29 Април, 2021 18:24 2 944 21

Всички зарядни станции на Tesla ще използват възобновяеми източници на енергия

  • tesla-
  • supercharger-
  • зарядна станция

Компанията ще разчита на слънчева енергия за своите съоражения

Всички зарядни станции на Tesla ще използват възобновяеми източници на енергия - 1
Снимка: Tesla

Според различни източници Tesla планира да преработи своите зарядни станции, като за целта те ще използват само възобновяеми източници на енергия. Това е станало ясно на 22 април, като от американската компания все още не са обявили официално информацията.

Както знаем, компанията притежава изключително голяма мрежа от зарядни станции в целия свят, като такива могат да бъдат открити дори и в България. За момента можем да намерим единствено в Пловдив, но се очаква съвсем скоро да бъдат открити и станциите в София.

Решението на Tesla не е много изненадващо, тъй като компанията инвестира и в бизнеса със слънчева енергия, която най-вероятно ще бъде използвана за зарядните станции. Освен от икономическа гледна точка, използването на слънчевите панели ще е добро решение и от страна на грижата за природата.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Малииии

    10 2 Отговор
    Ма той тока мръсен уаааа! Черен, черен!
  • 2 Дрън,

    6 14 Отговор
    дрън, ерина . Глупости.

    Коментиран от #4

  • 3 Мммммм

    12 7 Отговор
    Сега и като отвори за всички марки и опорките умряяя, за мръсен ток! Даже и ТЕЦ-овете ще фалират!
  • 4 гост

    8 8 Отговор

    До коментар #2 от "Дрън,":

    Те и досега ползват ток от ВЕИ !! Тока произведен от всички инсталирани панели на Солар сити е няколко пъти повече от всичкия ток използван за всички произведени Тесла , включително за производството им !! И това не значи , че ще ползва само панелите директно над зарядните , а че ще сключи договори с местни производители на соларен ток за изкупуване , докато Солар сити навлезе и в другите държави , щото засега е само в САЩ !
  • 5 Тцтцтцтц

    8 6 Отговор
    Тоа Мъск начи, кък да го аресваш! Наще антиелектрици без опорки ги остави хората! Няма вече за какво да се хванат!
  • 6 Анонимен

    13 14 Отговор
    Поредната лицемерна лъжа . Ще приема че го правят ако се откачат от енергопреносната мрежа и разчитат само на инсталирани от тях панели . А те най вероятно смятат да продължат да са си закачени но от други такива лицемери като тях ще взимат еко сертификати че ги зареждат само със зелен ток . Просто поредната безсмислена декларация .

    Коментиран от #9

  • 7 Одеве

    12 8 Отговор
    В мрежата имаше снимка на едно Caddy на газ как докарва туби нафта за дизелов генератор, които пак произвежда ток за зарядната станция...

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    10 6 Отговор

    До коментар #7 от "Одеве":

    Е да де , за зарядните на Фолксваген , пропусна да поясниш , хаха !!
  • 9 pbdan

    14 0 Отговор

    До коментар #6 от "Анонимен":

    Не могат, а и е глупаво да се цепят от енергийния пръстен. През нощта ще зареждат от АЕЦ и ТЕЦ, а през деня ако са достатъчно мощни ще връщат в пръстена, спирайки ВЕЦ и ПАВЕЦ. Дори сега има трансфер между държавите с цел оптимизиране на производство и товар.
  • 10 яко ни лъжат

    9 8 Отговор
    ох ДА ВИ Е ЧЕСТИТА НАЙ-ВИСОКАТА ЦЕНА НА ЗАРЕЖДАНЕ !!!! БИЛО ЕВФТИНИЯ Я ?????

    Коментиран от #11, #12

  • 11 Точно обратното

    10 8 Отговор

    До коментар #10 от "яко ни лъжат":

    Да не мислиш че го прави толкова от екологични съображения? Просто това е най-евтиният ток към момента. Да не мислиш че българските предприятия които масово започнаха да се инсталират фотоволтаици по покривите за собствени нужди, го правят по екологични съображения? Просто така им излиза по-изгодно, отколкото да си купуват скъпият ток от ТЕЦ и АЕЦ.

    Коментиран от #15

  • 12 Hoho Boho

    3 9 Отговор

    До коментар #10 от "яко ни лъжат":

    Къде прочете каква е цената?

    ...но така или иначе ДВГ вече е минало, та не ми отговаряй.

    Скоро ще има и автономни автомобили /без волан/, та и шофирането ще отиде в миналото..:)
  • 13 Ся месту да сеем домати и жито

    6 5 Отговор
    Ша нареждаме панели в КЪРА ВЪРХУ ЧЕРНОЗЕМА....


