ФАКТИ.БГ

Huawei представи първия си автомобил

Arcfox Alpha S пристига с технологии подобни на тези при смартфоните на марката

Публикувана: 19 Април, 2021 18:15
29 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 14618
Huawei представи първия си автомобил
Снимки: Huawei
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 29 гласа.

Huawei представи първия си автомобил, който както по-рано ви информирахме е съвместна разработка с BAIC. Електрическото возило е определено като луксозен седан и очаквано пристига с различни технологии, част от които са идентични с тези при смартфоните на китайската компания.

Всяка от четирите версии на Arcfox Alpha S се предлага с операционната система Harmony на Huawei, както и 5G свързаност. От Huawei споменават, че в интериора може да се открие голям екран с 4К резолюция, а гласов асистент и свързаност с устройствата на марката ще позволяват затворена екосистема, подобна на тази при Apple.

Huawei представи първия си автомобил

Що се отнася до автомобилната част, то най-вероятно платформата и задвижването са дело на BAIC, макар от Huawei да не споменават нищо по темата. Батерията е с капацитет от 93.6кВч, а пробегът с едно зареждане достига над 700км по NEDC ( New European Driving Cycle) стандарта.

От китайската компания споменават и функция за бързо зареждане, която позволява 197км пробег след зареждане от 10 минути. Колата ще поддържа и безжично зареждане, макар да не са споменати повече специфики за него. Умен модул за контролиране на температурата, няма да позволява прегряване на батерията, което е смятано за едно от ключовите предимства според Huawei.

Функция за автономно шофиране също ще бъде достъпна, благодарение на карти, запаметени в системата на колата. За сега такива са налични само за няколко китайски града, но от Huawei обещават разширяване на обхвата в близко бъдеще. Продажбите стартират още в края на тази година, а цената на модела започва от 38 700 долара и достига до 66 хиляди за най-върховата версия. Очакват се повече подробности в следващите седмици.

Huawei представи първия си автомобил

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 29 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Честито
1 Отговор
На немците и японците.

Оценка:
-10 +78

А Toyota?
2 Отговор
Не плаща ли, та не и представяте първия чист електромобил в историята и?

Оценка:
-5 +18

Маке
3 Отговор
Немци американци французи италианци корейци японци сега китайци скоро виетнамци на кой ше продават не се знае

Коментиран от #5, #7


Оценка:
-5 +14

дявола
4 Отговор
Видиш ли токаджийка бегай далеч на тези смешници никакви технологии е струват камо ли подобие на кола

Оценка:
-49 +6

За всеки влак си има пътници
5 Отговор

До коментар #3 от "Маке":


Този който досега си е купувал Ламборджини и Ферари, няма да си купи китайско. Обратното също е вярно.

Коментиран от #25


Оценка:
-7 +28

тарикату
6 Отговор
автомобилът първо трябва да има читава механика и тогава да мислят за безсмислени джаджи.

Коментиран от #8


Оценка:
-9 +14

За всеки влак си има пътници
7 Отговор

До коментар #3 от "Маке":


По-скоро да му мислят стогодишните, който се смятаха за монополисти и мислеха, че могат необезпокоявано да свалят качеството и да вдигат цените, защото клиентът ще не ще, няма избор и ще плаща каквото те решат. Сега клиентите поне ще имат избор и ако си изберат по-ниско качество, поне няма да плащат висока цена за него.

Оценка:
-5 +65

В съвременните автомобили
8 Отговор

До коментар #6 от "тарикату":


Механиката е най-надеждна. Проблемът в повечето случаи е в електрониката.

Оценка:
-7 +32

9
Този коментар е премахнат от модератор.
гост
10 Отговор
Колкото прокопсаха със смартфоните , толкова ще прокопсат и със колите , ама да се пробват де , щом дава пари партията , хаха !!

Коментиран от #11


Оценка:
-53 +12

Ще видим
11 Отговор

До коментар #10 от "гост":


Те, ако "прокопсат" с колите колкото и с телефоните, най-вероятно само ти няма да караш тяхна кола, защото си предубеден...

Коментиран от #12


Оценка:
-4 +69

Скс
12 Отговор

До коментар #11 от "Ще видим":


Абсолютно

Оценка:
-1 +15

1944
13 Отговор
за безопасност и дума не отварят , само безсмислени джаджи.

