ФАКТИ.БГ

Всички зарядни станции на Tesla ще използват възобновяеми източници на енергия

Компанията ще разчита на слънчева енергия за своите съоражения

Публикувана: 29 Април, 2021 18:24
20 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1894
Всички зарядни станции на Tesla ще използват възобновяеми източници на енергия
Снимка: Tesla
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.

Според различни източници Tesla планира да преработи своите зарядни станции, като за целта те ще използват само възобновяеми източници на енергия. Това е станало ясно на 22 април, като от американската компания все още не са обявили официално информацията.

Както знаем, компанията притежава изключително голяма мрежа от зарядни станции в целия свят, като такива могат да бъдат открити дори и в България. За момента можем да намерим единствено в Пловдив, но се очаква съвсем скоро да бъдат открити и станциите в София.

Решението на Tesla не е много изненадващо, тъй като компанията инвестира и в бизнеса със слънчева енергия, която най-вероятно ще бъде използвана за зарядните станции. Освен от икономическа гледна точка, използването на слънчевите панели ще е добро решение и от страна на грижата за природата.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Малииии
1 Отговор
Ма той тока мръсен уаааа! Черен, черен!

Оценка:
-2 +10

Дрън,
2 Отговор
дрън, ерина . Глупости.

Коментиран от #4


Оценка:
-14 +6

Мммммм
3 Отговор
Сега и като отвори за всички марки и опорките умряяя, за мръсен ток! Даже и ТЕЦ-овете ще фалират!

Оценка:
-7 +12

гост
4 Отговор

До коментар #2 от "Дрън,":


Те и досега ползват ток от ВЕИ !! Тока произведен от всички инсталирани панели на Солар сити е няколко пъти повече от всичкия ток използван за всички произведени Тесла , включително за производството им !! И това не значи , че ще ползва само панелите директно над зарядните , а че ще сключи договори с местни производители на соларен ток за изкупуване , докато Солар сити навлезе и в другите държави , щото засега е само в САЩ !

Оценка:
-8 +8

Тцтцтцтц
5 Отговор
Тоа Мъск начи, кък да го аресваш! Наще антиелектрици без опорки ги остави хората! Няма вече за какво да се хванат!

Оценка:
-6 +8

Анонимен
6 Отговор
Поредната лицемерна лъжа . Ще приема че го правят ако се откачат от енергопреносната мрежа и разчитат само на инсталирани от тях панели . А те най вероятно смятат да продължат да са си закачени но от други такива лицемери като тях ще взимат еко сертификати че ги зареждат само със зелен ток . Просто поредната безсмислена декларация .

Коментиран от #9


Оценка:
-14 +13

Одеве
7 Отговор
В мрежата имаше снимка на едно Caddy на газ как докарва туби нафта за дизелов генератор, които пак произвежда ток за зарядната станция...

Коментиран от #8


Оценка:
-8 +12

гост
8 Отговор

До коментар #7 от "Одеве":


Е да де , за зарядните на Фолксваген , пропусна да поясниш , хаха !!

Оценка:
-6 +10

pbdan
9 Отговор

До коментар #6 от "Анонимен":


Не могат, а и е глупаво да се цепят от енергийния пръстен. През нощта ще зареждат от АЕЦ и ТЕЦ, а през деня ако са достатъчно мощни ще връщат в пръстена, спирайки ВЕЦ и ПАВЕЦ. Дори сега има трансфер между държавите с цел оптимизиране на производство и товар.

Оценка:
-0 +14

яко ни лъжат
10 Отговор
ох ДА ВИ Е ЧЕСТИТА НАЙ-ВИСОКАТА ЦЕНА НА ЗАРЕЖДАНЕ !!!! БИЛО ЕВФТИНИЯ Я ?????

Коментиран от #11, #12


Оценка:
-8 +9

Точно обратното
11 Отговор

До коментар #10 от "яко ни лъжат":


Да не мислиш че го прави толкова от екологични съображения? Просто това е най-евтиният ток към момента. Да не мислиш че българските предприятия които масово започнаха да се инсталират фотоволтаици по покривите за собствени нужди, го правят по екологични съображения? Просто така им излиза по-изгодно, отколкото да си купуват скъпият ток от ТЕЦ и АЕЦ.

Коментиран от #15


Оценка:
-8 +10

Hoho Boho
12 Отговор

До коментар #10 от "яко ни лъжат":


Къде прочете каква е цената?

...но така или иначе ДВГ вече е минало, та не ми отговаряй.

Скоро ще има и автономни автомобили /без волан/, та и шофирането ще отиде в миналото..:)

Оценка:
-9 +3

Ся месту да сеем домати и жито
13 Отговор
Ша нареждаме панели в КЪРА ВЪРХУ ЧЕРНОЗЕМА....


