10 Юли, 2019 08:33 5 896 36

Индийци разработвали за $9 софтуера на фаталните Boeing 737 Max

  • boeing 737 max-
  • боинг-
  • самолет-
  • софтуер-
  • катастрофа-
  • индийци-
  • работници

Производителят на самолети разчита на временни работници

Индийци разработвали за $9 софтуера на фаталните Boeing 737 Max - 1
Снимка: БГНЕС/ EPA

Остава загадката в сърцето на кризата с катастрофиралите Boeing 737 Max: как една компания, известна с прецизен дизайн, направи привидно основни софтуерни грешки, водещи до двойка смъртоносни катастрофи. Дългогодишните инженери на Boeing твърдят, че усилието за разплитане на случая се усложнява от натиска за възлагане на работа на по-ниско платени изпълнители, пише Hicomm.bg

Софтуерът на самолета - измъчван от проблеми, които могат да задържат самолетите на земя с месеци, след като регулаторите на САЩ тази седмица разкриха нов недостатък - беше разработен в момента, когато Boeing уволнява опитни инженери и притиска доставчиците да намалят разходите. Все по-често американският производител на самолети и неговите подизпълнители разчитат на временни работници, които взимат само 9 долара на час за разработване и тестване на софтуер, често от страни, които нямат дълбок опит във въздухоплаването - особено Индия.

В офиса на Boeing в Сиатъл, наскоро завършили колеж младежи, наети от индийския разработчик на софтуер HCL Technologies Ltd., заемат няколко реда бюра, разкрива Марк Рабин, бивш софтуерен инженер на Boeing, който е работил в група за тестване на полети, която поддържа 737 Max.

Програмистите от HCL обикновено проектират според спецификациите, определени от Boeing. И все пак, „това е противоречиво, защото е било далеч по-малко ефективно от инженерите на Boeing, които просто пишат кода“, казва Рабин. Често, спомня си той, „това отнема много ходене напред-назад, защото кодът не е направен правилно.“

Използването на индийските компании от Boeing изглежда е дало други дивиденти. През последните години тя спечели няколко поръчки за индийски военни и търговски самолети, като една за 22 млрд. долара през януари 2017 г. за снабдяване на SpiceJet Ltd. Тази поръчка включва 100 джета 737 Max 8 и представлява най-голямата поръчка на Boeing от индийска авиокомпания - сериозна промяна в страна, доминирана от Airbus. На базата на автобиографии, публикувани в социалните медии, инженерите на HCL са помогнали за разработването и тестването на софтуера на 737 Max за дисплей, докато служители от друга индийска компания, Cyient Ltd., работят по софтуера за тестване на оборудване.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 куку руку ку

    68 0 Отговор
    Хубава работа, бате... ама циганска. И не визирам индийците, а това, че софртуера се пише от неопитни хора.
  • 2 СссереМ

    13 18 Отговор
    Ще го оправят,ама супердупер джета няма оправяне.
  • 3 452

    60 2 Отговор
    Капитализъм, брат! Важно е тримесечието да е нагоре и акционерите, които между другото не сме аз и вие, а голееееми играчи, да са на печалба.
  • 4 Гостилничаря

    54 0 Отговор
    За толкова пари, такъв софтуер....
  • 5 Тони

    49 0 Отговор
    Евтиното винаги излиза по-скъпо! Тъпаците го разбраха по трудния начин. За бачкатора 9$, а за шефа му, дето не прави разлика между софтуер и хардуер - милиони.
  • 6 Кол център

    17 0 Отговор
    Но важното е, че може да си отворят кейс и да се решава с месеци, докато изпопадат самолетите.
  • 7 ссссс

    9 39 Отговор
    Можеше и да е по-зле ,ако бяха възложили работата на руснаците за 5 долара на час..

    Коментиран от #14

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Цанко

    28 3 Отговор
    Ами че краварите не могат вече сами да си правят софтуера! Индийците отдавна ги ползват в тая сфера. То за това и ф35 го влачат вече 25 години !! И там една камара грешки в софтуера ! Да не би и него да са го правили Индийците ??!!
  • 10 Саманта Фокс

    27 4 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    А кой да им го направи бе охлюв ? Скоро не е имало война с цивилизована държава откъдето да откраднат инженерите ! Няма вече кой да им прави и космическата програма , и компютрите и всичко свързано с техниката. Произвеждат единствено оръжия и хартия за печатницата на пари !

    Коментиран от #13

  • 11 КЛЮКАР

    18 0 Отговор
    На Ф16/блок,кой го прави???.

    Коментиран от #12, #19

  • 12 ехото

    14 0 Отговор

    До коментар #11 от "КЛЮКАР":

    Индийцитееее..!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 На дедо ви дедо му

    22 2 Отговор

    До коментар #7 от "ссссс":

    За руснаците - не знам, но ако софта го бяха писали американците - самолетът въобще нямаше да литне, което е по-добрият вариант, тъй като нямаше да има и жертви.
  • 15 Хи их хи

    18 2 Отговор

    До коментар #13 от "Borislav Popov":

    Ама мучахте, по козяшки, че новото Су е с индийска електроника, а за Боинг друга бодра песен пеете краваропитеците!

    Коментиран от #18, #29

  • 16 EI concistador

    10 5 Отговор
    Къде се е чуло и видяло циганин самолет да прави.

