Миналата неделя китайската компания Space Transportation (Lingkong Tianxing Technology) обяви успешни летателни изпитания на прототип на свръхзвуков пътнически самолет Yunxing. Характеристиките, демонстрирани от прототипа, ни позволяват да разчитаме на първия полет на пълноразмерен свръхзвуков самолет още през 2027 година. Лайнерът ще може да транспортира пътници от Пекин до Ню Йорк за 2 часа със скорост 4 пъти по-висока от скоростта на звука.
Прототипът беше тестван в събота, 26 октомври 2024 година. Състоянието на двигателя ще бъде оценено през ноември. Съдейки по изображението на Yunxing, той има два двигателя с неизвестен дизайн. Компанията не дава никакви разяснения по този въпрос. Можем да очакваме, че плановете за постигане на Mach 4 включват използването на нещо като ramjet двигатели и може би дори ротационни детонационни двигатели.
Летенето със скорости, по-големи от Mach 4, би означавало, че самолетът Yunxing ще се движи с два пъти по-висока скорост от съветския Ту-144 и британско-френския Concorde. Това е сериозно предизвикателство в самолетната индустрия, особено за гражданската авиация, което ще изисква изплащане на полетите. Ултраскъпата цена на полетите на Ту-144 и Concorde ги унищожи и те бяха извадени от употреба.
В САЩ и Русия също се разработва ново поколение свръхзвуков пътнически самолет. За американските проекти се знае повече. По-специално, НАСА тества дизайнерски открития на прототипа X-59, които биха помогнали да се избегне един от проблемите на гражданската свръхзвукова техника - силни звуци при преминаване на звуковата бариера и при движение със свръхзвукова скорост.
Редица частни компании участват пряко в разработването на двигатели и корпуси за създаване на ново поколение свръхзвукови самолети. Все още никой не е постигнал значителен успех. Що се отнася до прототипа Yunxing на китайския космически транспорт, в момента не е известно дали показаното е компютърен модел или истинска снимка на прототипа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мдаааа
Коментиран от #18
15:10 30.10.2024
2 Неизвестен
Коментиран от #14
15:10 30.10.2024
3 гожвя
Коментиран от #6, #19
15:12 30.10.2024
4 Да да
Има и филм за него. Но едни мечти станаха реалност
15:14 30.10.2024
5 Аз съм
15:15 30.10.2024
6 мдаааа
До коментар #3 от "гожвя":
Ама , алкални ..Коментиран от #7
15:15 30.10.2024
7 гожвя
До коментар #6 от "мдаааа":
А верно, че тия са по яки.Коментиран от #20
15:18 30.10.2024
8 Реалист
15:24 30.10.2024
9 Асад
Коментиран от #10
15:31 30.10.2024
10 Госあ
До коментар #9 от "Асад":
най важното е, че Путин стисна ръцете на Си Дзинпин и Моди. Светът ще се оттърси от западните мародери със или без ТСВ, която само ще ги погребе тотално15:39 30.10.2024
11 Дервишоглу
Коментиран от #23
15:46 30.10.2024
12 Списаревски
И ако вместо пътници вътре бъдат разположени планиращи бомби и/или ракети, самолета се превръща в стратегически ракетоносец с далечно действие!
15:54 30.10.2024
13 Антикомуне
"През 1973 г. Ту-144, участващ в Парижкия авиосалон, катастрофира, при което загиват целият екипаж и деветима на земята, а десетки други на земята са ранени. Ту-144 влиза в строя с редовни товарни и пощенски превози през ноември 1975 г., а с редовни пътнически превози – през ноември 1977 г. Високият разход на гориво, силният шум в салона, ред други затруднения и втора катастрофа при изпитателен полет през май 1978 г. водят до преждевременно снемане от строя, с последен пътнически полет на 1 юни 1978 г."
Коментиран от #22
16:26 30.10.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Тити
17:56 30.10.2024
16 Неподписан
18:32 30.10.2024
17 Проблемът не е в скоростта
18:42 30.10.2024
18 Ммммда
До коментар #1 от "мдаааа":
А ти поредния дефектен чушкопек .21:04 30.10.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Лайндж
21:08 30.10.2024
22 Айййй пу
До коментар #13 от "Антикомуне":
Голяма фантазияРазби се един с екипажа и пътниците около 100 .
21:11 30.10.2024
23 Юхууу
До коментар #11 от "Дервишоглу":
Не е важно .Важно е клика от 100 човека да взема грантове от кравите.
21:13 30.10.2024