В Тайван бе разработен специален подход при четене, който спечели редица академични отличия.
„Ръководеният” подход при четенето се базира на принципа на разбирането как и защо да се чете и на задълбочените техники за повишаване на читателското разбиране, изразяване и мислене. Той също така значително подобрява степента на запомняне и съхраняване на веднъж запомнената информация за по-дълго време – процеси, силно застрашени след навлизането на електронните и компютърните игри, смартфоните, таблетите и другите преносими устройства.
Алберт Уанг, председател на Фондацията Минг –Дао за култура и образовани и президент на Гимназия Минг-Дао сподели, че вярва в новия подход, доколкото според него фокусираното четене е от ключово значение за ефективното усвояване на информацията.
„Четенето е наистина само първата стъпка”, заяви той. „То отваря портал към знанието”.
Според Уанг този подход ще донесе много дивиденти на страната. Неговата същност се състои в това, че учениците биват карани да четат широк спектър от материали и след това да правят критичен анализ на прочетеното. Така се намалява процентът на наизустяването на информация, която реално остава неразбрана и неусвоена от децата и съответно лесно бива забравяна. Подходът стимулира критичното мислене, анализирането и спомага за по-качественото запомняне на информацията.
По време на кампанията, посветена на новия подход, ученици биват карани да прочетат огромен обем от информация, като се разчита, че това ще развие и техните умения за четене. Привържениците на метода са на мнение, че този подход ще превърне хората с проблеми с ученето в „добри читатели”, а това е правилният начин да учиш, правилният начин станеш добър лекар или университетски преподавател.
Основен двигател на подхода са организираните читателски лагери в цялата страна. „Ние насърчаваме местните деца да общуват със своите колеги от чужбина, особено с тези от Сингапур и Китай. И през последните години предоставяме възможност за комуникация и с по-бедните части на Африка и Югоизточна Азия чрез инициативата „Училище без граници””, каза Уанг.
„Чрез изграждане на навик за четене тайванските младежи демонстрират високо ниво на надеждност и изобретателност”, допълни Уанг, споделяйки, че е оптимист и вярва, че добрата практика ще се разпространи по целия свят.
„Много от нашите ученици вече са ангажирани в международни образователни кампании, подавайки ръка на хората в нужда. Ние гледаме на това като на последен завет на силата на четенето”, заяви още той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.