27 Септември, 2013 11:24 80 689 32

БелАЗ показа най-големия самосвал в света

  • 75710-
  • самосвал-
  • рекорд
БелАЗ показа най-големия самосвал в света - 1

В сряда, 25 септември, Беларуският автомобилен завод представи кариерен самосвал с рекордната товароносимост 450 тона. БелАЗ вече подготвя документи за кандидатстване в книгата "Гинес".

БелАЗ показа най-големия самосвал в света



Най-големите камиони на беларуския завод до този момент можеха да превозват по 360 тона. Машини с такава товароносимост днес произвеждат общо пет компании по света. С подобен камион Liebherr влезе в Книигата на рекордите преди 10 години.

БелАЗ показа най-големия самосвал в света



Новият БелАЗ-75710 с товароносимост 450 тона има електромеханична трансмисия на променлив ток и е предназначен за превоз на скална маса в сложните условия на дълбоки кариери. Задвижват го два дизелови мотора, а сухата маса достига 810 тона.

БелАЗ показа най-големия самосвал в света



Рекордьорът е обут в радиални безкамерни гуми Michelin с тегло 8 тона всяка. Максималната скорост е 64 км/ч.

БелАЗ показа най-големия самосвал в света



Засега беларусите не споменават повече технически и експлоатационни характеристики на самосвала. БелАЗ-75306 с далеч по-ниската товароносимост от 220 тона обаче може да служи за ориентир. Този камион има двигател с работен обем 174.3 литра (мощност 2 300 к.с.) и резервоар с обем 1 800 литра. Разходът на гориво при работа в кариера е 965 л/100 км, а на празен ход - 30 л/час.

БелАЗ показа най-големия самосвал в света

БелАЗ показа най-големия самосвал в света


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Тасев

    2 6 Отговор
  • 2 Иван Иванов

    6 5 Отговор
    This is some serious sh.t С каква катергория се кара това животно?

    Коментиран от #5, #10

  • 3 TheManInThe Mask

    4 1 Отговор
    Ето заповядайте - технически характеристики :)
    http://exkavator.ru/other/board/showthread.php?t=16512
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Нема Бира

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "Иван Иванов":

    Предполагам, че е същата като на совалките...
  • 6 Plamen Videv

    13 4 Отговор
    Интересен самосвал. Идеята не е новаторска, разбира се. Още през 1977 на пазара на минни самосвли се появяват камиони с двойни предни колела и колесна формула 4х4. Лошото е, че харчат повечко, а това не говори добре в днешната криза. Разходът се пресмята не на 100км, както пише в статията, а на час и е около 560 литра. За сравнение 363 тонен катерпилар харчи 293 литра, 363 тонен Либхер 220 литра на час, което ще рече че са по-ефективни, макар и по-малки. Кошът не е подходящ за въглища - използват се принципно много дълбоки кошове, ако ще работи в Кузбас. За сравнение коошът на 450 тонния БЕЛАЗ е 160 кубика равен с бордовете, 270 кубика с шапка. Взима се средноаритметично между двете цифри и се умножава по 1.8т на метър кубичен - средна плътност на скалтата маса и получавата реалната му товароподемност, която е около 390 тона.Това че двигателя, каросерията и гумите могат да издържат 450 тона е отделна работа.
    НА Катерпилар 797F обема на коша е 173 куб м. равен с бордовете и 240 куб.м. с шапка. Реална вместимост 372 тона. На Либхер Т282С е 174 куб.м. равен с бордовете и 230 куб м. с шапка. Реална вместимост 363 тона. Всеки от посочените самосвали има потенциал от 20% претоварване. Ще рече Белазът товари 470 тона без проблем, Катерпилърът 446 тона, Либхер - 436 тона. Ще рече разликата не е голяма
  • 7 Кобрата

    6 2 Отговор
    Този камион е уникален...от кабината гледката сигурно е като вкъщи на терасата браво много е хубав
  • 8 Димитър Петров

    2 1 Отговор
    Този камион има двигател с работен обем 174.3 литра (мощност 2 300 к.с.) и резервоар с обем 1 800 литра.>>>>>Разходът на гориво при работа в кариера е 965 л/100 км, а на празен ход - 30 л/час.
  • 9 Виктор Кирилов

    4 2 Отговор
    ммммммм такова искам да шофирам
  • 10 Radostin Velchev

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Иван Иванов":

    От законова гледна точка това се кара с категория C защото си е товарна машина над 3,5Т без ремарке или полуремарке. Обаче със сигурност се минава на допълнително обучение защото в услови на мина или кариера с черни пътища, толкова огромна мощност и маса на самото возило си има и тънкости (особено при дъжд, на кален път тия машини занасят на поразия). Като добавим и това, че е дизел-електрик и се управлява по скоро като тролей отколкото като камион с нормална трансмисия, има и 2 типа спирачки като фрикционната е добре почти да не се ползва, а се разчита предимно на електрически ретардер.
  • 11 Ivan Stamenov

