В сряда, 25 септември, Беларуският автомобилен завод представи кариерен самосвал с рекордната товароносимост 450 тона. БелАЗ вече подготвя документи за кандидатстване в книгата "Гинес".
Най-големите камиони на беларуския завод до този момент можеха да превозват по 360 тона. Машини с такава товароносимост днес произвеждат общо пет компании по света. С подобен камион Liebherr влезе в Книигата на рекордите преди 10 години.
Новият БелАЗ-75710 с товароносимост 450 тона има електромеханична трансмисия на променлив ток и е предназначен за превоз на скална маса в сложните условия на дълбоки кариери. Задвижват го два дизелови мотора, а сухата маса достига 810 тона.
Рекордьорът е обут в радиални безкамерни гуми Michelin с тегло 8 тона всяка. Максималната скорост е 64 км/ч.
Засега беларусите не споменават повече технически и експлоатационни характеристики на самосвала. БелАЗ-75306 с далеч по-ниската товароносимост от 220 тона обаче може да служи за ориентир. Този камион има двигател с работен обем 174.3 литра (мощност 2 300 к.с.) и резервоар с обем 1 800 литра. Разходът на гориво при работа в кариера е 965 л/100 км, а на празен ход - 30 л/час.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Симеон Тасев
11:33 27.09.2013
2 Иван Иванов
Коментиран от #5, #10
12:22 27.09.2013
3 TheManInThe Mask
http://exkavator.ru/other/board/showthread.php?t=16512
12:33 27.09.2013
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Нема Бира
До коментар #2 от "Иван Иванов":
Предполагам, че е същата като на совалките...14:12 27.09.2013
6 Plamen Videv
НА Катерпилар 797F обема на коша е 173 куб м. равен с бордовете и 240 куб.м. с шапка. Реална вместимост 372 тона. На Либхер Т282С е 174 куб.м. равен с бордовете и 230 куб м. с шапка. Реална вместимост 363 тона. Всеки от посочените самосвали има потенциал от 20% претоварване. Ще рече Белазът товари 470 тона без проблем, Катерпилърът 446 тона, Либхер - 436 тона. Ще рече разликата не е голяма
14:19 27.09.2013
7 Кобрата
15:12 27.09.2013
8 Димитър Петров
15:54 27.09.2013
9 Виктор Кирилов
15:58 27.09.2013
10 Radostin Velchev
До коментар #2 от "Иван Иванов":
От законова гледна точка това се кара с категория C защото си е товарна машина над 3,5Т без ремарке или полуремарке. Обаче със сигурност се минава на допълнително обучение защото в услови на мина или кариера с черни пътища, толкова огромна мощност и маса на самото возило си има и тънкости (особено при дъжд, на кален път тия машини занасят на поразия). Като добавим и това, че е дизел-електрик и се управлява по скоро като тролей отколкото като камион с нормална трансмисия, има и 2 типа спирачки като фрикционната е добре почти да не се ползва, а се разчита предимно на електрически ретардер.17:04 27.09.2013
11 Ivan Stamenov
21:59 27.09.2013
12 Ivan Stamenov
21:59 27.09.2013
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Cihan Ahmedov
01:26 28.09.2013
15 Симеон Тасев
10:48 28.09.2013
16 Ивайло Каназирски
Коментиран от #26
20:39 28.09.2013
17 Plamen Vladimirov
и въпреки всичко разходът на гориво както казах по-долу е чудовищен и го прави неконкурентен
за сравнение Caterpillar 797F харчи 300 литра на час, Либхер 220 литра, Комацу -240 литра. А този тройно повече......РЕзервоарът му не може да е толкова малък щото няма да издържи е една смяна без презареждане.НА либхер резервоара е 4800 литра, на Комацу - 5300 литра а на КАТ - 7200 литра.....нещо са се объркали при тази цифра журналята
22:43 28.09.2013
18 Димитър Тодоров
00:22 07.10.2013
19 Aleksandar Nikolov
08:43 12.10.2013
20 Никито Иванов
11:06 05.05.2014
21 гост
01:47 23.08.2015
22 Пламен 1974
Отделно от това от 50 000 самосвала Катерпилар произведени от 1963г. досега половината все още са в експлоатация по мините. Либхер правят невероятно здрави 240 и 360 тонни самосвали. Първият работи от 1982г. и е изкаран 2009 на постамент в мината во която е работил.
БелоРуските камиони от тези години са отишли на скрап отдавна.
Просто са много евтини или поне бяха Сега обаче вече с американски двигатели, германски генератори или японски и чужди гуми поддръжката надали ще е толкова евтина.
Коментиран от #23
14:46 25.11.2015
23 АМАН ОТ ПАПАГАЛИ
До коментар #22 от "Пламен 1974":
АМИ ТО НАПРВУУУ ПРОСТА РАБОТА ЩО НЕ ВЗЕМЕШ СЪБОТА ИЛИ НЕДЕЛЯ ДА СГЛОБИШ СЛЕДВАЩИЯ КАМИОН ЗА ГИНЕС.Коментиран от #27
15:59 11.10.2016
24 Този
23:24 02.02.2018
25 Да да
и японци. Само Китай няма далавера!
21:54 20.02.2018
26 парлак
До коментар #16 от "Ивайло Каназирски":
Едно е да се движиш по релси,друго е да газиш из тинята,която понякога е 1 метър.12:39 24.05.2018
27 Питам
До коментар #23 от "АМАН ОТ ПАПАГАЛИ":
Само аз ли разбирам че камиона е произведен за рекорд на Гинес , а не за търговия.19:52 24.05.2018
28 ИЗВЪН
19:01 10.09.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.