28 Септември, 2018 13:47 4 287 13

НАСА откри повредения си робот

• наса-
  • марс-
  • робот-
  • повреден-
  • опортюнити

Роботът беше смятан за безсмъртен

НАСА откри повредения си робот - 1
Снимка: БТА/ AP

Бяла точица в средата на кратер в долина на Марс. Това е роботът "Опортюнити", от който няма вест от 10 юни. Точицата се вижда на снимка, направена от космически апарат, който се намира на 267 километра над марсианската повърхност, предаде АФП.

НАСА оповести, че на 20 септември камера с висока резолюция на космическия апарат "Марс рикънисънс орбитър" заснела района, където "Опортюнити" е в хибернация от появата на голяма прашна буря през юни. Тя бе толкова голяма, че обхвана за месеци цялата Червена планета.

Без блокираните от прашната буря слънчеви лъчи, които да захранят слънчевите му панели, "Опортюнити" започна зимен сън през юни. Инженери от НАСА се надяваха, че батериите ще продължат да функционират достатъчно дълго, за да разбудят робота, след като отмине бурята, съобщи "Дарик".

Тя обаче утихна, а НАСА все още не е възстановила контакта си с робота, който бе смятан за безсмъртен, тъй като мисията му, започнала през 2004 година, първоначално бе 90-дневна. На направената от "Марс рикънисънс орбитър" снимка марсианската повърхност е ясно различима. Забелязва се релефът на долината, където се намира "Опортюнити". На 31 август НАСА си даде срок до средата на октомври, за да възстанови комуникациите с робота. След това мисията му би трябвало официално да се смята за приключена.

• 1 ПЕЕВ

ОТ НАСА НИКОГА НЕ СА КАЗВАЛИ ЧЕ Е БЕЗСМЪРТЕН.ДАВАХА МУ НАЙ-МНОГО 2 Г;ДИНИ А ТОЙ ИЗКАРА 14.

• 2 лъжци

Не разбрахте ли вече че земята е плоска и космос няма.
  • 3 Borislav Popov

До коментар #1 от "ПЕЕВ":

Кравешки боклуци,усвоиха парите и готово.

• 4 Borislav Popov курвата

До коментар #3 от "Borislav Popov":

Пак пишеш свободни съчинения леке нещастно.САЩ е държава която инвестира в иследвания и наука ,а не като руската кочина ,да е водеща корупционна сила в света и парите да изчезват вдън земя.Това е и причината евро-азиатската кочина да е толкова недоразвита.Корупцията !
  • 5 Нов работодател

Работи си робота, но за руснаците. Предложили му по-добри условия и той се преориентирал. Нищо лично, само работа.

• 7 Бай хой

Всичката им работа е такава, калпава. Говедари. Иначе оправдания хиляди. Ма буря имало, ма пясък, та чак и космоса им е крив.

• 8 русофилска подлога

До коментар #7 от "Бай хой":

Присмиваш се на най-развитата държава ,при положение ,че твойте господари от руската кочина все още незнаят как да направят робот на Земята ,а САЩ имат такъв на Марс и то от 14 години.Разбираш ли колко дребна ,незначителна и недоразвита е русия пред САЩ ,продажна подлого ?

Коментиран от #9, #10, #11

• 9 Хикс игрек

До коментар #8 от "русофилска подлога":

САЩ още не знаят как да си изпратят астронавтите в космоса и затова молят Русия....факт!
    Елементарен си, лъжи някой на твоето ниво с 2 гънки на мозъка....

• 10 Майка ти

До коментар #8 от "русофилска подлога":

сащ? Кога ще имат собствен превоз до космоса.....?
  • 11 Бай хой

До коментар #8 от "русофилска подлога":

Мисля че са си имали и си имат роботи в космоса. Освен това си имат и хора в космоса. И след много молби и коленичене срещу солидно заплащане от врвме на време качват и свалят и хамериканчета. Понял? Ето кой е изостанал и технологичен дребосък. Ествстввно крава бойс.