400 км , значи за 200 ще заредиш за 25 !! Което обикновено даже не стига за товарене и разтоварване ! Тоест тоя камион примерно може за ден да направи три курса София -Пловдив , София -Благоевград и София- Плевен или София-Монтана и да зарежда докато товари и разтоварва !! Или София-Пловдив-Стара Загора-Бургас , като пак дозарежда по спирките докато товари , което си е абсолютно типично за вътрешен транспорт !! А другия , който явно е за комунални услуги и доставки вътре в града и да иска не може да навърти повече от 200 км на ден !!

Коментиран от #10, #11


Оценка:
-3 +5

Дай сценарий
10 Отговор

До коментар #9 от "гост":


Времена за пътуване до Пловдив, разтоварване, зареждане и връщане в София на един от тези камиони Mercedes и общо време на курса. Май не можеш да смяташ! Точно тези камиони стават само за градско и за нищо друго. Засега само камионът на Тесла може да направи курсовете които си описал и пълноценно да замени дизелов камион.

Оценка:
-7 +6

Амммм
11 Отговор

До коментар #9 от "гост":


Не забрявай, че за това зареждане ти трябва доста мощна станция, за да зареди 250 кВч за 20 минути! Това го няма на всяко разтоварване и товарене!

Коментиран от #12


Оценка:
-4 +5

А ма
12 Отговор

До коментар #11 от "Амммм":


За да заредиш 250 киловатчаса батерия за 20 минути, ще ти трябва 750кв станция.

Оценка:
-0 +4

Алфа Чакал
13 Отговор
Абе ще ги разработят и ще пердашат по 800-1000 км.Те и телефоните преди 15 години други бяха и паметта им нямаше 1 МВ, а сега гледайте какво става.Друг е въпроса колко ще са екологични,от къде ще дойде тока.И най-важното при такова огромно търсене на ток колко ще е цената му.

Коментиран от #15


Оценка:
-0 +6

Луд
14 Отговор

До коментар #1 от "Румен":


Преди такива философи като теб са казвали ,че по-добре влаковете да са парни ,а не дизелови,защото свирката им е по-добра.

Оценка:
-4 +5

Не се притеснявай
15 Отговор

До коментар #13 от "Алфа Чакал":


Тесла още на първия модел камион докара 1000 километра пробег. Следващите поколения батерии ще докарват по повече и няма да зареждат само 640км за 30 минути, а поне 800км за 15-20 минути.

Коментиран от #17


Оценка:
-6 +2

Минчо
16 Отговор

До коментар #3 от "тарикату":


Не е бъдещето. Настоящето е. Дано го проумееш

Оценка:
-1 +2

Алфа Чакал
17 Отговор

До коментар #15 от "Не се притеснявай":


Не съм се притеснил.Те лесно ще наблъскани половината ремарке с батерии ,но колко ще е рентабилно.

Коментиран от #18


Оценка:
-0 +2

Пак не разбрал?
18 Отговор

До коментар #17 от "Алфа Чакал":


Какво ремарке бе пич. Говорим за влекач. Ремаркето е само за товар и е стандартно. Влекачите също имат максимално допустимо тегло и дизеловите влекачи го достигат. Един влекач на батерии не е по-тежък от дизелов или поне тежи колкото него. Но пък да караш на ток е много по-евтино, и много по-рентабилно. Точно затова камионите много много по-бързо ще станат електрически отколкото леките автомобили. Идеята на целия бизнес ецена на километър, която могат да предложат за да дадат товара на тях. тоест електрическите камиони ще взимат най-добрите товари, защото винаги ще предлагат по-добри цени. За дизеловите ще остават само кофти курсовете, който всеки избягва.

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +1

I see dead people
19 Отговор

До коментар #18 от "Пак не разбрал?":


Пълни глупости на четериос дизелов самосвал чистата тара е точно 15 тона,та нз каква батерия ще му е нужна,между другото успех!

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Сергей Станишев
Лидерът на БСП и ПЕС Сергей Станишев коментира в парламента оставката на Иван Драшков като заместник-председател на ДАНС.
Когато Иван Драшков се освободи от ДАНС, идват избори"

Още бисери