Основана през 2015 г., американската компания Bollinger стана известна на широката публика с концептуалния всъдеход B1 и пикапа B2. Тези превозни средства имаха много забележителен ъгловат вид в духа на Land Rover Defender или Ineos Grenadier. Тези машини обаче няма да видят бял свят, както Робърт Болинджър съобщи лично на своя уебсайт:
„Започнахме през 2015 г. с мечтата да създадем най-добрите превозни средства на планетата. Скоро след това показахме всъдеходите B1 и B2 със задвижване на всички колела. Вложихме безброй часове упорита работа, за да създадем нещо, с което всички сме много горди. Днес обаче отлагаме тяхното развитие, за да се съсредоточим върху търговските си превозни средства."
Ръководителят на компанията не навлиза в подробности, но споменава "решение, променящо живота", обяснявайки, че само с него, компанията ще може "да продължи да развива своите технологии и да окаже реално въздействие върху бъдещето на околната среда на автомобилната индустрия“.
Серийното производство на B1 и B2 беше обещано да започне през 2020 г. И двата модела трябваше да бъдат оборудвани със силов тракт от два електромотора със системна мощност 623 конски сили и 906 Нм въртящ момент. Ускорението до "сто" беше планирано за 4.5 секунди. Батерия с капацитет от 142 kWh трябваше да осигури пробег от около 322 километра с едно зареждане.
Така Bollinger се отказва от производството на леки автомобили и се фокусира отново върху електрическите търговски превозни средства. Това несъмнено ще позволи на компанията да се развива по-бързо и дори да възобнови развитието на проектите B1 и B2 в бъдеще.
На тези, които вече са платили за предварителната поръчка за автомобилите, е обещано парите да бъдат върнати. В съобщението си Робърт Болинджър благодари на тези хора за подкрепата и увери, че „предстоят още много интересни неща“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬БАЙ Х@Й‼
12:17 18.01.2022
2 Пак не разбрал?
Отказаха се, защото конкуренцията представи много по-евтини алтернативи с много по-голям пробег и мощност. Ако ги бяха пуснали през 2015-та, тези параметри щяха да са много добри, но днес са посредствени.
12:26 18.01.2022
3 гост
14:29 18.01.2022
4 блажени електрифицираните
18:14 20.04.2023