    Ш

    Коментиран от #14

  • 14 Влез в час

    4 8 Отговор

    До коментар #13 от "Ся месту да сеем домати и жито":

    Това го правеха само партийните функционери, които подписаха договори за изкупуване на тока на 40 стотинки за киловатчас. Тази далавера пресъхна още през 2014 година. Към момента единствените, които получават преференциални цени са покривните централи до 30 киловата - 600 квадратни метра. Дори тяхната изкупна цена е 18 стотинки за киловатчас, което е по-ниско от цената на дневната енергия, която е 24 стотинки. Всички по-големи централи продават на пазарни цени - колкото е цената на борсата към момента - толкова.

    За покриването на нуждите за зареждане на електромобилите е достатъчно да се покрият само паркингите с фотоволтаични панели. Ще остава и енергия за мрежата, така че балансът ще е положителен, дори на даден етап да се наложи да черпят от мрежата.

    Коментиран от #16

  • 15 12345

    8 4 Отговор

    До коментар #11 от "Точно обратното":

    Пич, виж си сметката за ток. Виж колко ти е цената за зелена енергия. Сметки колко процента е дела на всички и ще видиш че тока от веи е поне 4 пъти по скъп. Защо НЕК плаща на веи тока по 50-60 стотинки?Разберете, няма по еко и по евтин ток от този на АЕЦ. Затова редица държави започват проекти за нови атомни енергоблокове.

    Коментиран от #18

  • 16 Кви сте и кьде са тия паркинги?!?!!

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "Влез в час":

    От 30 до 200 кв е една бьрза зарядна станция ЕДНА АМИ 40 АМИ КОЛИТЕ ЗА ЦЕЛИЯ ДЕН И НОЩА НА ЗАРЯД.?!?!???? РАЗБИРАШ ЛИ ТОКА ОТ КЪДЕ И ПО КОЛКО ИДВА......... ПАРКИНГИ?!?!?!???!???!!!!?!?????!???

    Коментиран от #17

  • 17 100 пъти съм смятал

    4 3 Отговор

    До коментар #16 от "Кви сте и кьде са тия паркинги?!?!!":

    Фотоволтаици с площта на едно паркомясто плюс излаза пред него произвеждат годишно достатъчно електроенергия за 15 000 км. Понеже производството не е равномерно разпределено в годината и денонощието, излишната енергия през лятото се връща в мрежата, за да не работят въглищните централи, а зимно време ползват повече енергия от мрежата, която за в бъдеще ще е предимно от вятър и вода, защото те са по-изобилни през зимата и нощта.
  • 18 Ти сигурен ли си?

    4 3 Отговор

    До коментар #15 от "12345":

    Знаеш ли какво плащат основно от таксата за зелена енергия? За повечето дори не е изненадана ти вероятно ще си шокиран - плащат загубите на въглищните централи! За тях плащат много повече, отколкото за фотоволтаиците. Ако не си запознат, всеки произведен от фотоволтаиците киловатчас получава въглеродни квоти, които може да продаде. При сегашното повишаване на цените на въглеродните квоти, въобще няма да се учудя ако приходите от тях са повече, отколкото разходите за доплащане на разликата.

    Прочети за какво се ползва напоследък фонд сигурност на енергийната система, който уж трябва да подкрепя ВЕИ и да плаща разликата между пазарната и преференциалната цена.
  • 19 гост

    1 0 Отговор
    Ами хората напредват, а ние къде сме? Когато инвестираше и компанията беше на загуба всички му се смееха, че е поредния скорошен фалит, а той каза, че решението е собственниците да са спокойни къде могат да заредят бързо колите си. Ето, тяхната мрежа сега е най-добрата, най-бързата, най-голямата и най-евтината, да не говорим, че всички други й завиждат и я дават за пример. Така се прави, включваш си колата, за 10мин 40-50кв и продължаваш, сметка ти пристига онлайн. Пробвайте се на останалите, да не говорим за тяхната скорост, а бързата на йонити е по 70цента на квч, зареди и даваш повече отколкото при бензинова кола.

    Коментиран от #20

  • 20 Като каза печалба

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Ако наистина изгради фотоволтаични централи върху и до зарядните станции, сега ще направи огромни инвестиции, но те ще се изплатят още първите 2-3 години, а след това паричния поток, който идва от зарядните станции ще е почти чиста печалба. Машина за пари.

    Дори нашите политици, продават тока на нереални преференциални цени от 40ст/квч , сегашната пазарна цена на тока е около 10ст. Тесла ще го продава на 70ст/квч, а само излишъка ще връща в мрежата на 10ст/квч, а при нужда ще го купува пак на толкова, но ще трябва да плати и такси и данъци, които в Германия например са на два пъти по-висока стойност от стойността на енергията.

    Това е по-печеливш бизнес от този с горивата.
  • 21 Машала

    0 0 Отговор
    Хайде да смятаме. Един панел на денонощие произвежда 1 kW. Да заредите една кола средно ще ви трябват 70 kW. Ако ги изразходвате за една седмица се пада 10 kW на ден. Тоест за всеки автомобол щв са нужни 10 панела на ден. Ако няма ДВГ. за 4 милиарда автомобила ще са нужни 40 милиарда панела. Ехаааа