    Коментиран от #23

  • 17 Отоплител

    6 2 Отговор
    Това прилича на соц мислене.Все някой друг е виновен ,а ние шефовете сме велики и гледаме от високо на простолюдието.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 На дедо ви дедо му

    12 1 Отговор

    До коментар #11 от "КЛЮКАР":

    Бе тъкмо бях прочел за свръхвъзможностите на F16 и за това, че поддръжката му ще се осъществява в България, та излязох малко да се поразходя. Минавам през Факолтето, гледам циганетата на тумби масово цъкат на разни лаптопи... Не за друго, ама Каракачанов като каза че ще смъкне цената...
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Антисоциалист

    9 2 Отговор
    Господа, за индийския софтуер имаше виц: "А=1. Ако А= 2, то А=1." Стар е вече! Виц за оглупяването, насаждано сред нас от европейската съюзна управа: "Във всеки момент на Земята изригват повече от 100 вулкана. Всяки замърсява атмостферата с повече газове и прах отколкото промишлеността откакто я има. Да намалим промишленото отделяне на въглероден диоксид с 5% за да намалим парниковият ефект и спасим Земята от глобалното затопляне." Сравняваме вицовете. Кодът в "индийският" виц е безсмислен, но за разлика от евроимперския е изпълним. А сега, ми пишете минуси.
  • 22 Нане Вуте

    7 1 Отговор

    До коментар #20 от "Бесен Язовец":

    Суперджета руснаците не се отказват от проекта . Продължават производството на още 200 самолета. нещо си объркал информацията.

    Коментиран от #26

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 1234

    8 0 Отговор
    Юдейския глобализъм и стремеж за ненпристо печалба а глобална таква, е другото име на груповата безотговорност! когато жабата нагази в чуждия гьол става така.... Нашите ф16 ще са същите боклуци, защо ли им викат прахосмукачки? Дърпат боклуците отпред
  • 25 Дориан

    8 1 Отговор
    За пустата му печалба и живота на хората ще рискуват. Важното е печалбата да расте нагоре и борда на директорите да притежава нови яхти и луксозни вили, пък самолетите след време може и от папиемаше да ги строят.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Нане Вуте

    6 1 Отговор

    До коментар #26 от "Бесен Язовец":

    9 Jul 2019, 20:58 Россия выпустит ещё 200 Sukhoi Superjet 100 - Несмотря на аварию самолета Sukhoi Superjet 100, Россия планирует выпустить еще как минимум 200 самолетов этой марки. Данную информацию публикует Reuters со ссылкой на министра промышленности Дениса Мантурова. Министр промышленности и торговли России Денис Мантуров в ходе интервью, данного агентству Reuters, рассказал, что выпуск самолетов Sukhoi Superjet 100 продолжится. Ожидается, что количество первых гражданских авиалайнеров, разработанных в...…

    Коментиран от #28

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Borislav Popov

    7 4 Отговор

    До коментар #15 от "Хи их хи":

    Защо се опитвате да ми обяснявате на мен, сигането с рижавото кересте, с каква електроника и какъв му е софта на новото Су-57, като аз снощи сядах на тоягата на Наазир с татус С-400, а по-късно се включиха Фараз и Ямар и направо ме разцепиха със Су-27 и Миг-31, татуирани на техните тояги, така че аз съм експерт ! Вие никога не сте виждали такива самолети, и то татуирани върху 35 см. африкански тояги, а взели да ми обясняват.. на мен, експерта ! Айдеее, у лево !
  • 30 846

    7 0 Отговор
    Ми типичен пример за това какво предизвикват монополите. Всеки знае каква огромна по мащаби компания е Боинг. И в същото време изцеждат до под критичният минимум аутсорваните дейности. Само, че това както вече знаем бе платено с цената на много животи. Американците са такива. - Виновни сега няма да има. Шефовече ще са чисти и ще стане като с последната финансова криза. Виновните за нея казаха, че като ги знаели какви са алчни защо са ги оставили да правят това. - Никога няма да забравя тези думи на един от обвиняемите след фалита на Ламон Брадърс и още няколко десетки банки.
  • 31 Какви идиоти са хамериканците

    10 0 Отговор
    Дайте на Ислямска Държава да разработва софтуера много са добри:-)
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 НАТО ВЕЦ

    9 0 Отговор
    Е кой да им напише софтуера?! То освен индийци и китайци, в краен случай пакистанци, други грамотни в наглосаксонския хабитат не останаха.
  • 34 Гост

    1 0 Отговор
    че какво лошо има в това? Аутсорсинг му вкат...нали и ние се бием в гърдите, че правим едни кабели за мерцедес, гумички за пипетки, ляв гумен цървул, защото десния е даден на съседна Румъния...капитализъм, както е казал един персонаж - парица е царица...
  • 35 БНСРП

    1 0 Отговор
    Американците да сметнат 2+2ползват калкулатор. Какво очаквате от тъп народ който е сбирщина от затворници от насраното кралство и избягали от родината си идиоти.Грамотните хора са малко там.Ако не бяха Българи, Руснаци, Немци и Французи америка сега още щеше да ползва парната сила за предвижване и нямаше още за имат ток и цивилизация на всякъде, щяха да са още в 19 век.Но парата дава и най доброто КПД.
  • 36 Боян

    0 0 Отговор
    Просто си измиват ръцете с фирма от трета страна.