Ш

Коментиран от #14


Оценка:
-5 +6

Влез в час
14 Отговор

До коментар #13 от "Ся месту да сеем домати и жито":


Това го правеха само партийните функционери, които подписаха договори за изкупуване на тока на 40 стотинки за киловатчас. Тази далавера пресъхна още през 2014 година. Към момента единствените, които получават преференциални цени са покривните централи до 30 киловата - 600 квадратни метра. Дори тяхната изкупна цена е 18 стотинки за киловатчас, което е по-ниско от цената на дневната енергия, която е 24 стотинки. Всички по-големи централи продават на пазарни цени - колкото е цената на борсата към момента - толкова.

За покриването на нуждите за зареждане на електромобилите е достатъчно да се покрият само паркингите с фотоволтаични панели. Ще остава и енергия за мрежата, така че балансът ще е положителен, дори на даден етап да се наложи да черпят от мрежата.

Коментиран от #16


Оценка:
-8 +4

12345
15 Отговор

До коментар #11 от "Точно обратното":


Пич, виж си сметката за ток. Виж колко ти е цената за зелена енергия. Сметки колко процента е дела на всички и ще видиш че тока от веи е поне 4 пъти по скъп. Защо НЕК плаща на веи тока по 50-60 стотинки?Разберете, няма по еко и по евтин ток от този на АЕЦ. Затова редица държави започват проекти за нови атомни енергоблокове.

Коментиран от #18


Оценка:
-4 +8

Кви сте и кьде са тия паркинги?!?!!
16 Отговор

До коментар #14 от "Влез в час":


От 30 до 200 кв е една бьрза зарядна станция ЕДНА АМИ 40 АМИ КОЛИТЕ ЗА ЦЕЛИЯ ДЕН И НОЩА НА ЗАРЯД.?!?!???? РАЗБИРАШ ЛИ ТОКА ОТ КЪДЕ И ПО КОЛКО ИДВА......... ПАРКИНГИ?!?!?!???!???!!!!?!?????!???

Коментиран от #17


Оценка:
-2 +3

100 пъти съм смятал
17 Отговор

До коментар #16 от "Кви сте и кьде са тия паркинги?!?!!":


Фотоволтаици с площта на едно паркомясто плюс излаза пред него произвеждат годишно достатъчно електроенергия за 15 000 км. Понеже производството не е равномерно разпределено в годината и денонощието, излишната енергия през лятото се връща в мрежата, за да не работят въглищните централи, а зимно време ползват повече енергия от мрежата, която за в бъдеще ще е предимно от вятър и вода, защото те са по-изобилни през зимата и нощта.

Оценка:
-3 +4

Ти сигурен ли си?
18 Отговор

До коментар #15 от "12345":


Знаеш ли какво плащат основно от таксата за зелена енергия? За повечето дори не е изненадана ти вероятно ще си шокиран - плащат загубите на въглищните централи! За тях плащат много повече, отколкото за фотоволтаиците. Ако не си запознат, всеки произведен от фотоволтаиците киловатчас получава въглеродни квоти, които може да продаде. При сегашното повишаване на цените на въглеродните квоти, въобще няма да се учудя ако приходите от тях са повече, отколкото разходите за доплащане на разликата.

Прочети за какво се ползва напоследък фонд сигурност на енергийната система, който уж трябва да подкрепя ВЕИ и да плаща разликата между пазарната и преференциалната цена.

Оценка:
-3 +4

гост
19 Отговор
Ами хората напредват, а ние къде сме? Когато инвестираше и компанията беше на загуба всички му се смееха, че е поредния скорошен фалит, а той каза, че решението е собственниците да са спокойни къде могат да заредят бързо колите си. Ето, тяхната мрежа сега е най-добрата, най-бързата, най-голямата и най-евтината, да не говорим, че всички други й завиждат и я дават за пример. Така се прави, включваш си колата, за 10мин 40-50кв и продължаваш, сметка ти пристига онлайн. Пробвайте се на останалите, да не говорим за тяхната скорост, а бързата на йонити е по 70цента на квч, зареди и даваш повече отколкото при бензинова кола.

Коментиран от #20


Оценка:
-0 +1

Като каза печалба
20 Отговор

До коментар #19 от "гост":


Ако наистина изгради фотоволтаични централи върху и до зарядните станции, сега ще направи огромни инвестиции, но те ще се изплатят още първите 2-3 години, а след това паричния поток, който идва от зарядните станции ще е почти чиста печалба. Машина за пари.

Дори нашите политици, продават тока на нереални преференциални цени от 40ст/квч , сегашната пазарна цена на тока е около 10ст. Тесла ще го продава на 70ст/квч, а само излишъка ще връща в мрежата на 10ст/квч, а при нужда ще го купува пак на толкова, но ще трябва да плати и такси и данъци, които в Германия например са на два пъти по-висока стойност от стойността на енергията.

Това е по-печеливш бизнес от този с горивата.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
ТОП 5