ФАКТИ.БГ

Honda обединява сили с Yamaha, KTM и Piaggio

Компаниите ще разработват заедно батерии

Публикувана: 5 Март, 2021 17:24
14 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3364
Honda обединява сили с Yamaha, KTM и Piaggio
Снимка: Honda
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.4 от 12 гласа.

Honda ще работи заедно с Yamaha, KTM и Piaggio при разработката на нови батерии за електрически превозни средства. Батериите ще са преносими и ще могат да се разменят между различни мотори, триколки и други малки возила на ток.

Четирите компании ще се обединят и ще започнат работа по общия проект през май месец тази година, като целта им е да разработят батерии, които да бъдат лесно заменими при нужда. Намаляване на разходите за разработка и производство, както и подобряване на инфраструктурата също са цели към които ще бъдат насочени усилията на алианса.

Лесната смяна на батерии ще реши доста голям проблем с електрическите возила, а именно чакането за зареждане. На практика ще може просто да смените батерията на мотора си със заредена такава, вместо да чакате определено време за зареждане, а когато тя свърши ще може да извършите обратния процес с вече заредената такава.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.4 от 12 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
pbdan
1 Отговор
Засега теглото на батериите е 5кг/кВтч. Една кола със скромни възможности и батерия от 40кВтч ще тежи 200кг., или 10 батерии по 20кг. Само щангисти ли ще зареждат по този начин?

Коментиран от #8


Оценка:
-11 +6

pbdan
2 Отговор
Представям си рокер с две батерии като тези от снимката или инвалид с триколка да сменя батерии, както и жена 50кг. с малка двуместна кола.

Коментиран от #10


Оценка:
-8 +5

Българин
3 Отговор
Всяко развитие в ел. мобилите ще множи разпространението им Това е една хубава новина , която повдига надеждата за по-чист въздух .

Оценка:
-5 +10

Ти да видиш!
4 Отговор
Значи постоянно обяснявате как подмятате ежедневно 20 литрови туби и си наливате от тях бензин поне веднъж в седмицата, като закъсате по пътищата, като всеки от вас имат поне две туби в багажника, но когато става въпрос за батерия на мотор тежаща колкото 20 литрова туба бензин, изведнъж стават адски тежки и никой не може да ги носи.

Не се ли виждате че ставате смешни вече! Сигурен съм, че повечето от вас дори не са виждали метална туба за бензин, но все обяснявате какво предимство било това пред електромобилите. Дали някой от вас въобще е закъсвал за гориво? Аз не съм закъсвал от като бях тинейджър.

Коментиран от #9


Оценка:
-7 +9

хаха
5 Отговор
И защо се обединяват с други. Нали уж бяха много силна фирма

Коментиран от #6, #13


Оценка:
-9 +1

Убиец на Тесла
6 Отговор

До коментар #5 от "хаха":


Ами защото по трудния начин установиха, че дори да имаш литиево-йонни клетки, проектирането на батерия не е лесна работа. До преди пет години всички си мислеха че могат като Тесла да вземат литиево-йонни клетки за лаптопи, някакъв електродвигател и ето ти готов електромобил или още по-лесно електрически мотор. Оказа се, че не било толкова лесно колкото изглежда отстрани.

Оценка:
-3 +8

Ето ви туби
7 Отговор
Като свърши тока, вадите една такава туба от багажника и зареждате за да стигнете до следващата зарядна станция.

Оценка:
-2 +6

гост
8 Отговор

До коментар #1 от "pbdan":


Недей да лъжеш и да се надяваш , че другите са по прости от теб , щото е обратното !! Масовите батерии в момента имат средна енергийна плътност 300 вт на кг , някои и повече ! Тоест 1 квт е 3,3-3,5 кг МАКСИМУМ !! Батерията на Тесла със 100 квт тежи под 300 кг ! Батериите на мотопедите за които става въпрос са по 5-6 квтч максимум , тоест 15-20 кг максимум , а може и да са два модула по 10 кг , колкото една туба вода , дето я мъкнат в супера 50 килограмови жени и даже не се напъват !!

Оценка:
-6 +6

гост
9 Отговор

До коментар #4 от "Ти да видиш!":


Не бе , те тубите ги карат от комшията с багера или автобуса и претакат по нощите та после три дена смърдят на нафта от 5 метра , ама иначе карат по 1000 км всеки божи ден и нямат време да спират за зареждане , хахахха !!

Оценка:
-2 +6

ддд
10 Отговор

До коментар #2 от "pbdan":


всякой жаба си знае гьола представи си рокер с велосипед или инвалид или майка ? и ко да не се карат колелета ли и да има само френско вино има си и бира и ракия кот те кефи

Оценка:
-2 +3

гост
11 Отговор
Един скутер харчи 3-4квч на 100км, което ще рече 20кг пакет, кой ще ги смени това?

Оценка:
-2 +2

Размисли и страсти
12 Отговор
Хехе къде е драйфинг изплезения да разправя че от фосилно пърдящите антики по-добро няма щото за 5 минути се зареждали?

Оценка:
-3 +1

Георги
13 Отговор

До коментар #5 от "хаха":


Обединяват се за да изградят единен стандарт за сменяемите батерии. Така няма да е нужно всеки производител да има собствени машини за смяна и зареждане на батериите. Една машина ще обслужва и четирите марки. На по късен етап ще се присъединят и всички останали производители към този стандарт. Намерил се кой да критикува Хонда и Ямаха.

Коментиран от #14


Оценка:
-0 +3

Какви машини, какви смени
14 Отговор

До коментар #13 от "Георги":


Това са преносими батерии за мотоциклети и инвалидни колички. Сменят се на ръка. Въпросът е да са еднакви и взаимозаменяеми, за да си купиш повече от една батерия, за да може една или повече да ти се зарежда у вас на фотоволтаика, докато ползваш другата. А също така да имаш една резервна в багажника и да може да я дадеш на закъсал колега на пътя или да зареждаш у вас батерията на колегата или просто да спреш на зарядна станция и да си смениш изтощената батерия със заредена, вместо да я чакаш да се зарежда.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Доналд Туск
Председателят на Европейския съвет заяви по време на неформална среща на 27-те държавни и правителствени ръководители от ЕС.
Ние имаме правило да не уведомяваме и да не преговаряме и то е въведено, за да защити тези, които останат заедно, а не онзи, който напуска. Ние не трябва да се отказваме от него."

Още бисери
ТОП 5