Мирният протест е подкрепен от транспортния министър Росен Желязков и наши евродепутати, които са обещали да се присъединят към протестиращите. Няма да има затваряне на улици и блокади.
На площад „Люксембург” ще се присъединят към българските превозвачи и техни колеги от Румъния и Полша, Унгария, Литва, Латвия и Ирландия. Митингът ще бъде в рамките на заседанието на транспортната комисия в ЕП, на която се очаква да бъдат гласувани спорните поправки в европейското законодателство.
Българските превозвачи настояват Европейската комисия да отхвърли предложените поправки.
“Основният проблем в предвидения пакет е връщането на водачите и камионите в страната на регистрация. Това означава, че нашите превозвачи трябва да се приберат до България, независимо че фирмата може да има бази в Европа”, коментира за БГНЕС изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България Димитър Димитров.
Друг текст, срещу който протестират нашите фирми е „равно заплащане за един и същи труд, на едно и също място. “При средна ставка 10 евро на час, това означава, че шофьор трябва да получи от българския си работодател 7200 евро командировъчни. Никой шофьор - нито във френска, нито в немска фирма, взима тези пари. Взимат между 2000 - 2400 евро, колкото и нашите шофьори“, обясни Димитров.
„Всички сме единодушни, че това е национална кауза и интерес. С общи усилия трябва да не допуснем тези протекционистки, лобистки текстове да унищожат един от най-работещите бизнеси в страната и ще засегне над 120 000 души у нас”, смята изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
“В резултат на тези мерки ще се подобрят също така условията на труд на водачите и ще може да се потърси изход от проблема, свързан с недостига на водачи, който засяга цялата европейска промишленост”, коментира транспортният еврокомисар Виолета Булц след среща с транспортни министри.
Oт своя страна транспортният министър Росен Желязков подчерта, че протестът „не е форма на натиск, а демонстрация на ясно и категорично послание против разделението на Европа на централни и периферни държави“.
И държавата, и превозвачите са убедени, че битката не е загубена, тъй като след гласуването в транспортната комисия на ЕП, пакетът ще влезе за гласуване и в пленарна зала. Оттам идва ред и на триалога Европейска комисия – отново Европейски парламент - Съвет на Европа, където пак ще се чуе мнението и на Росен Желязков.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 mom4eto
08:53 10.01.2019
2 Бат Сали
09:03 10.01.2019
3 Лешояди
Коментиран от #6
09:13 10.01.2019
4 ПОТАШАКАПОЧЕШИМА
09:16 10.01.2019
5 реалист
09:29 10.01.2019
6 Pompev
До коментар #3 от "Лешояди":
Толко вземаме бе,аз не работя на българи,имам И ношни,И земам 2500-260009:36 10.01.2019
7 Психопат
11:17 10.01.2019
8 Лешояди
11:19 10.01.2019
9 Мороганеца
11:19 10.01.2019
10 ПШP
12:16 10.01.2019
11 Бай хой
12:32 10.01.2019
12 Selqka
14:20 10.01.2019
13 МАКРОН ПАКЕТА Е ЧУДЕСЕН
18:05 10.01.2019
14 Uflaf
19:26 10.01.2019