    1 3 Отговор
    Neveroiatno
  • 12 Ivan Stamenov

    1 3 Отговор
    Neveroiatno
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Cihan Ahmedov

    3 3 Отговор
    CCCP
  • 15 Симеон Тасев

    4 7 Отговор
    нищо интересно при положение че и американците имат катерпилар който също не е малък
  • 16 Ивайло Каназирски

    2 7 Отговор
    ще съм впечатлен ако тези 174,3 литра мотор го направят 10 12 литров, с по малка мощ, по малък разход и някаква невероятно разотоварваща скоростна кутия от 20тина предавки :D това си е разхищение на природни ресурси (близо 1000 литра на 100) За сравнение, един влак може да влачи тази тежест и харчи около 100 на 100. Двигателя е доста по малък там, а развива прилични скорости :)

    Коментиран от #26

  • 17 Plamen Vladimirov

    7 4 Отговор
    Какво му е белоруското на камиона? Двигател Cummins - американски или по-точно копирани двигатели от Катерпилар. Дизелгенератор -Сименс, спирачни резистори като. ГУми - Мишлен.
    и въпреки всичко разходът на гориво както казах по-долу е чудовищен и го прави неконкурентен
    за сравнение Caterpillar 797F харчи 300 литра на час, Либхер 220 литра, Комацу -240 литра. А този тройно повече......РЕзервоарът му не може да е толкова малък щото няма да издържи е една смяна без презареждане.НА либхер резервоара е 4800 литра, на Комацу - 5300 литра а на КАТ - 7200 литра.....нещо са се объркали при тази цифра журналята
  • 18 Димитър Тодоров

    1 1 Отговор
    Ивайло, Ивайло, момченце малко,като не разбираш ресурсите на тази машина не коментирай не подготвен,когато подкараш такъв камион или още повече когато имаш твой собствен обект с такъв капацитет за тази машина, тогава ще разбереш за какво е произведен този гигант!!!Относно влака ауауау-пълна изложба!Ти може би ще измислиш спираловидна жп линия,която всеки ден може да се премести до постоянно променящия се забой!!!Успех с ноу хауто!
  • 19 Aleksandar Nikolov

    0 1 Отговор
  • 20 Никито Иванов

    0 1 Отговор
  • 21 гост

    6 3 Отговор
    Е добре но защо Белаз е най-купувания тежковоз? При толкова негативизми които изписахте той не трябва да излиза от завода?
  • 22 Пламен 1974

    6 6 Отговор
    Къде Белаз е най-купуваният тежковоз или нека го кажем с по-обикновени думички - кариерен самосвал? В Русия и страните на бившия СССР може би. Извън нея -изобщо не може да се мери с Катерпилар, Либхер, Комацу, Терекс, Хитачи. Мога да изброя по бройки типовете самосвали, които работят в големите мини извън Русия - Калгурли - Австралия, Шисен - ЮАР, Аитик - Швеция, Бор - Сърбия, Аблърта Канада, Бингам кениън - САЩ, Рио Тинто - САЩ, Атакама - Чили. Там Белази няма.
    Отделно от това от 50 000 самосвала Катерпилар произведени от 1963г. досега половината все още са в експлоатация по мините. Либхер правят невероятно здрави 240 и 360 тонни самосвали. Първият работи от 1982г. и е изкаран 2009 на постамент в мината во която е работил.
    БелоРуските камиони от тези години са отишли на скрап отдавна.
    Просто са много евтини или поне бяха Сега обаче вече с американски двигатели, германски генератори или японски и чужди гуми поддръжката надали ще е толкова евтина.

    Коментиран от #23

  • 23 АМАН ОТ ПАПАГАЛИ

    4 4 Отговор

    До коментар #22 от "Пламен 1974":

    АМИ ТО НАПРВУУУ ПРОСТА РАБОТА ЩО НЕ ВЗЕМЕШ СЪБОТА ИЛИ НЕДЕЛЯ ДА СГЛОБИШ СЛЕДВАЩИЯ КАМИОН ЗА ГИНЕС.

    Коментиран от #27

  • 24 Този

    0 0 Отговор
    Браво голяма работа
  • 25 Да да

    2 0 Отговор
    Когаго строят руснаци,печелят германци,американци французи
    и японци. Само Китай няма далавера!
  • 26 парлак

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Ивайло Каназирски":

    Едно е да се движиш по релси,друго е да газиш из тинята,която понякога е 1 метър.
  • 27 Питам

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "АМАН ОТ ПАПАГАЛИ":

    Само аз ли разбирам че камиона е произведен за рекорд на Гинес , а не за търговия.
  • 28 ИЗВЪН

    0 0 Отговор
    Виждам, че за повечето тук ще е новост факта, че БЕЛАЗ се управлява от двама шофьора едновременно. Предполагам, че са запазили тази концепция и при новата им машина.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.