Оценка:
-3 +4

Колко
14 Отговор
66000 долара за китайска реплика на Тесла? Тоя свят е полудял.

Оценка:
-6 +10

15
Този коментар е премахнат от модератор.
Някой си
16 Отговор
Хмм, тая задница ми е позната...


Оценка:
-1 +7

Някой си
17 Отговор
И фаровете са нещо средно между ягуар и теслЪ

Оценка:
-2 +7

Японеца
18 Отговор
Ей, голямо плюене, а няколко гайки, ако ги разбъркат, 3 дена не могат ги навият!

Оценка:
-0 +10

Играч
19 Отговор
Дават ги в А1 като вземеш план от 31,99лв за 2 години и ти дават една такава да си бръмчиш.

Оценка:
-1 +18

Към Ганьо-разбирачите
20 Отговор
Много “компетентни” мнения от шофери на 15-20 годишни курници с винетки. Тунинговани с китайски чаркове и собственоръчно затъмнени фарове и стопове.
Не се занимавайте с тези технологии! Чужди са ви.
Друго си е да ръчкаш 15 годишен пушещ навес, нов внос на 120.000 км.

Коментиран от #23


Оценка:
-6 +32

Случаен читател
21 Отговор
Бе това много прилича на ТЕСЛАТА на Мъск. Само с малко фейс лифтове.

Оценка:
-4 +5

Yes
22 Отговор
Супер новина, само конкуренцията ще роди прогрес и сваляне на цените на новите коли, сега другите ще почнат да умуват... Сони и Хуавей изкарах коли, Самсунг кога???

Коментиран от #28


Оценка:
-0 +5

333
23 Отговор

До коментар #20 от "Към Ганьо-разбирачите":


Хайде да се пробваме София-Бургас. Ти вземи електричка която се избереш, на мен ми избери какво да е от последните 10 години. Може и базова Дачия Сандеро. Да видим кой ще стигне първи.

Коментиран от #24, #27


Оценка:
-9 +2

Хубаво де
24 Отговор

До коментар #23 от "333":


Бюджет за зареждане 20 лв да видим кой докъде ще стигне?

Коментиран от #26


Оценка:
-1 +3

dsсса
25 Отговор

До коментар #5 от "За всеки влак си има пътници":


А ако не ти е малка, знаеш кое, защо ти е ламборджини или ферари? Какво повече ще ти даде от пасат, е-класа, пета серия, а6 или волво S60?

Оценка:
-1 +2

kkk
26 Отговор

До коментар #24 от "Хубаво де":


ОК, 20лв. за "гориво" (от празен резервоар/батерия) и кой докъдето стигне... Само ще сложим 5мин. време за зареждане- идваш ли с електричката да си ги мерим, а?

Оценка:
-3 +2

kkk
27 Отговор

До коментар #23 от "333":


С ТеслЪ с най-голямата батерия и без издевателства 2 пъти спокойно съм правил над 500км. (пролетта, без нужда от климатик) и ми е оставала над 10% батерия. Дори и и зимата няма да е грижа да вземеш София-Бургас.

Проблемът не е в първите 4-500км. за деня- ПРОБЛЕМЪТ ИДВА когато трябва да се върнеш обратно в същият ден ;)

Оценка:
-1 +4

Ссс
28 Отговор

До коментар #22 от "Yes":


Самсунг отдавна имат коли, даже някои модели с емблемата на Рено са разработени именно от Самсунг. Като Рено Колеос например.

Оценка:
-0 +3

Към заблудените
29 Отговор
Електрички се правят и от разни гаражни ентусиасти, не е кой знае какво на едно шаси да му сложиш електромотор.
Тук играта не е дали могат Huawei или Tesla или която и да е от масовите марки да направят добре електрическа кола. Всички могат, но за да могат да продават 2 тона кола за 200000 евро, изкуствено занижават качеството и показателите на 1,2 тона кола, среден клас.
Така за 5 бона разлика в материалите хем оправдават надутата цена на "премиумите", хем карат едва ли не масовата кола да изглежда евтина.
Играта им е как с най-малко вложение да измъкнат максимално парички от купувача.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Александър Методиев
Депутатът от ДПС Александър Методиев, известен като Бат Сали, коментира присъдата си за хулиганство
Искам да благодаря на българското правосъдие"

Още бисери
ТОП 5